Instagram będzie pomocny jeśli dopiero zakładasz firmę i zastanawiasz się nad kanałami dotarcia do przyszłych klientów. Przyda Ci się również jeżeli od dawna prowadzisz działalność, ale myślisz, co jeszcze możesz zrobić w zakresie marketingu, aby Twoje produkty trafiały do nowych odbiorców. W dwóch tekstach wytłumaczę, dlaczego pojawienie się Twojej marki na Instagramie to dobry pomysł!
Z tego artykułu
– dowiesz się, czym charakteryzuje się Instagram,
– na co zwracać uwagę, tworząc content na tę platformę,
– dowiesz się, jakie dodatkowe aktywności możesz zaproponować odbiorcom na tym medium,
– poznasz praktyki, których warto się trzymać na Instagramie,
– … i nie tylko.
Zacznijmy od początku.👇
Charakterystyka Instagrama
Jeśli czytasz naszego bloga regularnie, to mogł_ś natknąć się na artykuł, w którym opisałam najpopularniejsze platformy social media, również Instagram. Tekst znajdziesz tutaj. Z artykułu dowiesz się, jakie możliwości daje Ci Instagram i czym wyróżnia się spośród innych social mediów.
Zainteresuje Cię również: Instagram marketing & Ads: jakie narzędzia będą pomocne
Czy Instagram to odpowiedni kanał dla każdego biznesu?
W wyżej podlinkowanym artykule napisałam, że na Instagramie najlepiej odnajdą się marki z branży kreatywnej, beauty, gastronomicznej, odzieżowej, home decor czy fitness. Wspomniałam również o tym, że ‘the sky is not the limit’ i dzisiaj właśnie chcę Ci udowodnić, że dla Twojej firmy również znajdzie się tam miejsce. Poniżej opisałam większość funkcjonalności Instagrama oraz pomysły na ich zastosowanie. Sądzę, że część z nich na pewno będziesz mógł/mogła wykorzystać w przypadku swojej firmy.
Wykorzystaj maksymalnie funkcjonalności Instagrama!
Posty
Masz lokal? Gdy dodajesz zdjęcie, nie zapomnij dodać lokalizacji! Jeśli poruszasz się płynnie po Facebooku i Instagramie, polecam utworzyć geotag z adresem miejsca, w którym są świadczone Twoje usługi. To nie tylko pomoże potencjalnym klientom zlokalizować Twoją firmę, ale również pomoże Ci w dotarciu do nowych osób. Posty na Instagramie szukamy „po hashtagach”, ale również „po lokalizacji”.
Pamiętaj, że nawet jeśli masz własny geotag, warto używać zamiennie innych lokalizacji. Jeśli ktoś nie zna Twojej marki, nie będzie wiedział, jak jej szukać. To Ty musisz dać się odnaleźć.
Agencja More Bananas znajduje się w Krakowie, w dzielnicy Bronowice Małe i posiada swój geotag. Publikując posty, czasami publikujemy je z lokalizacją More Bananas, a czasami Bronowice Małe lub Kraków. W momencie, gdy będziemy korzystać tylko z „More Bananas” zamykamy możliwość dotarcia do nas po lokalizacji: Kraków czy Bronowice Małe.
To tak jak z dodawaniem 5 hasztagów, dotyczących ściśle jednego tematu zamiast 20 – różnej wielkości i kategorii. Rozumiesz? 🙂 A skoro o hasztagach mowa – nie zapominaj o nich.
Pewnie przyda Ci się także: Jak ciekawie i angażująco prowadzić firmowego Instagrama?
Wybierając hasztagi, koniecznie zwróć uwagę na ich wielkość. Jeśli będziesz wybierał/a ogromne hasztagi, Twój post może zginąć w gąszczu innych. Jeśli hasztag ma 17,9 mln użyć, to możesz się spodziewać, że pojawiają się pod nim nowe zdjęcia… nawet co 5 sekund. Twój post bardzo szybko zniknie z „ostatnich” opublikowanych wpisów.
Warto więc mieszać hasztagi różnej wielkości. To, ile jest zdjęć pod danym hasztagiem, sprawdzisz wpisując go w zakładce #:
Pamiętaj! Hasztagi, geotagi lub reklama nic nie dadzą, kiedy treści na Twoim Instagramie nie będą interesujące!
Tyle na dziś. Za tydzień o tym, co przy pomocy Instastories, AR i Reelsów możesz zrobić dla swojego biznesu na Instagramie!
Autorka: Daria Bokowy, Social Media Specialist
Ciekawy artykuł, czekam na kolejną część – w szczególności odnośnie reelsów 🙂