Chcesz zacząć prowadzić działania marketingowe na Pintereście, ale nie wiesz, co publikować? Zobacz, jak robią to inni i jakie są dobre praktyki. Przeanalizowaliśmy działania marek i podkreśliliśmy najważniejsze wnioski. Sprawdź je!
Pinterest od lat plasuje się w czołówce najpopularniejszych platform społecznościowych w Polsce. Dzięki zainteresowaniu użytkowników portal systematycznie rozwija swoje możliwości i wprowadza usprawnienia. Ostatnio mocno bierze na tapet działania e-commerce dla marek. Nic dziwnego, że coraz więcej brandów decyduje się rozpocząć działania marketingowe na Pintereście.
Marketing na Pintereście – dobre praktyki
Przeanalizowaliśmy działania marek, które są obecne na Pintereście i wybraliśmy 5 przykładów, które opisujemy i podkreślamy najważniejsze rzeczy. Jednak kluczem jest testowanie i analiza prowadzonych działań. Inspiruj się trendami oraz działaniami innych, zawsze jednak pamiętaj, co jest celem działań Twojej firmy na Pintereście.
Pinterest dla e-commerce
Westwing Polska
https://pl.pinterest.com/westwingpl
Działasz w e-commerce? Masz sklep internetowy? Wykorzystaj to! Westwing Polska jest na bieżąco z nowościami na Pintereście i wie, że ostatnio prężnie rozwija on możliwości zakupowe na platformie.
Na profilu znajdziecie zakładkę shop, w której podlinkowane są produkty z katalogu i prowadzą prosto do sklepu. W każdym pinie możesz uzupełnić informacje o cenie produktu i aktualnej promocji. Ścieżka zakupowa jest skrócona w tym przypadku do minimum.
Przeczytaj także: Prowadzenie komunikacji na Facebooku dla kilku rynków
Skuteczne formaty pinów
Castorama Polska
https://pl.pinterest.com/castoramapolska
Na Pintereście możesz publikować kilka formatów pinów. Są to zdjęcia, video, karuzele, kolaże, a także, ostatnio, również „Piny z pomysłem”. Są one odpowiednikiem shortów na YouTubie czy znanych nam wszystkim relacji na Instagramie.
Castorama postanowiła wypróbować nową możliwość i z powodzeniem rozwija tę sekcję. Także wspomniany powyżej Westwing bardzo dobrze sobie radzi z tego typu pinami, publikując video z krótkimi, acz ciekawymi inspiracjami wnętrzarskimi.
To świetne rozwiązanie, żeby pokazać więcej inspiracji w konkretnym temacie. Z pomocą przychodzi również kreator Pinteresta, w którym łatwo dodasz napisy czy logo marki.
Być może zainteresuje Cię również 5 najpopularniejszych rodzajów działań z influencerami
Inspiracje i wpływ na decyzje zakupowe
Philips
https://pl.pinterest.com/philipsglobal
Z Pinterestem przede wszystkim kojarzymy inspiracje, dlatego najczęściej wybieranym formatem treści są tutaj infografiki. Mogą to być zarówno treści edukacyjne, ale też inspiracyjne. Takie właśnie działania marketingowe na Pintereście podejmuje marka Philips. Znajdziesz tutaj infografiki opisujące dany produkt czy konkretne działania marki.
Drugim interesującym pomysłem na publikowane piny są archiwalne kampanie marki. Znajdziesz tu plakaty z lat 80. czy 60. dzięki czemu możemy zobaczyć, jak zmieniała i rozwijała się firma. To dobre rozwiązanie, żeby pokazać projekty, które odbiły się szerokim echem i zapadły w pamięć odbiorcom.
Piny, które kierują na witrynę
Kanlux Polska
https://pl.pinterest.com/kanluxmore
Polska marka oświetleniowa wykorzystuje Pinteresta na kilka sposobów. Oprócz infografik, o których pisaliśmy w kontekście Philipsa, znalazła ciekawe rozwiązanie, które przyciągnęło użytkowników.
Publikuje piny, które zachęcają do lektury artykułów na blogu. W opisie pojawia się zajawka i obietnica rozwinięcia danego tematu we wpisie na stronie. To treści, które użytkownicy zapisują sobie na później, aby do nich wrócić w dogodnym momencie. Dzięki takim działaniom łatwo przekierujesz użytkowników na swoją stronę www.
Warto przeczytać także: Święty Graal mediów społecznościowych, czyli o pomiarze zaangażowania
Inspiracje i protipy w marketingu
Yankee Candle
https://pl.pinterest.com/theyankeecandle
Yankee Candle to przede wszystkim to, co Pinterest lubi najbardziej. Estetyczne zdjęcia zmienione w przyciągające wzrok grafiki. Znajdziesz tu porady (“5 sposobów na pozytywną energię w domu”), składy konkretnych świeczek, kolekcje produktów i wiele inspiracji.
To flagowy przykład, jak powinien wyglądać profil biznesowy na Pintereście. Przykuwa wzrok i oferuje użytkownikowi inspiracje oraz daje wiedzę.
Czy Pinterest jest dla mojego biznesu?
Pinterest to wyszukiwarka wizualna pomysłów, takich jak przepisy, pomysły do domu, inspiracje modowe i inne. Znajdują się tu miliardy pomysłów, ale pamiętaj, że platforma rozwija również działania skupiające się na e-commerce.
Polscy Pinnersi szukają na platformie inspiracji prawie z każdej dziedziny życia, ale najbardziej lubią treści dotyczące mody, urody, wnętrz oraz kulinariów. Jeżeli to Twoje obszary to pora przejść do działania! Natomiast jeśli Twoja marka jest związana z tematyką podróży, ogrodów, sztuki czy rękodzieła, to też znajdziesz tu dla niej przestrzeń.
W innych przypadkach, pamiętaj, testuj w miarę możliwości różne opcje, wtedy zdobędziesz najlepsze dane i zobaczysz, co przyciąga użytkowników.
Autorka: Natalia Sikora, Head of Marketing, More Bananas
O tak, Pinterest jest jeszcze dosyć nieodkrytym narzędziem w Polsce. Bardzo podobają mi się działania Yankee 🙂