Prowadzisz działania na Facebooku i kierujesz ruch na stronę? Zastanawiasz się, kto rzeczywiście odwiedza Twoją witrynę internetową? W tym artykule pokażemy Ci, jak sprawdzić w Google Analytics, kim są Twoi klienci. Jakiej są płci, ile mają lat i w jakim mieście mieszkają. Zaczynamy nasz nowy cykl – Google Analytics od podstaw.
Jak sprawdzić kim są klienci w Google Analytics?
Aby sprawdzić jakiej płci i w jakim wieku są Twoi klienci, należy przejść do sekcji Odbiorcy, a następnie wybrać Dane demograficzne. W zależności od tego, co chcemy sprawdzić, wybieramy jedną z dostępnych opcji.
Wybierając opcję wiek, naszym oczom ukazuje się tabela podobna do tej poniżej, oczywiście uzupełniona danymi pochodzącymi z Twojego konta.
W wymiarze dodatkowym możesz np. wybrać źródło/medium, aby sprawdzić w jakim wieku są Twoi klienci pochodzący z różnych źródeł. Aby odfiltrować np. samego Facebooka, należy skorzystać z opcji zaawansowane i tam uwzględniając źródło/medium należy wpisać źródło, które chcemy zobaczyć w tabeli.
Zobacz też: Rozmiary reklam social media [Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest, TikTok]
Analogiczne kroki wykonasz sprawdzając, jakiej płci są Twoi klienci. Oczywiście warto mieć skonfigurowane cele, wtedy z analizy będziesz mógł wyciągnąć jak najwięcej.
Takie dane z powodzeniem możesz wykorzystać w działaniach reklamowych wybierając odpowiednie targetowanie. Pamiętaj również o dobraniu odpowiedniego języka reklamy do wieku Twoich odbiorców.
Jak sprawdzić, gdzie mieszkają klienci w Google Analytics?
Pozostajemy w sekcji Odbiorcy, przechodzimy trochę niżej do Danych geograficznych, gdzie wybieramy opcję Lokalizacja. Korzystając z wymiaru podstawowego, wybieramy Miejscowość.
W tej sekcji tak samo możemy skorzystać z nałożenia na Miejscowość wymiaru dodatkowego w postaci źródło/medium lub innych danych, a następnie odfiltrować tylko te, które chcemy analizować.
Warto pamiętać, że na podstawowe dane możemy nałożyć tylko jeden Wymiar dodatkowy.
Uzyskane wyniki możemy zawęzić – chcielibyśmy np. zobaczyć, w jakim wieku są użytkownicy z Krakowa. W tym celu skorzystamy z Wymiaru dodatkowego: Wiek, a następnie korzystając z opcji zaawansowane, uwzględniamy miejscowość Kraków. Dostajemy takie oto wyniki:
Zachęcamy do analizowania swoich klientów i ich zachowań. Tym wpisem rozpoczynamy nowy cykl na naszym blogu – Google Analytics od podstaw – każda małpa to zrozumie. Daj znać, na naszym fanpage’u czy szkolenie z Google Analytics jest Ci potrzebne.
Do następnego!
Autor: Amadeusz Kusibab
Performance Marketing Specialist