fbpx
More Bananas Zostań naszym klientem

More Bananas promuje zdrowie akcjami #RóżowyPaździernik i #Wąsopad

baner

Październik jest miesiącem świadomości raka piersi. W tym roku została powołana do życia uchwała Rady Miasta Krakowa w sprawie programu profilaktyki raka piersi, skierowanego do kobiet w wieku 20-49 lat. Zainspirowani przez Marię Kurek, która podesłała nam tę informację, postanowiliśmy przyłączyć się do akcji szerzenia świadomości zachorowań na raka piersi także wśród młodych kobiet.

Trochę statystyk

Rak piersi jest najczęściej diagnozowanym nowotworem i znajduje się na drugim miejscu onkologicznych przyczyn śmierci wśród polskich kobiet. O chorobie dowiadują się coraz młodsze kobiety. Mimo, że rak piersi jest jednym z najlepiej zbadanych nowotworów to Polska (w porównaniu z innymi krajami europejskimi) nadal notuje niskie szanse na przeżycie w pierwszych 5 latach po diagnozie. 

Rocznie o nowotworze piersi dowiaduje się około 17 tys. kobiet. Szacuje się, że liczba ta będzie rosła i przekroczy 20 tys. rocznie. W Polsce najczęściej diagnozuje się raka piersi u osób w wieku 50-69 lat. Jednak w ciągu ostatnich 30 lat, dwukrotnie wzrosła liczba zachorowań na nowotwór u kobiet między 20, a 49 rokiem życia.

Rak piersi nie daje typowych objawów i rozwija się bezboleśnie. Diagnoza często oznacza wycofanie z życia społecznego i zawodowego. Nowotwór szybko staje się chorobą całej rodziny i bliskich. Jednak, jeśli jest on wykryty we wczesnym stadium – można go wyleczyć. 

Dlatego nowotwór piersi nie powinien być tematem tabu. Ważna jest profilaktyka i edukacja społeczeństwa. Zdrowy tryb życia i regularnie wykonywane badania (mammografia) mogą zapobiec chorobie.   

More Bananas w akcji 

Postanowiliśmy wykorzystać nasze zasięgi, by zrobić coś dobrego: mówić głośno o konieczności regularnego badania piersi.

różowe banany

Do tego samego zachęciliśmy także inne – przede wszystkim krakowskie, ale nie tylko – agencje marketingowe. W jaki sposób? Zmobilizowaliśmy większość pracowników naszej firmy, by założyli na siebie coś różowego. Wszystko po to, by pokazać właśnie nas, ludzi którzy za tym wszystkim stoją i mają możliwość zachęcenia chociażby kobiet ze swojego otoczenia: mamy, żony czy córki do pójścia na USG. 

Nasze zaangażowanie pokazaliśmy na Insta stories @morebananas.pl:

oraz w poście, w którym nie tylko przypomnieliśmy o USG, ale oznaczyliśmy inne agencje, by zrobiły coś dobrego i szerzyły wspólnie z nami tę świadomość.

różowy październik

Odnotowaliśmy, że w tym czasie o Różowym październiku i Wąsopadzie powiedziało 15 agencji. Dzięki: Crash Mondays, Option, Dziadek do orzechów, Eskadra, Schulz brand friendly, JU agencja, Brandbay.pl, Hand Made, Harbingers, Social media now, Agencja receptura, Hey You!, Eura, 1000 ideas i inni. 

Raz na różowo

Wyniki ich pracy zobaczycie poniżej. 

zestawienie postów

insta stories

Dziękujemy wszystkim agencjom i nie tylko, do wzięcia udziału w tym “challenge’u”, który miał nieść wyłącznie pozytywny wydźwięk. I tak też było!

instagram

Na wyróżnienie zasługuje też akcja #SwiatDoGóryNogami, do jej dołączenia zachęcała agencja Insignia. Dla tych, którzy dowiadują się o nowotworze “świat wywraca się do góry nogami”. Insignia wraz ze startupem Mednavi mówili o tym, gdzie szukać wsparcia i rzetelnych informacji o leczeniu chorób nowotworowych.

W listopadzie zapuść wąsy

Nie zapomnieliśmy także o Panach. Listopad bowiem nazywany jest “Wąsopadem”, ponieważ to wąsy właśnie stały się symbolem solidarności z mężczyznami, którzy zmagają się z rakiem jąder i nowotworami gruczołu krokowego. Ruch ten znany jest też pod nazwą “Movember” i ma na celu zmotywować mężczyzn do dbania o zdrowie. 

By im o tej konieczności przypomnieć, stworzyliśmy posty w swoich mediach społecznościowych.

Na Facebooku posłużyliśmy się, nie bez powodu, porównaniem do banana, doprecyzowując, że w badaniu chodzi “o kokosy”. Naszym celem było pokazanie, że o tak ważnych sprawach należy mówić głośno, bez wstydu. Przymrużenie oka wynika ze specyfiki naszej komunikacji w tym medium. 

post fb

Na Instagramie za to wykorzystaliśmy naszego brand hero, Bananiasza – dużą małpę, której na znak solidarności przyczepiliśmy wąsy: 

zdjęcie

W Insta stories nominowaliśmy, jak w przypadku Różowego Października, inne agencje. 

Choć wyników było mniej niż poprzednio, nie zawiedliśmy się na swoich kolegach i koleżankach z branży, którzy ponieśli dalej wieść o konieczności profilaktyki raka jąder u mężczyzn. 

baner

Jak wynika z raportu, który przygotowaliśmy we współpracy z Newspoint, nieco więcej wzmianek miał Movember. 

Dane zebraliśmy za okres październik-listopad 2019. 

Najwięcej o akcjach mówi się na Facebooku, kolejno na Instagramie. Pokazuje to jak dużą siłę mają media społecznościowe w przypominaniu o konieczności badania się. Warto o tym mówić!

tabela podsumowanie

Badaj – nie gadaj! 

Dziewczyno! Badaj się nie tylko w październiku. Chłopaku! Listopad to nie jedyny miesiąc, w którym możesz zgłosić się do lekarza.

Nie chcesz mieć raka? Zadbaj o siebie: 

  • stosuj dietę bogatą w witaminy i minerały,
  • bądź aktywny fizycznie,
  • ogranicz spożycie alkoholu,
  • nie pal tytoniu,
  • bierz udział w programach badań profilaktycznych.

Tu możesz szukać pomocy:

Jeśli zauważyłeś u siebie niepokojące objawy, zgłoś się do lekarza. Nie szukaj pomocy w internecie.

INNE ARTYKUŁY W KATEGORII: MoreBananas

Człowieka do działu performance marketing na poważny staż zat...

14 lipca 2020 MoreBananas

More Bananas trzyma stronę kobiet [LICYTACJA MARKETINGOWA]

09 marca 2020 MoreBananas

Bananowe warsztaty [PODSUMOWANIE]

29 stycznia 2020 MoreBananas

Efekt synergii działań w handlu online z wykorzystaniem mediów...

15 stycznia 2020 MoreBananas

Co będzie na topie w 2020? Trendy w marketingu

03 stycznia 2020 MoreBananas

Podsumowanie roku 2019: content marketing

30 grudnia 2019 MoreBananas

Podsumowanie roku 2019: sprzedaż

24 grudnia 2019 MoreBananas

Memy w komunikacji marki [CASE STUDY SZOPI.PL]

18 listopada 2019 Case Study

6 rzeczy, które już nie działają
na Instagramie

31 sierpnia 2018 Inspiracje

Wielkie otwarcie Nakielnego
w sercu Krakowa [CASE STUDY]

13 czerwca 2018 Case Study

Walentynki – jak rozkochać w sobie fanów? [CASE STUDY]

29 marca 2018 Case Study
MAŁO Bananów? Kliknij aby załadować więcej!