W poprzednim wpisie Wojtek wskazał kilka dobrych praktyk w zakresie komunikacji marek na TikToku, koncentrując się na działaniach znanych sieci handlowych. Dziś dla równowagi – część poświęcona brandom, których obecność w tym serwisie nie jest wcale rzeczą oczywistą. A przynajmniej tak się potocznie uważa. Przeczytaj, które profile poleca Daria Bokowy, nasza Marketing Specialist.
„Zawsze warto zacząć od pytań: „czy na TikToku jest miejsce dla mojego biznesu?”, „Czy każdy biznes może znaleźć się na TikToku?” Z doświadczenia naszego socialowego stadka wynika, że jeśli tylko masz pomysł na content, to jak najbardziej. (A jeśli nie masz pomysłu, to chętnie pomożemy :). Na TikToku zwracam szczególną uwagę na „nieoczywiste” branże lub takie firmy, których bym się tam nie spodziewała. A przynajmniej, nie w pierwszej kolejności.
Komunikacja B2B na TikToku?
Nie takie rzeczy… Sprawdź na przykład @unitedimaging, którzy na TikToku przekazują wiedzę na temat… urządzeń medycznych, np.: tomografów. Pierwsze 10 punktów za odwagę, kolejne – za pomysły na prezentowanie złożonych specjalistycznych tematów w tym serwisie. Profil wprawdzie od jakiegoś czasu nie publikuje nowych filmów, ale z pewnością jest dowodem, że każda branża może się pojawić na TikToku. Nawet taka, która ma trafiać do wąskiego grona odbiorców. Do ludzi biznesu, wyedukowanych i zainteresowanych specjalistycznymi produktami oraz usługami.
Zainteresuje Cię również: Jak sprawdzić statystyki na TikToku?
TikTok – wielka szansa dla „małych” brandów
Ten serwis najlepiej uwalnia potencjały mało znanych marek. Dowód? Profil kina Muza w Poznaniu niedawno skradł me serce. To kino studyjne, w którym… w życiu nie byłam. Mieszkam w Krakowie, więc nie zapowiada się, abym szybko je odwiedziła. Natomiast niesamowicie fajnie jest zobaczyć kulisy pracy w takim kinie. Na przykład dowiedzieć się, co wkurza pracowników (tak, ja też należę do osób, które czekają, aż napisy końcowe się skończą :D)
Możliwość zobaczenia kina „od kulis” – bezcenna. Wiesz, jak odtwarza się obecnie filmy? To patrz!
Za co ich cenię? Za to, że mogę zobaczyć rzeczy, do których normalnie nie mam dostępu. A także za to, że mimo iż są „małym kinem” podążają za tiktokowymi trendami, dzięki którym ich filmy trafiają także do mnie.
Przeczytaj także: Najciekawsze kampanie marek na TikToku w 2021
TikTok – najlepszy, żeby pokazać ‘backstage’
Siłą TikToka jest to, że można w sposób atrakcyjny i zwięzły pokazywać „kulisy”. To ten typ filmów, przy których odbiorcy uwielbiają zatrzymywać się na dłużej. Kolejny profil, który robi to dobrze, to @radio_rmffm
Za co ich cenię? Za inwencję, wyobraźnię i wielokierunkowe podejście do TikToka, bo oprócz publikowania filmów zgodnych z trendami, organizują także na nim konkursy, np. „Wytańcz bilety na koncert @coldplay!”
TikTok prezentuje marki „bez krawata”
A tutaj przykład komunikacji… miasta na TikToku. I to jednego z największych w Polsce – @miasto_poznan. Bez względu na sympatie i antypatie, trzeba docenić luz, dystans i poczucie humoru.
Wkurza Cię, że miasto jest od lat rozkopane? Witamy w Kra… A nie, czekaj…
Podoba mi się przesłanie: „Dziękujemy Ci za cierpliwość”. Cenię także za użycie cytatu z legendarnego filmu i za wierność „tradycyjnej”, ultrakrótkiej formie wideo, co udaje się niewielu markom obecnym na TikToku.
O pracy na TikToku
Na koniec możemy podać jako przykład naszego klienta, dla którego realizujemy działania w Social Mediach. Content nie jest wprawdzie naszego autorstwa, ale uważam, go za bardzo poprawny. Można uznać go za przykład dobrej praktyki. Pracuj.pl odpowiada na trendy tiktokowe. Publikowane materiały w sposób zabawny, przy ich wykorzystaniu pokazują wyzwania, z którymi mierzymy się w pracy. Osobny wątek stanowią problemy, na które natrafiają osoby, wchodzące dopiero na rynek pracy.
Za co ich cenię? Za podążanie za trendami, kreatywność i regularne publikacje (tak, to bardzo ważne), które trafiają do grupy odbiorców i umacniają wizerunek marki”.
Podsumowując; bądź jak Daria – spędź trochę czasu na TikToku, zwracając uwagę na nieoczywiste branże, ale też na… małe firemki. Ich obecność i rozwój kont na TikToku to wspaniałe źródło inspiracji i impuls do myślenia ‘outside the box’. Bo na TikToku nie musisz mieć profilu z ogromną liczbą obserwujących, aby Twój film się wybił. Wystarczy, że raz „zażre”, a osiągniesz pod nim ogromną liczbę wyświetleń, co przełoży się na wymierne korzyści marketingowe. Tak, wiem, że nie wyczerpaliśmy tematu, bo… nie da się go wyczerpać. Jeśli masz pytania, chętnie na nie odpowiemy: halo@morebananas.pl.