fbpx
More Bananas Zostań naszym klientem

Reklama społeczna i polityczna na Facebooku

25 kwietnia 2020 | Tagi: ,
baner

W dobie ostatnich wydarzeń (koronawirus) na Facebooku możemy znaleźć coraz więcej reklam oznaczonych jako „opłacone przez”. To tzw. reklama społeczna lub polityczna. Co jeżeli Twoja reklama zostanie zakwalifikowana w ten sposób? Przejdź z nami proces autoryzacji krok po kroku. 

Zgodnie z Facebookiem, reklama społeczna (dotycząca kwestii społecznych), wyborów lub polityki:

  • są tworzone przez lub w imieniu obecnego lub byłego kandydata na urząd publiczny, polityka, partię polityczną lub działaczy na rzecz wyboru na urząd publiczny;
  • lub dotyczą wszelkich inicjatyw związanych z wyborami, referendum lub głosowaniami, w tym kampanii zachęcających do udziału w głosowaniu lub kampanii wyborczych;
  • lub dotyczą kwestii społecznych w dowolnym miejscu, w którym reklama jest zamawiana;
  • lub podlegają regulacjom jako reklamy polityczne.

Przykład reklamy zakwalifikowanej jako społeczna znajdziesz poniżej.

W przypadku tematów około koronawirusowych bądź dotykających problemy np. lokalnej społeczności może się zdarzyć (lecz nie musi), że Facebook odrzuci Twoją reklamę, a w powodzie jej odrzucenia pojawi się poniższy komunikat.

To reklama społeczna. Zgodnie z definicją Facebooka: Do zagadnień społecznych mogą należeć tematy omawiane na szczeblu krajowym, które mogą mieć wpływ na wyniki wyborów lub odnoszą się do istniejącego lub proponowanego ustawodawstwa. Problemy społeczne różnią się w zależności od kraju, w którym zamierzasz wyświetlać reklamy dotyczące kwestii społecznych, wyborów lub polityki. 

Musisz przejść wtedy procedurę zatwierdzania reklam. Nie jest ona jeszcze dostępna w każdym kraju, ale w Polsce tak. Reklamy muszą zawierać wtedy zastrzeżenie z nazwą podmiotu, który opłacił reklamę (osoba prywatna lub organizacja). Przykład reklamy z zastrzeżeniem znajdziesz poniżej.

Jak to zrobić?

Instrukcja puszczania reklam społecznych krok po kroku

Całą instrukcję wraz z wszystkimi „kruczkami” Facebooka znajdziesz po tym linkiem. Biorę i czytam!  

Zaczynamy od czegoś prostego! Wchodzisz na stronę na Facebooku, gdzie chcesz puszczać tego typu reklamy, a następnie klikasz w „Ustawienia” i w menu po lewej wybierasz opcję „Autoryzacje”.  Upewnij się, że jesteś administratorem strony!

Pierwszy krok to potwierdzenie tożsamości. Zrobisz to pod tym linkiem: KLIK. Powinieneś zobaczyć taki widok jak poniżej.

Klikasz w przycisk „Rozpocznij potwierdzanie tożsamości”, a następnie wybierasz opcję „Zamieszczanie reklam na tematy społeczne, (…)”.  Wybierasz kraj, w którym chcesz zamieszczać reklamy (zapewne Polska).  Jeżeli nie masz włączonego uwierzytelnienia dwuskładnikowego – musisz je włączyć! Zrobisz to w tym samym panelu klikając w „Rozpocznij”, nie musisz nigdzie przechodzić. Pojawi się następujące okno.

Klikasz w rozpocznij. Wybierasz formę uwierzytelnienia korzystniejszą dla siebie (aplikacja bądź wiadomość SMS). Ok, udało się! Idziemy dalej.

Wybierasz sposób potwierdzenia tożsamości. 

Możesz przejrzeć zdjęcia w telefonie albo użyć aplikacji mobilnej do zrobienia zdjęcia. Dokument tożsamości, jaki możesz wybrać to: paszport, prawo jazdy,  dowód osobisty, akt małżeństwa, oficjalne dokumenty, karta ubezpieczenia pojazdu, zielona karta, wiza i… opcji jest dużo więcej.  Proces weryfikacji trwa do ok. 48 godzin.  Jeżeli przejdziesz go, wracając do sekcji „Autoryzacji” w „Ustawieniach strony”, zobaczysz taki ekran.

Krok 2: musisz powiązać swoje konta reklamowe. Kliknij w „Rozpocznij”.  Zobaczysz poniższy ekran, przejdź go krok po kroku.

W pierwszym kroku po prostu zaakceptuj regulamin, w drugim: powiąż odpowiednie konto reklamowe, na którym chcesz wyświetlać reklamy społeczne, w kroku trzecim wybierasz przez kogo ma być opłacona reklama (to zastrzeżenie będzie widoczne obok treści sponsorowanych, „opłacone przez”). Możesz wybrać stronę, którą zarządzasz bądź dodać imię i nazwisko.

Krok czwarty, to sprawdzenie informacji i przesłanie ich. Gotowe! Na proces autoryzacji ponownie poczekasz od 24 godzin do 48 godzin.

Co zrobić w panelu reklamowym, gdy chcę wypromować reklamę społeczną?

Na ostatnim etapie tworzenia reklamy, czyli w sekcji ‚Reklama’ na kroku „Tożsamość” wybierasz następujące pole.

Dajcie znać w komentarzu czy instrukcja była przydatna! A w przypadku problemów: napiszcie do nas! halo@morebananas.pl

Autor:

Anna Ledwoń-Blacha
Creative Owner

INNE ARTYKUŁY W KATEGORII: Facebook

3 proste zasady konkursu na Facebooku

22 maja 2020 Facebook

Jak korzystać z Facebook Live? [PORADNIK]

25 kwietnia 2020 Facebook

Kalendarz Social Media Managera

30 grudnia 2019 Facebook
MAŁO Bananów? Kliknij aby załadować więcej!