Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Prowadzenie komunikacji na Facebooku dla kilku rynków

Natalia Sikora

Natalia Sikora

Dla jednego z naszych największych klientów, oprócz komunikacji na polskich profilach w mediach społecznościowych, prowadzimy także działania na Facebooku dla rynków zagranicznych. To złożony temat, który wymaga sprawdzonych rozwiązań. Na bazie doświadczeń dzielimy się naszymi dobrymi praktykami.

Klient to polska marka o zasięgu globalnym. Mimo że skupiamy się na działaniach na rynku polskim, spółki marki, które znajdują się w Niemczech, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii, Ukrainie i we Francji, posiadają swoje profile na Facebooku.

Jakie w tym przypadku byłoby najlepsze rozwiązanie? Ułatwieniem i ujednoliceniem komunikacji byłoby utworzenie profilu globalnego na Facebooku. Niestety, ta opcja nie jest dostępna dla wszystkich, a istniejące już tego typu profile pozwalają sądzić, że to opcja dla marek globalnych o dużych zasięgach.

Profil globalny charakteryzuje się tym, że pokazuje całkowitą liczbę fanów/obserwujących. Jest to łączna liczba kilku międzynarodowych stron na Facebooku. Content publikowany na takim profilu wyświetla się zgodnie z preferencjami użytkownika, a zazwyczaj jest to ustawiony język Facebooka lub lokalizacja użytkownika. 

Zainteresuje Cię również: Święty Graal mediów społecznościowych, czyli o pomiarze zaangażowania

Zatem dla marki, oprócz polskiego profilu na Facebooku, działamy na 7 profilach zagranicznych, gdzie systematycznie publikujemy treści.

Prowadzenie komunikacji na Facebooku dla kilku rynków

Wyzwanie dla Agencji:

Zachowanie spójności działań na profilach zagranicznych marki, a także wypracowanie sprawnej ścieżki komunikacji z wieloma podmiotami. Robimy to w celu informowania o nowych treściach do przetłumaczenia i pozyskiwania tłumaczeń.

To zadanie wymagające bardzo dobrej organizacji pracy, dyscypliny i uważności z obu stron. Na każdym rynku naszym kontaktem jest inna osoba, która zajmuje się tłumaczeniami postów przygotowanych na polski profil. Po naszej stronie mamy wyznaczoną jedną osobę, która kontaktuje się z nimi wszystkimi.

Aby zachować spójność działań i komunikacji, posty na profile zagraniczne są wybierane spośród tych, które przygotowujemy po polsku. Tłumacze wybierają content dopasowany do ich rynków i dostępności materiałów. O czym musimy pamiętać? Niektóre linie produktów nie są dostępne wszędzie. Podobnie wygląda temat artykułów na blogu marki, które tłumacze przygotowują w różnych terminach. Stąd też ciągłość działań wymaga od nas stałego kontaktu z tłumaczami i pilnowania publikacji, aby pojawiały się one systematycznie.

Nie każdy z tłumaczy zna także język polski, z kilkoma osobami komunikujemy się wyłącznie w języku angielskim.

Koniecznie przeczytaj: Jak tworzyć legendarne stories z wydarzeń? 20 protipów + scenariusz!

Rozwiązanie:

Sprawność całego procesu zależy od jasnej komunikacji. Po akceptacji postów na polski rynek wysyłamy wiadomość do tłumaczy, że treści są gotowe. Aby ułatwić wybór, zazwyczaj hasłowo określamy content na cały miesiąc, stąd szybsza decyzja o tym, który post przetłumaczyć, a który pominąć.

W pliku mamy osobną kolumnę na informację, że tłumaczenia są gotowe do publikacji. Wówczas zlecamy przygotowanie grafiki z odpowiednim tekstem, a gdy jest ona gotowa możemy zaplanować dzień publikacji.

Strona www, na którą kierujemy po więcej informacji na temat produktów ma odpowiednie wersje językowe. To kolejna rzecz, o której musimy pamiętać. Aby użytkownik, klikając w link mógł znaleźć się od razu na właściwej stronie i nie musiał przełączać języka. Dodatkowo tagujemy każdy link wychodzący za pomocą UTMów – konkretny kraj ma przypisany swój skrót, dzięki czemu łatwo je odnaleźć, analizując działania.

Prowadzenie komunikacji na Facebooku dla kilku rynków

Co udało się osiągnąć:

Wspólnie ze wszystkimi podmiotami udało nam się wypracować schemat działania, do którego wszyscy się stosują. Jesteśmy w stałym kontakcie ze spółkami, pilnujemy, aby cały proces odbywał się sprawnie, a treści były regularnie publikowane. Każda nowa spółka czy tłumacz na pokładzie dostaje od nas najważniejsze informacje, jak działamy. Jesteśmy otwarci na pytania, dyskusje, a także nowe propozycje. Zarządzanie tyloma podmiotami nie jest łatwe, ale wypracowanie jednego jasnego systemu pozwala nam na bezproblemowe działanie.

Autorka: Natalia Sikora, Head of Marketing

Natalia Sikora

Natalia Sikora

Pozytywne doświadczenia, zaskakujące kreacje, dzielenie się emocjami i ich wywoływanie to główne założenia przy tworzeniu. Ogarniam nie tylko cudowny zespół profesjonalistów i profesjonalistek, ale także kompleksową obsługę klientów w agencji.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii