Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Instagram More Bananas, czyli jak to robimy!

Gosia Wątor

Gosia Wątor

Odpowiadamy za prowadzenie kont na Instagramie wielu klientów, których branże są mocno zróżnicowane. Tworzymy treści, projektujemy grafiki, kontaktujemy się z fanami, organizujemy konkursy, współpracujemy z influencerami i angażujemy społeczność.

Instagram wciąż jest bardzo popularny. Jak podaje witryna NapoleonCat (w zaprezentowanym raporcie z kwietnia 2021 roku), aż 58,5% kobiet i 41,5% mężczyzn z Polski korzysta z tego medium. Łączna liczba użytkowników Instagrama to aż 10 271 000. Niezmiennie największą grupą użytkowników stanowiły osoby w wieku od 18 do 24 lat.

aktywności użytkowników

Firmowy Instagram

Może się wydawać, że prowadzenie konta dla własnej marki jest prostsze, niż tych dla klientów. Niestety tak nie jest. Dlaczego? Ponieważ zdarza się, że „szewc bez butów chodzi” –  z tego powodu wiele brandów odkłada działania na swoim profilu na koniec lub nie uwzględnia w nich aspektów sprzedaży i dotarcia do grupy potencjalnych odbiorców. Jest to błędne działanie, dlatego w More Bananas o swoje profile dbamy z równym zaangażowaniem, co o profile klientów. 

Po co prowadzimy działania na Instagramie?

Kanał na Instagramie pozwala nam na dotarcie do fanów, osób zainteresowanych tematyką związaną z marketingiem i ekspertów z branży. Na tej tronie stawiamy na budowanie komunikacji i relacji, które są niezbędne w biznesie. To również kolejne miejsce, gdzie możemy karmić wiedzą i emocjami. Na naszej stronie budujemy świadomość marki, promujemy treści publikowane na blogu, a także brandingowe treści.

Spójność i wygląd

Co zrobiliśmy, aby nasze konto przebijało się na tle innych? Wypracowaliśmy unikatowy feed i oryginalny, własny styl, który przyciąga wzrok odbiorców! Oczywiście sam układ zmienia się na przestrzeni miesięcy, w końcu nie chcemy zanudzić fanów monotonią treści, ale zawsze stawiamy na mocny akcent, który nawiązuje do naszej firmowej identyfikacji wizualnej. Bawimy się grafikami, zdjęciami. Publikujemy obrazy, które składają się z samej treści, ilustracji, zdjęć pracowników, ale również korzystamy z darmowych baz fotografii, które są bardzo pomocne.

Tło w feedzie na Instagramie nawiązuje co całościowego brand booka marki More Bananas, czyli bananów, roślin, czy dżungli.

aktywności użytkowników

Komunikacja

W treściach bazujemy, jak zawsze na emocjach i na wiedzy. Tworzymy copy, które nawiązuje do aktualnych wydarzeń w More Bananas, a także przybliżamy odbiorcom ciekawe materiały, artykuły, kursy. Stawiamy też na RTM i angażujemy się w akcje społeczne! W opisach wykorzystujemy także szereg hashtagów, w tym spersonalizowane i odnoszące się do marki #MoreBananas #KarmimyWiedzą #KarmimyEmocjami. Wykorzystujemy również emoji, które charakterem nawiązują do Bananowej Dżungli – 🍌🐒🐵🙈🙊🙉💛🌴. 

Treści tworzone są w prostym, przystępnym języku. Dla nas liczy się konkret i najważniejsze informacje. W końcu profil na Instagramie bardziej się ogląda, niż czyta. Często publikujemy typ postów – karuzelę, dzięki temu za pomocą obrazów przedstawiamy najistotniejsze zagadnienia.

IG karuzela

IG post

Wiemy, że posty to nie wszystko, dlatego w naszych Stories prawie codziennie znajdziecie porcję świeżych, bananowych tipów, polecajek, a także poznacie nasze małpki!

Poznaj nasze małpki!

Odbiorcy

Odbiorcami naszej strony są praktycy marketingu, właściciele firm i specjaliści poszukujący nowych możliwości, studenci i juniorzy, zaczynający swoją przygodę w marketingu, a także każda osoba, która szuka wiedzy i emocji. 

Wyniki

W marcu wprowadziliśmy nowy wygląd feedu, który opiera się na spójnym tle (oczywiście bananowo-żółtym).  Od tego czasu liczba fanów zwiększyła się o prawie 400 osób, co oznacza wzrost o 17%!

Fani More Bananas na Insta

W tym czasie komunikacja docierała średnio do 2395 osób dziennie. W porównaniu do poprzedniego okresu nastąpił wzrost o 241%. Działania przełożyły się na wzrost zaangażowania: aktywności użytkowników, łącznej liczby wyświetleń czy pozostawionych reakcji do postów.aktywności użytkownikówAutorka:

Gosia Wątor

Marketing Specialist

Gosia Wątor

Gosia Wątor

Marketing Specjalistka - zajmuję się komunikacją w mediach społecznościowych marek. Tworzę treści, odpowiadam za kontakt z fanami, realizuję kampanie reklamowe, przygotowuję harmonogramy i dbam o relacje z klientami. Codziennie po pracy… wymyślam przepisy, gotuję, hoduję interesujące (dla mnie) rośliny, czytam, nie biegam i nie piszę o sobie.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii