Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

More Bananas razem z Printu robią niespodzianki blogerom [CASE STUDY]

Maciek Sowa

Maciek Sowa

Agencja More Bananas była odpowiedzialna za akcję przedświąteczną #PrintuHappyMemories, której celem było uzyskanie jak największej liczby publikacji na temat Printu.pl w mediach społecznościowych, głównie na Instagramie.

Printu.pl to najwyższej jakości fotoksiążki i fotoalbumy na każdą okazję. Misją marki jest “podarowanie uśmiechu i wzruszeń – zatrzymanie najlepszych chwil na lata”, bo przecież “Twoje wspomnienia na to zasługują”. Co do tego nie mieliśmy najmniejszych wątpliwości. Ale czy znani polscy blogerzy i influencerzy podzielają naszą opinię?

Razem z Printu.pl chcieliśmy udowodnić, że drukowane zdjęcia wcale nie są staromodne, a zebrane w fotoksiążce mogą stanowić zaskakujący prezent i piękną pamiątkę. Postanowiliśmy wyręczyć Świętego Mikołaja i przygotować niespodzianki dla blogerów. Ponad 200 szablonów, setki pomysłów, tysiące zdjęć i jeden cel – pozytywnie zaskoczyć! Czy nam się udało? Poznajcie historię #PrintuHappyMemories.

POMYSŁ

Głównym założeniem akcji #PrintuHappyMemories było zebranie najważniejszych wspomnień influencerów z 2018 roku i przedstawienia ich w formie atrakcyjnej fotoksiążki. W końcu wszyscy lubimy wracać do szczęśliwych momentów życia. A bazując na emocjach, mogliśmy je wywołać ze zdwojoną siłą.

Jeszcze przed świętami każdy bloger miał otrzymać spersonalizowaną fotoksiążkę, w której znajdzie własne zdjęcia, okraszone symbolicznym komentarzem. Data została wybrana nieprzypadkowo. Celowaliśmy w 6 grudnia, tak żeby każdy mógł poczuć magię zbliżających się świąt. Taki prezent od Świętego Mikołaja.

KOMUNIKACJA

Postawiliśmy na naturalność i lekki język komunikacji, dążąc do wyznaczonego celu, wysłaliśmy ponad 90 maili z prośbą o adres, pod który moglibyśmy wysłać paczkę niespodziankę. Specjalnie nie używaliśmy nazwy produktu, a mówiliśmy jedynie o świątecznym prezencie, co w wielu osobach dodatkowo wzbudziło ciekawość.

Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku

GRUPA DOCELOWA

Naszym głównym zadaniem było stworzenie 50 fotoksiążek dla influencerów z kategorii lifestyle, parenting, fitness, podróże oraz kulinaria. Przy wyborze blogerów braliśmy pod uwagę m.in. liczbę obserwatorów, a influencerów podzieliliśmy na dwie główne kategorie: 10-40 tys. oraz 40 tys. wzwyż. W gronie obdarowanych znalazły się zarówno popularne i rozpoznawalne influencerki jak: Janina Daily, Panna Lemoniada, Mama Ginekolog, jak i mniej znane, ale dobrze zapowiadające się blogerki: Mum and the city, Zdrowie jest czadowe, The Adamant Wanderer.

PRZEBIEG

W przygotowanie fotoksiążek był zaangażowany cały zespół More Bananas. W listopadzie stworzyliśmy 50 fotoksiążek o wymiarach 25×20 cm, zawierających 20 stron. Motyw przewodni dobraliśmy indywidualnie, do każdego blogera. Zawartość opierała się na zdjęciach publikowanych na blogach oraz w social mediach influencerów. Każda fotoksiążka miała ukazywać najpiękniejsze wspomnienia z 2018.

Do każdej fotoksiążki dołączyliśmy spersonalizowany list, w którym przedstawiliśmy główne założenia akcji #PrintuHappyMemories, nawiązaliśmy do wspomnień z 2018 roku, a także zawarliśmy indywidualny kod rabatowy dla obserwatorów.

WYNIKI

Wyniki kampanii okazały się satysfakcjonujące. Wszystkie wpisy, jakie pojawiły się na Instagramie były pozytywne. Opinie o #PrintuHappyMemories wyrażały uznanie zarówno dla wyglądu fotoksiążek, jak i samego pomysłu na prezent. Łącznie w mediach społecznościowych pojawiły się 22 wzmianki o fotoksiążkach, które przygotowaliśmy. Zasięg akcji szacuje się na około 220 tys. odsłon.

Świąteczne prezenty od Printu.pl spotkały się z niezwykle pozytywnymi reakcjami, czasem bardzo entuzjastycznymi, co można było zaobserwować w treściach, którymi dzielili się blogerzy.

“A najlepsze jest to, że ta książeczka jest taka super, że moją pierwszą reakcją było: “jaaa! Ale by się babciom spodobała! Na prezent!” No i teraz muszę zamawiać bo tej nie oddam! Bo jest za fajna! (…) Wiedzieliście, że się posikam z radości jak to zobaczę!” (flowmum)

“Ale dostałam przepiękny prezent ❤️ moja własna książka 😂 dziękuję za super niespodziankę” (bazyliowymus)

“W grudniu zawsze staram się zebrać ten nasz rok w jeden album i drukuję go najczęściej w formie fotoksiążki. Tym razem zostałam wyręczona przez Printu, no naprawdę cudowna niespodzianka! Aż się wzruszyłam… (…) To jeden z najlepszych prezentów z możliwych!” (homeonthehill)

W mediach społecznościowych pojawiły się instastories z oznaczonym profilem @printu.pl, posty na Instagramie, a nawet film na YouTubie. Materiały te były chętnie komentowane.

Z relacji influencerów wynika, że cała akcja była dla nich pozytywnym zaskoczeniem. Dzięki informacji jedynie o przesyłce niespodziance i utrzymaniu akcji w tajemnicy, razem z Printu.pl udało nam się wywołać uśmiech na twarzach znanych polskich blogerów.

Do akcji #PrintuHappyMemories zaprosiliśmy 50 blogerów o różnych zasięgach i z zaangażowaną społecznością, uzyskaliśmy ponad 20 bezpłatnych publikacji w mediach społecznościowych, pozytywnie opisujących markę Printu.pl.

Maciek Sowa

Maciek Sowa

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii