Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Polecane książki marketingowe i nietypowe perełki [LISTA]

Ania Ledwoń

Ania Ledwoń

Co czytamy w More Bananas? Dużo. I bardzo różnie. Od marketingowych klasyków przez psychologię, reportaże, aż po fantastykę i manifesty o tożsamości. Każda z tych książek czegoś nas nauczyła, poruszyła, albo przynajmniej pozwoliła inaczej spojrzeć na rzeczywistość. I teraz dzielimy się nimi z Tobą – bez recenzji z Amazona, bez marketingowej poezji. Polecane książki marketingowe, wyselekcjonowane przez dżunglę marketingu,  znajdziesz poniżej!

Polecane książki marketingowe (i okołomarketingowe)

Justyna Słowikowska

  • “Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy” – Joanna Wrycza-Bekier
    “To obowiązkowa lektura dla każdego marketera i nie tylko, z której nauczysz się pisać copy do postów w social mediach, profesjonalnego maila do klienta, a nawet… własną książkę. Nie jest to kolejny nudny poradnik. „Magię słów…” czyta się jak wciągająca powieść, od której nie można się oderwać. Warto kupić własny egzemplarz i trzymać go w domowej biblioteczce marketera.”
  • “Syndrom oszusta. Jak nie podkopywać wiary we własne możliwości” – Jill Stoddard
    “Czy znasz to uczucie, gdy szef Cię pochwalił za dobrze wykonane zadanie, ale zamiast się cieszyć to myślisz o tym, że mogł_ ś to zrobić lepiej? Jeśli odpowiedź brzmi “tak” to prawdopodobnie mierzysz się z syndromem oszusta, a książka Jill Stoddard powinna trafić na Twoją półkę. Ale co to właściwie jest? Impostor syndrome to zjawisko, kiedy nie wierzysz w swoje osiągnięcia i kompetencje, a sukcesy przypisujesz przypadkowi, pomyłce innych osób lub szczęściu. W książce znajdziesz mnóstwo informacji o tym, jak zwalczyć swojego wewnętrznego oszusta.”

Piotr Kruczek

  • “Zaczynaj od DLACZEGO” – Simon Sinek
    “Simon Sinek analizuje, dlaczego niektóre firmy, produkty i liderzy inspirują tłumy, a inne po prostu istnieją. Wprowadza koncepcję ‘Złotego Kręgu’, w którym kluczowe pytanie brzmi nie „co?”, nie „jak?”, ale „dlaczego?”. Autor pokazuje, że ludzie nie kupują co robisz, tylko dlaczego to robisz. I nagle wszystko zaczyna mieć sens.”
  • “Model StoryBrand” – Donald Miller
    “Autor pokazuje, jak uporządkować przekaz marki, by był jasny, angażujący i przede wszystkim – zrozumiały. Opiera się na strukturze opowieści znanej z filmów i książek, gdzie klient jest bohaterem, a marka – przewodnikiem. To praktyczny poradnik dla każdego, kto chce pisać teksty, które nie giną w szumie. Trochę jak przepis na dobrą historię, tylko w wersji biznesowej.”

Asia Bitowt

  • “Pierwsze 90 dni” – Michael D. Watkins
    “Nieco mniej poetycka, ale za to turbo praktyczna. Czytam właśnie i choć to klasyka wśród książek o zmianie zawodowej (czego trochę się bałam), to przyjemnie zaskakuje tym, że nie jest napompowana coachingowym powietrzem 😀 Jest konkret, dużo o mapowaniu relacji, budowaniu zaufania i szybkim odnajdywaniu się w nowych rolach. Polecam każdemu, kto zaczyna coś nowego – nie tylko jako lider, ale też po prostu jako człowiek w procesie zmiany. Można czytać z ołówkiem albo z kawą w ręku. Albo i z jednym, i z drugim :)”

Julia Pagacz

  • “Strategiczne podejście do działania w social mediach” – Anna Ledwoń-Blacha
    “[Nie, nie wybrałam jej, żeby się podlizać. 😇] Ta książka to po prostu must-have dla każdego, kto zaczyna swoją przygodę z marketingiem. Znajdziesz tu wszystko – od definicji social mediów, przez budowanie społeczności, aż po audyt własnych działań. Ogromny plus za język – nie ma tu akademickich cytatów, których nikt nie rozumie. Masz raczej wrażenie, że autorka siedzi z Tobą przy kawie/herbacie i opowiada, jak ogarnąć social media bez spiny.”
  • “Mapy twoich myśli” – Tony Buzan
    “Myślisz, że potrafisz robić mapy myśli? Ja też tak myślałam – aż nie trafiłam na tę książkę. Buzan pokazuje, jak wycisnąć z map myśli 100% ich potencjału, nie tylko w pracy, ale i w codziennym życiu. Po przeczytaniu tej książki dowiesz się, czemu Twoje stare mapy były po prostu chaosem – i jak to zmienić. Pamiętajcie, mapy myśli to nie tylko słowa!”

Karolina Mrowiec

  • “Art branding 2” – Igor Gałązkiewicz
    “Poniekąd o marketingu, ale także o sztuce. Bo w końcu markę można wyrażać i kreować przez jej obecność lub nawet utożsamiając się z nią. Gałązkiewicz zaprezentował, jak artystyczne podejście może tchnąć życie w markę, czyniąc ją bardziej autentyczną i angażującą, a tym samym – wyrażając ‘coś więcej’. Dla art-freaków w świecie marketingu (takich jak ja) – pozycja obowiązkowa.”
  • “The Copy Book” – Taschen
    “Kompaktowy przewodnik dla wszystkich zajaranych reklamą, kreatywnym copywritingiem lub tych, którzy po prostu uwielbiają książki Taschen. 🤷‍♀️ W tym poręcznym albumie opisano przykłady mistrzowskich nagłówków i krótkich reklamówek z całego świata. Bardzo fajne źródło inspiracji, ale i skarbnica wiedzy o tym, jak słowa mogą kształtować rzeczywistość.”

Anna Ledwoń-Blacha

  • “Alchemia. Zaskakująca moc pomysłów, które pozornie nie mają sensu” – Rory Sutherland
    Uwielbiam tę książkę, bo pokazuje, że nie wszystko w marketingu musi być racjonalne i mierzalne. Rory Sutherland udowadnia, że często to właśnie „irracjonalne” pomysły robią największą robotę. Inspirowała mnie nie raz przy budowie niestandardowych kampanii i pitchów.
  • “How Brands Grow” – Byron Sharp
    To jedna z tych książek, które totalnie przewracają w głowie. Podważa sporo marketingowych mitów i pokazuje twarde dane, jak naprawdę działa wzrost marek. Idealna dla strategów i tych, którzy chcą przestać wierzyć w „prawdy objawione” z konferencji.
  • “Contagious” – Jonah Berger
    Berger rozkłada wirusowość na czynniki pierwsze. Mega konkretne przykłady, świetne badania i mnóstwo insightów, które pomagają zrozumieć, dlaczego ludzie dzielą się treściami i jak tworzyć komunikację, która „niesie się” dalej.

Polecane książki niemarketingowe, rozwojowe i takie… które po prostu warto znać

Justyna Słowikowska

  • “Amerykańskie obrazki. Śmieszna i straszna prawda zza oceanu” – Jaśmin
    “Polska królowa true crime Jaśmin (youtuberka i autorka kanału Stanowo) wydała długo oczekiwaną przez fanów pierwszą książkę. I nie, nie jest o tajemniczych zaginięciach, seryjnych mordercach i zagadkach kryminalnych. Jaśmin od lat nadaje z USA, dlatego jej pierwsze dzieło opowiada o amerykańskim śnie, który czasem jest niezłym koszmarkiem. Bywa śmiesznie, bywa strasznie. Styl autorki jest nie do podrobienia, a jej powiedzonka o “odpaleniu wrotek szaleństwa” czy “oczach jak 5 złotych z rybakiem” stały się już kultowe, a w książce znajdziecie ich jeszcze więcej.”
  • “Światu nie mamy czego zazdrościć. Zwyczajne losy mieszkańców Korei Północnej” – Barbara Demick
    “Jak wygląda życie w świecie, w którym kobiety nie mogą jeździć na rowerze, w sklepach są ananasy i pomarańcze z plastiku, a w każdym domu na domowników zerka portret wodza? Reportaż Barbary Demick […] opowiada o losach mieszkańców Korei Północnej, którym udało się wyrwać z piekła dyktatury. […] Jest to lektura niezwykle pouczająca i warto po nią sięgnąć, chociaż momentami może być naprawdę trudna.”

Piotr Kruczek

  • “Jedna Rzecz” – Gary Keller
    “Książka o sile skupienia. […] Zamiast listy zadań po brzegi, autor proponuje jedno pytanie, które pomaga ustalić priorytet: „Jaka jest ta jedna rzecz, którą mogę zrobić, dzięki której wszystko inne stanie się łatwiejsze lub nieistotne?”. […] Proste? Tak. Łatwe? Nie zawsze. Ale działa jak złoto.”
  • “Atomowe Nawyki” – James Clear
    “James Clear rozkłada proces zmiany nawyków na czynniki pierwsze. Pokazuje, że to nie wielkie rewolucje, ale codzienne, drobne działania prowadzą do trwałych efektów. […] Książka łączy badania naukowe z praktycznymi strategiami – od zmiany środowiska po systemy nagród – które naprawdę działają.”

Maja Kaczor

  • “Kreatywność S.A.” – Ed Catmull, Amy Wallace
    “A gdyby tak zajrzeć za kulisy Pixara i zrozumieć, jak zarządzać i ogarnąć swoją kreatywność, nie tłumiąc jej w zarodku? […] Catmull pokazuje, jak budować kulturę pracy, której daleko do perfekcjonizmu, nie boi się ani popełniać błędów, ani do nich przyznawać, ceni szczerość i stawia na ludzi. […] Moja rekomendacja: przeczytaj z markerem w ręku – bo to książka, do której się wraca i z której można wiele wycisnąć.”
  • “The Big Reveal” – Sasha Velour
    “To książka przede wszystkim o sztuce, tożsamości i odwadze bycia sobą. Sasha Velour pisze z czułością i mocą, tworząc manifest wolności, kreatywności i queerowej historii.”
  • “Fight Club” – Chuck Palahniuk
    “Brutalna, błyskotliwa i cholernie trafna. To nie tylko historia walki z konsumpcyjnym stylem życia – to lustro lęków i frustracji współczesnego człowieka.”
  • “Kuriozum” – Vogule Poland
    “Inteligentny roast rzeczywistości, zbiór myśli, obserwacji i kąśliwego humoru, który bawi, boli i obnaża absurdy codzienności.”

Ola Lewandowska

  • “My Body” – Emily Ratajkowski
    “Zbiór szczerych i osobistych esejów autorstwa znanej modelki i aktorki. Głęboka analiza jej doświadczeń związanych z ciałem, kobiecością, seksualnością i władzą w społeczeństwie.”
  • “Język rzeczy” – Deyan Sudjic
    “Autor bada, w jaki sposób projektanci posługują się formą i symboliką, by wzbudzić nasze pragnienia i kształtować status.”
  • “Jutro, jutro i znów jutro” – Gabrielle Zevin
    “Historia Sadie i Sama, którzy od dziecięcej przyjaźni w szpitalu trafiają do wspólnego tworzenia przełomowych gier wideo.”

Karolina Mrowiec

  • “Dżiny” – Fatma Aydemir
    “Narracja na temat rodzinnej sytuacji, ale i wejście do głów bohaterów: tureckich emigrantów mieszkających w Niemczech.”
  • “W kontakcie” – Jagna Kaczanowska
    “Nie jest to książka ezoteryczna! Opowiada o układaniu relacji ze zmarłymi w sobie – o akceptacji straty i traumach transgeneracyjnych.”

Asia Bitowt

  • “Zanim ostygnie kawa” (i kolejne tomy) – Kawaguchi Toshikazu
    “Ciche, delikatne, bardzo ludzkie opowieści o żalu, niespełnieniu, utraconym słowie. Idealne na majówkę.”

Julia Pagacz

  • “Sekretne życie autorów lektur szkolnych” – Sławomir Koper
    “Po tej książce spojrzysz na szkolne lektury zupełnie inaczej. Romansy, obsesje, skandale i osobiste dramaty.”
  • “Bezmatek” – Mira Marcinów
    “Intymna, gęsta od emocji opowieść o stracie, żałobie i skomplikowanej relacji matki z córką. Literatura, którą się czuje, nie tylko czyta.”

Anna Ledwoń-Blacha

  • “Hyperion” – Dan Simmons
    Jedno z najlepszych dzieł science fiction ever. Simmons mistrzowsko splata ze sobą opowieści w stylu “Kwiatów dla Algernona” i “Opowieści kanterberyjskich”, tworząc epicką, wielowarstwową historię. Dla fanów wielkich narracji i filozoficznego mięcha w fabule.
  • “Nigdziebądź” – Neil Gaiman
    Za kochanie za świat wyobraźni, gdzie Londyn ukrywa drugie, mroczne dno. Piękna przypowieść o byciu zauważonym (lub nie). Od tego pokochałam fantastykę.
  • “Wspomnienie o przeszłości Ziemi” – Cixin Liu
    Chińska hard SF na najwyższym poziomie. Gdy chcesz poczuć, jak mały jesteś w obliczu Wszechświata – czytaj.
  • “Trylogia Czarnego Maga” – Trudi Canavan
    Prosta, ale wciągająca fantastyka. Idealna na relaks, jeśli lubisz opowieści o magii, nieoczywistych bohaterach i walce o sprawiedliwość.

To, co czytamy, karmi nasze mózgi, ale też nasze serca i strategie. 📚💛 W More Bananas wierzymy, że nie ma czegoś takiego jak „czas stracony na czytanie” – są tylko różne lekcje, które wynosimy z każdej strony.  Jeśli chcesz wskoczyć na wyższy level jako marketer, strateg, lider albo po prostu człowiek ciekawy świata – łap któryś z tych tytułów. A potem daj znać, co Cię najbardziej zainteresowało albo skłoniło do zmiany myślenia. Bo dobre książki mają to do siebie, że nie kończą się po przeczytaniu ostatniej strony.

 

Ania Ledwoń

Ania Ledwoń

W More Bananas... ogarniam nieogarnięte. Jestem dyrektorem kreatywnym i zarządzam bananową dżunglą. Rozwijam produkty i usługi, buduję strategie dla klientów, a przy okazji organicznie i u podstaw zajmuje się komunikacją czy Facebook ADSami. Dbam o to, jak More Bananas jest postrzegane na zewnątrz firmy. Podobno całkiem nieźle #KarmięWiedzą podczas szkoleń, konferencji i webinarów. Zdarza mi się napisać coś mądrego. 

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii