Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
pinterest dla twojego biznesu

Pinterest dla Twojego biznesu. Zainspiruj się działaniami 5 marek

Chcesz zacząć prowadzić działania marketingowe na Pintereście, ale nie wiesz, co publikować? Zobacz, jak robią to inni i jakie są dobre praktyki. Przeanalizowaliśmy działania marek i podkreśliliśmy najważniejsze wnioski. Sprawdź je!

Pinterest od lat plasuje się w czołówce najpopularniejszych platform społecznościowych w Polsce. Dzięki zainteresowaniu użytkowników portal systematycznie rozwija swoje możliwości i wprowadza usprawnienia. Ostatnio mocno bierze na tapet działania e-commerce dla marek. Nic dziwnego, że coraz więcej brandów decyduje się rozpocząć działania marketingowe na Pintereście.

Marketing na Pintereście – dobre praktyki

Przeanalizowaliśmy działania marek, które są obecne na Pintereście i wybraliśmy 5 przykładów, które opisujemy i podkreślamy najważniejsze rzeczy. Jednak kluczem jest testowanie i analiza prowadzonych działań. Inspiruj się trendami oraz działaniami innych, zawsze jednak pamiętaj, co jest celem działań Twojej firmy na Pintereście.

Pinterest dla e-commerce

Westwing Polska

https://pl.pinterest.com/westwingpl

pin_westwing

Działasz w e-commerce? Masz sklep internetowy? Wykorzystaj to! Westwing Polska jest na bieżąco z nowościami na Pintereście i wie, że ostatnio prężnie rozwija on możliwości zakupowe na platformie.

Na profilu znajdziecie zakładkę shop, w której podlinkowane są produkty z katalogu i prowadzą prosto do sklepu. W każdym pinie możesz uzupełnić informacje o cenie produktu i aktualnej promocji. Ścieżka zakupowa jest skrócona w tym przypadku do minimum.

Przeczytaj także: Prowadzenie komunikacji na Facebooku dla kilku rynków

Skuteczne formaty pinów

Castorama Polska

https://pl.pinterest.com/castoramapolska

pin_castorama

Na Pintereście możesz publikować kilka formatów pinów. Są to zdjęcia, video, karuzele, kolaże, a także, ostatnio, również „Piny z pomysłem”. Są one odpowiednikiem shortów na YouTubie czy znanych nam wszystkim relacji na Instagramie.

Castorama postanowiła wypróbować nową możliwość i z powodzeniem rozwija tę sekcję. Także wspomniany powyżej Westwing bardzo dobrze sobie radzi z tego typu pinami, publikując video z krótkimi, acz ciekawymi inspiracjami wnętrzarskimi.

To świetne rozwiązanie, żeby pokazać więcej inspiracji w konkretnym temacie. Z pomocą przychodzi również kreator Pinteresta, w którym łatwo dodasz napisy czy logo marki.

Być może zainteresuje Cię również 5 najpopularniejszych rodzajów działań z influencerami

Inspiracje i wpływ na decyzje zakupowe

Philips

https://pl.pinterest.com/philipsglobal

pin_phillips

Z Pinterestem przede wszystkim kojarzymy inspiracje, dlatego najczęściej wybieranym formatem treści są tutaj infografiki. Mogą to być zarówno treści edukacyjne, ale też inspiracyjne. Takie właśnie działania marketingowe na Pintereście podejmuje marka Philips. Znajdziesz tutaj infografiki opisujące dany produkt czy konkretne działania marki.

Drugim interesującym pomysłem na publikowane piny są archiwalne kampanie marki. Znajdziesz tu plakaty z lat 80. czy 60. dzięki czemu możemy zobaczyć, jak zmieniała i rozwijała się firma. To dobre rozwiązanie, żeby pokazać projekty, które odbiły się szerokim echem i zapadły w pamięć odbiorcom.

Piny, które kierują na witrynę

Kanlux Polska

https://pl.pinterest.com/kanluxmore

pin_kanlux

Polska marka oświetleniowa wykorzystuje Pinteresta na kilka sposobów. Oprócz infografik, o których pisaliśmy w kontekście Philipsa, znalazła ciekawe rozwiązanie, które przyciągnęło użytkowników.

