Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
mężczyzna

Bezpieczeństwo na Instagramie. Jak zabezpieczyć konto przed kradzieżą?

Każdego dnia dowiadujemy się, że czyjeś konto na Instagramie zostało skradzione. W jaki sposób możemy się przed tym chronić? Oto parę rad, które pozwolą Ci lepiej zadbać o bezpieczeństwo profilu. 

Silne hasło 

To podstawowy aspekt, na który musisz zwrócić uwagę. Silne hasło nie powinno być takie samo jak to, które posiadasz na innych kontach (np. mailu czy na Facebooku). Postaraj się, żeby było ono dłuższe, posiadało duże i małe litery oraz zawierało znaki specjalne (np. #!$). Pamiętaj także, żeby co jakiś czas je zmieniać.

Uwierzytelnianie dwuskładnikowe

Jest to system ochrony, który oferuje sam Instagram. Jeżeli go włączymy, to za każdym razem przy próbie logowania z nierozpoznanego urządzenia będzie potrzebny specjalny kod, który otrzymamy np. SMS-em na swój nr telefonu. Ten zabieg może ograniczyć dostęp do naszego profilu osobom trzecim. Warto jednak co jakiś czas sprawdzać czy uwierzytelnianie jest włączone. 

Zobacz też: Rozmiary reklam social media [Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest, TikTok]

Jak włączyć tę funkcję zabezpieczającą? Instagram oferuje dwie opcje – wiadomość z kodem wysyłanym SMS-em na telefon komórkowy lub kody logowania z zewnętrznej aplikacji jak np. Duo Mobile. Wybierz ten, który najbardziej Ci odpowiada.

Kod wysyłany na nr telefonu:

Źródło: https://help.instagram.com/843785199163974

Aplikacja uwierzytelniająca z kodami do logowania:

Źródło: https://help.instagram.com/1582474155197965

Zewnętrzne aplikacje

Istnieje wiele aplikacji czy stron oferujących sztuczne napędzanie konta przy użyciu np. botów, w zamian za dostęp do profilu. Jest to oczywiście prosta droga do tego, by je utracić. Jeżeli kiedykolwiek udostępniałeś swoje dane do logowania takim narzędziom – najwyższy czas to naprawić. Tutaj możesz znaleźć listę wszystkich aplikacji i witryn, które mają dostęp do Twojego konta – klik.

To może Cię zainteresować: Spójność na Instagramie. Jak sprawić, żeby profil wizualnie przyciągał?

Logowanie na obcych urządzeniach

Należy zachować szczególną ostrożność, kiedy korzystasz z przeglądarek czy stron na których, aby kontynuować proszą Cię o “logowanie za pomocą Instagrama”. Szczególnie ważne jest to na urządzeniach używanych przez wiele osób jak np. w szkołach czy bibliotekach. Każdorazowe zalogowanie się do swojego konta może skutkować jego przechwyceniem bądź nawet utratą. Z tego powodu zastanów się dwa razy czy na pewno chcesz podawać dane do profilu.

Jeżeli podejrzewasz, że ktoś może mieć dostęp do Twojego konta lub zapomniałeś się wylogować z jakiegoś urządzenia. Możesz to zmienić w samej aplikacji, klikając -> Ustawienia -> Bezpieczeństwo -> Aktywność związana z logowaniem.

 

Dodatkowe porady

Wiem, że darmowe wi-fi w galeriach handlowych czy innych miejscach kusi, ale nigdy nie używaj go do logowania się do Instagrama, gdyż możesz stać się ofiarą cyberprzestępcy. Często wydaje się nam, że używamy bezpiecznej sieci, a tak naprawdę ktoś podszywający się pod nią może zyskać dostęp do naszego urządzenia. 

Jeżeli jesteś influencerem lub po prostu podajesz swój e-mail w biogramie – pamiętaj również, żeby różnił się on od tego, na który zakładałeś konto na Instagramie. Dlaczego jest to ważne? Bo używając tego samego adresu, ułatwiamy dostęp do przejęcia profilu. Wystarczy już tylko hasło, żeby się do niego zalogować. 

Uważaj także na wiadomości i linki, które otrzymujesz na maila połączonego z kontem lub w Instagram Direct. Zdarza się, że czasem dostajemy w ten sposób wirusa, który przechwyci konto i wyloguje nas, a my już nie będziemy mieć szansy się do niego zalogować. 

Jakiś mail wzbudza Twoją podejrzliwość? Sprawdź czy faktycznie Instagram go do Ciebie wysłał. Wejdź w Ustawienia -> E-maile z Instagramu. Będą się tam znajdować wiadomości, które otrzymałeś od tego medium w ciągu ostatnich 14 dni.

Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego tekstu będziesz zwracać większą uwagę na bezpieczeństwo swojego konta i staniesz się bardziej czujny na czyhające niebezpieczeństwa :). 

Autor: Kasia Witkowska
Social Media Specialist

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
< Poprzedni wpis Następny wpis >
WP_Post Object ( [ID] => 2162 [post_author] => 11 [post_date] => 2020-02-12 16:54:20 [post_date_gmt] => 2020-02-12 15:54:20 [post_content] => Od początku swojej działalności, TikTok szybko zyskuje na popularności. Zastanawiasz się czy warto na nim zaistnieć? Pewnie! Coraz to młodsze pokolenia rezygnują z Facebooka na rzecz najnowszych aplikacji. A co najważniejsze, nie ma tam jeszcze Twojej konkurencji!

Czym jest TikTok?

TikTok to jedna z najpopularniejszych aplikacji mobilnych, dzięki której użytkownicy mogą udostępniać krótkie humorystyczne pliki wideo do wybranej przez siebie muzyki. Sama apka została uruchomiona na początku 2017 roku przez chińskiego przedsiębiorcę branży IT ByteDance i zastąpiła popularną platformę społecznościową Musical.ly. W wyniku przejęcia, obie aplikacje w sierpniu 2018 roku zostały połączone w jedną. Musical.ly była najczęściej używana do nagrywania filmików, w których użytkownicy dopasowywali ruch ust i mimikę twarzy do wcześniej wybranej ścieżki dźwiękowej (pot. lip-sync). Obecnie TikTok oferuje różnego rodzaju filtry, efekty oraz, co najważniejsze, bazę utworów muzycznych. Pod nagraniami można zostawiać reakcje, ale także udostępniać je na innych platformach społecznościowych.

Użytkownicy TikToka w Polsce

Obecnie największą grupą korzystającą z aplikacji jest Pokolenie Z (13-21 lat), które urodziło się ze smartfonem w ręku i nie wyobraża sobie życia bez dostępu do sieci i mediów społecznościowych. Dzięki TikTokowi mają oni możliwość wyrażania siebie, interakcji z użytkownikami całego świata lub po prostu mogą spędzać wolny czas i scrollować treści.

Długość filmów na TikToku

Pojedyncze filmiki udostępniane za pośrednictwem aplikacji mogą trwać od 5 do 60 sekund, jednak najbardziej rekomendowane są te, które trwają nie więcej niż 15 sekund. Jeżeli planujesz stworzyć dłuższą opowieść - zawsze możesz utworzyć relacje, w których pojawi się kilka krótszych filmów. Zobacz też: Efekt synergii działań w handlu  Warto wspomnieć, że konta, które przekroczą ponad 1000 obserwatorów, mają możliwość publikowania dłuższych filmów.

Czy warto reklamować się na TikToku?

Zdecydowanie tak! Dlaczego? Dzięki aplikacji możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, nie tylko w Polsce, ale także zagranicą. Możesz zrobić to przy pomocy dwóch sposobów. Po pierwsze, współpracując z TikTokerami na zasadach lokowania produktów lub zakładając konto dla swojej marki. Jeśli zdecydujesz się na drugi wariant, musisz pamiętać, że publikowany przez Ciebie content powinien być pomysłowy, angażujący, a przy tym “nośny” i dobrej jakości. Zobacz też: Rozmiary reklam social media [Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest, TikTok]

Konto TikTok Pro

Każdy z użytkowników aplikacji może przejść na konto Pro, które jest dostępne za darmo. Jak skorzystać z tej funkcji? W ustawieniach kliknij w zarządzanie kontem, następnie “Przełącz się na konto Pro”, wybierz kategorię danych analitycznych i… gotowe! Od tego momentu masz dostęp do statystyk. Dane analityczne zostały podzielone na zakładki: Przegląd, Treść i Obserwujących. Przegląd - sprawdzisz łączną liczbę wyświetleń filmów, profilu oraz obserwujących osób. Treści - potrzebujesz cennych informacji dotyczących poszczególnych filmów? To tutaj znajduje się łączny czas odtwarzania, suma wyświetleń, średni czas oglądania i rodzaje źródeł ruchu (czyli miejsca, z których wyświetlane są Twoje filmy). Obserwujący - warto poznać swoich odbiorców. Przeglądając dane demograficzne i ich gusta, będziesz wiedzieć kiedy są najbardziej aktywni, co oglądali i czego słuchali.    

Typy reklam na TikToku

TikTok oferuje swoim użytkownikom obecnie sześć typów reklam: TopView, Brand Takeover, One Day Max, In-Feed Video, Hashtag Challenge i Branded Effects. TopView - pełnoekranowe wideo trwające od 5 do 60 sekund, które wyświetla się tuż po uruchomieniu aplikacji, pozwala na rozszerzanie zasięgu, dając przy tym gwarancję minimalnego czasu odtwarzania. Brand Takeover - kreacja trwająca 3-5 sekund, wyświetla się wszystkim użytkownikom otwierającym TikToka w danym dniu. Z formatu może korzystać tylko jeden reklamodawca dziennie. One Day Max - wideo wyświetlające się na głównej stronie “Dla Ciebie”, trwające do 60 sekund. Zawiera także wezwanie do działania aby skłonić użytkownika do bezpośredniej interakcji. In-Feed Video - dzięki nim możesz stworzyć 60 sekundowe pełnoekranowe wideo, a przy tym reklamy odtworzą się automatycznie. Znajdą się na głównej stronie “Dla Ciebie”. Pozwolą Ci na połączenie reklam z profilem Twojej marki. Hashtag Challenge - użytkownicy lubią dzielić się i tworzyć nowe treści. Marki, dzięki tej reklamie, mogą stworzyć własny hashtag challenge, który będzie promowany na liście popularnych hashtagów. Branded Effects - dzięki tej funkcji marki mogą stworzyć wyjątkowe filtry 2D i 3D, które będą później wykorzystywane przez ich fanów. Teraz, znając już specyfikę nowego medium oraz oferowane warianty reklam, będzie Ci łatwiej zaistnieć na TikToku. Ale pamiętaj! Masz tylko kilka sekund na to, aby potencjalni odbiorcy zainteresowali się produktami Twojej marki. Niech publikowane klipy będą pełne energii, kolorów i pozytywnych emocji! Autor: Wojciech Żywolt Social Media Specialist [post_title] => Fenomen TikToka: czy warto na nim zaistnieć? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => konto-na-tik-toku [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-06-21 15:44:36 [post_modified_gmt] => 2021-06-21 13:44:36 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl//?p=2162 [menu_order] => 31 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) WP_Post Object ( [ID] => 12140 [post_author] => 2870 [post_date] => 2022-01-12 17:44:24 [post_date_gmt] => 2022-01-12 16:44:24 [post_content] => Prowadzisz firmowe konto na LinkedInie i zajmujesz się kanałem marki na YouTubie, ale przygotowanie grafik nie są Twoją mocną stroną? Spokojnie. Mamy dla Ciebie zestawienie rozmiarów grafik social media.  Specjaliści rekomendują optymalne rozmiary grafik na portale społecznościowe, ale nie zawsze sprawdzają się one w praktyce. Jak sobie poradzić? Skorzystaj z naszych podpowiedzi.

WYMIARY GRAFIK – LINKEDIN 2022

Sugerowane przez LinkedIna wymiary zdjęcia profilowego to 400x400 px (profil osobisty) i 300x300 px (profil firmowy). Graficy More Bananas rekomendują w obu przypadkach stosować wymiar 400x400 px. Maksymalny rozmiar obrazka to 8 MB. Kolejną grafiką, która pomoże Ci się wyróżnić na tle konkurencji jest zdjęcie w tle, które powinno mieć rozmiar 1584x396 px (profil osobisty) i 1128x191 px (profil firmowy). Zobacz też: Rozmiary reklam social media [Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest, TikTok] Specjaliści LinkedIna rekomendują, aby grafiki w udostępnianych postach miały wymiar 1200x627 px. Atrakcyjne treści przykuwają wzrok podczas scrollowania feedu, więc zadbaj, aby były one dopracowane. wymiary grafik LinkedIn Pamiętaj!
  • grafiki zapisuj w formacie .png,
  • gotowe grafiki optymalizuj (np. przez Tinypng.com),
  • nadawaj odpowiednie nazwy grafikom – takie, które wskazują na to, co się na nich znajduje.

WYMIARY GRAFIK – YOUTUBE 2022

Na YouTubie zawsze dużo się dzieje. Warto zadbać nie tylko o doskonale przygotowane wideo, ale również o warstwę graficzną kanału. Zdjęcie profilowe na YouTubie powinno mieć wymiar 800x800 px. Miniaturę wideo, którą dodajesz przy optymalizacji każdego filmu przygotuj pod wymiar 1280x720 px. Pamiętaj, że miniatura powinna posiadać duży kontrast i głębie ostrości. Logo jest obowiązkowe. Jeśli stosujesz tekst, zadbaj o duży font, który będzie dobrze widoczny również na urządzeniach mobilnych. Specjaliści YouTube'a rekomendują, aby cover photo miało rozmiar 2560x1440 px. Obszar bezpieczny grafiki (widoczny dla użytkownika) to 1546x423 px. Pamiętaj, aby grafiki, które reprezentują kanały Twojej marki były dopracowane i miały odpowiedni rozmiar. Tylko atrakcyjne wizualnie przekazy przyciągną uwagę widza. Autor: Agnieszka Gałczyńska Content Manager [post_title] => Rozmiary grafik social media [LinkedIn, YouTube] 2022 [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => rozmiary-grafik-linkedin-youtube-2 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2022-03-28 09:27:03 [post_modified_gmt] => 2022-03-28 07:27:03 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl/?p=12140 [menu_order] => 29 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw )