fbpx
x   Zamknij

BLACK FRIDAY

WSZYSTKIE KURSY

-50%

Z KODEM: MBBF2020

Przejdź do sklepu
profil na linkedin

Kampania na LinkedIn Ads. 8 sprawdzonych rad

Zastanawiasz się, czy reklama na LinkedIn Ads to dobry wybór dla Twojej firmy?  LinkedIn zrzesza obecnie ponad 600 ml użytkowników. W Polsce jest zarejestrowanych ponad 3,3 miliona kont. To aktualnie największa na świecie sieć społecznościowa dla profesjonalistów. Użytkownicy zarejestrowani na LinkedIn mogą pochwalić się swoim doświadczeniem zawodowym oraz ścieżką kariery. Co to oznacza dla Ciebie?


Daje Ci to możliwość precyzyjnego targetowania reklam, pozwala bardzo szczegółowo określić odbiorcę, a także dotrzeć do klienta biznesowego. LinkedIn jest więc niezastąpionym narzędziem w komunikacji B2B. Wspiera sprzedaż na wszystkich jej etapach. A co najważniejsze, LinkedIn Ads to niewielka konkurencja, ponieważ platforma nie jest jeszcze tak popularna jak Facebook czy Google Ads.

Wiesz już, że LinkedIn Ads daje Ci wiele możliwości i korzyści. Jak jednak prowadzić działania reklamowe, żeby były efektywne i realizowały określone przez Ciebie założenia? Poniżej mam dla Ciebie 8 praktycznych porad.

Profil osobowy czy profil firmowy – wybierz dobrze

Jeśli zależy Ci na budowaniu marki osobistej, to wybierz profil osobowy. Jego celem jest angażowanie sieci kontaktów oraz budowanie z nią relacji. Jeśli skorzystasz z tej opcji możesz tworzyć reklamy, ale w ograniczonym zakresie. Pamiętaj jednak, aby uzupełnić profil osobisty w 100%. W podsumowaniu zawodowym oraz w sekcji doświadczenie dodaj słowa kluczowe oraz znaczniki. Wybierz również profesjonalne zdjęcie profilowe. Posiadanie zdjęcia profilowego pozwala uzyskać aż 20 razy więcej kliknięć w profil oraz 10 razy więcej zaproszeń do kontaktów.

Profil firmowy to nic innego jak wizytówka Twojej firmy i pracowników. Interakcją są posty, komentarze i udostępnienia. Profil firmowy daje Ci większe możliwości reklamowe niż profil osobisty.

Wykorzystaj pełnię możliwości Company Page

Pełne i profesjonalne uzupełnienie profilu strony jest ważne. Dodaj:

  •  logotyp,
  •  dane firmy,
  •  grafikę powitalną,
  •  materiał wideo.

Sprecyzuj swoje cele – określ cel główny

Określ, na czym Ci zależy i co chcesz osiągnąć. Pamiętaj, że Twój cel powinien być prosty, jasno sformułowany i zrozumiały. Podejdź do tematu realnie – wybierz cel, który będzie możliwy do zmierzenia oraz osiągnięcia.  Wyznacz sobie określony przedział czasowy na realizację celu.

Mierz konwersje

Zawsze mierz efektywność kampanii. Reklama reklamie nie równa. Jeśli nie monitorujesz, czy założone przez Ciebie cele są realizowane, „przepalasz” budżet. Zainstaluj LinkedIn Insight Tag i wybierz, co chcesz mierzyć. Do wyboru masz kilka opcji:

  • dodanie do koszyka,
  • pobranie,
  • instalacja,
  • wyświetlenie głównej strony,
  • temat,
  • zakup,
  • rejestracja,
  • inne.

Jeśli masz kilka celów, to pamiętaj, że do każdej kampanii możesz przypisać inną konwersje.

Znajdź odpowiednią grupę docelową

Zanim zabierzesz się do poszukiwania i zdobywania leadów B2B określ precyzyjnie Twojego klienta. Stwórz jego profil osobowy. Odpowiedź sobie na pytanie:

  • kim jest Twój odbiorca (wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania),
  • czym się zajmuje (pracuje u kogoś, a może ma własną firmę, jakie stanowisko zajmuje, dla jakiej firmy pracuje),
  • jakie jest jego hobby, nawyki,
  • co Twój odbiorca może zyskać, dzięki Twoim produktom lub usługom,
  • jakie problemy Twojego odbiorcy pomoże rozwiązać Twój produkt,
  • czy Twój produkt/usługa nie będą go irytowały i zniechęcały do Twojej marki.

LinkedIn Ads daje możliwości zaawansowanego targetowania – wykorzystaj je. Pamiętaj jednak, że klient B2B będzie różnił się od klienta B2C. Jaka jest podstawowa różnica?

Klient B2C podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem emocji i indywidualnych przesłanek. Kieruje się opinią rodziny, bliskich czy znajomych. Decyzja zakupowa klienta B2B jest dłuższa i oparta na szczegółowym researchu. Klient ten będzie szukał zaufanych firm, które mogą pochwalić się profesjonalizmem, pozytywnymi opiniami i rekomendacjami. Przyjdzie do Ciebie, jeśli będzie miał przekonanie, że Twój produkt/usługa pomógł innym osobom w osiągnięciu ich celów biznesowych.

Reklama na LinkedIn Ads – co pisać i jak pisać

Pamiętaj, jeśli bot oznaczy Twoje treści jako te o niskiej jakości (low quality) lub spam, będą one wyświetlane rzadziej lub w ogóle. Twórz treści lekkie do przeczytania, najlepiej poniżej dwóch minut oraz treści wartościowe, które użytkownik mógłby udostępnić dalej. Teksty powinny być zwarte, krótkie i na temat. Unikaj „lania wody” i prezentowania treści, które nic nie wnoszą.

Zobacz też: Rozmiary reklam na LinkedIn

Angażuj użytkownika – im większe zaangażowanie otrzymujesz pod publikacją w ciągu pierwszej godziny od wrzucenia jej w feed, tym większy zdobędzie ona zasięg. W tym przypadku “pierwsze wrażenie” jest ważne.

I co najważniejsze, przede wszystkim testuj i analizuj wyniki. Możesz testować różne typy treści, komunikaty i formaty graficzne, aby dowiedzieć się, który format jest najlepszy.

Dobra reklama to klucz do sukcesu

Planując reklamę na LinkedIn Ads pamiętaj o tym, aby:

  • część graficzna przykuwała uwagę, wyróżniała się na tle konkurencji oraz była spójna z Twoją marką,
  • Twoja reklama opowiadała historię i działała na emocje użytkownika,
  • opis był krótki i rzeczowy, pogłębiający przekaz z kreacji graficznej,
  • opis w reklamie zawierał obietnicę oraz kończył się wezwaniem do działania,
  • unikaj ozdobników, możesz korzystać z emotikonek, ale rób to z umiarem,
  • nie zapominaj  o użytkownikach mobilnych – 80% ruchu z reklam na LinkedIn pochodzi z urządzeń mobilnych.

Dostosuj format reklamowy do celu biznesowego

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu świadomości Twojej marki/produktu lub chcesz budować relacje ze swoim potencjalnym klientem – wybierz sponsorowane treści. Reklama zawiera grafikę oraz tekst. Jest to format widoczny i klikalny. Sprawdzi się również, jeśli Twoim celem biznesowym jest zaangażowanie w opublikowaną treść.

Skutecznym formatem na LinkedIn Ads jest również reklama karuzelowa, która składa się z kilku obrazów w formie historii Twojej marki/produktu. Ten format sprawdzi się, kiedy chcesz reklamować kilka produktów lub usług.

Jeśli natomiast Twój cel to bezpośrednia rozmowa z odbiorcami, wybierz reklamę InMail. Kontakt możesz nawiązać wysyłając prywatne, spersonalizowane wiadomości za pośrednictwem skrzynki InMail.

Lead Gen to format, który jest niezastąpiony w przypadku pozyskiwania danych potencjalnych klientów (numer telefonu, adres e-mail, nazwa firmy, itp) W formularzu sam określasz, jakie informacje chcesz pozyskać.

Formatu, którego Ci nie polecam to reklama tekstowa, która wyświetla się jako wąski pasek u góry ponad news feedem. To mało skuteczny format reklamy, ponieważ jest mało widoczny, a co za tym idzie – słabo klikalny.

Aby reklama na LinkedIn Ads była skuteczna, musisz dobrze zaplanować cel, kreację graficzną, a przede wszystkim dobrać grupę docelową. W każdą reklamę warto inwestować, jeśli możesz osiągnąć zadowalający Cię zwrot i założone cele. Zanim zaczniesz, określ cel biznesowy, a następnie dobierz do niego odpowiednie działania.

Autor:

Justyna Szymala
SEM Specialist DevaGroup.

Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. Lubi testować nowości oraz prace z kampaniami e-commerce. Na co dzień zajmuje się tworzeniem kampanii reklamowych oraz audytowaniem kont Google Ads. Z zamiłowania pasjonatka fotografii.

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest