Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
tiktok ads

Najciekawsze kampanie marek na TikToku w 2021

Różnorodne, nieszablonowe i oryginalne nagrania tworzone do popularnych utworów. Mowa o TikToku – miejscu kreatywnych działań! Prześledźmy wspólnie ubiegłoroczne kampanie marek w tym medium.

Aplikacja społecznościowa daje twórcom i firmom rozmaite narzędzia. Są wśród nich różne filtry, szablony zdjęć oraz dostęp do bazy utworów i wiele więcej. Nawet jeśli nie potrafimy dobrze tańczyć lub śpiewać, nadal mamy szansę na sukces. Przy pomocy wbudowanego edytora filmów, możemy opublikować inspirujący content i realizować kampanie marek na TikToku. W 2021 roku reklamodawcy wykorzystali drzemiący potencjał platformy i chętnie sięgali po formaty reklamowe, takie jak Hashtag Challenge, TopView czy Brand Takeover. Oto trzy najciekawsze kampanie, które zostały zrealizowane w minionym roku.

#DogrywkaTmobile z Lewandowskim

Stworzyliście swój duet z Robertem Lewandowskim? Jeżeli nie, to macie taką możliwość! #DogrywkaTmobile to kampania na TikToku, która wykorzystywała zarówno działania organiczne, jak i płatne. Zasady Hashtag Challengu były proste: Lewandowski wykonał kilka piłkarskich trików na nagraniu, następnie użytkownicy mieli na nie odpowiedzieć przy użyciu funkcji duetów dostępnych na TikToku. Opcja ta pozwala przerobić wideo innego twórcy poprzez rozbudowę istniejącego materiału. Osoby, które udostępniły najlepsze dogrywki na swoich profilach, mogły wygrać koszulki z autografem piłkarza. Do początku grudnia challenge wygenerował przeszło 212 milionów wyświetleń. Dlaczego akurat ta kampania? Ponieważ dzięki niej TMobile rozpoczął swoją kampanię na TikToku z przytupem. Ponadto wpisała się ona w panujące trendy i zobrazowała, jak marki mogą umiejętnie wchodzić w interakcje z odbiorcami przy pomocy duetów czy stitchów.

A może zainteresuje Cię też: Jak sprawdzić statystyki an TikToku?

Tańcz (i pij kawę) jakby jutra nie było!

Znacie influencerów loczniki, czyli Nicki i Loczka? Para zaistniała na TikToku dzięki swoim angażującym tiktokom. A to wszystko zasługa ich nietypowych ruchów, które nie są zwykłym tańcem. Nicki i Loczek wcielają się m.in. w postacie z The Sims, GTA San Andreas, Crasha Bandicoota czy SpongeBoba Kanciastoportego. To właśnie ich mogliśmy zobaczyć w reklamie Nescafé 3in1. Pokazali w niej, że kawę rozpuszczalną można przygotować w kilka chwil. Kreacja wyświetlała się wszystkim użytkownikom otwierającym aplikację w danym dniu przez pierwsze 5 sekund. Po nich mogliśmy kontynuować oglądanie. Nagranie wygenerowało przeszło 8.7 milionów wyświetleń. Jest przykładem udanej współpracy pomiędzy marką a influencerami oraz ciekawego wykorzystania formatu reklamowego Brand Takeover. Właśnie dlatego pojawiła się w zestawieniu prezentującym najlepsze kampanie marek na TikToku.

Zostań gwiazdą z Avakin Life

Marzyliście kiedyś o tym, aby stanąć na scenie The Voice? Wypróbujcie #TheVoiceofAvakin! Hashtag Challenge powstał na potrzeby promocji mobilnej gry wideo Avakin Life. Aplikacja społeczna 3D połączyła siły z twórcami popularnego programu muzycznego. Dzięki temu użytkownicy na TikToku śpiewali i zachęcali wirtualnych jurorów do tego, aby wybrali ich do swojej drużyny. Odbiorcy mieli wybór: mogli zaśpiewać i zasiąść na czerwonym fotelu oraz oceniać uczestników lub stać się wirtualną publicznością. Sukces był imponujący, ponieważ stworzone filmiki zostały wyświetlone przeszło 56 milionów razy. To jedna z kampanii na TikToku o globalnym zasięgu, która połączyła odbiorców z całego świata. Do tego wypromowała inną aplikację muzyczną oraz zaangażowała społeczność na TikToku. Obyśmy mogli zobaczyć więcej takich działań!

Przeczytaj także: Dlaczego u licha wyśmialiśmy TikToka? [FELIETON]

Podsumowanie kampanii na TikToku wg… TikToka

Jesteście ciekawi, jaki content był najbardziej angażujący w 2021 wśród użytkowników? Koniecznie zajrzyjcie do wpisu TikToka, w którym znajdziecie:

  • najpopularniejsze wideo i kampanie,
  • najczęściej wykorzystywane playlisty i utwory muzyczne,
  • wschodzące polskie gwiazdy na TikToku,
  • minione trendy i wiele więcej.

W ramach podsumowania powstał również Hashtag Challenge, #YearOnTikTok, w których uchwycono najlepsze chwile oraz akcje.

Autor:

Wojtek Żywolt, Social Media Specialist & Trener, More Bananas

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
< Poprzedni wpis Następny wpis >
WP_Post Object ( [ID] => 11805 [post_author] => 3416 [post_date] => 2022-01-11 10:17:01 [post_date_gmt] => 2022-01-11 09:17:01 [post_content] => Employer Branding to szeroko rozumiane działania firmy, które mają na celu kreowanie wizerunku pożądanego pracodawcy. Gościem kolejnego webinaru z cyklu "Marketing vs biznes" była Aga Barcik - analityczka operacyjna, projekt menadżerka oraz liderka zespołu brandingowego Akamai w Krakowie. Akamai to największa na świecie platforma, służąca do dostarczania i zabezpieczania treści internetowych (np. e-commerce'owych oraz aplikacji bankowych). Jest również liderem w zakresie rozwiązań chroniących serwisy przed nadmiernym obciążeniem oraz wyciekami danych. Wśród klientów Akamai znajdziemy marki takie jak Lufthansa, Airbnb, The Washington Post, Fiat, Honda oraz Douglas.  Przeczytaj też: Cykl webinarów „Marketing vs biznes” cz.3.: Czy start-up potrzebuje marketingu?

Co skłoniło Akamai do skorzystania ze wsparcia agencji kreatywnej? 

"Wpływ na decyzję miały trzy czynniki - brak odpowiedniej wiedzy w zakresie prowadzenia działań digital-marketingowych, brak czasu oraz zwiększenie efektywności. Uzyskanie większej ilości potrzebnych zasobów, takich jak ludzie, czas czy ekspercka znajomość social mediów, miała przyczynić się do sprawniejszego rozwoju. Nie wyobrażam sobie, aby firma taka jak Akamai, która siedzi w branży i jest ściśle powiązana z Internetem, tam nie istniała" - tłumaczyła przedstawicielka Akamai.

Jak wyglądają social media i przestrzeń digital-marketingowa w perspektywie dotarcia do pracownika?

"Dzięki profilowi na Facebooku marka może pokazać się w zupełnie innym świetle niż na głównej stronie www. Ma okazję przedstawić swoich ekspertów, akcje charytatywne, w których bierze udział czy inne wydarzenia z życia firmy.  Publikowanie takich aktualności w rozmaitych postaciach, pozwala nadać marce duszę i udowodnić, że za jej nazwą stoją prawdziwi ludzie, którzy tworzą społeczność, a to, co jest dookoła nich, jest równie ważne jak ich praca" - mówiła Aga Barcik z Akamai.

Jak przebiega współpraca pomiędzy Akamai a More Bananas? 

"Sam początek opierał się na testowaniu i raportowaniu. Dzięki temu można było określić najlepszy z możliwych sposobów na publikowanie skutecznych treści. Pomocnym okazało się również wprowadzenie systemu co dwutygodniowych spotkań, na których omawiany jest content i harmonogram ustalany z wyprzedzeniem. Takie planowanie pozwoliło usprawnić funkcjonowanie profilu" - opowiadała Aga Barcik z Akamai Aga wspomniała również o stałym kontakcie mailowym oraz telefonicznym z naszym bananowym specjalistą - Wojtkiem Żywoltem. Sprawna komunikacja pomiędzy agencją a firmą Klienta to jedna z najważniejszych kwestii, bez której działania często byłyby zaburzone. Kluczem do sukcesu każdej ze stron jest po prostu… współpraca!  Może zainteresuje Cię również: Planowanie postów na Instagramie - przydatne narzędzia i aplikacje

Działania pozadigitalowe 

"-Jednym z najświeższych przedsięwzięć Akamai jest projekt dla studentów. Ma on na celu wesprzeć ich w przyszłości, podczas wykonywania zawodu. Specjaliści pomagają młodym w przygotowaniu CV oraz radzą, jak zachowywać się podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Takie działania mają również na celu zbudowanie świadomości w zakresie tematów, którymi zajmuje się firma oraz zainteresowanie ich tym, aby w przyszłości mogli stać się jej pracownikami, a nie tylko potencjalnymi kandydatami.  Kolejnym działaniem dodatkowym jest udział w projekcie „Biznes kontra smog”, którego zadaniem jest prowadzenie warsztatów dla lokalnej, krakowskiej społeczności. Przy okazji robienia czegoś dobrego dla środowiska i młodych ludzi, Akamai może zadbać o swój employer branding" - wyjaśniała specjalistka z Akamai. 

Czemu warto pracować w Akamai? 

"-Po przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego wśród pracowników, udało się wyciągnąć wspólny mianownik ze wszystkich odpowiedzi - Akamai naprawdę zależy. Zarówno na pracownikach, jak i na środowisku czy najbliższej społeczności. Pokazuje to poprzez podejmowanie różnych działań, mających na celu poprawić komfort pracy w firmie oraz zachować work-life balance.  Świetnym tego przykładem jest uwielbiany przez wszystkich Wellness Day. Właściwie nie jeden, a kilka dodatkowych dni, które można przeznaczyć na wyłączenie myślenia o pracy i szeroko rozumiany odpoczynek. Akamai umożliwia rozwój i daje wsparcie podczas tej drogi, ale również integruje ludzi o podobnych zainteresowaniach. Akamai to przedsiębiorstwo, które naprawdę dba o swoich pracowników" - deklarowała przedstawicielka firmy .  

Jeśli chcesz dowiedzieć się 

  • jakie sukcesy udało się odnieść Akamai podczas współpracy z More Bananas,
  • czy firma lubi dzielić się wiedzą i w jaki sposób to robi, 
  • z czym Akamai mierzyło się przez sytuację pandemiczną, 
  • jak ująć CSR w Employer Brandingu, 
  • i wiele więcej...
zobacz pełny zapis webinaru, dostępny na naszej stronie na Facebooku. Sylwia Owczarek Junior Marketing Specialist [post_title] => Cykl webinarów „Marketing vs biznes" cz.4.: Employer Branding w social mediach [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => cykl-webinarow-marketing-vs-biznes-cz-4-employer-branding-w-social-mediach [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2022-01-11 10:17:01 [post_modified_gmt] => 2022-01-11 09:17:01 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl/?p=11805 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) WP_Post Object ( [ID] => 12520 [post_author] => 3634 [post_date] => 2022-01-25 08:19:50 [post_date_gmt] => 2022-01-25 07:19:50 [post_content] => Etyczny copywriting to nic innego jak tworzenie treści, które będą inkluzywne i pozbawione szkodliwych stereotypów. Z tego artykułu dowiesz się, na co warto zwrócić uwagę przy pisaniu i poznasz przykłady różnego rodzaju komunikatów.  Bez wątpienia język nie tylko opisuje, ale również kształtuje rzeczywistość. To, w jaki sposób opowiadamy o świecie, wpływa na to, jak widzą go inni. Etyczny copywriting może być kojarzony z treściami politycznymi lub zaangażowanymi społecznie, ale wcale nie musi ich dotyczyć (i często tego nie robi). O wiele ważniejsze od samej tematyki są język i treść.  Jak więc kreować świat, który jest przyjaznym miejscem? Jak jednocześnie zachować dopasowany do naszej marki ton? 

Język a copywriting

Słowa mają moc. Pisarze, scenarzyści czy copywriterzy wiedzą o tym najlepiej. Dzięki dobrze opowiedzianej historii można wzbudzać emocje, sprzedawać produkty, uwidaczniać lub ukrywać niektóre cechy albo wywoływać konkretne potrzeby. Zwróć jednak uwagę, w jaki sposób realizujesz te cele.  Być może zainteresuje Cię również: 8 prostych porad, dzięki którym zoptymalizujesz blog pod SEO

Copywriting inkluzywny

Uwzględniaj wszystkie osoby, które mogą czytać Twoje posty. Według zasad języka polskiego, jeśli w grupie odbiorczej jest chociaż jeden mężczyzna, używaj rodzaju męskiego: powiedzieliście, zdobyliście. Jednak jeśli Twoje teksty czytają w głównej mierze kobiety, możesz zwracać się bezpośrednio do nich lub stosować dwie formy, np. poprzez feminatywy: piszę ten tekst dla moich odbiorczyń i odbiorców. Dobrym rozwiązaniem jest również pisanie z użyciem x lub * jak np. był*m, *zrobił*m dzięki temu dajesz w języku również przestrzeń osobom niebinarnym. 

W copywritingu wszystko zależy od narracji

Każde użyte słowo ma swój ciężar. Dokonywanie czegoś ma zupełnie inny wydźwięk niż zrobienie dokonuje się czegoś wielkiego lub strasznego, a zrobić można np. obiad. Zwracanie uwagi na takie niuanse pozwala pokierować tekstem w odpowiedni sposób i zwrócić uwagę odbiorczyń i odbiorców dokładnie na to, na czym nam najbardziej zależy.  Mnogość synonimów, zdrobnień, zgrubień czy nawet wulgaryzmów oddaje nastawienie, jakie Ty lub Twoja marka macie do danej rzeczy czy zjawiska. Kiedy świadomie operujesz nacechowaniem emocjonalnym tekstu oraz używasz odpowiednich słów, możesz również umacniać tabu lub je całkowicie łamać. Warto pamiętać, że tabu w języku przenosi się na tabu w rzeczywistym życiu. 

Jakie treści w copywritingu

Etyczny copywriting to nie tylko język, jakim się posługujemy, ale również sama treść i informacje, które przekazujemy dalej w świat.  Stereotypy Nie opieraj się w swoich tekstach na krzywdzących stereotypach. Nie wkładaj ludzi w określone role, które mogą być dla nich krzywdzące. Staraj się patrzeć szerzej i ujmować zjawiska lub sytuacje w takie historie, które będą jednocześnie spersonalizowane i uniwersalne dla całej grupy.  Kobieta nie zawsze musi być matką. Mężczyzna nie zawsze musi być silny i zdystansowany. Blondynka nie musi być głupia, a ruda nie musi być wredna.  Posługiwanie się znanymi obrazami jest potrzebne. Upraszczanie rzeczywistości pozwala szybciej rozumieć świat. Korzystaj ze znanych archetypów i kliszowych sytuacji, ale tylko z tych, które nie są krzywdzące dla opisywanych osób czy grup.  Wywoływanie potrzeb na jakich wartościach się opierasz?  Twoje produkty lub usługi zaspokajają różne potrzeby. Ważne jest przy mówieniu o nich, żeby odwoływać się do odpowiednich wartości. Jeśli chcesz zareklamować swoje usługi fryzjerskie i skierować reklamę do młodych mam, możesz ująć to na dwa przykładowe sposoby:
  • Odnosząc się do czasu, którego matka ma mniej po porodzie, np. stosując komunikat: Dopiero co zostałaś mamą i masz mało czasu na zajmowanie się swoją fryzurą? Postaw na cięcie, po którym Twoje włosy będą układały się same!”.
  • Odnosząc się do jej wyglądu, np. stosując komunikat: Zostałaś mamą i nie masz czasu zadbać o siebie? Przyjdź do nas na cięcie i bądź piękna!”. 
Pierwszy przykład odnosi się do czasu, który nie atakuje nikogo personalnie. Brak czasu może być faktem w życiu młodych mam. One nie mają na to wpływu.  Drugi przykład odnosi się do wyglądu. Nie tylko sugeruje, że kobiety muszą coś ze sobą zrobić”,  ale dodatkowo umacnia stereotyp dbanie o siebie = wygląd zewnętrzny. Taki komunikat może wywoływać kompleksy, ponieważ stawia na pierwszym miejscu piękno, które jest przecież subiektywnym odczuciem. 

Napisy, opisy alternatywne, hasztagi w komentarzach

A co więcej? Etyczny copywriting to również taki, który jest dostępny dla osób np. niewidzących czy niesłyszących. Z tego powodu warto używać opisów alternatywnych do opisywania zdjęć czy grafik, umieszczać napisy na każdym wideo, tworzyć transkrypcje podcastów,  a hasztagi na Instagramie dodawać w komentarzach, a nie w opisie. Wtedy treści będą zdecydowanie prostsze w odbiorze. Czy warto wprowadzać te zasady do swoich tekstów? Tak, bo możemy dołożyć swoją cegiełkę do tego jak inni będą widzieć świat przez pryzmat naszych treści, a jednocześnie takie ćwiczenia pozwolą  lepiej zrozumieć zawiłości języka, co przełoży się na wyniki sprzedażowe czy działania wizerunkowe.  Autorka: Ania Boenish Social Media Specialist & Copywriter w More Bananas   [post_title] => Copywriting etyczny, czyli jak pisać inkluzywnie i sprzedażowo? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => copywriting-etyczny-czyli-jak-pisac-inkluzywnie-i-sprzedazowo [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2022-01-25 13:14:22 [post_modified_gmt] => 2022-01-25 12:14:22 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl/?p=12520 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 2 [filter] => raw )