Influencer marketing to jedna z najskuteczniejszych form reklamy w dzisiejszych czasach. Ludzie coraz częściej wolą słuchać rekomendacji znajomych, a nie tradycyjnych reklam, dlatego też marki coraz częściej decydują się na współpracę z osobami, które posiadają dużą liczbę followersów i są uważane za autorytety w swoich dziedzinach.
Dotarcie do nowych odbiorców
Zaplanowane działanie z influencerami pozwala dotrzeć do nowych odbiorców. Influencerzy posiadają zwykle dużą liczbę obserwatorów, którzy mogą być zainteresowani produktami lub usługami reklamowanej marki. Dzięki publikacjom influencera na swoich kanałach, marka może dotrzeć do osób, do których miałaby trudność z dotarciem. Jednak bez odpowiedniego planowania może okazać się, że dotrzemy zupełnie nie do tych odbiorców, na których nam zależy.
Dotarcie do grupy docelowej
Współpracując z twórcami internetowymi w łatwy sposób docieramy do docelowej grupy odbiorców. Influencerzy często są związani z określonymi tematami i dziedzinami, co oznacza, że ich followersi są zainteresowani tymi samymi rzeczami. Dzięki temu marka może dotrzeć do osób, które są najbardziej zainteresowane jej produktami lub usługami.
To może Cię zainteresować: Rekomendacje UOKiK dla influencerów! [PODSUMOWANIE]
Szczere rekomendacje
Współpraca z influencerami pozwala na budowanie zaufania wobec marki. Ludzie często ufają rekomendacjom influencerów, ponieważ uważają ich za autorytety w swoich dziedzinach i uważają, że nie reklamują produktów, których sami by nie używali. Dzięki temu, że marka jest rekomendowana przez osoby, którym ludzie ufają, buduje ona swoją pozytywną reputację i zaufanie konsumentów. Odpowiednio zaplanowana współpraca pomoże znaleźć Ci twórców, którzy realnie będą zainteresowani Twoim produktem i szczerze będą go polecać.
Planowanie w influencer marketingu to pierwszy krok do skutecznych działań
Chcąc by współpraca z influencerami była skuteczna, ważne jest, aby była ona odpowiednio zaplanowana. Warto określić cele i oczekiwania wobec tej współpracy, wybrać odpowiednich influencerów, którzy będą odpowiadać określonej grupie odbiorców, a także ustalić szczegóły współpracy, takie jak zakres obowiązków influencera, wymagane publikacje i wynagrodzenie.
W całym procesie planowania pomoże Ci checklista, którą dla Ciebie przygotowaliśmy. Opracowaliśmy 8 kroków w ramach, których przeprowadzisz szereg działań. Od zaplanowana celów współpracy, przez negocjację warunków, aż po działania po publikacji i szczegółowy opis ewaluacji współpracy. Działając zgodnie z tymi zasadami zwiększasz szanse, na wzrost efektywności prowadzonych przez Ciebie działań z zakresu influencer marketingu.
Planowanie pomoże Ci zrealizować cele
Zaplanowane działania z influencerami jest naprawdę bardzo ważne. Pozwala na dotarcie do nowych odbiorców, budowanie zaufania wobec marki, a także lepsze dotarcie do docelowej grupy odbiorców. Jednak bez odpowiedniego planowania może okazać się, że Twoje działania nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.
Oprócz działania zgodnie z planem warto pamiętać o wystrzeganiu się typowych błędów popełnianych w influencer marketingu. Informację co to za błędy, znajdziesz w tym artykule.