Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Wielkie otwarcie Nakielnego
w sercu Krakowa [CASE STUDY]

Kasia Witkowska

Kasia Witkowska

Kawiarnia Nakielny istnieje na krakowskim rynku od września 2016 roku, kiedy to otwarto pierwszy punkt w Galerii Bonarka. Na początku 2017 otwarto kawiarnię w miejscu dawnego LOTu. Basztowa stała się reprezentatywnym miejscem firmy cukierniczej. Aktualnie do tego miana pretenduje otwarta 1. lutego kawiarnia na Szewskiej.


Agencja More Bananas odpowiedzialna jest za kompleksową obsługę sieci kawiarni w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram), kampanie z blogerami, Public Relations, a także kampanie i akcje dodatkowe, jak np. seria dotycząca odwiedzania fanów kawiarni ze słodkościami Nakielnego.

Cele kampanii

Cele kampani związanej z otwarciem 5. lokalizacji kawiarni Nakielny

Przebieg kampanii

Promocja otwarcia nowej lokalizacji w centrum Krakowa składała się z kilku części.

Zaczęliśmy od zbudowania napięcia, przez publikację wydarzenia, przygotowanie konkursów online i offline, po relację fotograficzną z samego otwarcia.

Młodopolska Małopolska

Kulturalne sąsiedztwo Rynku Głównego, Plant i Teatru Bagatela dało podstawę kampanii promującej otwarcie najnowszej lokalizacji.

Pod koniec ubiegłego roku fanpage zyskał 5 tysięcy polubień. Z tej okazji zapytaliśmy fanów, gdzie widzieliby piątą lokalizację kawiarni. Była to cenna informacja dla klienta. Zbudowaliśmy także napięcie wśród oczekujących na otwarcie kolejnej części sieci.

Gdy mogliśmy już odtajnić wiadomość, że najnowszy Nakielny pojawi się w centrum Krakowa na Szewskiej, utworzyliśmy wydarzenie. Pojawienie się tej informacji zyskało bardzo entuzjastyczny odzew Krakowian. Komentarze były pozytywne. Pełni zapału stanęliśmy wobec wyzwania pokazania nowej kawiarni wśród takich graczy jak Starbucks, Cupcake Corner czy Mc Cafe.

Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku

Koncepcję kreatywną oparliśmy o historię miejsca. Na rogu Szewskiej i Plant mieściła się kultowa kawiarnia Weranda, gdzie spotykali się artyści okresu Młodej Polski, m.in: Stanisław Wyspiański, Lucjan Rydel czy Gabriela Zapolska.

Artystyczne konkursy

Postanowiliśmy rozbudzić artystyczne dusze naszych fanów. Przygotowaliśmy serię twórczych konkursów. W dniu otwarcia w lokalu czekały na klientów czyste kartki oraz przybory do rysowania i pisania. Oprócz instrukcji pozostawionej na stolikach, komunikowaliśmy o konkursach na naszych fanpejdżach oraz na instastory.

Fani wręcz nie mogli się doczekać otwarcia i towarzyszących mu konkursów.

 

Z samego rana zjawiliśmy się z fotografem na miejscu. Przygotowaliśmy stanowiska konkursowe. Przypuszczamy, że w udział wzięła także Zarysowana – znana rysowniczka z Facebooka 😉 Podobieństwo kreski jest uderzające! (portrety na górze)

Ze wszystkich prac stworzyliśmy mini wystawę, która znajduje się na wejściu kawiarni na Szewskiej.

To ci niespodzianka!

Bardzo miłym zaskoczeniem był koncert na trąbce, który zobaczycie na fanpage’u Nakielnego: Obejrzyj wideo.

Chłopiec przyszedł do kawiarni wraz z mamą. Chciał wziąć udział w konkursie, ale nie przez malowanie czy pisanie wierszy, ale… grę na trąbce! Wszyscy w lokalu wstrzymali oddech i wysłuchali wzruszającej kołysanki w wykonaniu Ilji.

Za zgodą rodzica nagraliśmy występ i opublikowaliśmy na fanpejdżu. Film zyskał bardzo dobre wyniki organiczne.

Otwarciu towarzyszyły także działania offline, takie jak Gra miejska “Wycinek z Życia krakowskiej Bohemy” szlakiem kulturalnego Krakowa.

Wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem 74 osób. Niektórzy byli rozczarowani porą rozgrywki, jednak mieliśmy na uwadze widoczność trasy. Liczba miejsc była ograniczona. Finalnie 7 drużyn wystartowało o 15:00, by mierzyć się z zagadkami przygotowanymi przez “Gry szyte na miarę”.

Na zwycięzców czekała darmowa kawa i herbata na mecie, czyli w nowo otwartej kawiarni na Szewskiej. Trzy drużyny wygrały także vouchery na zakupy w Nakielnym.
Łączna pula nagród konkursów związanych z lokalizacją w centrum Krakowa wyniosła ponad 1000 zł.

Efekty i podsumowanie działań

Entuzjastyczne przyjęcie wiadomości o najnowszej lokalizacji kawiarni dodało nam energii do opracowania kreatywnej kampanii towarzyszącej wydarzeniu.
Fani nie mogli się doczekać otwarcia.

Oznaczali swoich znajomych pod postem informującym o Nakielnym na Szewskiej. Wydarzeniem na Facebooku zainteresowane były 324 osoby. “Biorę udział” kliknęło  66 osób.

Fani na swoich mediach społecznościowych zamieszczali zdjęcia z kawiarni. Cyklicznie dodajemy je do albumu “Przystań i odpocznij” w Nakielnym.

Liczby podamy za chwilę.

Bardzo ważny jednak był dla nas odzew fanów, których możemy bez wątpienia mianować także wiernymi Klientami kawiarni. Ich zaangażowanie, dzielenie się pozytywnymi opiniami oraz zdjęciami z wizyt w Nakielnym, utwierdziło nas w przekonaniu, że marka zyskała ich zaufanie.

Jak otwarcie piątej kawiarnii wpłynęło na wizerunek całej marki, jeśli chodzi o analitykę odnoszącą się do jej profili społecznościowych?

Spieszymy z twardymi danymi!

FACEBOOK (24.01 – 01.03.2018 r.)

24.stycznia pierwszy raz poinformowaliśmy o otwarciu nowej lokalizacji. Przypomnieliśmy o atrakcjach czekających na uczestników otwarcia. By później przez miesiąc pokazywać wnętrze nowej kawiarni, kultowe produkty, 1. marca świętować miesięcznicę otwarcia.

W okresie wzmożonej promocji nowej lokalizacji udało nam się

  • zwiększyć SII profilu o 17%

(pokazuje poziom interakcji użytkowników Facebooka ze stroną. Wskaźnik ten bierze pod uwagę posty, komentarze, polubienia i udostępnienia na stronie, a także wspomnienia o twojej stronie dokonane przez inne strony lub użytkowników. SII pozwala bezpośrednio porównywać strony o różnej wielkości),

  • zwiększyć liczbę interakcji o 25%,
  • uzyskaliśmy 166 komentarzy, 2 863 lubię to pod postami oraz 73 udostępnienia.

Budżet reklamowy był taki sam jak w przypadku poprzednich miesięcy promocji kawiarni.

Kasia Witkowska

Kasia Witkowska

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii