Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Współpraca z influencerami: jak robić to dobrze?

Anna Boczar

Anna Boczar

Influencer marketing to jedna z najskuteczniejszych form reklamy w dzisiejszych czasach. Ludzie coraz częściej wolą słuchać rekomendacji znajomych, a nie tradycyjnych reklam, dlatego też marki coraz częściej decydują się na współpracę z osobami, które posiadają dużą liczbę followersów i są uważane za autorytety w swoich dziedzinach.

Dotarcie do nowych odbiorców

Zaplanowane działanie z influencerami pozwala dotrzeć do nowych odbiorców. Influencerzy posiadają zwykle dużą liczbę obserwatorów, którzy mogą być zainteresowani produktami lub usługami reklamowanej marki. Dzięki publikacjom influencera na swoich kanałach, marka może dotrzeć do osób, do których miałaby trudność z dotarciem. Jednak bez odpowiedniego planowania może okazać się, że dotrzemy zupełnie nie do tych odbiorców, na których nam zależy.

Dotarcie do grupy docelowej

Współpracując z twórcami internetowymi w łatwy sposób docieramy do docelowej grupy odbiorców. Influencerzy często są związani z określonymi tematami i dziedzinami, co oznacza, że ich followersi są zainteresowani tymi samymi rzeczami. Dzięki temu marka może dotrzeć do osób, które są najbardziej zainteresowane jej produktami lub usługami.

To może Cię zainteresować: Rekomendacje UOKiK dla influencerów! [PODSUMOWANIE]

Szczere rekomendacje

Współpraca z influencerami pozwala na budowanie zaufania wobec marki. Ludzie często ufają rekomendacjom influencerów, ponieważ uważają ich za autorytety w swoich dziedzinach i uważają, że nie reklamują produktów, których sami by nie używali. Dzięki temu, że marka jest rekomendowana przez osoby, którym ludzie ufają, buduje ona swoją pozytywną reputację i zaufanie konsumentów. Odpowiednio zaplanowana współpraca pomoże znaleźć Ci twórców, którzy realnie będą zainteresowani Twoim produktem i szczerze będą go polecać.

Planowanie w influencer marketingu to pierwszy krok do skutecznych działań

Chcąc by współpraca z influencerami była skuteczna, ważne jest, aby była ona odpowiednio zaplanowana. Warto określić cele i oczekiwania wobec tej współpracy, wybrać odpowiednich influencerów, którzy będą odpowiadać określonej grupie odbiorców, a także ustalić szczegóły współpracy, takie jak zakres obowiązków influencera, wymagane publikacje i wynagrodzenie.

W całym procesie planowania pomoże Ci checklista, którą dla Ciebie przygotowaliśmy. Opracowaliśmy 8 kroków w ramach, których przeprowadzisz szereg działań. Od zaplanowana celów współpracy, przez negocjację warunków, aż po działania po publikacji i szczegółowy opis ewaluacji współpracy. Działając zgodnie z tymi zasadami zwiększasz szanse, na wzrost efektywności prowadzonych przez Ciebie działań z zakresu influencer marketingu.

Planowanie pomoże Ci zrealizować cele

Zaplanowane działania z influencerami jest naprawdę bardzo ważne. Pozwala na dotarcie do nowych odbiorców, budowanie zaufania wobec marki, a także lepsze dotarcie do docelowej grupy odbiorców. Jednak bez odpowiedniego planowania może okazać się, że Twoje działania nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.

Oprócz działania zgodnie z planem warto pamiętać o wystrzeganiu się typowych błędów popełnianych w influencer marketingu. Informację co to za błędy, znajdziesz w tym artykule.

 

Anna Boczar

Anna Boczar

Specjalistka do spraw influencer marketingu w More Bananas. Swoją pracę łączy z podróżowaniem. W ciągu 2 ostatnich lat miała okazję pracować zdalnie z 5 różnych kontynentów. Współautorka bloga Takeyourway oraz książki "Z biletem w jedną stronę.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii