Prowadzisz działania reklamowe dla marki w mediach społecznościowych? Pewnie już nieraz szukałeś aktualnych wymiarów grafik reklamowych. Mamy dla Ciebie ściągawkę z rozmiarów reklam social media.
Chcesz, żeby reklamy Twojej marki nie tylko robiły wrażenie, ale też sprzedawały? Zadbaj o dobre copy i grafikę zgodną z identyfikacją wizualną marki, wszystko oczywiście w odpowiednim rozmiarze. Jakim? Podpowiadamy!
WYMIARY GRAFIK – FACEBOOK ADS 2024
W zależności od typu reklamy, który wybierzesz do promocji marki, grafiki powinny mieć:
– 1200×628 px – feed ad,
– 1080×1080 px – karuzela i karuzela video,
– 1080×1920 px – Facebook stories.
Jeśli chcesz stworzyć Facebook messenger ad pamiętaj o zachowaniu proporcji 1:1. Przy materiale błyskawicznym zalecana szerokość to 1080 px.
Pamiętaj!
- grafiki zapisuj w formacie .png,
- gotowe grafiki optymalizuj (np. przez Tinypng.com),
- nadawaj odpowiednie nazwy grafikom – takie, które wskazują na to, co się na nich znajduje.
Zobacz też: Bezpłatne bazy zdjęć. 22. darmowe stocki
WYMIARY GRAFIK – INSTAGRAM ADS 2024
Chcesz stworzyć reklamę na Instagramie? Pamiętaj, żeby Twoje grafiki miały odpowiedni wymiar:
– 1080×1080 px – feed ad,
– 1080×1080 px – karuzela i karuzela video,
– 1080×1080 px – video ad,
– 1080×1920 px – Instagram atories.
WYMIARY GRAFIK – LINKEDIN ADS 2024
Tworząc reklamę na LinkedIn warto pamiętać, że powinna mieć ona rozmiar:
– 1080×1920 px – video ads,
– 1080×1080 px – karuzela,
– 1200×627 px – reklamy pojedyncze.
WYMIARY GRAFIK – YOUTUBE ADS 2024
Chcesz zainwestować w reklamę na YouTubie? Pamiętaj, żeby display przygotować w wymiarze 300×250 px. Reklamy w odtwarzaczu powinny mieć zachowane proporcje 16:9. A nakładki graficzne lub tekstowe warto przygotować w rozmiarach 728×90 px lub 468×60 px.
WYMIARY GRAFIK – PINTEREST ADS 2024
O promocję marki możesz pokusić się również na Pintereście. Pamiętaj, aby Twoje reklamy miały wymiary:
– 1000×1500 px – karuzela,
– 1000×1500 px – promowany pin lub aplikacja,
– 1000×1500 px – video.
WYMIARY GRAFIK – X ADS 2024
Prowadzisz promocję na X? Pamiętaj, że reklama statyczna lub gif powinny mieć szerokość 1200 px. Graficy z More Bananas radzą, aby ankieta miała wymiar 1200×628 px, a video ankieta – 1280×720 px.
WYMIARY GRAFIK – TIKTOK ADS 2024
Mimo, że kampanie reklamowe na TikToku nie są jeszcze bardzo popularne, to możesz skorzystać także z tej formy promocji marki. Zespół grafików More Bananas zaleca, aby feed ad miała wymiar 720×1280 px.
Pamiętaj, aby reklamy Twojej marki zwracały uwagę i miały odpowiedni rozmiar. Tylko atrakcyjne wizualnie przekazy przyciągną uwagę i nie zginą w gąszczu informacji.