Mit mówiący, że TikTok to „zabawka małolatów” pożegnaliśmy bez żalu dawno temu. Od dwóch lat szkolimy firmy z różnych branż w zakresie optymalizowania konta w tym serwisie, dostępnych formatów reklamowych i wielu innych. Uczymy także, jak nagrywać angażujące kreacje i tworzyć efektywne i spójne strategie działań komunikacyjnych marek.
Podczas każdego z tych szkoleń słyszymy „eeee… nasi klienci są specyficzni”, „nooo, ale u nas się to nie sprawdzi”, „TikTok jest dla dzieciaków, a nasi klienci są dorośli”, „u nas to nie zadziała” itp. Nie wypada odpowiadać ‘hold my beer’, więc zamiast tego zwykle prezentujemy dobre praktyki z polskiego rynku. Oto kilka przykładów marek, które doskonale radzą sobie w tym medium. Wyboru dokonał Wojtek Żywolt, Social Media Specialist & Trainer w More Bananas.
Rossmann Polska, czyli EB + sprzedaż
„Pierwszą marką, na którą warto zwrócić uwagę jest Rossmann Polska (https://www.tiktok.com/@rossmannpl).
Szanuję bardzo, bo przede wszystkim na bieżąco reagują na aktualne trendy (m.in. popularne efekty, dźwięki i muzyka). Ponadto w ich TikTokach pojawiają się sklepy, a także pracownicy Rossmanna. Przykład?
Niby nic wielkiego – nagranie do piosenki “Suono Originale”, szybkie ujęcia ze sklepu i… pracowniczki. W ten sposób nie tylko dbają o widoczność zespołu i firmy (działania employer brandingowe), ale też o przedstawianie dostępnych produktów (działania sprzedażowe). Prezentowanie oferty artykułów na TikToku to śmiałe posunięcie – Rossmann wykorzystuje social commerce! Wizerunek pracodawcy i promocja sprzedaży – dwa w jednym. Można?
Kaufland Polska, czyli „na bogato” vs „przed wypłatą”
Drugą marką, która wybitnie dobrze radzi sobie na TikToku jest Kaufland Polska (https://www.tiktok.com/@kauflandpolska). W nagraniach postawili na content humorystyczny, a także przedstawianie rzeczywistych sytuacji, w których znajduje się każdy konsument! Zobacz TikTok o zakupach przed i po wypłacie:
Ale to nie wszystko, znasz ‘Night Fever’? A właściwie ‘Price Fever’? Kaufland wykorzystał utwór ‘Fever Night’ Bee Gees do swojej najnowszej kampanii na TikToku:
Jeżeli znasz ten bit to chyba jesteś w grupie docelowej 🙂 Tanecznym krokiem przechodzisz do dekady disco, w której rytmie możesz robić zakupy.
Biedronka angażuje (z pomocą) influencerów
Koniecznie zobacz też materiały Biedronki (https://www.tiktok.com/@biedronka)
Marka postawiła na współpracę z infulencerami – w TikTokach pojawili się m.in. Coocharz (https://www.tiktok.com/@coocharz) i Damian Tkaczuk (https://www.tiktok.com/@damian_tkaczuk). Coocharz wziął udział w vege challenge’u i z zamkniętymi oczami wybierał dostępne produkty z oferty Biedronki, a potem zrobił z nich… grilla!
Zaś Damian Tkaczuk przedstawił przepis na karkówkę:
W ten sposób marka angażuje użytkowników, którzy w komentarzach proponują dania, jakie powinny zostać przygotowanie w kolejnych nagraniach. Zgadnij, gdzie szukają produktowych inspiracji 🙂 I tak oto rosnące zaangażowanie użytkowników TikToka dosłownie zwiększa wagę koszyków zakupowych”.
Nadal twierdzisz, że w Twojej branży TikTok się nie sprawdzi?
Na pewno warto spróbować. Co jest potrzebne? Potrafisz nagrywać proste, krótkie filmy? Spora część nauki za Tobą! A jeśli chcesz poznać zasady działania TikToka, prowadzić działania reklamowe, założyć i zoptymalizować konto, sprawdzać statystyki oraz wyciągać z nich wnioski, odpowiednio moderować swój kanał firmowy i stworzyć spójną strategię działań dla swojej marki, to napisz: halo@morebananas.pl. Na pewno pomożemy.