Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Instagram dla Twojego biznesu cz.2.

Daria Bokowy

Daria Bokowy

Dlaczego pojawienie się Twojej marki na Instagramie to dobry pomysł? Zobacz inspiracje i dobre praktyki w moim drugim wpisie na temat instagram marketingu. I oczywiście przeczytaj jego pierwszą część 🙂

Instastories

Uwielbiam relacje na Instagramie. Jeśli Ty też je polubisz tak ja, to jest ogromna szansa, że Twoja marka „urośnie” w oczach Twoich klientów. Zobacz, jak możesz zainteresować swoich odbiorców przy pomocy naklejek na Stories.

naklejki
1. Zakupy – w Twoim sklepie pojawił się nowy produkt? Dodaj jego zdjęcie (np: w użyciu) i podlinkuj sklep.
2. Lokalizacja – działa podobnie jak w przypadku postów, na zdjęciu na stories możesz dodać naklejkę z lokalizacją i oznaczyć swój lokal.
3. Wzmianka – prowadzisz lokal gastronomiczny i ostatnio odwiedził/a Cię celebryta/tka? Zrepostuj jej Stories i oznacz ją.
4. Twoja kolej – prowadzisz agencję marketingową? Pokaż jak dzisiaj pracujesz, dodaj naklejkę „Twoja kolej” i zachęć innych do dodania Stories ze swojego obecnego miejsca pracy.
5. Pytania (otwarte) – zastanawiasz się nad wprowadzeniem nowego smaku lodów w swojej lodziarni? Zapytaj, jakiego smaku chcieliby spróbować Twoi klienci.
6. Gif – zamiast komentować coś pisemnie, skomentuj to za pomocą gifa.
7. Muzyka – stworzył_ś kolekcję nowych ubrań, inspirowanych konkretnymi latami? Załącz kawałek, który towarzyszył Ci podczas projektowania!
8. Wskaźnik – w Twoim sklepie odzieżowym pojawił się nowy model sukienki? Dodaj zdjęcie i zapytaj odbiorców o to, jak bardzo im się podoba, zamieszczając wskaźnik.
9. Ankieta – w Twojej kawiarni w ostatnim tygodniu bestsellerami są ciasto czekoladowe i marchewkowe. Załącz dwa zdjęcia i zapytaj w ankiecie, które ciasto wolą Twoi odbiorcy.
10. Quiz – sprawdź wiedzę o Twoich produktach, zrób quiz!
11 Hasztag – Instagram wyłączył zbiór stories, które wyświetlały się na stronie danego hashtaga. W ten sposób można było poszerzyć zasięg danego stories. Teraz to już nie działa w ten sposób, ale mam inny pomysł jak można wykorzystać tę naklejkę. Jeśli w danym okresie prowadzisz kampanię, dodając Stories w jej tematyce, umieszczaj także towarzyszący jej hasztag. Naklejka rzuca się w oczy i dzięki temu, hasztag łatwiej zapadnie w pamięci odbiorców.
12. Link – na Twoim blogu pojawił się interesujący wpis? Podlinkuj go na Stories. Już nie musisz mieć 10 000 obserwujących, aby to zrobić.
13. Datek – Organizujesz zbiórki na cele charytatywne? Możesz dodać tę naklejkę i zachęcić swoich obserwatorów do wpłacania środków na działania Twojej organizacji lub konkretny cel. 
14. Odliczanie – organizujesz szkolenie? Użyj naklejki „odliczanie”, która przypomni o Twoim wydarzeniu wszystkim tym, którzy klikając na naklejkę zaznaczyli taką opcję. Skoro o wydarzeniach mowa, to zobacz, jak relacjonować je na Instastories – tutaj.
15. Temperatura – jest lato i na dworze jest prawie 30*? Dodaj zdjęcie smaków lodów, które są dostępne w Twojej lodziarni, zaproś na nie i dodaj naklejkę z temperaturą, pokazując, że jest idealna na lodową przekąskę.

Zainteresuje Cię także Instagram marketing & Ads: jakie narzędzia będą pomocne

Efekty AR

Jeśli zastanawiasz się, jak inaczej możesz zaangażować swoich odbiorców, przemyśl stworzenie własnego filtru AR. Efekty AR wykorzystują rzeczywistość rozszerzoną, umożliwiając nakładanie efektów w czasie rzeczywistym na obraz z kamery.

Jest kilka rodzajów filtrów, wśród nich znajdują się takie jak:

  • losowanie,
  • upiększanie,
  • gry,
  • obiekty umieszczone w rzeczywistości,
  • maski na twarz (zamiana w jakąś postać).

Jak marki mogą wykorzystać AR?

Wszelkie firmy, które produkują produkty upiększające, mogą postawić na filtry, które mają takie samo zadanie. Przykładowo: niech odbiorca zobaczy jakby wyglądał w danej szmince lub różu na policzkach. Branża modowa może postawić na wirualne mierzenie ubrań i dodatków. Nie mam na myśli tutaj odzieży o większych gabarytach, bo to może być problematyczne w fazie tworzenia, ale na przykład dodatki – okulary lub kolczyki. Natomiast marki z branży FMCG mogą postawić na gry (np: łapanie produktów do koszyka) lub losowanie (np: przekąska na dziś, pomysł na obiad).

Instagram AR dla twojego biznesuReels

Reelsy czyli Insta Rolki pozwalają publikować kilkudziesięciosekundowe klipy. Format jest zbliżony do tego, który znamy z TikToka. Insta Rolki mogą pozytywnie wpłynąć na zasięg Twojego profilu firmowego na Instagramie. Reelsy wyświetlają się w karcie „Eksploruj”, na Twoim profilu, na stronie danego hasztagu i w aktualnościach. Dodatkowo Insta Rolki można publikować na Instastories. Jak można je wykorzystać? Spójrz na moje propozycje:

  • Masz szkołę językową? Dodawaj codziennie nagranie z jednym słówkiem w obcym języku wraz z jego tłumaczeniem. 
  • Prowadzisz pizzerię? Pokaż proces przygotowywania pizzy. 
  • Tworzysz rękodzieło? Zamiast pokazywać je na fotografiach, pokaż je na filmie. Chwytliwa muzyka lub ciekawe ujęcie zaintrygują bardziej niż statyczna forma.
  • Obsługujesz biuro księgowe? Opowiedz swoim obserwatorom o zmianach, jakie zaszły w prawie podatkowym. Odbiorcy chętniej wysłuchają informacji przekazanej w formie krótkiego video, niż posta.

Tutaj zobaczysz naszego bananowego Reelsa.

O czym warto jeszcze pamiętać, prowadząc profil firmowy?

  1. Koniecznie pamiętaj o dobrze uzupełnionym bio. 
  2. Chcesz przekierować odbiorców w kilka miejsc w sieci, a na Instagramie w bio możesz dodać tylko jeden link? Skorzystaj z Linktr.ee. 
  3. Śledź aktualizacje – Instagram to dynamicznie rozwijająca się platforma, ciągle się zmienia i pojawiają się nowe funkcjonalności, które mogą uatrakcyjnić Twój profil. 
  4. Sprawdzaj, jak przyjmują się publikowane przez Ciebie treści. Monitoruj regularnie statystyki na Instagramie. Nie wiesz jak? Przeczytaj ten artykuł. 
  5. Zadbaj o spójność feedu. Postaraj się, aby publikowane przez Ciebie posty nie były przypadkowe, rozplanuj ich umiejscowienie na siatce, zadbaj o zbliżoną do siebie kolorystykę publikowanych grafik/zdjęć. 

I jak, przekonałam Cię do prowadzenia profilu firmowego na Instagramie? Jeśli wciąż brakuje Ci inspiracji, zachęcam Cię do obserwowania naszego bananowego Instagrama! 


Autorka: Daria Bokowy, Marketing Specialist.

Daria Bokowy

Daria Bokowy

Zajmuję się marketingiem w mediach społecznościowych. Odpowiadam za komunikację w mediach społecznościowych marek. Kreuję kampanie reklamowe, planuję budżety, tworzę harmonogramy, a także analizuję i raportuję.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
designer.pl
designer.pl
1 rok temu

Fajnie rozpisane funkcjonalności Instastory 🙂 Niektóre z nich przypadkiem są przeze mnie pomijane, a teraz zwróciłam uwagę na to co tracę 🙂

Inne artykuły w tej kategorii