Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
Instagram marketing & Ads: jakie narzędzia będą pomocne

Instagram marketing & Ads: jakie narzędzia będą pomocne

Instagram marketing pozwala tworzyć wartościowy content, osiągać cele firmy oraz zwiększać zaangażowanie użytkowników. Istnieją jednak narzędzia, które znacznie usprawniają te działania. Dziś podpowiemy, które z nich mogą przydać się w Twojej branży! 

Retusz, filtry i kreacje graficzne

Instagram to oczywiście zdjęcia. Właśnie dlatego warto zwrócić szczególną uwagę na ich przygotowanie. Od procesu fotografowania po edycję. 

Adobe Lightroom oferuje właściwie wszystkie najpotrzebniejsze funkcje. Aplikacja pozwala na szybką obróbkę; korektę kolorów, ekspozycji, odcieni i kontrastu; modyfikację przejrzystości, tekstury, ostrości i więcej. W opcji premium możliwe jest nałożenie maski, korygowanie oraz edycja zbiorcza.

Snapseed, podobnie jak Adobe Lightroom, ma w zanadrzu wiele funkcji  pozwalających modyfikować podstawowe parametry zdjęć, takie jak kontrast, nasycenie czy ostrość. Można edytować całą fotografię, ale również jej wybraną część. W bibliotece filtrów znajdziesz wiele różnych propozycji, dzięki czemu obróbka może zająć Ci jeszcze mniej czasu. 

VSCO to popularny zbiór gotowych presetów, które w łatwy sposób odmienią Twoje zdjęcia. W płatnej wersji dostępnych jest aż 200 filtrów. 

Unfold pomoże Ci okiełznać Twoje InstaStories i nadać im niepowtarzalnego wyglądu dzięki licznym szablonom oraz przy użyciu ciekawych czcionek i naklejek.

Canva jest narzędziem, którego raczej nikomu nie trzeba przedstawiać. Dzięki jej funkcjom stworzysz grafiki w odpowiednich formatach na social media, ale również przygotujesz CV, ulotkę, wizytówkę, a nawet prezentację. 

PiktochartInfogram pomogą Ci głównie w tworzeniu infografik, wykresów, map (również interaktywnych) i ikon.

Zobacz również: https://morebananas.pl/blog/spojnosc-na-instagramie 

Planowanie postów – czy to ma sens? 

Jak najbardziej! Dzięki automatycznej publikacji postów zaoszczędzisz mnóstwo czasu. Wystarczy, że użyjesz jednego z tych narzędzi: 

Planoly pozwala na darmowe zaplanowanie aż do 30 wpisów miesięcznie. Wśród jej najważniejszych funkcji znajdziesz: przesyłanie zdjęć z telefonu, komputera, Dropboxa oraz dysku Google; aranżowanie siatki postów; tworzenie kolekcji hasztagów; moderowanie komentarzy; analizowanie podstawowych wskaźników. Z Planoly można korzystać zarówno z poziomu telefonu, jak i komputera. 

Creator Studio to narzędzie, które łączy w sobie wszystkie funkcje niezbędne do skutecznego publikowania, monetyzowania i monitorowania treści. Jego obsługa z poziomu desktopu jest łatwa, lekka i przyjemna.

Więcej o planowaniu postów na Instagramie przeczytasz tutaj: https://morebananas.pl/blog/planowanie-postow-na-instagramie-przydatne-narzedzia-i-aplikacje 

Jak ugryźć linki na Instagramie?

W każdej branży może zdarzyć się potrzeba przekierowania ruchu z posta na link. Warto pamiętać, że Instagram niestety ich nie obsługuje, a w swoim profilowym bio możesz umieścić tylko jeden. Warto wykorzystać go mądrze – jak? 

Linktr.ee – drzewko z linkami pozwoli Ci zebrać najważniejsze odnośniki w jednym miejscu. Dzięki temu użytkownicy nie będą musieli tracić czasu na szukanie tego, o czym mówisz. 

Natomiast jeśli potrzebujesz narzędzia, przy użyciu którego skrócisz lub spersonalizujesz link i nadasz mu utm’y polecam bezkonkurencyjne Bit.ly

Hasztagi – szukaj, wybieraj i monitoruj

IQhashtags gwarantuje szybkie znalezienie oraz dopasowanie odpowiednich hasztagów, ale również ich analizę i monitoring. Dzięki IQhashtags poznasz rozmiary konkretnych # oraz dowiesz się które z nich są zablokowane.  

Dodatkowo w Brand24 znajdziesz automatycznie wygenerowaną listę najpopularniejszych w danym momencie hasztagów. 

Analityka

Ważnym, wręcz niezbędnym elementem prowadzenia jakichkolwiek działań jest ich analizowanie. Tylko dzięki temu możemy przekonać się czy mają one jakikolwiek sens i nanieść ewentualne poprawki. 

Podstawą jest Google Analytics, który w przypadku Instagrama sprawdzi się m.in. do śledzenia konwersji użytkownika na stronę internetową, do sklepu lub bloga. 

Iconosquare to prawdopodobnie najpopularniejsze i najbardziej dopracowane narzędzie pozwalające na analizę rozwoju oraz wydajności danych z Twojego profilu. Narzędzie jest płatne, jednak oferuje 14 darmowych dni próbnych, dzięki czemu możesz przetestować jego funkcjonalność i zadecydować czy jest to coś dla Ciebie. Z Iconosquare sprawdzisz również dokładne dane na temat Twoich odbiorców, ich aktywności i preferencji. 

Nie należy zapominać o statystykach, które podsuwa nam sama aplikacja Instagrama.

Zobacz jak je sprawdzić: https://morebananas.pl/blog/jak-sprawdzic-statystyki-na-instagramie 

Czy to narzędzie jest dla mnie? 

Na dobrą sprawę każda z powyższych propozycji nada się w każdej branży – wszystko zależy od pomysłu i potrzeby. Chcesz szybko stworzyć infografikę ze składem nowego dania? Nie ma sprawy – użyj Piktocharta. A może prowadzisz siłownię i nie wiesz jakich użyć hasztagów pod postami, aby zwiększyć ich zasięg organiczny? Spróbuj wykorzystać IQhashtags. 

Wymienione narzędzia są wszechstronne i oferują wiele możliwości. Przetestuj kilka różnych z danej kategorii, aby sprawdzić, które z nich odpowiada Ci najbardziej. 

Miłego testowania! 

Autorka: Sylwia Owczarek, Junior Marketing Specialist 

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
< Poprzedni wpis Następny wpis >
WP_Post Object ( [ID] => 14010 [post_author] => 2 [post_date] => 2022-03-21 14:16:05 [post_date_gmt] => 2022-03-21 13:16:05 [post_content] => Projektowanie to Twój świat, a design nie ma przed Tobą tajemnic? Świetnie się składa, bo szukamy osoby na stanowisko Junior Graphic Designer. 🍌 Masz minimum rok doświadczenia w projektowaniu graficznym? 🍌 Znasz pakiet Adobe (Photoshop, Illustrator, InDesign, Adobe XD, After Effects) na co najmniej podstawowym poziomie? 🍌 Dbasz o detale i ogarniasz 20 rzeczy naraz? 🍌 Formaty grafik do social media nie mają dla Ciebie tajemnic? 🍌 Wiesz co to brief, jak wygląda i do czego służy? 🍌 Potrafisz pracować z brand manualami i key visualami… i to pod presją czasu? 🍌 Znasz język polski komunikatywnie w mowie i piśmie oraz język angielski na poziomie podstawowym? Zapraszamy! Zakres Twoich obowiązków: 🍌 przygotowywanie materiałów reklamowych digital i print (80% / 20%) 🍌 tworzenie formatów displayowych i do social media (to będzie Twój główny zakres zadań) 🍌 udział w burzach mózgów, tworzeniu koncepcji do social media i spotkaniach zespołu z klientami. 🍌 tworzenie newsletterów i prostych landing page w Adobe XD 🍌 tworzenie prostych animacji i gifów. Mile widziane: 🍌 znajomość podstaw obróbki i montażu video 🍌 umiejętność obróbki fotografii i doświadczenie z fotografią 🍌 znajomość Slacka, Asany i Clockify (lub innych narzędzi do mierzenia czasu pracy). Oferujemy Ci: 🍌  udział w projektach dla znanych marek 🍌 możliwość dalszego podnoszenia kwalifikacji 🍌 budżet szkoleniowy 🍌 wynagrodzenie adekwatne do zaprezentowanych umiejętności i portfolio (2800-3500 netto) 🍌 wewnętrzny system ewaluacji i regularnych podwyżek 🍌 pakiet Multisport (50/50) 🍌 możliwość dofinansowania pakietu medycznego 🍌 urlop menstruacyjny oraz koszyki ratunkowe dla osób menstruujących 🍌 pracę w trybie hybrydowym lub zdalnym 🍌 przyjazny zespół i pomocną dłoń w każdej chwili. To też musisz o nas wiedzieć: 🍌 pracę zaczynamy między 8. a 10. (wiemy, że niektórzy lubią pospać), 🍌 cenimy pomysłowość i dajemy wolną rękę przy realizacji projektów, 🍌 jesteśmy zgranym zespołem z dużym dystansem (nie lubimy korporacyjnej atmosfery). Chcesz z nami współpracować? Wyślij CV lub w treści maila dodaj link do swojego profilu na LinkedInie i napisz kilka słów o sobie. Nie zapomnij też o porfolio. Czekamy na Twoją wiadomość na praca@morebananas.pl, w tytule e-maila wpisz: DESIGN NIE CHCEMY LISTÓW MOTYWACYJNYCH. Uwaga! Postaramy się odpowiedzieć na każde zgłoszenie, ale nie jesteśmy w stanie tego zagwarantować. Przebieg rekrutacji: 🍌 zbieramy zgłoszenia, 🍌 umawiamy spotkania, 🍌 wybranym osobom wysyłamy zadania związane ze stanowiskiem, 🍌 wybieramy nowego pracownika! Nie zapomnij do dokumentów dodać klauzuli o ochronie danych osobowych: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji prowadzonego przez More Bananas Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Krakowie zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 922)”. Jednocześnie wyrażam zgodę na przetwarzanie przez ogłoszeniodawcę moich danych osobowych na potrzeby przyszłych rekrutacji. Informujemy, że Administratorem danych jest More Bananas Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Krakowie przy ul. Złoty Róg 27. Twoje dane zbierane są dla potrzeb rekrutacji. Masz prawo dostępu do swoich danych oraz ich korekty. Podanie danych w zakresie określonym przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz aktów wykonawczych jest obowiązkowe. Podanie dodatkowych danych osobowych jest dobrowolne. [post_title] => Junior Graphic Designer? Zapraszamy! [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => junior-graphic-designer-poszukiwany-2 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2022-03-22 13:36:00 [post_modified_gmt] => 2022-03-22 12:36:00 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl/?p=14010 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) WP_Post Object ( [ID] => 14057 [post_author] => 5168 [post_date] => 2022-04-07 11:40:36 [post_date_gmt] => 2022-04-07 09:40:36 [post_content] => Klienci lubią kupować, jednak nie lubią kiedy coś im się sprzedaje. Dlatego coraz częściej metody pozyskiwania klientów poprzez coldmailing czy coldcalling nie są efektywne. Poza bezpośrednim kontaktem z potencjalnym klientem z propozycją zakupu czy zaprezentowaniem swojego produktu, warto skupić się na zainteresowaniu go Twoją ofertą. Niech sam do Ciebie przyjdzie! Nie jest to oczywiście proste zadanie, jednak w osiągnięciu celu pomoże przygotowanie strategii inbound marketingowej. Inbound to strategia, polegająca na podejmowaniu odpowiednich działań, które umożliwią odbiorcom samodzielne odnalezienie Twojej firmy. Działania inboundowe wpłyną pozytywnie na liczbę wpływających leadów.

Czym jest inbound marketing?

Na początek krótka definicja - termin inbound marketing czyli „marketing przychodzący” powstał w 2006 roku. Został określony w ten sposób przez Hubspot. Na stronie tej firmy możemy przeczytać, że “inbound marketing to metodologia biznesowa, która przyciąga klientów poprzez tworzenie wartościowych treści dostosowanych do nich (do klientów).” Metoda inboundowa wspiera rozwój organizacji poprzez budowanie trwałych relacji z konsumentami czy potencjalnymi klientami.Metoda podzielona została na 3 równoważne etapy:
  1. Przyciągnij
  2. Zaangażuj
  3. Oczaruj/Usatysfakcjonuj
Attract Delight Engage Źródło: Hubspot, schemat strategii inbound marketingowej

Jakie działania powinny zostać wykonane na poszczególnym etapie?

Po pierwsze, przyciągaj klientów wartościowymi treściami, zachęcaj ich do dzielenia się swoimi wątpliwościami i wystąp w roli doradcy. Dzieląc się swoją wiedzą, pomagasz rozwiązać wyzwania, z jakimi mierzy się Twój klient. W ten sposób zdobędziesz zaufanie potencjalnych klientów. Po drugie, zaprezentuj wnioski, spostrzeżenia i rozwiązania, które są zgodne z wyzwaniami czy problemami, przed którymi stoją Twoi potencjalni klienci. Dziel i rządź, dostosuj treści pod poszczególne grupy odbiorców. Angażuj odbiorców prosząc ich o feedback czy zachęcając do kontaktu.  Na końcu, zapewnij wsparcie aby Twoi klienci mogli osiągnąć swoje cele. Tyczy się to również okresów po dokonanej sprzedaży. Zadbaj o pełne zaopiekowanie się klientem, wspólnie opracujcie case study z wykonanych działań. Dzięki temu klienci będą bardziej skłonni podzielić się pozytywną opinią o Twojej firmie lub udostępnić przygotowanie przez Ciebie materiały - pozwoli to na zwiększenie zasięgów. Przeczytaj także: 6 sposobów wykorzystania storytellingu na stronie internetowej

Jakie narzędzia wykorzystać?

Strategie inbound marketingu można realizować za pośrednictwem różnorodnych narzędzi, jednak jak to często bywa w marketingu, warto stawiać na dywersyfikację - korzystać z różnorodnych możliwości, aby jak najefektywniej realizować cele biznesowe. Poniżej kilka przykładów narzędzi powszechnie wykorzystywanych przez firmy B2B oraz B2 do realizacji strategii inbound marketingu:

Strategia SEO

Działania związane z pozycjonowaniem stron i optymalizacją ich pod wyszukiwarki pozwolą na budowanie widoczności w sieci. Dzięki temu treści publikowane na stronie znajdą większe grono odbiorców. Publikowane artykuły np. na blogu będą przyciągały odbiorców ciekawymi treściami, pozwolą także na budowanie relacji z potencjalnymi klientami czy partnerami biznesowymi. Odpowiednio przygotowane teksty z wyodrębnionymi nagłówkami, nasycone słowami kluczowymi oraz linkujące do innych powiązanych treści pomogą osiągnąć wyższe wyniki w wyszukiwarce Google.

Działania w mediach społecznościowych

Media społecznościowe to potężne narzędzie do zwiększenia skuteczności marketingu przychodzącego. Możesz korzystać z platform mediów społecznościowych, aby przyciągnąć uwagę odbiorców docelowych, tworząc kreatywne, angażujące treści. Możesz wybrać spośród wielu dostępnych platform i budować zaangażowanie tam, gdzie przebywa Twoja grupa odbiorców. Media społecznościowe to świetny sposób również na lepsze zrozumienie grupy docelowej. Ludzie angażują się w treści, które im się podobają i które są dla nich cenne. Chętnie je udostępniają i polecają innym. Być może zainteresuje Cię również: Copywriting etyczny, czyli jak pisać inkluzywnie i sprzedażowo?

Raporty, e-booki, infografiki

Obraz jest wart tysiąca słów, infografiki w przystępny sposób pozwolą na zaprezentowanie danych czy schematów. Są również łatwe do udostępnienia, co pozwoli na zwiększenie zasięgów. Branżowe raporty czy ebooki to rozwiązanie jeśli grupa docelowa jest żądną danych i większej dawki wiedzy. Takie publikacje mogą być także wykorzystane do stworzenia krótszych publikacji, recyklingu treści czy realizacji strategii PRowej firmy.  analiza zachowań klientów od podstawŹródło: https://morebananas.pl/sklep/ebook/analiza-zachowan-klientow-online-od-podstaw 

Wydarzenia, Webinary, Kursy

Webinary to sposób na dzielenie się wiedzą, poznanie swoich potencjalnych klientów i zaangażowanie ich do rozmowy (np. w formie sesji pytań i odpowiedzi). Szczególnie dzisiaj, kiedy większa część wydarzeń dostępna jest online lub w formie hybrydowej - dla odbiorców to łatwy sposób na zdobycie wiedzy bez ponoszenia kosztów związanych np. z dojazdem.    nieksiążkowe rozmowyŹródło: https://www.devagroup.pl/nie-ksiazkowe-rozmowy  Dzisiejsi klienci są bardziej wymagający i oczekują, że to czego szukają znajdą online. Dlatego inbound marketing nabiera tak dużego znaczenia. Strategia ta pozwala na pozycjonowanie firmy jako eksperta w oczach obecnych i przyszłych klientów oraz przekłada się na większe zaufanie do marki. Dzięki mnogości narzędzi pozwala na dobranie odpowiednich metod przyciągania i angażowania klientów do Twoich preferencji i możliwości. Ponieważ nie jest kojarzony z bezpośrednią sprzedażą czy reklamą - nie budzi negatywnych skojarzeń. Pozwala na pozyskanie ciepłych leadów, kontaktów od klientów zainteresowanych właśnie Twoją ofertę :) Autorka: Aleksandra Połetek-Pszonak - Senior New Business Manager w DevaGroup. Magister marketingu. Zajmuje się sprzedażą i kontaktem z klientami. W pracy ceni sobie jasną komunikację, zadowolenie klienta i możliwość udziału w ciekawych projektach oraz picie dużej ilości kawy bez wyrzutów sumienia. Miłośniczka dobrych reklam, podróży i kultury latynoamerykańskiej. [post_title] => Inbound marketing jako metoda pozyskiwania leadów [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => inbound-marketing-jako-metoda-pozyskiwania-leadow [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2022-04-14 16:44:49 [post_modified_gmt] => 2022-04-14 14:44:49 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl/?p=14057 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw )