Wpisz sw贸j adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyra偶am zgod臋 na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za po艣rednictwem adresu e-mail. Informacje b臋d膮 wysy艂ane w formie newslettera zawieraj膮cego wy艂膮cznie warto艣ciowe tre艣ci.

Potwierdzam, 偶e jestem 艣wiadomy, 偶e administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzib膮 w Krakowie i 偶e administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapozna艂em si臋 z informacj膮 o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatno艣ci.

#KARMIMYWIEDZ膭

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pe艂en niespodzianek

Ka偶dego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawd藕!
x

Google Analytics od podstaw: kim s膮 Twoi klienci?

Avatar

Amadeusz Kusibab

Prowadzisz dzia艂ania na Facebooku i kierujesz ruch na stron臋? Zastanawiasz si臋, kto rzeczywi艣cie odwiedza Twoj膮 witryn臋 internetow膮? W tym artykule poka偶emy Ci, jak sprawdzi膰 w Google Analytics, kim s膮 Twoi klienci. Jakiej s膮 p艂ci, ile maj膮 lat i w jakim mie艣cie mieszkaj膮. Zaczynamy nasz nowy cykl – Google Analytics od podstaw.聽

Jak sprawdzi膰 kim s膮 klienci w Google Analytics?聽

Aby sprawdzi膰 jakiej p艂ci i w jakim wieku s膮 Twoi klienci, nale偶y przej艣膰 do sekcji Odbiorcy, a nast臋pnie wybra膰 Dane demograficzne. W zale偶no艣ci od tego, co chcemy sprawdzi膰, wybieramy jedn膮 z dost臋pnych opcji.聽

baner

Wybieraj膮c opcj臋 wiek, naszym oczom ukazuje si臋 tabela podobna do tej poni偶ej, oczywi艣cie uzupe艂niona danymi pochodz膮cymi z Twojego konta.聽

baner

W wymiarze dodatkowym mo偶esz np. wybra膰 藕r贸d艂o/medium, aby sprawdzi膰 w jakim wieku s膮 Twoi klienci pochodz膮cy z r贸偶nych 藕r贸de艂. Aby odfiltrowa膰 np. samego Facebooka, nale偶y skorzysta膰 z opcji zaawansowane i tam uwzgl臋dniaj膮c 藕r贸d艂o/medium nale偶y wpisa膰 藕r贸d艂o, kt贸re chcemy zobaczy膰 w tabeli.聽

Zobacz te偶: Rozmiary reklam social media [Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest, TikTok]

baner

Analogiczne kroki wykonasz sprawdzaj膮c, jakiej p艂ci s膮 Twoi klienci. Oczywi艣cie warto mie膰 skonfigurowane cele, wtedy z analizy b臋dziesz m贸g艂 wyci膮gn膮膰 jak najwi臋cej.聽

Takie dane z powodzeniem mo偶esz wykorzysta膰 w dzia艂aniach reklamowych wybieraj膮c odpowiednie targetowanie. Pami臋taj r贸wnie偶 o dobraniu odpowiedniego j臋zyka reklamy do wieku Twoich odbiorc贸w.聽

Jak sprawdzi膰, gdzie mieszkaj膮 klienci w Google Analytics?

Pozostajemy w sekcji Odbiorcy, przechodzimy troch臋 ni偶ej do Danych geograficznych, gdzie wybieramy opcj臋 Lokalizacja. Korzystaj膮c z wymiaru podstawowego, wybieramy Miejscowo艣膰.聽

baner

W tej sekcji tak samo mo偶emy skorzysta膰 z na艂o偶enia na Miejscowo艣膰 wymiaru dodatkowego w postaci 藕r贸d艂o/medium lub innych danych, a nast臋pnie odfiltrowa膰 tylko te, kt贸re chcemy analizowa膰.

Warto pami臋ta膰, 偶e na podstawowe dane mo偶emy na艂o偶y膰 tylko jeden Wymiar dodatkowy.聽

Uzyskane wyniki mo偶emy zaw臋zi膰 – chcieliby艣my np. zobaczy膰, w jakim wieku s膮 u偶ytkownicy z Krakowa. W tym celu skorzystamy z Wymiaru dodatkowego: Wiek, a nast臋pnie korzystaj膮c z opcji zaawansowane, uwzgl臋dniamy miejscowo艣膰 Krak贸w. Dostajemy takie oto wyniki:

baner

Zach臋camy do analizowania swoich klient贸w i ich zachowa艅. Tym wpisem rozpoczynamy nowy cykl na naszym blogu – Google Analytics od podstaw – ka偶da ma艂pa to zrozumie. Daj zna膰, na naszym fanpage鈥檜 czy szkolenie z Google Analytics jest Ci potrzebne.聽

Do nast臋pnego!聽

Autor:聽Amadeusz Kusibab
Performance Marketing Specialist

Avatar

Amadeusz Kusibab

Udost臋pnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artyku艂y w tej kategorii