Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Grupa Techramps – innowacyjne rozwiązania dla obiektów sportowych

Anna Boenish

Anna Boenish

Techramps to firma, która od ponad 20 lat jest zajmuje się projektowaniem i budową skateparków. W ramach współpracy przygotowaliśmy kompleksową strategię komunikacji w social mediach.

WYZWANIA DLA AGENCJI 

Współpraca: sierpień 2023 – grudzień 2023 

Naszym zadaniem podczas współpracy z Grupą Techramps było przygotowanie strategii komunikacji w social mediach dla ich marek oraz uporządkowanie kanałów w mediach społecznościowych. Aby zrealizować strategię musieliśmy ściśle współpracować z klientem, przeprowadzić warsztaty oraz zrobić samodzielny research i badania, na podstawie których przygotowaliśmy ostateczny dokument. 

ROZWIĄZANIE 

Research i badania 

Aby przygotować strategię komunikacji, zaczęliśmy od podstawowych dokumentów – analizy konkurencji i określenia grup docelowych. Przeprowadziliśmy warsztaty z klientem oraz badania dotyczące grupy docelowej. Do każdej grupy stworzyliśmy konkretne, kluczowe komunikaty, które powinny pojawiać się w treściach reklamowych. Na tej podstawie wypracowaliśmy konkretne persony.

Strategia komunikacji 

W ramach strategii wyznaczyliśmy ogólne i szczegółowe cele komunikacyjne w social mediach, persony, wybrane kanały komunikacji z podziałem na ogólne i dopasowane do konkretnej marki, najważniejsze komunikaty w podziale na kanał, markę i grupę docelową oraz formaty treści i język komunikacji. 

Dodatkowo podjęliśmy decyzję, jakie marki pozostają obecne w mediach społecznościowych. Finalnie postawiliśmy na 5 z nich: Techramps, SloConcept, Pumptracki, Wakepro oraz Flowparks. Każda z marek grupy Techramps została poddana analizie. Określiliśmy dla nich cele (zgodnie z priorytetem realizacji) oraz KPI, dzięki którym można mierzyć postępy. Stworzyliśmy również BIG IDEA – motyw przewodni i odpowiedź na pytanie „Po co to robimy?” 

Do każdego kanału komunikacji dobraliśmy grupę docelową, kluczowe komunikaty, które powinny pojawiać się m.in. w postach w mediach społecznościowych oraz formaty postów (np. posty statyczne, krótkie wideo, serie zdjęć). 

Stworzyliśmy też listę dodatkowych, ogólnych pomysłów, które mogą być wykorzystywane z powodzeniem w każdej z marek – m.in. recykling treści czy współprace z twórcami. Key Visual został stworzony przez grafika po stronie Techramps. Z naszej strony zaproponowaliśmy przykłady konkretnych postów dla każdej z marek. 

REZULTATY

W ramach strategii komunikacji stworzyliśmy razem z klientem przestrzeń w Notion, w której zawarliśmy wszystkie kluczowe na wstępnym etapie dokumenty i mogliśmy wspólnie pracować nad rozwiązaniami. Ułatwiło to komunikację oraz dostarczanie materiałów (np. dane o grupie docelowej). Znajdowały się tam m.in. cele marketingowe, analiza marketingowa konkurencji czy desk research i badanie grupy docelowej oraz harmonogram działań. 

Dostarczyliśmy klientowi kompletny dokument w formie prezentacji, w którym ujęliśmy cele komunikacji w social mediach, persony, opis wybranych kanałów komunikacji, najważniejsze komunikaty z podziałem na kanał, markę i grupę docelową oraz proponowane formaty i język komunikacji. Dołączyliśmy również wypracowane wcześniej materiały, na których opieraliśmy naszą pracę.

TESTIMONIAL 

Mieliśmy okazję pracować z More Bananas przy okazji tworzenia strategii marketingowej dla naszej firmy. Dużym plusem współpracy były warsztaty z Anią Ledwoń, które pozwoliły nam spojrzeć na nasze działania z zupełnie innej strony, analityczno-strategicznej. Wspólnie udało nam się określić i uporządkować cele oraz priorytety w naszych social mediach. Na bazie opracowanych przez MB materiałów, możemy teraz pracować na podstawie jasno określonych celów. 

Anna Boenish

Anna Boenish

Marketerka, copywriterka i content managerka specjalizująca się w storytellingu i etycznym marketingu. Z wykształcenia sztukmistrzyni pisania, z zamiłowania pisarka prozy – na co dzień zajmuje się głównie składaniem słów w historie.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii