Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
facebook live

Jak korzystać z Facebook Live? [PORADNIK]

Treści wideo osiągają lepsze wyniki od statycznych postów. Zastanawiasz się, jak zwiększyć zaangażowanie swoich fanów? Pomoże Ci w tym aplikacja Facebook Live!

Czym jest Facebook Live?

Usługa Facebook Live została wprowadzona w 2016 roku, a dzięki niej w dowolnym momencie można rozpocząć transmisję wideo na żywo. Wszystko, czego potrzebujesz to dostęp do Internetu, urządzenie mobilne lub laptop i… gotowe! W łatwy sposób wejdziesz w interakcję z obserwującymi w czasie rzeczywistym.

Czym różni się Facebook Live od standardowych wideo?

Przede wszystkim, jest prowadzone na żywo. Możesz odpowiadać na bieżąco zadawane pytania, analizować reakcje obserwujących w sekcji “Reakcje na żywo”, a także budować społeczność. Rozpoczynając transmisję, odbiorcy otrzymują powiadomienie o jej prowadzeniu. Nagranie można również udostępnić jako post na Facebooku. Standardowe wideo powinno przykuwać uwagę, posiadać napisy i być krótkie, z kolei Live jest dłuższy (trwa od kilku do kilkunastu minut), a sam proces jego przygotowania jest zdecydowanie krótszy!

Jak korzystać z usługi?

Transmisję możesz prowadzić z poziomu prywatnego konta, zarządzanej strony lub urządzenia mobilnego. Skupię uwagę na dwóch ostatnich możliwościach.

W menedżerze firmy wybierz zarządzaną przez siebie stronę, następnie w menu tworzenia postów wybierz opcję “Na żywo”. Wtedy otworzy się nowe okno, w którym skonfigurujesz: postustawieniainterakcje.

Post – to właśnie tutaj opiszesz swoją transmisję, wskażesz, co robisz lub jak się czujesz, zameldujesz się, wybierzesz lokalizację, ustalisz, kto powinien widzieć wideo i dodasz przycisk CTA. Warto wzbogacić post o tytuł i znaczniki (pomogą innym znaleźć film). Dodatkowo wybierz wydarzenia, które będziesz promować podczas transmisji oraz grupy, na których udostępnisz swoje wideo!

Ustawienia – w tej sekcji możesz dokładnie ustawić: transmisję wideo na żywo (zezwalaj na osadzanie i na przewijanie do tyłu, publikuj transmisję testową widoczną wyłącznie dla administratorów strony), gry (udostępniaj przebieg rozgrywki i materiały z wielu ekranów), wideo 360 (wykorzystuj film sferyczny 360 lub 180) oraz crosspostowanie wideo na strony, którymi zarządzasz.

Zobacz też: Rozmiary reklam social media [Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest, TikTok]

Interakcje – tutaj stworzysz ankietę lub pytania quizowe, dzięki którym odbiorcy będą mogli angażować się podczas transmisji!

facebook

Przy użyciu menedżera stron przeznaczonego dla urządzeń mobilnych wybierz “Opublikuj”, a następnie “Transmisja na żywo”. Aplikacja przeniesie Cię do nowego okna. Przed rozpoczęciem transmisji możesz: dodać opis, lokalizację, różnego rodzaju nakładki i maski, wskazać aktywności i nastroje oraz określić, gdzie udostępnisz transmisję (w relacji lub na osi czasu). Klikając w trzy kropki, znajdujące się w prawym górnym rogu, możesz ograniczyć grupę odbiorców i wybrać transmisję audio na żywo.

Decydując się na transmisję audio, pamiętaj, że nie przełączysz się na wideo.

facebook

Dlaczego warto prowadzić transmisję ze strony na Facebooku?

Korzystając z aplikacji Live z pozycji desktopu masz więcej możliwości od tych, oferowanych dla urządzeń mobilnych. Zaplanujesz transmisję z przyszłą datą i godziną, w opcjach “Narzędzia wydawcy” oraz “Statystyki” sprawdzisz wskaźniki dotyczące słuchaczy oraz czasu słuchania.

Facebook Live to cenne narzędzie, dzięki któremu dotrzesz do fanów swojej strony. Mam nadzieję, że teraz, kiedy przybliżyłem Ci dostępne funkcje, wykorzystasz jego możliwości. Pamiętaj, aby poinformować wcześniej odbiorców o transmisji i reagować na pytania, które pojawią się w trakcie jej trwania.

Autor:

Wojtek Żywolt
Social Media Specialist

 

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
< Poprzedni wpis Następny wpis >
WP_Post Object ( [ID] => 2418 [post_author] => 3 [post_date] => 2020-04-25 07:39:11 [post_date_gmt] => 2020-04-25 05:39:11 [post_content] => Pandemia koronawirusa opanowała cały świat. Żadne państwo, największe mocarstwa nie były gotowe na to, co przyniesie mikroskopijny wirus - coś, czego nawet nie widać. Ucierpiało wiele branż, niektóre znalazły się w prawdziwie katastrofalnej sytuacji. Jak się ma branża marketingowa? W tym miejscu pozwolę sobie na osobiste spostrzeżenie - wiele marek przed katastrofą uchroniła niemalże natychmiastowa reakcja całego środowiska marketingowego. Kapelusze z głów! Marki, które zareagowały odpowiednio wcześnie, mają szansę na przetrwanie, walczą z niewidzialnym przeciwnikiem. Odpowiedzcie na pytanie - ilu z Was, zaraz po wprowadzonych drakońskich obostrzeniach, zakasało rękawy i poświęcając swój cenny czas dołączało do facebookowych grup dla przedsiębiorców, udzielało się na forach, prowadziło webinary, udostępniało, komentowało i tworzyło treści w mediach społecznościowych, które traktowały o tym, czy i jak można pomóc w obecnej sytuacji? Jestem pewny, że większość z Was właśnie tak postąpiła. Sam nie byłem wyjątkiem w tej kwestii. Dlatego postanowiłem napisać artykuł zawierający kilka porad, które umożliwią podtrzymywanie uwagi klientów, nie dadzą im o Was zapomnieć w tym ciężkim dla wszystkich czasie oraz mogą w przyszłości wpłynąć na sprzedaż oferowanych przez Was/Waszych klientów produktów. Zapraszam do lektury.

“Śmiech przez łzy”

Jaki jest sposób na ściągnięcie kajdanek z dłoni? Należy śmiać się przez łzy. Wszyscy wiemy, jak wygląda sytuacja. Kolorowo nie jest i kolejny artykuł na ten temat niczego nowego nie wniesie. Co możemy zrobić, jeżeli sprzedaż spadła drastycznie i na chwilę obecną przyszłość prezentuje się raczej w ciemnych barwach? Być w tym razem z klientami/fanami/followersami/subskrybentami. Człowiek się liczy - po drugiej stronie jest klient, na którego w normalnych warunkach zarzucalibyśmy haczyk. W nienormalnych warunkach, czyt. w czasie rzeczywistym, w pierwszej kolejności należy zbliżyć się do klientów w sposób maksymalny. Gorąco pozdrawiam właścicieli salonów kosmetycznych i fryzjerskich, którzy na live'ach w szlafroku z ręcznikiem na głowie odpowiadają na pytania swoich dotychczasowych klientów o tym, jak ściągnąć hybrydę i jak długo nagrzewać prostownicę. Tatuażyści malujący obrazy, zdradzając przy tym kilka ciekawych technik? Gwarantuję, że są. Airsoftowcy przeładowujący repliki podczas challenge na Instagramie? Wyszło super! Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku Naprawdę można organicznie pobudzić społeczność na stronie, której biznes jest związany stricte ze światem offline. Jeżeli stracimy ich zainteresowanie, to platformy na których działamy, będą bezlitosne w czasie “odwilży” i jestem niemal pewien, że stawki reklam poszybują w górę.

“Hora curka”

“Dziki Trener” idealnie podsumował pewną influencerkę, która jeszcze niedawno chwaliła się zakupem Porsche na urodziny, dziś natomiast prosi  followersów o wsparcie na znanym portalu zrzutka.pl, którą zorganizowała, bo nie ma na waciki. Niestety, rośnie na naszych oczach szara strefa, i strasznie mnie to, tak po ludzku... wkurza. Są ludzie leniwi, którzy wcale źle się nie mają, a wykorzystują zaistniałą sytuację do łatwego pozyskania kapitału od wielkodusznych Polaków. Są też piękne inicjatywy fanów, którzy chcą uratować ukochane puby, kawiarnie i restauracje. Takie akcje sprawiają, że serce rośnie. Jeżeli bez zrzuty się nie da, a wiem że tak bywa - to trzeba tu być 100% autentycznym, pokazać historię biznesu, opowiedzieć o wspaniałych chwilach, przedstawić argumenty. I cały czas działać! Korzystać z dobrodziejstw współczesnej technologii. Pokazywać, że biznes żyje i się nie poddaje. Sposób na “Horom curke” i “koronapomoc” w najlepszym wypadku nie przyniesie nic. W najgorszym - ktoś słusznie uzna to za rodzaj wymuszenia.

Odseparowani w realu, zbliżeni w sieci

Czas pokazał, że w dobie kryzysu ludzie się jednoczą. W czasie zarazy jednoczymy się na odległość - w sieci. Kolejne spostrzeżenie - zauważyliście, że obecnie zakup kamerki internetowej graniczy z cudem? Dlaczego tak jest? Przecież wystarczy mikrofon - i tak przekażecie wszystkie informacje, które są najistotniejsze… No właśnie. Chcemy się widzieć. Chcemy się zobaczyć, poczuć namiastkę spotkania. Fajnie widzieć koleżanki z pracy z włosami nieco dłuższymi, niż zwykle i kolegów, którzy wybrali najmodniejsze uczesanie sezonu na tzw. “łysą pałę”. Przyznaję się, ja też pisząc ten artykuł, wyglądam jak blokers. Do czego zmierzam? Marki mogą robić dokładnie to samo. Ostatnio oglądałem z zapartym tchem film przygotowany przez naleśnikarnię z Poznania, na której właściciel nieudolnie piekł gofry (na czarne suchary) i z uśmiechem pozdrawiał Pana kucharza - swojego pracownika. Czy firma produkująca specjalistyczne narzędzia do wiercenia i cięcia może zbliżyć się za pośrednictwem mediów społecznościowych ze swoimi fanami, grupą docelową? Na stronie FB MILWAUKEE Polska wiele takich przykładów. Robią to dobrze!

Ograniczenia do pokonania

Odynie Gromowładny, miej w opiece Panów kurierów i Panie kurierki! Ustrzeż ich od pójścia w koronę! A już na serio, uważam, że należą im się podziękowania na równi z lekarzami. Ile razy w ciągu miesiąca korzystaliście z możliwości dowozu obiadu z ulubionej restauracji do domu? Zakupy w sklepie online? Ile razy Wy/Wasi klienci nadaliście paczkę do innych osób? Ile milionów maseczek dowieziono do placówek medycznych, właśnie dzięki pomocy firm kurierskich? A ryzykują bardzo. No właśnie - dlatego warto jest do znudzenia przypominać, że jest taka możliwość i z niej korzystacie. Zakupiony produkt w czasie zarazy cieszy podwójnie! Klątwa wiedzy tylko utrudnia dotarcie do potencjalnego klienta. I tak, nie wszyscy zobaczyli informację, że wdrożyliście taką opcję u siebie - gwarantuję.

Pragnąc pokoju, szykuj się do wojny

Otaczające nas zło prędzej czy później przeminie. Teraz walczymy o każdego klienta, wspieramy się nawzajem, dzielimy informacjami i robimy wszystko, żeby wszyscy o tym wiedzieli. Co będzie, gdy sytuacja wyjątkowa przeminie? Wszak z ogromna przykrością muszę stwierdzić, i “nie ma się co czarować”, że wiele firm już ogłosiło upadłość, pozostawiając po sobie “wolne” miejsce. Brzmi to brutalnie, ale przeczuwam, że pierwsze tygodnie będa okresem prawdziwej wojny o uwagę klienta, każdy z nas chce się “odkuć”. Skorzystają na tym chyba jedynie systemy i platformy, bo ludzie będa tak zbombardowani treściami, że ostatnie o czym pomyślą, to zakup najnowszego, jedynego w swoim rodzaju portfela z cielęcej skóry. Jestem ciekaw, jak się będa miały stawki. Co więc można zrobić? Zaplanować harmonogram działań, który będzie opierał się na docieraniu do klienta z treściami nienachalnymi, stopniowo serwowanymi z wyczuciem i pod kontrolą. Nie warto zmieniać tonu, który wdrożyliśmy obecnie, a jedynie go modyfikować w kierunku właściwym. I taki plan rekomenduję. I tą radą zakończmy! Życzę wam pomyślności i sukcesów w Waszych przedsięwzięciach i działaniach. Trzymajcie się ciepło, ściskam na odległość! Autor: Kuba Łaciak Social Media Specialist [post_title] => Współpraca z klientem w maseczce, czyli marketing w czasie zarazy [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => wspolpraca-z-klientem-w-maseczce-czyli-marketing-w-czasie-zarazy [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-06-21 15:43:58 [post_modified_gmt] => 2021-06-21 13:43:58 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl//?p=2418 [menu_order] => 22 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) WP_Post Object ( [ID] => 2426 [post_author] => 8 [post_date] => 2020-04-29 10:59:43 [post_date_gmt] => 2020-04-29 08:59:43 [post_content] => Na rynek zakupowy (i nie tylko) wkracza nowe pokolenie: post-millenialsi, czyli inaczej pokolenie Z.  Młodzi ludzie urodzeni po 1995 roku, którzy praktycznie nie wyobrażają sobie już życia bez Internetu, a ich środowiskiem naturalnym są poniekąd nowoczesne technologie. Mając stały dostęp do informacji są bombardowani wręcz komunikatami marketingowymi, jednocześnie opanowując sztukę szybkiego wyszukiwania tego, co naprawdę ich interesuje. Potrafią być w dwóch światach jednocześnie - offline i online. Wyzwanie dla marketerów. Ale czy na pewno? Najmłodszy przedstawiciel pokolenia Z ma 15 lat, najstarszy 24. Już sam fakt dziewięciu lat różnicy w tak dynamicznie zmieniającym się środowisku czasach sprawia, że post-millenialsów ciężko jednoznacznie sklasyfikować. Łączy ich jednak parę rzeczy. Po pierwsze “urodzili się z telefonem w ręku”. Po drugie przyszło im żyć w tzw. niszowym pokoleniu dobrobytu. Względnie nie prowadzone są wojny, nie ma zakupów na kartki i pustek na półkach. Po trzecie, wbrew pozorom, żyją w niezwykle trudnych i stresogennych czasach. Konkurencja na rynku pracy jest ogromna, presja jeszcze większa; młodzi muszą znać po kilka języków i być niezwykle elastyczni, by coś osiągnąć. Mimo życia w “dobrostanie” cenią wartość pieniądza, ale jednocześnie ślepo za nim nie podążają. Już jako uczniowie dorabiają sobie po szkole czy po zajęciach na uczelni, a Internet otworzył przed nimi nowe źródła zarobku. Młodzi zostali jednocześnie wychowaniu w przeświadczeniu, że mogą wszystko, a świat “stoi przed nimi otworem”. Przekonanie to sprawia, że niejednokrotnie zderzają się ze ścianą. Wykształceni, ambitni, biegle poruszający się w świecie Internetu nie zawsze radzą sobie z “prawdziwym życiem”. Najlepiej wykształceni - najpóźniej osiągają kamienie milowe dorosłego życia. Ich wysokie oczekiwania wiążą się z brakiem konkretnej wizji i planu, ponieważ są pokoleniem instant - chcą wszystko tu i teraz. “Zetki” swój czas spędzają w Internecie, a zgodnie z sondażem Business Insider niejednokrotnie jest to ponad 5 godzin dziennie (porównując praktycznie tyle samo starsze pokolenia potrafią spędzić przed telewizorem), w tym ok. 1 - 2 godzin w mediach społecznościowych. Aż 25% badanych przeznacza na to 7 godzin!  Co ciekawe, dla 40% Zetek działające Wi-Fi jest ważniejsze, niż działająca toaleta. (Źródło) To doprowadza do wielu “patologii jak np. fonoholizm (uzależnienie do telefonu),  phantom vibration syndrome (wrażenie, że telefon ciągle wibruje od powiadomień), bezsenności i stresu. Mimo tak pesymistycznych statystyk i informacji, ze światełkiem w tunelu przychodzi raport “Jak zrozumieć dziś pokolenie jutra” autorstwa infuture hatalska foresight institute oraz  dentsu aegis network. Najważniejsze wnioski?
  • generacja Z ma silną potrzebę przebywania w grupie oraz otaczania się prawdziwymi przyjaciółmi w prawdziwym świecie - tylko 10% badanych zadeklarowało spotykanie się ze znajomymi w Internecie,
  • najczęściej w wolnym czasie słuchają muzyki (18%), spotykają się ze znajomymi (16%), uprawiają sport (13%), oglądają filmy i seriale online (13%), przeglądają i komunikują się poprzez social media (13%), czytają gazety i książki (13%), oglądają telewizję (13%),
  • to pokolenie social - oriented, angażują w się w istotne społecznie akcje w social media, jak np. #metoo, #bodypositive, #zerowaste czy #blacklivesmatter,
  • kupują bardzo pragmatycznie: jedzenie, rzadziej kosmetyki i ubrania. Często w ich zakupach nadal biorą udział rodzice,
  • 11% regularnie oszczędza, a aż 43% sporadycznie.
Zobacz też: Jak zdobyć najlepszego ambasadora marki? 6 zasad employer brandingu KANTAR w raporcie “Gen Z - projekt o pokoleniu Zet” wyróżnił również typowe style życia dla pokolenia, co pozwoli jeszcze lepiej ich zrozumieć. Generacja Z Tab. 1 Style życia Pokolenia Z - opracowanie własne na podstawie raportu KANTAR. Pokolenie Z możemy podzielić również na 3 kategorie w zależności od tego jaki mają stosunek do własnej popularności:
  • Fejmiki: tworzą atrakcyjny content, wybiły się na rzeczach popularnych w mainstreamie, grach, filmikach i rapie, popularność ułatwia im bycie ładnym i posiadanie bogatych rodziców (ale to i tak za mało hajsu);
  • Normiki: zwykli, niepopularni ludzie, którzy jednak mogą stać się fejmem (popularnym) dzięki umiejętnym wypromowaniu się w Social Media, u Zetek sława jest egalitarna, każdy może być popularny, każdy zna kogoś bardzo znanego;
  • Alternatywni: żyją poza głównym nurtem, w którym funkcjonują Normiki i Fejmiki.

Co z tego wynika, gdzie i jak się komunikować (oraz sprzedawać) z Zetkami?

Pokolenie Z jak już zostało wcześniej podkreślone “urodziło się z telefonem w ręku”.  Smartfon, to dla nich najważniejsze urządzenie, a to równocześnie definiuje jak powinniśmy się z nimi komunikować oraz jak i jakie treści konsumują. Generacja Z Rys. 1 Konsumpcja mediów w poszczególnych pokoleniach, Źródło: Gen Z - projekt o pokoleniu Zet, raport KANTAR.

Gdzie?

Zetki są niezwykle aktywnymi użytkownikami mediów społecznościowych. Służą im one głównie do wielowymiarowego poznawania świata, nawiązywania więzi społecznych, budowania własnego wizerunku i poniekąd dowartościowywania się. Każde z mediów społecznościowych używają w innym celu:
  • Facebook do pozyskiwania informacji, niczym kanał RSS, ich publiczna tablica w tym kanale świeci raczej pustkami, często załatwiają tam szkolne i uczelniane sprawy np. na grupach dyskusyjnych. To bardzo oficjalny kanał.
  • Snapchat i Instagram Stories do relacjonowania własnego życia. Ten pierwszy na większym luzie, bez stresu, #NoFilter. Oba kanały do wspólnego przeżywania.
  • Whatsapp i Messenger do komunikacji.
  • Instagram do budowania wizerunku. Ma być spójny, przemyślany i ładny! To także portal do lansu (czyli flexowania się).
  • Omegle do rozmów z totalnymi randomami (losowymi ludźmi).Generacja Z Rys. 2 Wygląd Omegle Źródło: własne
  • YouTube do śledzenia swoich idoli, pasji, nauki.
  • Tik - Tok do budowania wizerunku, tworzenia treści i rozrywki.Generacja ZRys. 3 Wygląd Tik-Tok od środka Źródło: własne
Ponieważ dbają o własny wizerunek w Social Media, niezwykle ważne jest, aby robiły to marki, z których korzystają i których produkty kupują. Do Zetek nie musimy docierać tylko i wyłącznie przez Social Media. Mimo, że żyją w erze Internetu, Spotify i Netflixa, nadal oglądają telewizję. Niejednokrotnie dla beki - paradokumenty takie jak “Szkoła”, “Szpital” czy “Trudne sprawy”. Równie obecni w świecie offline cenią sobie niestandardowe akcje w świecie rzeczywistym oraz przemyślane komunikaty. Generacja Z Rys. 4 Niestandardowa reklama Netflix w promocji nowego serialu na Rynku Głównym w Krakowie.  Źródło: @krakow_pl Mimo wszystko jednym z najważniejszych w tym momencie kanałów dotarcia jest wspomniany wcześniej TikTok.  To aplikacja społecznościowa, w której młodzi dzielą się nakręconymi przez siebie filmami. Aby poznać specyfikę TikToka, trzeba po prostu z niego korzystać lub obejrzeć filmy na YouTubie - ciężko oddać jego istotę słowami. W Polsce z TikToka korzystają głównie ludzie w wieku 14 - 15 (37,2%), następnie 16 - 18 (27,6%), 9-13 (25,6%) oraz 19+ (9,6%). W 96% przypadków są to kobiety.  Aplikację odwiedzają bardzo często, 16,7% młodych ponad 15 razy dziennie! Najczęściej oglądają:
  • wszystkie poniższe formaty i więcej (20%),
  • comedy (17%) - sposób kręcenia filmów i operowania kamerą,
  • taniec (11,7%),
  • dla Ciebie (11,6%),
  • trendy (11,5%) - najczęściej lip sync,
  • inne (9,7%),
  • lip sync (6,1%),
  • slow motion (4,3%),
  • acting (3%).
Wolny czas TikTokerów zajmuje poza tym: przeglądanie social media, hobby i zainteresowania, sport, nauka, gry na telefonie, czytanie książek oraz na ostatnim miejscu gry komputerowe. Tik tok wszedł już do mainstreamu i życia offline, a TikTokerów jak wcześniej gwiazdy,  możemy spotkać na żywo na różnego typu dedykowanych im imprezach i spotkaniach. Generacja Z Rys. 5, Źródło: https://www.facebook.com/events/395688307735731/ Współpraca z TikTokerami to również świetny sposób na dotarcie do pokolenia Z przez marki. To najlepsi (oprócz vlogerów) influencerzy, którzy potrafią dotrzeć do Zetek. Dzięki takiej współpracy otrzymujemy:
  • kreacje - naturalne, natywne dla kanału jakim jest Tik-Tok,
  • produkcję - również charakterystyczną dla tego kanału,
  • wizerunek,
  • zasięg
  • oraz pozostałe Social Media Tik Tokera.
Doskonały przykład to kampania marki Wedel. Generacja Z Rys. 6 Źródło: własny screen Od niedawna Tik Tok pozwala również na reklamy płatne wprowadzając nowe narzędzia. Do dyspozycji mamy:
  • Brand takover - pełnoekranowa reklama pojawiająca się po włączeniu aplikacji.
  • Infeed native content - pełnoekranowe, kilku lub kilkunastosekundowe, pomijalne reklamy. Można porównać je do reklam w Stories.
  • Hashtag challenge - tworzenie przez markę hashtagów mających na celu wywołać określone zachowania poprzez konkretny challenge.
  • Brand lenses - tworzenie własnych filtrów przez marki (podobnie na Snapchacie i Instagramie).
Więcej: https://ads.tiktok.com/i18n/ 

Jak? 

Zetki są pokoleniem multitaskingu, a przez to i multiscreeningu. Potrafią korzystać  z trzech urządzeń na raz; a nawet jedną ręką płacić za kawę w Starbucksie, drugą robiąc już zdjęcie, jednocześnie omawiając z koleżanką stylizację ulubionej influencerki i zastanawiając się, gdzie kupić podobne rzeczy. W kolejce jest już Shazam (aplikacja która nagrywa fragment muzyki i zwraca nam jej tytuł oraz autora), aby odnaleźć zasłyszaną w tle piosenkę.  Strategia omnichannel jest kluczowa w ich przypadku.  Młodzi bombardowani są wręcz różnego typu informacjami i reklamami, w związku z tym preferują szybko konsumowane treści: obrazy, proste infografiki, wideo (najlepiej krótkie i pionowe). Oczekują szybkiej odpowiedzi od marki na pytania zadane mailowo czy przede wszystkim w Social Media. Jednocześnie przez ilość reklam i danych, którymi są zasypywani potrafią podejmować samodzielnie szybkie i trafne decyzje. Content, który cenią najbardziej, to (w preferowanej kolejności, za raportem KANTAR): filmy instruktażowe czy DIY, wydarzenia związane z marką, recenzje innych użytkowników, recenzje i opinie ekspertów, wydarzenia sponsorowane, posty marek w Social Media, reklamy natywne, informacje dotyczące marki, treści związane z zakupami, artykuły sponsorowane, a wreszcie informacje o celebrytach. Reklamy, które kierujemy do młodych nie mogą być one agresywne, a:
  • proste i niewymagające myślenia (szybkie podejmowanie decyzji),
  • humorystyczne (ale nie głupie i infantylne),
  • spersonalizowane,
  • z dobrą muzyką,
  • designerskie,
  • dobrze, jeżeli pojawiają się cenieni przez nich twórcy treści.
Młodzi doskonale zdają sobie sprawę z tego jak wygląda i działa medialny świat - nie trzeba “udawać, że reklama nie jest reklamą”. Jaka reklama przyciąga uwagę i najlepiej wpływa na młodych? Zobacz tabelę poniżej. Generacja Z Rys. 7 Opracowanie własne na podstawie badania IRCenter.com

A jak kupują?

Co do samych zakupów, młodzi mają coraz większe oczekiwania wobec e-commerców i są to niemałe wyzwania. Źródło statystyk: Raport  “What do Gen Z shoppers really want “
  • 54% chciałoby przymierzyć produkt w e-sklepie,
  • 48% oczekuje customizowania produktów,
  • 42% chce kreowania indywidualnych produktów dzięki 3D,
  • 39% oczekuje wsparcia sztucznej inteligencji w decyzjach zakupowych.
Podsumowując należy pamiętać o tym, że to wszystko uogólnienia - zawsze spotkamy grupy młodych ludzi poza wyżej opisanym “schematem”. Jednakże: 1. Bądź obecny w kilku kanałach Social Media - tam gdzie oni. 2. Zatrudniaj do współpracy twórców, których szanują. 3. Bądź szybki. 4. Twórz treści wizualne. 5. Pisz językiem zrozumiałym dla młodych. 6. Słuchaj ich głosu. 7. Pokazuj pozaproduktowe “wartości firmy”. 8. Stawiaj na momenty i pozytywne doświadczenia. 9. Bądź autentyczny i transparentny. 10. Personalizuj. Autor: Anna Ledwoń-Blacha Creative Owner [post_title] => Pokolenie Z - jacy są i jak oraz gdzie się z nimi komunikować? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => pokolenie-z-komunikacja [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-06-21 15:43:47 [post_modified_gmt] => 2021-06-21 13:43:47 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl//?p=2426 [menu_order] => 19 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw )