Treści wideo osiągają lepsze wyniki od statycznych postów. Zastanawiasz się, jak zwiększyć zaangażowanie swoich fanów? Pomoże Ci w tym aplikacja Facebook Live!
Czym jest Facebook Live?
Usługa Facebook Live została wprowadzona w 2016 roku, a dzięki niej w dowolnym momencie można rozpocząć transmisję wideo na żywo. Wszystko, czego potrzebujesz to dostęp do Internetu, urządzenie mobilne lub laptop i… gotowe! W łatwy sposób wejdziesz w interakcję z obserwującymi w czasie rzeczywistym.
Czym różni się Facebook Live od standardowych wideo?
Przede wszystkim, jest prowadzone na żywo. Możesz odpowiadać na bieżąco zadawane pytania, analizować reakcje obserwujących w sekcji “Reakcje na żywo”, a także budować społeczność. Rozpoczynając transmisję, odbiorcy otrzymują powiadomienie o jej prowadzeniu. Nagranie można również udostępnić jako post na Facebooku. Standardowe wideo powinno przykuwać uwagę, posiadać napisy i być krótkie, z kolei Live jest dłuższy (trwa od kilku do kilkunastu minut), a sam proces jego przygotowania jest zdecydowanie krótszy!
Jak korzystać z usługi?
Transmisję możesz prowadzić z poziomu prywatnego konta, zarządzanej strony lub urządzenia mobilnego. Skupię uwagę na dwóch ostatnich możliwościach.
W menedżerze firmy wybierz zarządzaną przez siebie stronę, następnie w menu tworzenia postów wybierz opcję “Na żywo”. Wtedy otworzy się nowe okno, w którym skonfigurujesz: post, ustawienia i interakcje.
Post – to właśnie tutaj opiszesz swoją transmisję, wskażesz, co robisz lub jak się czujesz, zameldujesz się, wybierzesz lokalizację, ustalisz, kto powinien widzieć wideo i dodasz przycisk CTA. Warto wzbogacić post o tytuł i znaczniki (pomogą innym znaleźć film). Dodatkowo wybierz wydarzenia, które będziesz promować podczas transmisji oraz grupy, na których udostępnisz swoje wideo!
Ustawienia – w tej sekcji możesz dokładnie ustawić: transmisję wideo na żywo (zezwalaj na osadzanie i na przewijanie do tyłu, publikuj transmisję testową widoczną wyłącznie dla administratorów strony), gry (udostępniaj przebieg rozgrywki i materiały z wielu ekranów), wideo 360 (wykorzystuj film sferyczny 360 lub 180) oraz crosspostowanie wideo na strony, którymi zarządzasz.
Zobacz też: Rozmiary reklam social media [Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest, TikTok]
Interakcje – tutaj stworzysz ankietę lub pytania quizowe, dzięki którym odbiorcy będą mogli angażować się podczas transmisji!
Przy użyciu menedżera stron przeznaczonego dla urządzeń mobilnych wybierz “Opublikuj”, a następnie “Transmisja na żywo”. Aplikacja przeniesie Cię do nowego okna. Przed rozpoczęciem transmisji możesz: dodać opis, lokalizację, różnego rodzaju nakładki i maski, wskazać aktywności i nastroje oraz określić, gdzie udostępnisz transmisję (w relacji lub na osi czasu). Klikając w trzy kropki, znajdujące się w prawym górnym rogu, możesz ograniczyć grupę odbiorców i wybrać transmisję audio na żywo.
Decydując się na transmisję audio, pamiętaj, że nie przełączysz się na wideo.
Dlaczego warto prowadzić transmisję ze strony na Facebooku?
Korzystając z aplikacji Live z pozycji desktopu masz więcej możliwości od tych, oferowanych dla urządzeń mobilnych. Zaplanujesz transmisję z przyszłą datą i godziną, w opcjach “Narzędzia wydawcy” oraz “Statystyki” sprawdzisz wskaźniki dotyczące słuchaczy oraz czasu słuchania.
Facebook Live to cenne narzędzie, dzięki któremu dotrzesz do fanów swojej strony. Mam nadzieję, że teraz, kiedy przybliżyłem Ci dostępne funkcje, wykorzystasz jego możliwości. Pamiętaj, aby poinformować wcześniej odbiorców o transmisji i reagować na pytania, które pojawią się w trakcie jej trwania.
Autor:
Wojtek Żywolt
Social Media Specialist