Użytkownicy TikToka mogą przejść na darmowe konto Pro, dzięki któremu zyskują dostęp do licznych statystyk. Zastanawiasz się, jak wygląda panel z danymi statystycznymi i na co warto zwracać uwagę?
Korzystając z jednej z wiodących aplikacji mobilnych, powinieneś monitorować na bieżąco odbiorców treści. Jednak zacznijmy od początku. Masz już konto, ale nie masz dostępu do statystyk na TikToku? To nic trudnego, oto co należy zrobić:
Dane analityczne
Gdzie możesz znaleźć statystyki? Wróć do ustawień. Na liście pojawiła się nowa pozycja – dane analityczne – to właśnie w tym miejscu znajdziesz wszystkie informacje. Podzielono je na trzy zakładki: Przegląd, Treści oraz Obserwujących.
Przegląd
Potrzebujesz dokładnych informacji o łącznej liczbie wyświetleń tiktoków, profilu, bądź liczby obserwujących? Tu je znajdziesz. Możesz sprawdzić dane dla 7 lub 28 dni.
Treści
Treści zostały podzielone na dwie części: posty z filmami oraz popularne filmy. Posty przedstawiają tiktoki ułożone w kolejności od najnowszego do najstarszego. Dostępne dane prezentują wyłącznie 7 ostatnich dni. W popularnych filmach znajduje się 9 klipów o najszybciej rosnącej liczbie wyświetleń.
Jeżeli potrzebujesz więcej danych analitycznych do publikowanych treści, warto otworzyć dowolny film na stronie profilowej, następnie kliknąć w „Więcej (…)” i wybrać „Dane analityczne”. W tym miejscu sprawdzisz: dokładną datę i czas publikacji, liczbę polubień, komentarzy i udostępnień filmu, łączny czas odtwarzania, sumę wyświetleń, średni czas oglądania, rodzaje źródeł ruchu (widzowie mogą znaleźć filmy z takich miejsc: „dla Ciebie”, „profil osobisty”, „obserwujesz”, „dźwięk”, „szukaj” czy „hasztag”) oraz rozkład terytorialny obserwujących.
Obserwujący
Dzięki tej zakładce, dokładnie poznasz odbiorców. Sprawdzisz liczbę obserwujących, rozkład według płci czy miejsca zamieszkania. Aktywność obserwujących została podzielona na godziny oraz dni. Dlaczego warto tutaj zaglądać? Stąd dowiesz się, które trzy filmy i dźwięki są popularne wśród obserwujących Twojej strony.
Statystyki na TikToku umożliwiają poznanie użytkowników – to bardzo przydatne narzędzie, dzięki któremu lepiej dobierzesz content. Teraz, kiedy znasz możliwości danych analitycznych, nie pozostaje nic innego jak dokładna analiza!
Oki