Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
optymalizacja kanału na YT

Jak optymalizować wideo na YouTubie?

YouTube to druga największa wyszukiwarka na świecie. Każdego dnia użytkownicy tego serwisu oglądają miliard godzin filmów. Jak optymalizować wideo, aby słupki oglądalności poszybowały w górę? Przed Tobą praktyczny poradnik działań na YouTubie.

Mikrocontent

Pomyśl o wideo jeszcze przed wgraniem go na platformę. Nazwij go zgodnie z zawartością. Zamiast używać cyfr czy nic nieznaczących skrótów – podpisz wideo frazą kluczową związaną z tematem filmu. Algorytm YouTuba bierze to pod uwagę, więc poświęć kilka sekund na dobrą nazwę.

Tytuł

Tytuł Twojego filmu powinien być zgodny z prawdą. Nie obiecuj odbiorcom rzeczy, których nie dostaną po obejrzeniu wideo. Nikt nie lubi przykrych rozczarowań. Stracisz zaufanie odbiorcy i potencjalnego widza dla Twojego kanału. W tytule zawrzyj słowa kluczowe, które użytkownik może wpisać w wyszukiwarkę, szukając filmów powiązanych z daną tematyką. Tytuł powinien być krótki i precyzyjny. Dodaj do niego nazwę swojej marki.

tytuł na YouTubie

Opis

Opis na YouTubie powinien w dwóch zdaniach opisywać to, o czym jest dany film. Postaraj się streścić zawartość wideo i zachęcić użytkownika do obejrzenia materiału. W opisie umieść CTA (Call To Action). Skłoń użytkownika do interakcji z Twoją marką. Zawrzyj w opisie linki do strony www lub Twoich social mediów. Nie zapomnij też zachęcić użytkowników do subskrybowania kanału.

Optymalizacja kanału YouTube

Tagi

Przy optymalizacji wideo – nie zapomnij o tagach. Powinny one zawierać słowa kluczowe, które użytkownik może wpisać w wyszukiwarkę, kiedy chce znaleźć Twój film.

Używaj tagów precyzyjnych (nazwa marki, produktu, osób, które występują w wideo), tagów opisowych (pytania jak coś zrobić np. jak dodać film na YouTube), tagów opisujących format wideo (ranking, wywiad, rozmowa). Warto również dodać nazwy (np. marki, produktu) bez polskich znaków, a trudne wyrazy zapisać ze słuchu lub z najczęściej pojawiającymi się w nich błędami.

Optymalizacja kanału YouTube

Zobacz też: Jak dodać lub usunąć managerów YouTube? [PORADNIK]

Miniatura

Twoje wideo powinno posiadać zaprojektowaną miniaturę. Grafika ma przyciągać wzrok na tyle, aby odbiorca spośród kilkunastu różnych filmów wybrał właśnie Twój. Jak o to zadbać? Najlepszym sposobem będzie umieszczenie na niej twarzy lub wyróżniających się kolorów czy fontu. Tekst, który umieścisz na grafice powinien być zapisany dużym rozmiarem czcionki, aby był dobrze widoczny na urządzeniach mobilnych. Musi być też kontekstowo powiązany z tematyką wideo. Zdjęcie użyte na grafice powinno mieć duży kontrast i głębie ostrości. Pamiętaj też, aby grafika miała dobrą jakość (1280×720 px) i było umieszczone na niej logo.

miniatury yt

Ekran końcowy

Podczas optymalizacji wideo zadbaj o ekran końcowy, czyli zajawkę innych filmów znajdujących się na kanale lub całych playlist. Przypomnij widzom, że mogą zasubskrybować Twój kanał, aby być na bieżąco. To okazja, aby utrzymać uwagę widza i skłonić go do interakcji, więc jej nie przegap.

Optymalizacja kanału YouTube

Karty

Skorzystaj też z opcji kart. W pierwszych kilkunastu sekundach dodaj zajawkę innego filmu, playlisty lub (jeśli Twój kanał osiągnął poziom 1000 subskrybentów) link do strony www. W jednym wideo możesz dodać kilka kart, ale nie przesadzaj z ich liczbą. Trzy w zupełności wystarczą, aby zachęcić widzów do interakcji z marką.

Optymalizacja kanału YouTube

Pamiętaj!

Algorytm YouTube’a bierze pod uwagę m.in.

  • nazwę pliku,
  • jakość materiału i dźwięku,
  • tytuł, opis, tagi, miniaturę, linki,
  • liczbę subskrypcji,
  • czas wyświetlania filmów,
  • zaangażowanie użytkowników.

Zależność jest prosta. Jeśli odbiorcy lubią oglądać Twoje filmy – YouTube poleci je też innym użytkownikom.

Dostosowanie kanału marki

Oprócz optymalizacji wideo, na YouTubie możesz także optymalizować cały kanał. Co kryje się pod tym pojęciem? Zadbaj o spersonalizowany awatar i cover photo. Powinno być ono dopasowane do różnych rozdzielczości (1546×423 px – obszar bezpieczny), zawierać claim (hasło) marki (jeśli istnieje), zachęcenie do subskrybowania, linki social media. Cover photo postaraj się powiązać z marką lub tematyką kanału. Możesz je  zmieniać co sezon lub raz na rok.

Informacje o kanale to miejsce, w którym możesz się zareklamować. Krótko opisz, co użytkownik znajdzie na kanale, jakich typów treści i kiedy może się spodziewać (jeśli masz harmonogram treści). Umieść tu też link do strony www, dane kontaktowe i linki do kanałów w social media.

Optymalizacja kanału YouTube

Budowanie społeczności

Content na YouTubie to nie tylko treści, ale również budowanie zaangażowanej społeczności. Nie jest to łatwe, ale przy odpowiednich zasobach czasu i energii na pewno możliwe. Odpowiadaj na bieżąco na posty użytkowników, przypinaj najważniejsze dla marki komentarze i używaj funkcji „like” (serduszka).

Staraj się skłaniać fanów do interakcji i aktywności również w filmach. Jak to zrobić? Zwracaj się do użytkowników podczas nagrań wideo. Pytaj o to, które filmy podobają im się najbardziej, jakie tematy powinny zostać przez Ciebie poruszone.

Optymalizacja kanału YouTube

Zaznacz, że jeśli ktoś ma pytanie – może zadać je w komentarzu pod wideo, a Ty na pewno na nie odpowiesz. Korzystaj również z kategorii społeczność, aby aktywizować subskrybentów.

Dyskusja pod filmami powinna mieć charakter pozytywny i związany z tematyką wideo. Dlatego usuwaj spam i wyklucz słowa, których użytkownicy nie mogą używać na kanale (np. przekleństwa).

Te proste rady pomogą Ci zoptymalizować wideo, jak i sam kanał marki na YouTubie. Pamiętaj, że na tej platformie miernikiem sukcesu jest przede wszystkim czas oglądania (watch time). Dlatego twórz po prostu dobry content.

Autor:
Agnieszka Gałczyńska
Content Manager

 

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments