Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Google Analytics od podstaw: kim są Twoi klienci?

Avatar

Amadeusz Kusibab

Prowadzisz działania na Facebooku i kierujesz ruch na stronę? Zastanawiasz się, kto rzeczywiście odwiedza Twoją witrynę internetową? W tym artykule pokażemy Ci, jak sprawdzić w Google Analytics, kim są Twoi klienci. Jakiej są płci, ile mają lat i w jakim mieście mieszkają. Zaczynamy nasz nowy cykl – Google Analytics od podstaw. 

Jak sprawdzić kim są klienci w Google Analytics? 

Aby sprawdzić jakiej płci i w jakim wieku są Twoi klienci, należy przejść do sekcji Odbiorcy, a następnie wybrać Dane demograficzne. W zależności od tego, co chcemy sprawdzić, wybieramy jedną z dostępnych opcji. 

baner

Wybierając opcję wiek, naszym oczom ukazuje się tabela podobna do tej poniżej, oczywiście uzupełniona danymi pochodzącymi z Twojego konta. 

baner

W wymiarze dodatkowym możesz np. wybrać źródło/medium, aby sprawdzić w jakim wieku są Twoi klienci pochodzący z różnych źródeł. Aby odfiltrować np. samego Facebooka, należy skorzystać z opcji zaawansowane i tam uwzględniając źródło/medium należy wpisać źródło, które chcemy zobaczyć w tabeli. 

Zobacz też: Rozmiary reklam social media [Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest, TikTok]

baner

Analogiczne kroki wykonasz sprawdzając, jakiej płci są Twoi klienci. Oczywiście warto mieć skonfigurowane cele, wtedy z analizy będziesz mógł wyciągnąć jak najwięcej. 

Takie dane z powodzeniem możesz wykorzystać w działaniach reklamowych wybierając odpowiednie targetowanie. Pamiętaj również o dobraniu odpowiedniego języka reklamy do wieku Twoich odbiorców. 

Jak sprawdzić, gdzie mieszkają klienci w Google Analytics? 

Pozostajemy w sekcji Odbiorcy, przechodzimy trochę niżej do Danych geograficznych, gdzie wybieramy opcję Lokalizacja. Korzystając z wymiaru podstawowego, wybieramy Miejscowość. 

baner

W tej sekcji tak samo możemy skorzystać z nałożenia na Miejscowość wymiaru dodatkowego w postaci źródło/medium lub innych danych, a następnie odfiltrować tylko te, które chcemy analizować.

Warto pamiętać, że na podstawowe dane możemy nałożyć tylko jeden Wymiar dodatkowy. 

Uzyskane wyniki możemy zawęzić – chcielibyśmy np. zobaczyć, w jakim wieku są użytkownicy z Krakowa. W tym celu skorzystamy z Wymiaru dodatkowego: Wiek, a następnie korzystając z opcji zaawansowane, uwzględniamy miejscowość Kraków. Dostajemy takie oto wyniki:

baner

Zachęcamy do analizowania swoich klientów i ich zachowań. Tym wpisem rozpoczynamy nowy cykl na naszym blogu – Google Analytics od podstaw – każda małpa to zrozumie. Daj znać, na naszym fanpage’u czy szkolenie z Google Analytics jest Ci potrzebne. 

Do następnego! 

Autor: Amadeusz Kusibab
Performance Marketing Specialist

Avatar

Amadeusz Kusibab

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii