LinkedIn w ostatnim roku postawi艂 na mocny rozw贸j platformy i zaskoczy艂 nas spor膮 ilo艣ci膮 nowo艣ci wprowadzonych na platformie tak i w przypadku profili prywatnych jak i profili osobistych. Poni偶ej znajdziesz list臋 tych najwa偶niejszych, wprowadzonych przez portal zmian.
Co wa偶ne, musisz pami臋ta膰 o tym, 偶e zmiany wprowadzane s膮 stopniowo i nie wszystkie w tym samym momencie pojawi膮 si臋 na wszystkich kontach. Nie zdziw si臋 zatem, 偶e nie otrzyma艂e艣 jakiej艣 nowo艣ci.
Profile osobowe
Tworzenie wydarze艅
Jedn膮 z wa偶niejszych nowo艣ci, zdecydowanie by艂a mo偶liwo艣膰 stworzenia wydarzenia na swoim profilu osobowym, a jednocze艣nie jeszcze jednak okazja, do przeniesienia swoich kontakt贸w biznesowych do offline’u. Podobnie jak聽 na Facebooku mo偶emy publikowa膰 posty oraz zaprasza膰 innych do do艂膮czenia do wydarzenia.
Moment dru偶ynowy
艢wietna opcja, po kudosach, na powitanie czy te偶 docenienie swojego pracownika. Tego typu post dodamy w bardzo prosty spos贸b, w艂a艣nie z poziomu publikacji posta:
- kliknij w opcj臋 “Rozpocznij post”,
- nast臋pnie “Doce艅 cz艂onka zespo艂u”,
- tutaj masz dwie opcje: “Udziel pochwa艂y”(to w艂a艣nie kudosy) b膮d藕 “Przywitaj cz艂onka zespo艂u”(to nowa opcja),
- Po klikni臋ciu “Przywitaj cz艂onka zespo艂u”,
- dodaj zdj臋cie i opis (maks 64 znaki),
- poprzez @mo偶esz wspomnie膰 dan膮 osob臋,
- klikasz “Opublikuj”,
- mo偶esz doda膰 jeszcze opis jak do normalnego posta.
Zapisywanie na p贸藕niej
To r贸wnie偶 pomys艂 poniek膮d zaczerpni臋ty z Facebooka, ale bardzo przydatny, w szczeg贸lno艣ci je偶eli na LinkedIn przychodzimy po case studies czy ciekawe tre艣ci edukacyjne. Post z linkiem (a tak偶e video, infografik膮 czy dokumentem) mo偶emy zapisa膰 na p贸藕niej, a nast臋pnie znale藕膰 go w menu swojego profilu.
Wiadomo艣ci grupowe
Tutaj r贸wnie偶 podobnie jak na Facebooku od jakiego艣 czasu mo偶emy tworzy膰 wiadomo艣ci grupowe. W zaznaczonym strza艂k膮 miejscu dodajemy now膮 osob臋. Mo偶emy r贸wnie偶 doda膰 j膮 do konwersacji poprzez @.
Daj si臋 odkry膰 dzi臋ki 艣wiadczonym us艂ugom || Poka偶 rekruterom, 偶e jeste艣 otwarty na propozycje pracy.
To jedne z najnowszych opcji na profilu osobowym. Je偶eli 艣wiadczysz us艂ugi: pierwsza b臋dzie idealna, je偶eli szukasz pracy: druga. Oczywi艣cie opcje te nie musz膮 wzajemnie si臋 wyklucza膰. W przypadku us艂ug masz ograniczone pole manewru i s膮 one odg贸rnie narzucone przez LinkedIn.
Zobacz te偶: Rozmiary reklam social media [Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest, TikTok]
Je偶eli jeste艣 otwarty na oferty pracy, mo偶esz wybra膰, kto zobaczy t臋 opcj臋.
Reakcje
Ponowne “fejsbuczenie LinkedIna”, czyli wprowadzenie reakcji znanych nam poniek膮d z Facebooka.
Profile firmowe
Nowe cele reklamowe
W tym roku zyskali艣my nowe cele, m.in. budowanie 艣wiadomo艣ci marki. Podzia艂 ten idealnie pokrywa si臋 z mo偶liwo艣ci膮 budowania lejk贸w sprzeda偶owych w social media.
Publikowanie do pracownik贸w
LinkedIn wprowadzi艂 艣wietn膮 opcj臋 dla os贸b, kt贸re zajmuj膮 si臋 Employee Advocacy, czyli innymi s艂owy bycie ambasadorami marki, w kt贸rej pracujemy. Od paru miesi臋cy mo偶emy wys艂a膰 powiadomienie o publikacji posta na stronie firmowej do swoich pracownik贸w.
Zapraszanie do polubienia strony
Funkcja pojawi艂a si臋 w maju, mocno nadu偶ywana znikn臋艂a, by ponownie pojawi膰 si臋 kilka tygodni temu. Do zaproszenia strony mo偶emy zaprosi膰 tylko swoje kontakty (prywatne) jako administrator strony.
Sugestie tre艣ci
Nie wiesz co opublikowa膰 na profilu na LinkedIn? W tym roku sam LinkedIn przyszed艂 z pomoc膮 tworz膮c podstron臋 “sugestie tre艣ci”.
A na koniec: w czerwcu tego roku LinkedIn poniek膮d ujawni艂, jak dzia艂a jego algorytm wy艣wietlania tre艣ci. Ca艂o艣膰 mo偶ecie przeczyta膰 tutaj:聽KLIK.