fbpx
More Bananas Zostań naszym klientem

Bezpieczeństwo na Instagramie. Jak zabezpieczyć konto przed kradzieżą?

Każdego dnia dowiadujemy się, że czyjeś konto na Instagramie zostało skradzione. W jaki sposób możemy się przed tym chronić? Oto parę rad, które pozwolą Ci lepiej zadbać o bezpieczeństwo profilu. 

Silne hasło 

To podstawowy aspekt, na który musisz zwrócić uwagę. Silne hasło nie powinno być takie samo jak to, które posiadasz na innych kontach (np. mailu czy na Facebooku). Postaraj się, żeby było ono dłuższe, posiadało duże i małe litery oraz zawierało znaki specjalne (np. #!$). Pamiętaj także, żeby co jakiś czas je zmieniać.

Uwierzytelnianie dwuskładnikowe

Jest to system ochrony, który oferuje sam Instagram. Jeżeli go włączymy, to za każdym razem przy próbie logowania z nierozpoznanego urządzenia będzie potrzebny specjalny kod, który otrzymamy np. SMS-em na swój nr telefonu. Ten zabieg może ograniczyć dostęp do naszego profilu osobom trzecim. Warto jednak co jakiś czas sprawdzać czy uwierzytelnianie jest włączone. 

Jak włączyć tę funkcję zabezpieczającą? Instagram oferuje dwie opcje – wiadomość z kodem wysyłanym SMS-em na telefon komórkowy lub kody logowania z zewnętrznej aplikacji jak np. Duo Mobile. Wybierz ten, który najbardziej Ci odpowiada.

Kod wysyłany na nr telefonu:

Źródło: https://help.instagram.com/843785199163974

Aplikacja uwierzytelniająca z kodami do logowania:

Źródło: https://help.instagram.com/1582474155197965

Zewnętrzne aplikacje

Istnieje wiele aplikacji czy stron oferujących sztuczne napędzanie konta przy użyciu np. botów, w zamian za dostęp do profilu. Jest to oczywiście prosta droga do tego, by je utracić. Jeżeli kiedykolwiek udostępniałeś swoje dane do logowania takim narzędziom – najwyższy czas to naprawić. Tutaj możesz znaleźć listę wszystkich aplikacji i witryn, które mają dostęp do Twojego konta – klik.

To może Cię zainteresować: Spójność na Instagramie. Jak sprawić, żeby profil wizualnie przyciągał?

Logowanie na obcych urządzeniach

Należy zachować szczególną ostrożność, kiedy korzystasz z przeglądarek czy stron na których, aby kontynuować proszą Cię o “logowanie za pomocą Instagrama”. Szczególnie ważne jest to na urządzeniach używanych przez wiele osób jak np. w szkołach czy bibliotekach. Każdorazowe zalogowanie się do swojego konta może skutkować jego przechwyceniem bądź nawet utratą. Z tego powodu zastanów się dwa razy czy na pewno chcesz podawać dane do profilu.

Jeżeli podejrzewasz, że ktoś może mieć dostęp do Twojego konta lub zapomniałeś się wylogować z jakiegoś urządzenia. Możesz to zmienić w samej aplikacji, klikając -> Ustawienia -> Bezpieczeństwo -> Aktywność związana z logowaniem.

 

Dodatkowe porady

Wiem, że darmowe wi-fi w galeriach handlowych czy innych miejscach kusi, ale nigdy nie używaj go do logowania się do Instagrama, gdyż możesz stać się ofiarą cyberprzestępcy. Często wydaje się nam, że używamy bezpiecznej sieci, a tak naprawdę ktoś podszywający się pod nią może zyskać dostęp do naszego urządzenia. 

Jeżeli jesteś influencerem lub po prostu podajesz swój e-mail w biogramie – pamiętaj również, żeby różnił się on od tego, na który zakładałeś konto na Instagramie. Dlaczego jest to ważne? Bo używając tego samego adresu, ułatwiamy dostęp do przejęcia profilu. Wystarczy już tylko hasło, żeby się do niego zalogować. 

Uważaj także na wiadomości i linki, które otrzymujesz na maila połączonego z kontem lub w Instagram Direct. Zdarza się, że czasem dostajemy w ten sposób wirusa, który przechwyci konto i wyloguje nas, a my już nie będziemy mieć szansy się do niego zalogować. 

Jakiś mail wzbudza Twoją podejrzliwość? Sprawdź czy faktycznie Instagram go do Ciebie wysłał. Wejdź w Ustawienia -> E-maile z Instagramu. Będą się tam znajdować wiadomości, które otrzymałeś od tego medium w ciągu ostatnich 14 dni.

Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego tekstu będziesz zwracać większą uwagę na bezpieczeństwo swojego konta i staniesz się bardziej czujny na czyhające niebezpieczeństwa :). 

Autor: Kasia Witkowska
Social Media Specialist

INNE ARTYKUŁY W KATEGORII: Instagram

Instagramowy słownik – skróty, hasztagi i pojęcia, któr...

10 czerwca 2020 Inspiracje

Rozmiary grafik social media [Twitter, Pinterest]

05 maja 2020 Wiedza

Rozmiary grafik social media [LinkedIn, YouTube]

26 lutego 2020 Wiedza

6 porad dla dbających o poprawną pisownię

22 stycznia 2020 Inspiracje

Rozmiary grafik social media [FACEBOOK, INSTAGRAM]

02 stycznia 2020 Wiedza

Kalendarz Social Media Managera

30 grudnia 2019 Facebook

Podsumowanie roku 2019: social media

17 grudnia 2019 Wiedza

Najważniejsze zmiany na LinkedIn w 2019 roku

16 grudnia 2019 LinkedIn

Jak dodać lub usunąć managerów YouTube? [PORADNIK]

07 listopada 2019 Wiedza

Darmowe wydarzenia marketingowe w Krakowie

20 września 2019 Inspiracje

Spójność na Instagramie. Jak sprawić, żeby profil wizualnie ...

02 sierpnia 2019 Inspiracje

7 trików na Instagramie, których prawdopodobnie nie znasz

19 lipca 2019 Inspiracje

7 prostych zasad informacji prasowej

24 czerwca 2019 Wiedza

Jakie zdjęcia umieszczać na Instagramie? Trendy, którymi może...

08 maja 2019 Inspiracje

7 powodów, przez które ludzie nie chcą oglądać Waszego insta...

11 marca 2019 Inspiracje

Sekrety webwritingu: jak pisać, żeby chcieli czytać?

28 lutego 2019 Wiedza

Strategia content marketingowa krok po kroku

21 stycznia 2019 Wiedza

Fenomen Instagrama

19 października 2018 Inspiracje

Marketing muzyczny, czyli gdy emocje biorą górę

05 października 2018 Wiedza

4 darmowe narzędzia, które pozwolą urozmaicić Insta Stories

24 września 2018 Inspiracje

6 rzeczy, które już nie działają
na Instagramie

31 sierpnia 2018 Inspiracje

Jak zdobyć najlepszego ambasadora marki? 6 zasad employer brandi...

11 sierpnia 2018 Wiedza

5 sposobów, jak skutecznie zwiększyć open rate newsletterów

20 maja 2018 Wiedza
MAŁO Bananów? Kliknij aby załadować więcej!