fbpx
x   Zamknij

CYBER MONDAY

SZKOLENIA OTWARTE

-30%

Z KODEM: MBCB2020

Przejdź do sklepu
Wymiary grafik baner

Rozmiary grafik social media [FACEBOOK, INSTAGRAM]

Kolejny raz wpisujesz w Google „jaki jest rozmiar grafiki na FB” i znów otrzymujesz kilka różnych opcji do wyboru? Spokojnie. Przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie rozmiarów grafik social media. Od dziś nie musisz się zastanawiać, jaki wymiar powinna mieć Twoja grafika.

WYMIARY GRAFIK – FACEBOOK 2020

Specjaliści Facebooka rekomendują optymalne rozmiary grafik na portal społecznościowy, ale nie zawsze sprawdzają się one w praktyce. Jak sobie poradzić? Skorzystaj z naszych podpowiedzi.

Według Facebooka plik wgrywany jako cover photo powinien ważyć do 100 kB i mieć szerokość przynajmniej 720 px. More Bananas rekomenduje plik o wymiarze 820 x 312 px jako zdjęcie w tle fanpage’a i odpowiednio:

  • 1920 x 1080 px cover photo wydarzenia,
  • 1250 x 463 px cover wideo,
  • 1640 x 856 px cover photo grupy dyskusyjnej.

Grafika pionowa według specjalistów Facebooka powinna mieć rozmiar 640 x 800 px, a odpowiednio dla zdjęcia poziomego: 1200 x 628 px.

Najlepszy rozmiar stories na portal społecznościowy to wymiar 1080 x 1920 px.

Jeśli chcesz zmienić zdjęcie profilowe to wybierz plik o rozdzielczości 800 x 800 px.

Przygotowujesz grafikę do mediów społecznościowych? Pamiętaj o trzech zasadach:

  • grafiki zapisuj w formacie .png,
  • gotowe grafiki optymalizuj (np. przez Tinypng.com),
  • nadawaj odpowiednie nazwy grafikom – takie, które wskazują na to, co się na nich znajduje (zapomnij o „xyz”, „123”, czy „grafika1”).

wymiary facebook

WYMIARY GRAFIK – INSTAGRAM 2020

Na Instagramie najważniejsze są proporcje. Według rekomendacji specjalistów tej platformy społecznościowej, najlepiej sprawdzą się pliki o szerokości między 320, a 1080 px. Graficy More Bananas rekomendują wymiary:

  • 1080 x 1350 px dla portretu,
  • 1080 x 1080 px – standardowy kwadrat,
  • 1080 x 608 px w przypadku szerokiej grafiki.

Według Instagrama grafiki przeznaczone do relacji powinny mieć proporcje: 9:16, 16:9 i 4:5. My rekomendujemy, żeby do stories używać plików o wymiarze 1080 x 1920 px, a do IGTV 1920 x 1080 px.

Jeśli chcesz tworzyć reklamy na urządzenia mobilne, Twoje zdjęcia lub filmy powinny zajmować, jak największą część ekranu. Tylko w ten sposób przyciągną uwagę widza. Dlatego:

  • w aktualnościach dla obrazu stosuj proporcje 1:1, a dla filmów 4:5,
  • w relacjach wybieraj 9:16,
  • w formacie karuzelowym zastosuj proporcje 1:1.

baner

Autor: Agnieszka Gałczyńska
Content Manager

 

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest