Kolejny raz wpisujesz w Google „jaki jest rozmiar grafiki na FB” i znów otrzymujesz kilka różnych opcji do wyboru? Spokojnie. Przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie rozmiarów grafik social media. Od dziś nie musisz się zastanawiać, jaki wymiar powinna mieć Twoja grafika.
WYMIARY GRAFIK – FACEBOOK 2024
Specjaliści Facebooka rekomendują optymalne rozmiary grafik na portal społecznościowy, ale nie zawsze sprawdzają się one w praktyce. Jak sobie poradzić? Skorzystaj z naszych podpowiedzi.
Według Facebooka plik wgrywany jako cover photo powinien ważyć do 100 kB i mieć szerokość przynajmniej 820 px. More Bananas rekomenduje wymiary 851 x 315 pikseli dla zdjęcia w tle strony i odpowiednio:
- 1200 x 628 px px cover photo wydarzenia,
- 820 x 462 px cover wideo,
- 1640 x 856 px cover photo grupy dyskusyjnej.
Grafika pionowa według specjalistów Facebooka powinna mieć rozmiar 640 x 960 px, a odpowiednio dla zdjęcia poziomego: 1200 x 900 px.
Najlepszy rozmiar stories na portal społecznościowy to wymiar 1080 x 1920 px.
Jeśli chcesz zmienić zdjęcie profilowe to wybierz plik o rozdzielczości 800 x 800 px.
Przygotowujesz grafikę do mediów społecznościowych? Pamiętaj o trzech zasadach:
- grafiki zapisuj w formacie .png,
- gotowe grafiki optymalizuj (np. przez Tinypng.com),
- nadawaj odpowiednie nazwy grafikom – takie, które wskazują na to, co się na nich znajduje (zapomnij o “xyz”, “123”, czy “grafika1”).
WYMIARY GRAFIK – INSTAGRAM 2024
Na Instagramie najważniejsze są proporcje. Według rekomendacji specjalistów tej platformy społecznościowej, najlepiej sprawdzą się pliki o szerokości między 320, a 1080 px. Graficy More Bananas rekomendują wymiary:
- 1080 × 1350 px dla portretu,
- 1080 × 1080 px – standardowy kwadrat,
- 1080 × 566 px w przypadku szerokiej grafiki.
Zobacz też: Rozmiary reklam social media [Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest, TikTok]
Według Instagrama grafiki przeznaczone do relacji powinny mieć proporcje: 9:16, 16:9 i 4:5. My rekomendujemy, żeby do stories używać plików o wymiarze 1080 x 1920 px, a do IGTV 1920 x 1080 px.
Podobnie, jeśli chodzi o Rolki (Reels) – 1080 x 1920 pikseli. Ich współczynnik proporcji: 9:16.
Jeśli chcesz tworzyć reklamy na urządzenia mobilne, Twoje zdjęcia lub filmy powinny zajmować, jak największą część ekranu. Tylko w ten sposób przyciągną uwagę widza. Dlatego:
- w aktualnościach dla obrazu stosuj proporcje 1:1, a dla filmów 4:5,
- w relacjach wybieraj 9:16,
- w formacie karuzelowym zastosuj proporcje 1:1.
hej, a dlaczego lepiej na ig stosować 1:1 niż 4:5, w postach karuzelowych? w góle widzę, ze rekomendujecie 1:1 jeśli chdozi o zdjęcia na ig, dlaczego?
Do postów karuzelowych używa się grafik 1080×1080, ponieważ lepiej się wyświetlają. Z poziomu IG można od razu opublikować post na FB, gdzie w tym formacie (rozmiarze) post też będzie się dobrze wyglądał.
1:1 sprawia, że nawet najmniejsza część zdjęcia nie zostanie “ucięta”, dzięki czemu zachowujemy pożądany wygląd feedu.
Dzięki za ściągi! Dobry artykuł 🙂
“[…]nadawaj odpowiednie nazwy grafikom” – na co wpływa odpowiednie nazywanie grafik?
super artykuł!
Nazywanie grafik wpływa na lepsze pozycjonowanie stron www i może zapewnić większy ruch z wyszukiwarki Google – Grafika.
A jak się mają proporcje i wymiary rolek jak potem mają znaleźć się na tablicy Instagrama ?
Te (i wiele innych) informacje pojawią się na szkoleniu ‘Facebook & Instagram Marketing + Ads‘ 🙂 Zapraszam.