fbpx
More Bananas Zostań naszym klientem

Najważniejsze zmiany na LinkedIn w 2019 roku

LinkedIn w ostatnim roku postawił na mocny rozwój platformy i zaskoczył nas sporą ilością nowości wprowadzonych na platformie tak i w przypadku profili prywatnych jak i profili osobistych. Poniżej znajdziesz listę tych najważniejszych, wprowadzonych przez portal zmian.

Co ważne, musisz pamiętać o tym, że zmiany wprowadzane są stopniowo i nie wszystkie w tym samym momencie pojawią się na wszystkich kontach. Nie zdziw się zatem, że nie otrzymałeś jakiejś nowości.

Profile osobowe

Tworzenie wydarzeń

Jedną z ważniejszych nowości, zdecydowanie była możliwość stworzenia wydarzenia na swoim profilu osobowym, a jednocześnie jeszcze jednak okazja, do przeniesienia swoich kontaktów biznesowych do offline’u. Podobnie jak  na Facebooku możemy publikować posty oraz zapraszać innych do dołączenia do wydarzenia.

Moment drużynowy

Świetna opcja, po kudosach, na powitanie czy też docenienie swojego pracownika. Tego typu post dodamy w bardzo prosty sposób, właśnie z poziomu publikacji posta:

  • kliknij w opcję „Rozpocznij post”,
  • następnie „Doceń członka zespołu”,
  • tutaj masz dwie opcje: „Udziel pochwały”(to właśnie kudosy) bądź „Przywitaj członka zespołu”(to nowa opcja),
  • Po kliknięciu „Przywitaj członka zespołu”,
  • dodaj zdjęcie i opis (maks 64 znaki),
  • poprzez @możesz wspomnieć daną osobę,
  • klikasz „Opublikuj”,
  • możesz dodać jeszcze opis jak do normalnego posta.

 

Zapisywanie na później

To również pomysł poniekąd zaczerpnięty z Facebooka, ale bardzo przydatny, w szczególności jeżeli na LinkedIn przychodzimy po case studies czy ciekawe treści edukacyjne. Post z linkiem (a także video, infografiką czy dokumentem) możemy zapisać na później, a następnie znaleźć go w menu swojego profilu.

Wiadomości grupowe

Tutaj również podobnie jak na Facebooku od jakiegoś czasu możemy tworzyć wiadomości grupowe. W zaznaczonym strzałką miejscu dodajemy nową osobę. Możemy również dodać ją do konwersacji poprzez @.

Daj się odkryć dzięki świadczonym usługom || Pokaż rekruterom, że jesteś otwarty na propozycje pracy.

To jedne z najnowszych opcji na profilu osobowym. Jeżeli świadczysz usługi: pierwsza będzie idealna, jeżeli szukasz pracy: druga. Oczywiście opcje te nie muszą wzajemnie się wykluczać. W przypadku usług masz ograniczone pole manewru i są one odgórnie narzucone przez LinkedIn.

Jeżeli jesteś otwarty na oferty pracy, możesz wybrać, kto zobaczy tę opcję.

Reakcje

Ponowne „fejsbuczenie LinkedIna”, czyli wprowadzenie reakcji znanych nam poniekąd z Facebooka.

Profile firmowe

Nowe cele reklamowe

W tym roku zyskaliśmy nowe cele, m.in. budowanie świadomości marki. Podział ten idealnie pokrywa się z możliwością budowania lejków sprzedażowych w social media.

Publikowanie do pracowników

LinkedIn wprowadził świetną opcję dla osób, które zajmują się Employee Advocacy, czyli innymi słowy bycie ambasadorami marki, w której pracujemy. Od paru miesięcy możemy wysłać powiadomienie o publikacji posta na stronie firmowej do swoich pracowników.

Zapraszanie do polubienia strony

Funkcja pojawiła się w maju, mocno nadużywana zniknęła, by ponownie pojawić się kilka tygodni temu. Do zaproszenia strony możemy zaprosić tylko swoje kontakty (prywatne) jako administrator strony.

Sugestie treści

Nie wiesz co opublikować na profilu na LinkedIn? W tym roku sam LinkedIn przyszedł z pomocą tworząc podstronę „sugestie treści”.

A na koniec: w czerwcu tego roku LinkedIn poniekąd ujawnił, jak działa jego algorytm wyświetlania treści. Całość możecie przeczytać tutaj: KLIK.

Jakie jeszcze nowości i zmiany powinniśmy zawrzeć w zestawieniu?

INNE ARTYKUŁY W KATEGORII: LinkedIn

Rozmiary grafik social media [LinkedIn, YouTube]

26 lutego 2020 Wiedza

Bezpieczeństwo na Instagramie. Jak zabezpieczyć konto przed kra...

19 lutego 2020 Instagram

6 porad dla dbających o poprawną pisownię

22 stycznia 2020 Inspiracje

Rozmiary grafik social media [FACEBOOK, INSTAGRAM]

02 stycznia 2020 Wiedza

Kalendarz Social Media Managera

30 grudnia 2019 Facebook

Podsumowanie roku 2019: social media

17 grudnia 2019 Wiedza

Jak dodać lub usunąć managerów YouTube? [PORADNIK]

07 listopada 2019 Wiedza

Darmowe wydarzenia marketingowe w Krakowie

20 września 2019 Inspiracje

7 prostych zasad informacji prasowej

24 czerwca 2019 Wiedza

7 powodów, przez które ludzie nie chcą oglądać Waszego insta...

11 marca 2019 Inspiracje

Sekrety webwritingu: jak pisać, żeby chcieli czytać?

28 lutego 2019 Wiedza

Strategia content marketingowa krok po kroku

21 stycznia 2019 Wiedza

Marketing muzyczny, czyli gdy emocje biorą górę

05 października 2018 Wiedza

6 rzeczy, które już nie działają
na Instagramie

31 sierpnia 2018 Inspiracje

Jak zdobyć najlepszego ambasadora marki? 6 zasad employer brandi...

11 sierpnia 2018 Wiedza

5 sposobów, jak skutecznie zwiększyć open rate newsletterów

20 maja 2018 Wiedza
MAŁO Bananów? Kliknij aby załadować więcej!