fbpx
x   Zamknij

BLACK FRIDAY

WSZYSTKIE KURSY

-50%

Z KODEM: MBBF2020

Przejdź do sklepu
baner

Podsumowanie roku 2019: sprzedaż

Nie ma marketingu bez sprzedaży i nie ma sprzedaży bez marketingu. Jaki był rok 2019? Podsumowują go małpki z More Bananas.

Anna Ledwoń-Blacha

Co-founder & Creative Director
More Bananas

Największy sukces roku 2019

Social Selling to wyrażenie tego roku według mnie. Zdobywa na popularności, a ludzie którzy się nim zajmują coraz częściej robią to w sposób profesjonalny. Sam social selling, to nic innego jak wykorzystanie kontaktów w mediach społecznościowych do budowania relacji z potencjalnymi klientami – naszymi bądź naszej firmy. Brzmi prosto, ale proste nie jest. Profesjonalizacja oraz coraz większa liczba treści edukacyjnych na ten temat – cieszy. Zresztą z social selling bezpośrednio związany jest LinkedIn, a jego rosnąca popularność w Polsce cieszy: mamy już ponad 3 mln aktywnych użytkowników! Zresztą za social sellingiem przemawiają również statystyki:

  • 47% klientów uważa, że w podjęciu decyzji o współpracy pomogły im tworzone wartościowe treści przez profil danego użytkownika,
  • aż o 45% więcej leadów (dobrej jakości) generują sprzedawcy wykorzystujący w swoich działaniach social media,
  • konwersje na podstawie leadów z LinkedIn są 7x większe (!),
  • 51% realizuje swoje cele sprzedażowe w B2B właśnie dzięki social sellingowi.

Z innych sukcesów, Polska jest na 13. miejscu pod kątem najszybciej rosnących rynków e-commerce, a zakupy online robi praktycznie co drugi Polak. Przed nami jeszcze daleka droga, odsetek osób robiących zakupy online chociażby w Holandii wynosi 82%. Natomiast cieszy to, że cały czas rośniemy!

Największa porażka roku 2019

To, co jest sukcesem jest równocześnie porażką. A mówię tu o social sellingu. Popularność pojęcia i brak wiedzy sprawiła, że mamy wysyp Januszy social sellingu i sprzedaży na LinkedIn.

Influencer marketing – jak się okazuje, influencerzy w większości, nie sprzedają. Często ich profile, to byty oparte na kupionych zasięgach. I to samo w sobie porażką nie jest, takie zjawiska były, są i będą. Porażką jest, iż mimo profesjonalizacji tej dziedziny i lat doświadczeń – marki (niejednokrotnie duże) nadal potrafią wbić się na minę w postaci kupionych zasięgów, followersów czy zaangażowania. Nie rozumieją, że influencer niekoniecznie wpłynie na sprzedaż bezpośrednio, a pośrednio – źle lokując środki i płacząc nad wynikami sprzedaży (która była źle postawionym celem kampanii). Oby w przyszłym roku coś się zmieniło.

Black Friday – tutaj chyba ciężko coś skomentować. Black Friday, który rzeczywiście za oceanem ma sens, u nas jest bytem niezrozumiałym i okresem zawyżania cen, a nie promocji. Firmy oszukują klientów, konsument nadal daje się nabierać. Edukacji w 2020 roku nam życzę.

Najlepszy projekt roku 2019

Do sukcesów zdecydowanie zaliczam:

  • rosnącą synergię działów marketingu i sprzedaży,
  • usługę Allegro Smart!
  • nowy kanał kontaktu z klientem w InPost, czyli Asystent Google,
  • wprowadzenie Empik Premium z pakietem zniżek, promocji i benefitów.

Agnieszka Gałczyńska

Content Manager
More Bananas

Największy sukces roku 2019

11 listopada w Chinach obchodzony jest dzień singla. A co lubią single? Zakupu on-line. Wykorzystał to AliExpress. Spore zniżki tego dnia spowodowały, że serwis sprzedał produkty o łącznej wartości prawie 40 mld dolarów.

Sukcesem tego roku jest również podpisanie umowy między właścicielami firm InPost i AliExpress na dostawy do paczkomatów. Będzie się działo!

Największa porażka roku 2019

Czarny Piątek i sztuczne zawyżanie cen, by je potem obniżyć to zdecydowanie porażka tego roku. Jedyny plus tego całego zamieszania to strona Fakefriday.org, gdzie można było sprawdzić, czy produkt, który masz zamiar kupić 29 listopada został realnie przeceniony, czy też nie.

Najlepszy projekt roku 2019

Dla mnie numerem jeden jest Lidl, który wypuszcza na rynek sklep on-line i aplikację Lidl Plus. Po zainteresowaniu ofertą sklepu wnioskuję, że marka ma się coraz lepiej mimo, że z Lidl Podróże już nie skorzystamy, to wydaje się, że zakupy w dyskoncie Polacy robią nałogowo i to nie tylko w soboty! Nie byłabym sobą, gdybym nie wspomniała o uruchomieniu sklepu internetowego przez Hebe. Plus dla marki za dopracowany i (faktycznie) zniżkowy Black Week.

Kasia Witkowska

Social Media Specialist
More Bananas

Największy sukces roku 2019

Rozwój systemu sprzedażowego na Instagramie. Od pewnego czasu możemy publikować reklamy również w sekcji “Eksploruj”. Pozwala nam to na nieinwazyjne umieszczanie materiałów reklamowych w miejscu, gdzie ludzie lubią odkrywać nowe treści dostosowane do ich zainteresowań. Dzięki takiemu zabiegowi mamy możliwość zwiększenia zasięgów kampanii skierowanej wcześniej jedynie na aktualności, co może wpłynąć pozytywnie na wyniki.

Największa porażka roku 2019

Wyjątkowo “Czarny Piątek” dla Foreo. W Black Friday na stronie szwedzkiego producenta można było dostać jego flagowe urządzenie UFO do oczyszczania twarzy i dekoltu aż o 96% taniej (obniżka z 1199 zł na 43 zł)! Oczywiście był to błąd ze strony marki, który był bardzo dotkliwy, gdyż kosztował ją ok. 10 mln dolarów straty.

Najlepszy projekt roku 2019

Zdecydowanie sukces sprzedaży biletów na koncert Taco Hemingwaya i Dawida Podsiadły. Pierwszy raz w historii polskim muzykom udało się “wyprzedać” cały Stadion Narodowy. Bilety rozchodziły się w mgnieniu oka, co oprócz dużej popularności muzyków, jest również zasługą promocji samego wydarzenia w internecie czy prasie.

A Wy, co uważacie za sukces i porażkę 2019 w sprzedaży? Czekamy na Wasze komentarze na naszym profilu facebookowym!

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest