Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Strategia marki i komunikacji dla trzech obszarów działalności – MAKE MY DREAM [CASE STUDY]

Anna Boenish

Anna Boenish

Wyzwania dla agencji

Współpraca: marzec 2024 – lipiec 2024 

MAKE MY DREAM dental & beauty to nowoczesna klinika kosmetologii, stomatologii i medycyny estetycznej. Firma zgłosiła się do nas w celu przygotowania strategii marki i strategii komunikacji marki dla trzech obszarów – stomatologia, klinika i sprzedaż kosmetyków.  

Za współpracę po stronie agencji odpowiadają Anna Ledwoń-Blacha – przygotowanie strategii oraz Joanna Bitowt i Adriana Jureczko – research i analiza. 

Rozwiązanie

Audyt działań 

W pierwszej kolejności wykonaliśmy audyt dotychczasowych działań, który obejmował: 

  • analizę SWOT, 
  • stronę internetową, 
  • proces rezerwacji, 
  • widoczność w sieci, 
  • social media, 
  • współprace influencerskie, 
  • performance marketing, 
  • social proof, 
  • newsletter, 
  • employer branding, 
  • branding
  • i inne działania marketingowe. 

Przeanalizowaliśmy też konkurencje i określiliśmy jej wyróżniki. Ważnym etapem było przeprowadzenie ankiety podczas której zebraliśmy takie informacje jak: postrzeganie marki, główne punkty styku z marką, ocenę profesjonalizmu pracowników, komunikację, powody wyboru marki, treści przyciągające uwagę, elementy wymagające poprawy. Dowiedzieliśmy się też skąd respondenci dowiedzieli się o kosmetykach marki, co zdecydowało o zakupie oraz jaką cenę są w stanie zapłacić za produkty. 

W dalszej części określiliśmy grupę docelową z podziałem na ich charakterystykę, zapotrzebowanie i miejsce zamieszkania.

Strategia marki 

Kolejnym krokiem było przygotowanie strategii marki. Podzieliliśmy ją na 6 głównych obszarów:

  • założenia strategiczne, 
  • cele strategiczne, 
  • archetyp i wartości marki, 
  • pozycjonowanie marki, 
  • brand is, brand isn’t,
  • key message, 
  • claim i tagline. 

Spisaliśmy założenia strategiczne oraz cele z podziałem na główne i dodatkowe, krótkoterminowe i długoterminowe. Przeanalizowaliśmy jaka jest marka i dobraliśmy do niej dwa archetypy – główny i dodatkowy. W pozycjonowaniu marki uwzględniliśmy takie aspekty jak: 

  • customer insights – głębokie zrozumienie potrzeb, zachowań i preferencji klientów, uzyskane przez analizę danych i informacji, które pomagają firmom lepiej sprostać oczekiwaniom rynku.
  • brand promise – obietnica marki skierowana do klientów, określająca korzyści i doświadczenia, jakie mogą oczekiwać przy wyborze tej marki.
  • RTB (reason to believe) –  konkretny dowód lub argument, który przekonuje klientów do wiarygodności obietnicy marki. 
  • UVP (Unique Value Proposition).
  • USP (Unique Selling Proposition).
  • ESP (Emotional Selling Proposition).
  • brand voice – spójny styl komunikacji marki.

Następnie spisaliśmy czym jest, a czym nie jest marka, jaka jest kluczowa wiadomość, którą chcemy przekazywać odbiorcom oraz stworzyliśmy claim – twierdzenie marki na temat swojego produktu lub usługi, mające na celu podkreślenie jej unikatowych cech lub korzyści – oraz tagline – krótkie, zapadające w pamięć zdanie lub fraza, która podsumowuje markę lub produkt, wzmacniając jej obecność na rynku. 

Wszystkie działania podzieliliśmy na te dotyczące sprzedaży produktów oraz działalności kliniki – usługowej. 

Strategia komunikacji marki 

Strategia komunikacji marki to kolejny dokument, który przygotowaliśmy na podstawie researchu, ankiety i gotowej już strategii marki. Podzieliliśmy ją na 4 główne obszary:

  • platformy komunikacji, 
  • Tone of Voice, 
  • rekomendacje wizualne, 
  • lejek marketingowy. 

W pierwszej kolejności zaproponowaliśmy BIG IDEA, które nadawało ton całej komunikacji i dalszym działaniom. Na jego podstawie zaproponowaliśmy kampanie zarówno dla sprzedaży kosmetyków, jak i usług. Każda kampania miała opis, założone cele i proponowane aktywności w poszczególnych mediach społecznościowych/influencer marketingu/mediach.

Kolejnym krokiem był Tone of Voice – ton marki. Określiliśmy, jaki powinien być język marki, czego unikać, a na jakich elementach się skupiać. Zbudowaliśmy też charakterystykę tonu – odpowiedzieliśmy na pytania czy ma być on formalny, casualowy, entuzjastyczny czy oparty na faktach. Dobraliśmy odpowiednie hasztagi i emojis. 

Skupiliśmy się również na rekomendacjach wizualnych. Zawarliśmy w nich dopasowaną kolorystykę oraz typografię, strategiczne rozróżnianie działań dla kliniki i sprzedaży kosmetyków oraz zaproponowaliśmy przykładowe moodboardy.

Kolejnym krokiem był strategiczny lejek marketingowy z dobrem kanałów komunikacji i KPI. Określiliśmy filary komunikacji dla stomatologii, kliniki i sprzedaży kosmetyków. Rozpisaliśmy działania z influencerami oraz zarekomendowaliśmy działania dla marki osobistej właścicielki MAKE MY DREAM. 

W strategii komunikacji znalazły się też: 

  • polityka rabatowa, 
  • kampanie płatne, 
  • grupa dyskusyjna, 
  • sekcja “moje konto” na stronie internetowej. 

Rezultaty

Naszym celem było stworzenie strategii, która pozwoli na uspójnienie działań i ich synergię, podniesie świadomość marki oraz jej rozpoznawalność, ułoży działania marketingowe i finalnie zwiększy sprzedaż. 

MAKE MY DREAM otrzymał od nas kompleksową strategię marki oraz strategię komunikacji, która jest gotowa do wdrożenia. Stworzyliśmy łącznie 180 stron i zamieściliśmy je w dwóch przejrzystych prezentacjach, podzielonych na konkretne obszary.

Anna Boenish

Anna Boenish

Marketerka, copywriterka i content managerka specjalizująca się w storytellingu i etycznym marketingu. Z wykształcenia sztukmistrzyni pisania, z zamiłowania pisarka prozy – na co dzień zajmuje się głównie składaniem słów w historie.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii