fbpx
logo twitter i pinterest

Rozmiary grafik social media [Twitter, Pinterest]

Założyłeś niedawno konto marki na Pintereście? A może prowadzisz profil biznesowy na Twitterze i chcesz zadbać o efekt wizualny? Mamy dla Ciebie zestawienie rozmiarów grafik social media. 

Chcesz, żeby Twoje profile w mediach społecznościowych robiły wrażenie? Zadbaj o dobre copy, ale nie zapomnij też o spójnej identyfikacji wizualnej w odpowiednim rozmiarze. Jakim? Podpowiadamy!

WYMIARY GRAFIK – TWITTER 2020

Najważniejszą grafiką na Twitterze jest… awatar. Rekomendowany rozmiar zdjęcia profilowego to 400×400 pikseli. Zadbaj o nie – będzie widoczne przy każdym tweecie, który opublikujesz. Ważne, żeby było dopasowane do charakteru Twojej marki.

Chwilę uwagi warto poświęcić także na zdjęcie w tle. Cover photo, jak sugerują specjaliści z Twittera, powinno mieć wymiar 1500×1500 pikseli.

Jeśli chcesz uzupełnić tweety o grafikę, to masz do wyboru zdjęcie poziome lub kwadratowe. Ważne, aby stworzona przez Ciebie grafika miała maksymalnie 5MB. Graficy More Bananas rekomendują korzystanie z plików o wymiarze 1200×675 px.

rozmiary grafik twitter

Pamiętaj!

  • grafiki zapisuj w formacie .png,
  • gotowe grafiki optymalizuj (np. przez Tinypng.com),
  • nadawaj odpowiednie nazwy grafikom – takie, które wskazują na to, co się na nich znajduje.

WYMIARY GRAFIK – PINTEREST 2020

Pinterest to (obok Instagrama) najbardziej wizualne mediów społecznościowe. Dlatego ważne jest, jakie zdjęcia i grafiki na nim pokazujesz i czy oby na pewno mają dobry rozmiar?

Twoje zdjęcie profilowe powinno mieć wymiar 165×165 px lub jak radzą graficy z More Bananas 215×215 px.

Specjaliści Pinteresta od lat informują, że optymalny wymiar pina to zachowanie proporcji 2:3 (szerokość obrazu wynosi 2/3 wysokości). Rekomendują oni, aby używać grafik o wymiarze 1000×1500 pikseli.  

Jeżeli na Pintereście zamieszczasz wideo, zadbaj aby było krótkie (6-15 sekund). Pamiętaj też o okładce, miniaturce filmu. Preferowana proporcja pinów wideo to oczywiście 2:3.

rozmiary grafik pinterest

Pamiętaj, aby grafiki, które reprezentują kanały Twojej marki były dopracowane i miały odpowiedni rozmiar. Tylko atrakcyjne wizualnie przekazy przyciągną uwagę widza.

Autor: Agnieszka Gałczyńska
Content Manager

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest