Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
instagram dla Twojego biznesu cz.1.

Instagram dla Twojego biznesu cz.1.

Instagram będzie pomocny jeśli dopiero zakładasz firmę i zastanawiasz się nad kanałami dotarcia do przyszłych klientów. Przyda Ci się również jeżeli od dawna prowadzisz  działalność, ale myślisz, co jeszcze możesz zrobić w zakresie marketingu, aby Twoje produkty trafiały do nowych odbiorców. W dwóch tekstach wytłumaczę, dlaczego pojawienie się Twojej marki na Instagramie to dobry pomysł!

Z tego artykułu
– dowiesz się, czym charakteryzuje się Instagram,
– na co zwracać uwagę, tworząc content na tę platformę,
– dowiesz się, jakie dodatkowe aktywności możesz zaproponować odbiorcom na tym medium,
– poznasz praktyki, których warto się trzymać na Instagramie,
– … i nie tylko.

Zacznijmy od początku.👇

Charakterystyka Instagrama

Jeśli czytasz naszego bloga regularnie, to mogł_ś natknąć się na artykuł, w którym opisałam najpopularniejsze platformy social media, również Instagram. Tekst znajdziesz tutaj. Z artykułu dowiesz się, jakie możliwości daje Ci Instagram i czym wyróżnia się spośród innych social mediów. 

Zainteresuje Cię również: Instagram marketing & Ads: jakie narzędzia będą pomocne

Czy Instagram to odpowiedni kanał dla każdego biznesu?

W wyżej podlinkowanym artykule napisałam, że na Instagramie najlepiej odnajdą się marki z branży ​​kreatywnej, beauty, gastronomicznej, odzieżowej, home decor czy fitness. Wspomniałam również o tym, że ‘the sky is not the limit’ i dzisiaj właśnie chcę Ci udowodnić, że dla Twojej firmy również znajdzie się tam miejsce. Poniżej opisałam większość funkcjonalności Instagrama oraz pomysły na ich zastosowanie. Sądzę, że część z nich na pewno będziesz mógł/mogła wykorzystać w przypadku swojej firmy. 

Wykorzystaj maksymalnie funkcjonalności Instagrama! 

Posty

Masz lokal? Gdy dodajesz zdjęcie, nie zapomnij dodać lokalizacji! Jeśli poruszasz się płynnie po Facebooku i Instagramie, polecam utworzyć geotag z adresem miejsca, w którym są świadczone Twoje usługi. To nie tylko pomoże potencjalnym klientom zlokalizować Twoją firmę, ale również pomoże Ci w dotarciu do nowych osób. Posty na Instagramie szukamy „po hashtagach”, ale również „po lokalizacji”.

deolokalizacja na instagramie
Pamiętaj, że nawet jeśli masz własny geotag, warto używać zamiennie innych lokalizacji. Jeśli ktoś nie zna Twojej marki, nie będzie wiedział, jak jej szukać. To Ty musisz dać się odnaleźć.

Agencja More Bananas znajduje się w Krakowie, w dzielnicy Bronowice Małe i posiada swój geotag. Publikując posty, czasami publikujemy je z lokalizacją More Bananas, a czasami Bronowice Małe lub Kraków. W momencie, gdy będziemy korzystać tylko z „More Bananas” zamykamy możliwość dotarcia do nas po lokalizacji: Kraków czy Bronowice Małe.

instagram dla twojego biznesu
To tak jak z dodawaniem 5 hasztagów, dotyczących ściśle jednego tematu zamiast 20 – różnej wielkości i kategorii. Rozumiesz? 🙂 A skoro o hasztagach mowa – nie zapominaj o nich. 

Pewnie przyda Ci się także: Jak ciekawie i angażująco prowadzić firmowego Instagrama?

Wybierając hasztagi, koniecznie zwróć uwagę na ich wielkość. Jeśli będziesz wybierał/a ogromne hasztagi, Twój post może zginąć w gąszczu innych. Jeśli hasztag ma 17,9 mln użyć, to możesz się spodziewać, że pojawiają się pod nim nowe zdjęcia… nawet co 5 sekund. Twój post bardzo szybko zniknie z „ostatnich” opublikowanych wpisów.

hasztag
Warto więc mieszać hasztagi różnej wielkości. To, ile jest zdjęć pod danym hasztagiem, sprawdzisz wpisując go w zakładce #:

Pamiętaj! Hasztagi, geotagi lub reklama nic nie dadzą, kiedy treści na Twoim Instagramie nie będą interesujące! 

Tyle na dziś. Za tydzień o tym, co przy pomocy Instastories, AR i Reelsów możesz zrobić dla swojego biznesu na Instagramie!

Autorka: Daria Bokowy, Social Media Specialist

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
www.designer.pl
www.designer.pl
1 miesiąc temu

Ciekawy artykuł, czekam na kolejną część – w szczególności odnośnie reelsów 🙂

< Poprzedni wpis Następny wpis >