Publikuje piny, które zachęcają do lektury artykułów na blogu. W opisie pojawia się zajawka i obietnica rozwinięcia danego tematu we wpisie na stronie. To treści, które użytkownicy zapisują sobie na później, aby do nich wrócić w dogodnym momencie. Dzięki takim działaniom łatwo przekierujesz użytkowników na swoją stronę www.

Warto przeczytać także: Święty Graal mediów społecznościowych, czyli o pomiarze zaangażowania

Inspiracje i protipy w marketingu

Yankee Candle

https://pl.pinterest.com/theyankeecandle

pin_yankee

Yankee Candle to przede wszystkim to, co Pinterest lubi najbardziej. Estetyczne zdjęcia zmienione w przyciągające wzrok grafiki. Znajdziesz tu porady (“5 sposobów na pozytywną energię w domu”), składy konkretnych świeczek, kolekcje produktów i wiele inspiracji.

To flagowy przykład, jak powinien wyglądać profil biznesowy na Pintereście. Przykuwa wzrok i oferuje użytkownikowi inspiracje oraz daje wiedzę.

Czy Pinterest jest dla mojego biznesu?

Pinterest to wyszukiwarka wizualna pomysłów, takich jak przepisy, pomysły do domu, inspiracje modowe i inne. Znajdują się tu miliardy pomysłów, ale pamiętaj, że platforma rozwija również działania skupiające się na e-commerce.

Polscy Pinnersi szukają na platformie inspiracji prawie z każdej dziedziny życia, ale najbardziej lubią treści dotyczące mody, urody, wnętrz oraz kulinariów. Jeżeli to Twoje obszary to pora przejść do działania! Natomiast jeśli Twoja marka jest związana z tematyką podróży, ogrodów, sztuki czy rękodzieła, to też znajdziesz tu dla niej przestrzeń.

W innych przypadkach, pamiętaj, testuj w miarę możliwości różne opcje, wtedy zdobędziesz najlepsze dane i zobaczysz, co przyciąga użytkowników.

Autorka: Natalia Sikora, Head of Marketing, More Bananas

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
www.designer.pl
www.designer.pl
18 dni temu

O tak, Pinterest jest jeszcze dosyć nieodkrytym narzędziem w Polsce. Bardzo podobają mi się działania Yankee 🙂

< Poprzedni wpis Następny wpis >
WP_Post Object ( [ID] => 14255 [post_author] => 3633 [post_date] => 2022-04-26 09:11:43 [post_date_gmt] => 2022-04-26 07:11:43 [post_content] => Czy naruszamy prawo autorskie tworząc memy? Jakie przepisy chronią użyte w nich grafiki i zdjęcia? Jak legalnie tworzyć i publikować memy? Na te i wiele innych  pytań Agnieszki Zwolan odpowiedział mecenas Tomasz Palak, specjalista od "wspierania prawa przez technologię" oraz - jak sam o sobie pisze - "influencer i człowiek od promocji i technologii w organach radców prawnych". Tomasz Palak

Czy polskie prawo daje ramy do legalnego tworzenia memów i nadąża za rozwojem tego typu komunikacji?

Polskie prawo zwykle nie nadąża za Internetem, ale wiele z istniejących nawet przed jego powstaniem przepisów ze względu na swoją dobrze rozumianą ogólność może być "podpięta" także pod dużo bardziej współczesne sytuacje. Używanie cudzych zdjęć czy wizerunku przecież po prostu zyskało dodatkową płaszczyznę.

Jak tworzyć memy, aby nie łamać praw autorskich?

Pamiętając przy stosowanym tekście – jeśli nie jest nasz – o prawach jego twórcy. A przy zdjęciu o prawach osób po obu stronach aparatu – wizerunku osoby przedstawionej na zdjęciu oraz fotografa.

Przeczytaj także: Jak wykorzystać memy w komunikacji Twojej marki?

Na co zwrócić szczególną uwagę, wykorzystując fun content w ramach komunikacji marki?

Na to, by nie był krzywdzący. Bardzo prosto jest znaleźć czyjeś niekorzystne zdjęcie lub umieścić kogoś w niekorzystnym kontekście i nie pamiętać, że jest za nim prawdziwy człowiek i jego uczucia. Istnieją historie osób, których kariery czy życie rodzinne zostały przez niechcianą popularność zniszczone – a wystarczyłoby tylko chwilę się zastanowić przed publikacją.

Czy wykorzystanie do mema grafik lub zdjęć, których autorów nie jesteśmy w stanie ustalić, wiążą się z jakimiś konsekwencjami? Jeśli tak, to jakie mogą być te konsekwencje?

Tak – może się okazać, że autor się "ujawni" i wówczas będzie dążył do realizacji jego praw, wynikających z art. 78 i 79 prawa autorskiego. To nie tylko podpisanie czy przeprosiny, ale również rekompensaty finansowe.

Czy wykorzystanie do mema zdjęć, na których jest wizerunek konkretnej osoby, wiążą się z jakimiś konsekwencjami? Jeśli tak, to jakie mogą być te konsekwencje? Czy różnią się one w przypadku wykorzystania wizerunku tzw. osoby publicznej?

Konsekwencje mogą być zbliżone do tych w poprzednim pytaniu – ale to prawda, że osoby publiczne muszą trochę bardziej liczyć się z używaniem ich twarzy w różnych kontekstach i w razie czego, będzie można próbować bronić się ich popularnością.

Jakie procedury warto stosować na wypadek kryzysu marki związanego z publikowaniem fun contentu?

Odradzałbym przede wszystkim komunikację agresywną i udowadnianie, że "tak można było". Najprawdopodobniej jeśli ktoś zwraca nam uwagę w zakresie praw autorskich, to nie wymyślił sobie całej tej historii na siłę i faktycznie usiłuje reprezentować czyjeś naruszone interesy. Zorientujmy się, czy nie ma racji i jeśli tak jest – zacznijmy od przeprosin i próby dogadania się. Agresywna strategia może skończyć się pismami od prawników, których przy woli porozumienia od początku dałoby się uniknąć. Dziękuję za rozmowę! [post_title] => Memy a prawo autorskie [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => memy-a-prawo-autorskie [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2022-04-26 10:03:52 [post_modified_gmt] => 2022-04-26 08:03:52 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl/?p=14255 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 1 [filter] => raw ) WP_Post Object ( [ID] => 14550 [post_author] => 2870 [post_date] => 2022-05-12 17:09:33 [post_date_gmt] => 2022-05-12 15:09:33 [post_content] => Już sześć lat #KarmimyWiedzą, doradzamy, szkolimy, a także tworzymy strategie oraz opracowujemy ich egzekucje. I tym zagadnieniom będzie poświęcona nasza urodzinowa konferencja online, która odbędzie się w dniach 25-26 maja.

Od social media marketingu do strategii i egzekucji

Banany zazieleniły się w już w 2016 na gałęzi social media marketingu, ale od tej pory nasze „drzewo” znacznie się rozrosło. Oprócz marketingu na największych platformach społecznościowych naszą specjalnością pozostają audyty komunikacji, content marketing, copywriting, strategie komunikacji i digital strategy. Realizujemy też szeroko pojęty branding, analitykę social media, doradztwo i konsultacje oraz szkolenia, a w ostatnim roku wzmocniliśmy obszar influencer marketingu oraz performance. Chętnie podzielimy się doświadczeniami podczas konferencji 25-26 maja. Zaprosiliśmy wielu znakomitych gości. Dołączysz? Jak mawiał Ogilvy: Dążenie do doskonałości jest mniej opłacalne niż dążenie do wielkości, ale może być bardziej satysfakcjonujące". Doskonałością jest tutaj strategia w biznesie, a wielkością działania ad hoc i sprzedawanie tu i teraz. Razem podążymy w stronę tego pierwszego. Porozmawiajmy o strategii! Krok po kroku”. 

Ania Ledwoń - Blacha, Creative Owner 

cover_prelegenci „Wiesz, jak wygląda ścieżka zakupowa Twoich klientów? Na które reklamy reagują? Odpowiednia struktura kampanii pozwoli zwiększyć efektywność Twoich działań i jednocześnie pozwoli zoptymalizować koszty prowadzonych działań digital marketingowych. Standardowy lejek nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Podczas konferencji podpowiem, jak to sprawdzić”.

Piotr Siwiec, Digital Marketing Coordinator. 

Zaplanowaliśmy jedenaście prelekcji online. Przez cały czas będzie można zadawać prowadzącym pytania na czacie oraz wziąć udział w networkingu po wydarzeniu. Konferencja jest przeznaczona dla praktyków, właścicieli firm i specjalistów oraz pasjonatów marketingu. „Jak przekształcić świetny pomysł w dostosowany do potrzeb rynkowych produkt? Jak w ogóle powinno się tworzyć marki, żeby na starcie nie „pękały w szwach”? Na te i inne pytania odpowiem podczas swojego wystąpienia”. 

  Jacek Szczepan, Marketing Strategist

Całe wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ, a jego uczestnicy otrzymają 15 punktów recertyfikacyjnych. Goście  dostaną nielimitowany dostęp do wideo oraz wszystkich materiałów, a także będą mogli wziąć udział w pokonferencyjnym networkingu.  „Zastanawiasz się, w jaki sposób prowadzić działania na Facebooku, Instagramie, Pintereście lub TikToku? Podczas swojego wystąpienia przedstawię kilka przydatnych lifehacków, o których warto pamiętać w codziennej pracy”. 

Wojtek Żywolt, Social Media Specialist & Trainer

Harmonogram:

start: 25 V, 10:00
  1. Anna Ledwoń-Blacha Strategia w biznesie od A do Z.  Dobre dobrego początki
  2. Jacek Szczepan Budowa nowej marki. Droga od pomysłu do egzekucji
  3. Joanna Karcz-Czajkowska Nie wróżymy z fusów! Skąd brać dane do strategii?
  4. Jonasz Wiercioch Jak imple…, co zrobić by strategia żyła?
  5. Kinga Edwards Opowieści o treści – frameworki i nieoczywiste formy contentu, które dowożą wyniki
26 V 10:00
  1. Wojtek Żywolt Jak skutecznie prowadzić działania w social mediach
  2. Zuzanna Ledworowska Analityka influencer marketingu – jak dobierać Influ pod lejek sprzedażowy?
  3. Piotr Siwiec Jak zidentyfikować ścieżkę zakupową w Google Analytics i zbudować kampanię dostosowaną do zachowań Twoich klientów
  4. Daria Bokowy Profesjonalna sesja fotograficzna bez... profesjonalnego fotografa
  5. Kalina Tyrkiel/Barbara Adamska Pisz po prostu: narzędzie nie tylko dla copywriterów.
  6. Bartek Ziemiański Jak skutecznie prowadzić stronę firmową na LinkedIn? 

Bonusy konferencyjne:

  • 4 premierowe e-booki autorstwa ekspertów More Bananas i zaproszonych gości,
  • - 30% rabatu na e-booki w sklepie More Bananas,
  • - 50% zniżki na kursy,
  • - 20% zniżki na szkolenia otwarte, 
  • - 10% zniżki na wszystkie  usługi agencji,
  • rabaty od partnerów i klientów,
  • dostęp do eksperckiej grupy marketingowej na Discordzie.

Partnerzy Konferencji:

Crash Mondays, Kubota, Newspoint, EasyPartnering, Eventy i Prezenty, DevaGroup i semKRK, Onepress, SQN, Sprawny Marketing, User, Zooksy, DIMAQ/IAB, Wydawnictwo Znak.

Patroni medialni:

Marketing przy Kawie, Nowy Marketing, Marketer+, Online Marketing, IAB Polska. [post_title] => Zapraszamy na 6. urodziny More Bananas! [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => zapraszamy-na-6-urodziny-more-bananas [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2022-05-18 10:09:48 [post_modified_gmt] => 2022-05-18 08:09:48 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl/?p=14550 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw )