Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
nastolatka

Spójność na Instagramie. Jak sprawić, żeby profil wizualnie przyciągał?

Jedna na trzy wizyty na naszym profilu na Instagramie to osoby, które nie są naszymi obserwującymi. Jak je zachęcić do tego, by zostały u nas na dłużej? Niewątpliwie spójnością naszego profilu, która wizualnie przyciąga. Pokażę Ci, w jaki sposób możesz ją stworzyć oraz zachować na dłużej.

Filtry

Najłatwiejszy sposób na wizualną spójność feedu. Można do tego używać osobnych aplikacji do obróbki zdjęć np. Lightrooma czy Vsco lub skorzystać z Instagramowych możliwości, które na podstawowym etapie w zupełności wystarczą. Inne proste sposoby to stworzenie bądź kupienie gotowych presetów jakie np. oferują Instafiltry.pl z wybranym filtrem, który następnie nakładamy na nasze fotografie przed publikacją na Instagramie.

Profile, którymi warto się zainspirować?
@viva_a_viva – Karolina Wójcik, czyli autorka tego profilu, wiele razy mówiła o tym, że sama stworzyła własny filtr w formie presetu, który nakłada na każde zdjęcie przed jego publikacją na swoim koncie. Taki zabieg pozwala jej na stworzeniu spójności w odcieniach pastelowego różu i beżu.

@morebananas.pl – każde zdjęcie na profilu edytujemy w oparciu o Instagramowy filtr Valencia, który ma w sobie żółte podtony, przez co idealnie wpisuje się w naszą żółtą identyfikację graficzną.

Ramki

Ramki ułatwiają zachowanie spójności, dzięki białej przestrzeni, która otacza fotografie. Profil zyskuje wtedy więcej światła, a zdjęcia wydają się bardziej jednolite. Ramki można stworzyć w takich programach jak Vsco czy Snapseed. Mogą mieć one zarówno format kwadratu, jak i coraz bardziej popularnego prostokąta. Uwaga! Przy takim zabiegu musicie liczyć się z tym, że Wasze fotografie będą dużo mniejsze niż przy normalnych postach, gdyż ramki “pochłoną” sporo miejsca.

Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku

Profile, którymi warto się zainspirować?
@makelifeeasier – Kasia Tusk była jedną z pierwszych influencerek, która zaczęła publikować posty w ramkach. Jej profil stał się przez to bardziej przejrzysty i jasny.

@nakielny.kawiarnia – spójność na profilu kawiarni udało się nam stworzyć dwa lata temu za pomocą białych kwadratowych ramek, dzięki czemu produkty stały jeszcze bardziej wyeksponowane.

Układ

Dobrym i prostym pomysłem na stworzenie spójności jest konsekwencja w dodawaniu cyklicznych postów, które są do siebie podobne wizualnie. Może to być np. cytat, repost czy kolorowe plansze pojawiające się np. co 5 postów. Chętnie z takiego zabiegu korzystają różne marki, szczególnie z branży beauty. Jeżeli szukasz inspiracji do tworzenia różnych cyklicznych postów, koniecznie poczytaj o najnowszych trendach w fotografii na Instagramie.

Profile, którymi warto się zainspirować?
@kosmetykianwen – spójność udało się nam stworzyć za pomocą cykli postów produktowych na białym tle oraz repostów od fanów, gdzie pokazaliśmy czynnik ludzki prezentujący realny wpływ kosmetyków na włosy.

@art_restauracja – restauracja publikuje cyklicznie zdjęcia potraw pod różnym kątem, czyli z przodu oraz co parę postów z góry. Dodatkowo spójność tworzą reposty od szefów kuchni w tej restauracji.

Akcent

Główna koncepcja feedu oparta jest na kładzeniu nacisku na wyróżniający zdjęcia element, który kolorystycznie spaja całość. W praktyce mogą to być użyte jasne filtry, gdzie tylko jeden lub kilka akcentów jest nasycone kolorystycznie bądź tworzenie zdjęć z pojawiającym się co jakiś czas elementami w jednym kolorze np. kwiatami czy dodatkami.

Profile, którymi warto się zainspirować?
@poems.wonderland – na profilu, gdzie dominują jasne tony, autorka kładzie nacisk na akcenty w kolorze błękitnym czy różowym. Całość, dzięki takiemu zabiegowi, wygląda spójnie, a wzrok przykuwają kolorystycznie nasycone elementy w postach.

@hania.com.pl – w profilu Hani dominuje soczysty róż i pastelowy błękit, które znajdują się w jej ubiorze czy dodatkach np. w postaci kwiatów.

Kompozycja

To jedna z trudniejszych opcji, gdyż kolejne dodawane posty muszą łączyć się z pozostałymi za pomocą rozdzielonych elementów czy kolorów. Efekt jest bardzo wymagający, ale wizualnie świetnie się prezentuje i wyróżnia profil spośród innych. Przydatne w tworzeniu takich profil może być aplikacja Unum, gdzie można poukładać sobie wszystkie posty w siatce i sprawdzić w ten sposób czy całość ze sobą pasuje.

Profile, którymi warto się zainspirować?
@lodowa.wyspa – spójność udało się nam zdobyć, dzięki kolorystyce oraz “pociętym” elementom roślin, owoców i zwierząt umieszczanymi w postach. Łączą się one w jedną całość zarówno w poziomie, jak i częściowo w pionie.

@instacademy_ – całość oparta jest na siatce postów, gdzie oprócz fotografii znajdują się także plansze z treścią. Każdy z nich może istnieć samodzielnie i jest dobrze “pocięty”. Posty publikowane są od razu w trzech sekcjach, żeby zachować spójność na profilu.

Niestandardowa forma

Posty opublikowane na Instagramie widoczne są w postaci kwadratów lub prostokątów, dlatego by wyróżnić swój profil spośród konkurencji – można wykorzystać dużą ilość białej przestrzeni i stworzyć “nowe” formaty postów. To, jak będą one wyglądać – zależy jedynie od Twojej wyobraźni.

Profile, którymi warto się zainspirować?
@lody.everybody – na tym profilu wprowadziliśmy innowację w formacie postów za pomocą kółek na białym tle, co wpisywało się dodatkowo w identyfikację graficzną marki.

@hyemi.jeong – marka tworzy swoją spójność w oparciu o posty na całym białym tle, co w konsekwencji daje efekt zawieszonych przedmiotów na profilu i nowego formatu postów.

Mam nadzieję, że zainspirowałam Cię do tego, żeby stworzyć spójność także na swoim profilu. Jeżeli wprowadzisz na nim zmiany – koniecznie pochwal się do niego linkiem w komentarzach. 🙂

Autor:

Kasia Witkowska
Social Media Specialist

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
< Poprzedni wpis Następny wpis >
WP_Post Object ( [ID] => 1605 [post_author] => 6 [post_date] => 2019-07-19 10:31:31 [post_date_gmt] => 2019-07-19 08:31:31 [post_content] => Jak oni wszyscy to robią, że w opisie zdjęcia udaje im się dodać "entery", a Wam się one nijak nie udają. U nich na Instastory są kolorowe napisy, a Wy ledwo umiecie zrobić neonowy napis? Ano… tak! Przeczytajcie poniżej, jak osiągnąć te same efekty u siebie i udoskonalcie jeszcze bardziej swój Instagram!

1. Jak zrobić "entery" w opisie zdjęcia na Instagramie? 

Wbrew pozorom nie jest to takie trudne. Szkopuł tkwi w tym, że po ostatnim znaku w poprzedniej linijce nie może być żadnej spacji. Postawienie kropki po ostatnim zdaniu i wciśnięcie klawisza „enter” przeniesie tekst do nowego wiersza bez konieczności oddzielania go od poprzedniego akapitu znakami interpunkcyjnymi.  Jak zrobić entery na Instagramie

2. Jak zrobić kolorowy napis na Instastory?

Te kilka kroków pokaże Wam, jak dodać kolorowy napis na Instastory:  1. Wybierz zdjęcie w tle.  2. Napisz na nim wybrany tekst za pomocą narzędzia "tekst" wbudowanego w aplikację.  3. Zaznacz całość tekstu, którego kolor chcesz zmienić.  4. Złap jednym palcem końcówkę znacznika zaznaczenia tekstu, a drugim palcem naciśnij na fioletową kropkę z palety barw.  5. Przesuwaj oba palce powoli w lewo, cały czas trzymając je na ekranie.  Voilà! Krótki filmik instruktażowy znajdziesz niżej:  [video width="720" height="1280" mp4="https://morebananas.pl//wp-content/uploads/2019/07/Ukrywanie-relacji-na-IG.mp4" autoplay="true"][/video]  

