Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

5 najpopularniejszych rodzajów działań z influencerami

Anna Boczar

Anna Boczar

Badania regularnie wykazują, że influencer marketing ma pozytywny wpływ na decyzje zakupowe i zwiększanie zasięgów naszych komunikatów. Dziś porozmawiamy więc o tym, jakie rodzaje działań z influencerami można podejmować, by słupki zasięgowe i sprzedażowe rosły.

Wpis lub film sponsorowany w kanałach influencerów

Zamówienie posta lub filmu, w którym pojawi się rekomendacja Twojego produktu lub usługi to chyba najpopularniejszy i najczęściej stosowany sposób działania z twórcami internetowymi.

Gdy ustalisz, że grupa, do której dociera influencer, z którym chcesz współpracować, pokrywa się z Twoją grupą docelową, zgłoś się do takiego twórcy z prośbą o wycenę publikacji w jego kanałach. Możesz prosić o wycenę pakietu (na przykład post na Instagramie + Instagram Stories, czy wzmiankę w filmie na YouTube oraz na Facebooku) lub wzmiankę w jednym z wybranych kanałów. To na co się zdecydujesz, zależeć będzie od zaangażowania odbiorców w wybranych kanałach oraz od Twojego budżetu.

Materiał, który powstał przy współpracy z Job Starter https://www.instagram.com/p/CXQS3hhs6MC/

Afiliacja, czyli influencer z udziałem w zyskach

Jeżeli cel Twoich działań, podejmowanych z twórcami internetowymi, jest sprzedażowy, możesz przemyśleć model afiliacyjny. Wówczas influencer nie dostaje wynagrodzenia bezpośrednio za publikację (albo jest ono dużo niższe), ale Ty dzielisz się z nim zyskami od każdego sprzedanego produktu.

Warto jednak wiedzieć, że wielu twórców nie podejmuje współprac w tym modelu. I wcale nie musi to oznaczać, że nie są w stanie pomóc nam w osiągnięciu wysokich wyników sprzedażowych, czy nie wierzą w swoje możliwości. Po prostu mogą chcieć wyceniać swoją pracę w inny sposób. Analogicznie jak wiele osób szukających nowej pracy decyduje się na pracę z pewną podstawą wynagrodzenia, zamiast w modelu prowizyjnym.

Niemniej przy niskich budżetach na wspólne działania z twórcami internetowymi, przy równoczesnej możliwości zaoferowania wysokich prowizji, warto podjąć próbę współpracy na takich zasadach.

Bardzo często blogerzy na swoich stronach mają banery do aplikacji, czy serwisów, które polecają i w zamian za polecenie dostają prowizję lub zniżki na swój abonament; przykład takiego banera można znaleźć na https://takeyourway.pl/ – odbiorcy mogą odebrać zniżkę na pierwszy wynajem Airbnb, darmową dostawę karty Revolut lub zniżkę na pierwszy abonament w TrustedHousesitters, a twórca który poleca te usługi w momencie gdy ktoś skorzysta z jego polecenia też dostaje w zamian profity.

Przeczytaj także: Autentyczność na wagę złota w influencer marketingu

Wysyłka kreatywna do influencerów

Jeśli Twój budżet na reklamę jest bardzo niski, możesz przemyśleć wysłanie Twojego produktu do wybranej grupy influencerów. Jest szansa, że pochwalą się oni prezentem od Ciebie w swoich social mediach. Pamiętaj jednak, że nie mają takiego obowiązku więc ten rodzaj działań wiąże się z ryzykiem poniesionych kosztów i brakiem satysfakcjonującego zwrotu. Warto więc do wysyłek kreatywnych podchodzić nieco inaczej.

Pomyśl, że rzeczywiście dajesz komuś swój produkt w prezencie. Zapakuj go ładnie, dodaj spersonalizowany list i pomyśl o fajnych dodatkach. A wysyłkę potraktuj jako sposób, by twórca dowiedział się o Twoim produkcie, mógł go przetestować, a Ciebie polubić i z tego powodu chciał o Tobie wspomnieć. Jeśli go oczarujesz, a Twój produkt go zachwyci, to jest szansa, że rzeczywiście będzie Cię polecał i pochwali się prezentem od Ciebie. Jednak pamiętaj, że wybrany przez Ciebie influencer może takich przesyłek dostawać nawet kilkadziesiąt lub kilkaset w miesiącu więc trudno by wspomniał o wszystkich.

Materiał influencera na kanale marki

Jak już pisałam, w ramach współpracy możesz poprosić influencera o przygotowanie materiału, który on opublikuje u siebie. Możesz też poprosić go o stworzenie czegoś do Twoich social mediów, podczas gdy w kanałach twórcy pojawi się tylko zapowiedź wspólnych działań wraz z przekierowaniem na Twój kanał.

Zwykle materiały tworzone przy udziale twórców dużo mocniej angażują społeczność marki i dzięki temu treści te zyskują lepsze zasięgi. A przekierowanie publiczności influencera na Twój kanał daje szansę na powiększenie liczby osób obserwujących profil Twojej marki.

Przykład przejęcia Instagrama na Stories Pracuj.pl https://www.instagram.com/stories/highlights/18080144122280335/

Zainteresuje Cię również: Influencer marketing po lupą UOKiK? Opinia prawnika i praktyczne wskazówki

Patronat nad influencerem

Patronat jest opcją, którą warto brać pod uwagę dysponując dużym budżetem. To jak będzie on dokładnie wyglądał zależy już od szczegółowych ustaleń, ale generalnie chodzi o to, że twórca będzie polecał Twoją firmę regularnie przez ustalony czas, zwykle za stałe miesięczne wynagrodzenie.

Warto tu pamiętać, żeby dać dużą swobodę twórcy. Ponieważ te polecenia będą stosunkowo częste, twórca musi zrobić to tak, by wciąż zachować autentyczność i wiarygodność wśród swoich fanów. W przeciwnym wypadku Wasza współpraca może odbić się czkawką, gdy odbiorcy przekazu staną się negatywnie nastawieni zarówno do twórcy jak i do Twojej marki. 

Przykład? Mobzilla regularnie w swoich filmach używa gadżetów x-koma oraz dla zainteresowanych zakupem recenzowanego smartfona umieszcza linki afiliacyjne.

Nie ma jednego leku na wszystkie choroby świata i tak samo nie ma jednego sposobu na najlepsze i najbardziej skuteczne rodzaje współprac z influencerami. To, na jakie działania finalnie się zdecydujesz, będzie zależało od Twoich potrzeb, ale też i możliwości, w tym oczywiście tych finansowych.

Autorka: Ania Boczar

specjalistka ds. influencer marketingu

Anna Boczar

Anna Boczar

Specjalistka do spraw influencer marketingu w More Bananas. Swoją pracę łączy z podróżowaniem. W ciągu 2 ostatnich lat miała okazję pracować zdalnie z 5 różnych kontynentów. Współautorka bloga Takeyourway oraz książki "Z biletem w jedną stronę.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Natalia
Natalia
1 rok temu

Czy mamy jakiś przykład patronatu na Instagramie?

Agnieszka Gałczyńska
Agnieszka Gałczyńska
1 rok temu
Reply to  Natalia

Mobzilla regularnie w swoich filmach używa gadżetów x-koma oraz dla zainteresowanych zakupem recenzowanego smartfona umieszcza linki afiliacyjne.

Inne artykuły w tej kategorii