Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
tiktok_1

TikTok marketing – dobre praktyki cz.1.

Mit mówiący, że TikTok to „zabawka małolatów” pożegnaliśmy bez żalu dawno temu. Od dwóch lat szkolimy firmy z różnych branż w zakresie optymalizowania konta w tym serwisie, dostępnych formatów reklamowych i wielu innych. Uczymy także, jak nagrywać angażujące kreacje i tworzyć efektywne i spójne strategie działań komunikacyjnych marek.

Podczas każdego z tych szkoleń słyszymy „eeee… nasi klienci są specyficzni”, „nooo, ale u nas się to nie sprawdzi”, „TikTok jest dla dzieciaków, a nasi klienci są dorośli”, „u nas to nie zadziała” itp. Nie wypada odpowiadać ‘hold my beer’, więc zamiast tego zwykle prezentujemy dobre praktyki z polskiego rynku. Oto kilka przykładów marek, które doskonale radzą sobie w tym medium. Wyboru dokonał Wojtek Żywolt, Social Media Specialist & Trainer w More Bananas.

Rossmann Polska, czyli EB + sprzedaż

Pierwszą marką, na którą warto zwrócić uwagę jest Rossmann Polska (https://www.tiktok.com/@rossmannpl).
Szanuję bardzo, bo przede wszystkim na bieżąco reagują na aktualne trendy (m.in. popularne efekty, dźwięki i muzyka). Ponadto w ich TikTokach pojawiają się sklepy, a także pracownicy Rossmanna. Przykład?

Rossman TikTok Suono OriginaleLINK

Niby nic wielkiego – nagranie do piosenki “Suono Originale”, szybkie ujęcia ze sklepu i… pracowniczki. W ten sposób nie tylko dbają o widoczność zespołu i firmy (działania employer brandingowe), ale też o przedstawianie dostępnych produktów (działania sprzedażowe). Prezentowanie oferty artykułów na TikToku to śmiałe posunięcie – Rossmann wykorzystuje social commerce! Wizerunek pracodawcy i promocja sprzedaży – dwa w jednym. Można?

Kaufland Polska, czyli „na bogato” vs „przed wypłatą”

Drugą marką, która wybitnie dobrze radzi sobie na TikToku jest Kaufland Polska (https://www.tiktok.com/@kauflandpolska). W nagraniach postawili na content humorystyczny, a także przedstawianie rzeczywistych sytuacji, w których znajduje się każdy konsument! Zobacz TikTok o zakupach przed i po wypłacie:

Kauffland TikTok

LINK

Ale to nie wszystko, znasz ‘Night Fever’? A właściwie ‘Price Fever’? Kaufland wykorzystał utwór ‘Fever Night’ Bee Gees do swojej najnowszej kampanii na TikToku:

kaufland tiktok

LINK

Jeżeli znasz ten bit to chyba jesteś w grupie docelowej 🙂 Tanecznym krokiem przechodzisz do dekady disco, w której rytmie możesz robić zakupy.

Biedronka angażuje (z pomocą) influencerów

Koniecznie zobacz też materiały Biedronki (https://www.tiktok.com/@biedronka)
Marka postawiła na współpracę z infulencerami – w TikTokach pojawili się m.in. Coocharz (https://www.tiktok.com/@coocharz) i Damian Tkaczuk (https://www.tiktok.com/@damian_tkaczuk). Coocharz wziął udział w vege challenge’u i z zamkniętymi oczami wybierał dostępne produkty z oferty Biedronki, a potem zrobił z nich… grilla!

Biedronka TikTokLINK

Zaś Damian Tkaczuk przedstawił przepis na karkówkę:

Bidronka TikTok 2

LINK

W ten sposób marka angażuje użytkowników, którzy w komentarzach proponują dania, jakie powinny zostać przygotowanie w kolejnych nagraniach. Zgadnij, gdzie szukają produktowych inspiracji 🙂 I tak oto rosnące zaangażowanie użytkowników TikToka dosłownie zwiększa wagę koszyków zakupowych”.

Nadal twierdzisz, że w Twojej branży TikTok się nie sprawdzi?

Na pewno warto spróbować. Co jest potrzebne? Potrafisz nagrywać proste, krótkie filmy? Spora część nauki za Tobą! A jeśli chcesz poznać zasady działania TikToka, prowadzić działania reklamowe, założyć i zoptymalizować konto, sprawdzać statystyki oraz wyciągać z nich wnioski, odpowiednio moderować swój kanał firmowy i stworzyć spójną strategię działań dla swojej marki, to napisz: halo@morebananas.pl. Na pewno pomożemy.

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
< Poprzedni wpis Następny wpis >