LinkedIn w ostatnim roku postawił na mocny rozwój platformy i zaskoczył nas sporą ilością nowości wprowadzonych na platformie tak i w przypadku profili prywatnych jak i profili osobistych. Poniżej znajdziesz listę tych najważniejszych, wprowadzonych przez portal zmian.
Co ważne, musisz pamiętać o tym, że zmiany wprowadzane są stopniowo i nie wszystkie w tym samym momencie pojawią się na wszystkich kontach. Nie zdziw się zatem, że nie otrzymałeś jakiejś nowości.
Profile osobowe
Tworzenie wydarzeń
Jedną z ważniejszych nowości, zdecydowanie była możliwość stworzenia wydarzenia na swoim profilu osobowym, a jednocześnie jeszcze jednak okazja, do przeniesienia swoich kontaktów biznesowych do offline’u. Podobnie jak na Facebooku możemy publikować posty oraz zapraszać innych do dołączenia do wydarzenia.
Moment drużynowy
Świetna opcja, po kudosach, na powitanie czy też docenienie swojego pracownika. Tego typu post dodamy w bardzo prosty sposób, właśnie z poziomu publikacji posta:
- kliknij w opcję “Rozpocznij post”,
- następnie “Doceń członka zespołu”,
- tutaj masz dwie opcje: “Udziel pochwały”(to właśnie kudosy) bądź “Przywitaj członka zespołu”(to nowa opcja),
- Po kliknięciu “Przywitaj członka zespołu”,
- dodaj zdjęcie i opis (maks 64 znaki),
- poprzez @możesz wspomnieć daną osobę,
- klikasz “Opublikuj”,
- możesz dodać jeszcze opis jak do normalnego posta.
Zapisywanie na później
To również pomysł poniekąd zaczerpnięty z Facebooka, ale bardzo przydatny, w szczególności jeżeli na LinkedIn przychodzimy po case studies czy ciekawe treści edukacyjne. Post z linkiem (a także video, infografiką czy dokumentem) możemy zapisać na później, a następnie znaleźć go w menu swojego profilu.
Wiadomości grupowe
Tutaj również podobnie jak na Facebooku od jakiegoś czasu możemy tworzyć wiadomości grupowe. W zaznaczonym strzałką miejscu dodajemy nową osobę. Możemy również dodać ją do konwersacji poprzez @.
Daj się odkryć dzięki świadczonym usługom || Pokaż rekruterom, że jesteś otwarty na propozycje pracy.
To jedne z najnowszych opcji na profilu osobowym. Jeżeli świadczysz usługi: pierwsza będzie idealna, jeżeli szukasz pracy: druga. Oczywiście opcje te nie muszą wzajemnie się wykluczać. W przypadku usług masz ograniczone pole manewru i są one odgórnie narzucone przez LinkedIn.
Zobacz też: Rozmiary reklam social media [Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest, TikTok]
Jeżeli jesteś otwarty na oferty pracy, możesz wybrać, kto zobaczy tę opcję.
Reakcje
Ponowne “fejsbuczenie LinkedIna”, czyli wprowadzenie reakcji znanych nam poniekąd z Facebooka.
Profile firmowe
Nowe cele reklamowe
W tym roku zyskaliśmy nowe cele, m.in. budowanie świadomości marki. Podział ten idealnie pokrywa się z możliwością budowania lejków sprzedażowych w social media.
Publikowanie do pracowników
LinkedIn wprowadził świetną opcję dla osób, które zajmują się Employee Advocacy, czyli innymi słowy bycie ambasadorami marki, w której pracujemy. Od paru miesięcy możemy wysłać powiadomienie o publikacji posta na stronie firmowej do swoich pracowników.
Zapraszanie do polubienia strony
Funkcja pojawiła się w maju, mocno nadużywana zniknęła, by ponownie pojawić się kilka tygodni temu. Do zaproszenia strony możemy zaprosić tylko swoje kontakty (prywatne) jako administrator strony.
Sugestie treści
Nie wiesz co opublikować na profilu na LinkedIn? W tym roku sam LinkedIn przyszedł z pomocą tworząc podstronę “sugestie treści”.
A na koniec: w czerwcu tego roku LinkedIn poniekąd ujawnił, jak działa jego algorytm wyświetlania treści. Całość możecie przeczytać tutaj: KLIK.