Dlaczego pojawienie się Twojej marki na Instagramie to dobry pomysł? Zobacz inspiracje i dobre praktyki w moim drugim wpisie na temat instagram marketingu. I oczywiście przeczytaj jego pierwszą część
Instastories
Uwielbiam relacje na Instagramie. Jeśli Ty też je polubisz tak ja, to jest ogromna szansa, że Twoja marka „urośnie” w oczach Twoich klientów. Zobacz, jak możesz zainteresować swoich odbiorców przy pomocy naklejek na Stories.
1. Zakupy – w Twoim sklepie pojawił się nowy produkt? Dodaj jego zdjęcie (np: w użyciu) i podlinkuj sklep.
2. Lokalizacja – działa podobnie jak w przypadku postów, na zdjęciu na stories możesz dodać naklejkę z lokalizacją i oznaczyć swój lokal.
3. Wzmianka – prowadzisz lokal gastronomiczny i ostatnio odwiedził/a Cię celebryta/tka? Zrepostuj jej Stories i oznacz ją.
4. Twoja kolej – prowadzisz agencję marketingową? Pokaż jak dzisiaj pracujesz, dodaj naklejkę „Twoja kolej” i zachęć innych do dodania Stories ze swojego obecnego miejsca pracy.
5. Pytania (otwarte) – zastanawiasz się nad wprowadzeniem nowego smaku lodów w swojej lodziarni? Zapytaj, jakiego smaku chcieliby spróbować Twoi klienci.
6. Gif – zamiast komentować coś pisemnie, skomentuj to za pomocą gifa.
7. Muzyka – stworzył_ś kolekcję nowych ubrań, inspirowanych konkretnymi latami? Załącz kawałek, który towarzyszył Ci podczas projektowania!
8. Wskaźnik – w Twoim sklepie odzieżowym pojawił się nowy model sukienki? Dodaj zdjęcie i zapytaj odbiorców o to, jak bardzo im się podoba, zamieszczając wskaźnik.
9. Ankieta – w Twojej kawiarni w ostatnim tygodniu bestsellerami są ciasto czekoladowe i marchewkowe. Załącz dwa zdjęcia i zapytaj w ankiecie, które ciasto wolą Twoi odbiorcy.
10. Quiz – sprawdź wiedzę o Twoich produktach, zrób quiz!
11 Hasztag – Instagram wyłączył zbiór stories, które wyświetlały się na stronie danego hashtaga. W ten sposób można było poszerzyć zasięg danego stories. Teraz to już nie działa w ten sposób, ale mam inny pomysł jak można wykorzystać tę naklejkę. Jeśli w danym okresie prowadzisz kampanię, dodając Stories w jej tematyce, umieszczaj także towarzyszący jej hasztag. Naklejka rzuca się w oczy i dzięki temu, hasztag łatwiej zapadnie w pamięci odbiorców.
12. Link – na Twoim blogu pojawił się interesujący wpis? Podlinkuj go na Stories. Już nie musisz mieć 10 000 obserwujących, aby to zrobić.
13. Datek – Organizujesz zbiórki na cele charytatywne? Możesz dodać tę naklejkę i zachęcić swoich obserwatorów do wpłacania środków na działania Twojej organizacji lub konkretny cel.
14. Odliczanie – organizujesz szkolenie? Użyj naklejki „odliczanie”, która przypomni o Twoim wydarzeniu wszystkim tym, którzy klikając na naklejkę zaznaczyli taką opcję. Skoro o wydarzeniach mowa, to zobacz, jak relacjonować je na Instastories – tutaj.
15. Temperatura – jest lato i na dworze jest prawie 30*? Dodaj zdjęcie smaków lodów, które są dostępne w Twojej lodziarni, zaproś na nie i dodaj naklejkę z temperaturą, pokazując, że jest idealna na lodową przekąskę.
Zainteresuje Cię także Instagram marketing & Ads: jakie narzędzia będą pomocne
Efekty AR
Jeśli zastanawiasz się, jak inaczej możesz zaangażować swoich odbiorców, przemyśl stworzenie własnego filtru AR. Efekty AR wykorzystują rzeczywistość rozszerzoną, umożliwiając nakładanie efektów w czasie rzeczywistym na obraz z kamery.
Jest kilka rodzajów filtrów, wśród nich znajdują się takie jak:
- losowanie,
- upiększanie,
- gry,
- obiekty umieszczone w rzeczywistości,
- maski na twarz (zamiana w jakąś postać).
Jak marki mogą wykorzystać AR?
Wszelkie firmy, które produkują produkty upiększające, mogą postawić na filtry, które mają takie samo zadanie. Przykładowo: niech odbiorca zobaczy jakby wyglądał w danej szmince lub różu na policzkach. Branża modowa może postawić na wirualne mierzenie ubrań i dodatków. Nie mam na myśli tutaj odzieży o większych gabarytach, bo to może być problematyczne w fazie tworzenia, ale na przykład dodatki – okulary lub kolczyki. Natomiast marki z branży FMCG mogą postawić na gry (np: łapanie produktów do koszyka) lub losowanie (np: przekąska na dziś, pomysł na obiad).
Reels
Reelsy czyli Insta Rolki pozwalają publikować kilkudziesięciosekundowe klipy. Format jest zbliżony do tego, który znamy z TikToka. Insta Rolki mogą pozytywnie wpłynąć na zasięg Twojego profilu firmowego na Instagramie. Reelsy wyświetlają się w karcie „Eksploruj”, na Twoim profilu, na stronie danego hasztagu i w aktualnościach. Dodatkowo Insta Rolki można publikować na Instastories. Jak można je wykorzystać? Spójrz na moje propozycje:
- Masz szkołę językową? Dodawaj codziennie nagranie z jednym słówkiem w obcym języku wraz z jego tłumaczeniem.
- Prowadzisz pizzerię? Pokaż proces przygotowywania pizzy.
- Tworzysz rękodzieło? Zamiast pokazywać je na fotografiach, pokaż je na filmie. Chwytliwa muzyka lub ciekawe ujęcie zaintrygują bardziej niż statyczna forma.
- Obsługujesz biuro księgowe? Opowiedz swoim obserwatorom o zmianach, jakie zaszły w prawie podatkowym. Odbiorcy chętniej wysłuchają informacji przekazanej w formie krótkiego video, niż posta.
Tutaj zobaczysz naszego bananowego Reelsa.
O czym warto jeszcze pamiętać, prowadząc profil firmowy?
- Koniecznie pamiętaj o dobrze uzupełnionym bio.
- Chcesz przekierować odbiorców w kilka miejsc w sieci, a na Instagramie w bio możesz dodać tylko jeden link? Skorzystaj z Linktr.ee.
- Śledź aktualizacje – Instagram to dynamicznie rozwijająca się platforma, ciągle się zmienia i pojawiają się nowe funkcjonalności, które mogą uatrakcyjnić Twój profil.
- Sprawdzaj, jak przyjmują się publikowane przez Ciebie treści. Monitoruj regularnie statystyki na Instagramie. Nie wiesz jak? Przeczytaj ten artykuł.
- Zadbaj o spójność feedu. Postaraj się, aby publikowane przez Ciebie posty nie były przypadkowe, rozplanuj ich umiejscowienie na siatce, zadbaj o zbliżoną do siebie kolorystykę publikowanych grafik/zdjęć.
I jak, przekonałam Cię do prowadzenia profilu firmowego na Instagramie? Jeśli wciąż brakuje Ci inspiracji, zachęcam Cię do obserwowania naszego bananowego Instagrama!
Autorka: Daria Bokowy, Marketing Specialist.
Fajnie rozpisane funkcjonalności Instastory
Niektóre z nich przypadkiem są przeze mnie pomijane, a teraz zwróciłam uwagę na to co tracę 