3. Jak stworzyć jednolite tło na Instastory? 

Do wyboru macie dwie opcje – możecie wybrać całkowicie kryjący kolor albo półprzezroczystą aplę. Do zamalowywania całkowitego służy pierwszy pisak, do półprzezroczystego – drugi.  Aby pokryć całe zdjęcie jednolitym kolorem, wybierzcie z próbnika wybraną barwę, a następnie naciśnijcie na dowolne miejsce na zdjęciu i odczekajcie sekundę.  Kryjące tło na Instagramie Półprzezroczyste tło na Instagramie

4. Jak dodać muzykę do Instastory?

Do tego – póki co – w Polsce niezbędna jest zewnętrzna aplikacja. Może to być Hype Type (iOS), InShot (Android), Storybeat (Android) czy inna apka z własną bazą dźwięków, która przypadnie Wam do gustu. W niektórych krajach muzykę dodacie tak, jak inne naklejki, np. "lokalizację" czy "pytanie" – przez wewnętrzne menu Instastory.   

5. Jak ukryć relację przed kimś, kto nas obserwuje? 

Nie zawsze chcemy, aby każda obserwująca nas osoba miała możliwość obejrzenia naszego story. Co wówczas zrobić?  Wystarczy wejść w ustawienia relacji (w tym celu naciśnijcie koło zębate w lewym górnym rogu) i wybrać opcję "ukryj relację przed". Potem należy wskazać, przed kim relacja ma zostać ukryta i… już.  Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku Osoba, przed którą ukrywacie relację, nie dostaje powiadomienia ani nie może inaczej niż z innego konta sprawdzić, czy coś dodaliście – z jej poziomu wygląda to tak, jakbyście niczego nie publikowali.  Innym sposobem na ukrywanie relacji jest wejście na profil danej osoby, kliknięcie w trzy kropki w prawym górnym rogu i wybranie opcji "ukryj swoją relację".  Ukrywanie relacji Ukrywanie relacji 2  

6. Jak można wyciszyć użytkownika na Instagramie? 

Niektórzy publikują zbyt dużo – ale jeśli mają prywatne konto lub nie wypada nam przestać ich obserwować, jesteśmy w impasie (w końcu i tak chcemy wiedzieć, co się u nich dzieje, tylko nie w takich ilościach).  Z odsieczą przychodzi sam Instagram. Gdy wejdziecie na profil danej osoby i klikniecie w trzy kropki, pokaże Wam się długie menu (screen wyżej). Wybierzcie "wycisz", a następnie jedną z dostępnych opcji: – wyciszenia postów – posty tej osoby przestaną się wyświetlać w Waszym feedzie,  – wyciszenia relacji – przestaniecie widzieć jej relacje wśród relacji innych użytkowników,  – wyciszenie postów i relacji – czyli sumę powyższych.  Te ustawienia w każdej chwili można cofnąć – jeśli uznacie, że jednak interesują Was treści tego użytkownika, wystarczy, że w tym samym miejscu zmienicie ustawienia.  jak ukryć relację?

7. Jak dodać więcej niż jeden link w swoim bio?

Pewnie wiecie, że w bio można dodać tylko jeden link. Jak wykorzystać go najlepiej? Ano… skorzystać z LinkTr.ee! Pojedynczy link umieszczony w bio przenosi na stronę z kilkoma przyciskami, z których każdy kieruje do innej witryny docelowej. Dzięki temu możecie linkować jednocześnie do swojego bloga, Facebooka, Youtube’a czy innego swojego miejsca w sieci. Przyda się to zwłaszcza osobom, które nie mają strony internetowej.  Jeśli jednak chcecie, aby te osoby kojarzyły nazwę Waszego kanału czy bloga lub chcecie badać źródła ruchu, lepiej stwórzcie do tego własną stronę z linkami Linktree w bioLinkTree Inna opcja na dodanie linku to… posiadanie 10 tysięcy obserwatorów. Wtedy Instagram automatycznie przyznaje możliwość linkowania także z poziomu Instastory.  Dajcie znać, które z tych trików znaliście ;)! [post_title] => 7 trików na Instagramie, których prawdopodobnie nie znasz [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 7-trikow-na-instagramie [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-02-24 12:28:58 [post_modified_gmt] => 2021-02-24 11:28:58 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl//?p=1605 [menu_order] => 60 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 2 [filter] => raw ) WP_Post Object ( [ID] => 1688 [post_author] => 14 [post_date] => 2019-08-19 16:44:39 [post_date_gmt] => 2019-08-19 14:44:39 [post_content] => Agencja More Bananas była odpowiedzialna za powstanie fanpage’a Magia Podróżowania oraz wypromowanie zaimplementowanego na tym profilu Bota - BOTrożka. Dzięki treściom podróżniczym udało nam się zbudować bardzo zaangażowaną społeczność, która chętnie podejmowała interakcje z botem.

Nasz pomysł

Po poznaniu celów profilu, wyszliśmy z pomysłem na jego nazwę “Magia podróżowania” oraz powołaliśmy do życia brand hero. Chcieliśmy, aby nazwa budziła pozytywne emocje, a brand hero wpisywał się w aktualne trendy. Po wielu dyskusjach i kilku propozycjach, zdecydowaliśmy się na postać jednorożca, którego nazwaliśmy BOTrożek. Było to rozwiązanie, które bardzo dobrze łączyło w sobie nazwę fanpage’a ze stworzeniem, kojarzącym się z magią. W całości zrealizowaliśmy projekt graficzny jednorożca. Skupiliśmy się na podstawowym wizerunku oraz kilku podróżniczych wariacjach. Nie chcieliśmy, żeby nasz brand hero był zbyt dziecinny, a trafiał przede wszystkim do młodzieży i dorosłych. Naszym założeniem było stworzenie na Facebooku miejsca przyjaznego, radosnego, pełnego ciekawostek podróżniczych, gdzie każdy mógłby dzielić się przemyśleniami, a także pamiątkowymi zdjęciami z okolicznościowych wypadów.

Komunikacja

Postawiliśmy na luźny i radosny styl komunikacji. Naszą grupą docelową były osoby w przedziale wiekowym 20-40, które uwielbiają podróżować, poznawać świat, a taka tematyka jest bliska ich sercu. Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku Z fanami rozmawialiśmy jako BOTrożek. Często korzystaliśmy z emoji serduszek i jednorożca. Odpowiadając na komentarze, zadawaliśmy dalsze pytania, które skłaniały do dyskusji. Proponowaliśmy także, aby dzielić się własnymi zdjęciami z lotów samolotem czy zachodów słońca. Posty skupiały się na pięknych miejscach, które przyciągają wzrok, ale także na ogólnych ciekawostkach ze świata, dotyczących m.in. kuchni danego regionu. Oprócz zbudowania zaangażowanej społeczności, naszym celem było zachęcanie osób do wysyłania wiadomości w messengerze, gdzie został zainstalowany bot. Pomagał on w wyborze miejsca podróży i wysyłał ciekawostki na temat danego kraju czy miasta. Przeprowadziliśmy także konkurs, w którym nagrodą był materac w kształcie jednorożca, a zadanie konkursowe było połączone bezpośrednio z interakcją z botem.

Wyniki

Działania na profilu Magia Podróżowania prowadziliśmy od momentu jego powstania (połowa maja 2018) do końca września 2018 roku.  W tym czasie zgromadziliśmy na fanpage’u ponad 8 tys. zaangażowanych fanów. Najlepsze posty docierały do ponad 800 tysięcy osób, a pod nimi pojawiało się nawet do 500 komentarzy. Miesięcznie liczba aktywnych użytkowników wynosiła od tysiąca do nawet czterech tysięcy. Reakcji na posty było od 2 do ponad 6 tysięcy, a pozostawianych komentarzy od 200 do 500. Dzięki reklamom, przez 3 miesiące, zachęciliśmy ponad 1 000 osób do porozmawiania z botem w messengerze, a dzięki temu pozyskaliśmy pokaźną bazę odbiorców.  [post_title] => Magia Podróżowania z More Bananas [CASE STUDY] [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => magia-podrozowania-z-more-bananas-case-study [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-02-24 12:28:47 [post_modified_gmt] => 2021-02-24 11:28:47 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl//?p=1688 [menu_order] => 58 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw )