fbpx
awiteks

Si艂a tradycji w marketingu [case study Piekarnia Cukiernia Awiteks]

W grudniu krakowska Piekarnia i Cukiernia Awiteks obchodzi艂a uroczyste 25-lecie, przy kt贸rego promocji uczestniczyli艣my jako agencja reklamowa odpowiedzialna za dzia艂ania w social media i offline.聽

Z firm膮 Awiteks wsp贸艂pracujemy ju偶 od 2017 roku. Jeste艣my odpowiedzialni za obs艂ug臋 marki w social mediach: na Facebooku i Instagramie, a tak偶e dzia艂amy wsp贸lnie przy projektach offline: tworzymy sesje zdj臋ciowe, plakaty. Jeste艣my te偶 odpowiedzialni za video marketing.

Wszystkie powy偶sze elementy znajdowa艂y si臋 w jednym z ostatnich projekt贸w, z kt贸rego jeste艣my bardzo dumni i chcemy si臋 z Wami podzieli膰 kulisami obchod贸w 25-lecia krakowskiej piekarni i cukierni Awiteks, kt贸re zosta艂y zaplanowane na pierwsz膮 po艂ow臋 grudnia 2019 roku.

25 lat tradycji wypieku聽

Pierwsza piekarnia zosta艂a otwarta w 1994 roku przy ul. W. 艁okietka w Krakowie. Lata mija艂y, a firma ros艂a w si艂臋. Wzbogaca艂a swoj膮 ofert臋, powi臋ksza艂a grono pracownik贸w i liczb臋 lokali, by w miar臋 up艂ywu czasu na sta艂e zago艣ci膰 w 艣wiadomo艣ci Krakus贸w (kilka punkt贸w firmy jest tak偶e w Wieliczce, Skawinie i Bochni).

Jedno jednak pozosta艂o niezmienne – zakwas, na kt贸rego podstawie od 25. lat pieczone s膮 wszystkie chleby. Na tej tradycji wypieku, niezmiennej recepturze od pokole艅, oparli艣my kampani臋.


Historia jednego bochenka

Proces powstawania chleba jest wyj膮tkowy. Postanowili艣my przybli偶y膰 go klientom Awiteksu. Na Facebooku i Instagramie stworzyli艣my cykle post贸w, w kt贸rych opowiadali艣my o etapach tworzenia tego wypieku. Podkre艣lali艣my warto艣膰 zakwasu, kt贸rego odpowiedni czas dojrzewania sprawia, 偶e ka偶dy rodzaj pieczywa jest szczeg贸lny.

 

View this post on Instagram

Ko艅cow膮 faz膮 tworzenia naszych wypiek贸w jest proces garowania, czyli czas, w kt贸rym mo偶e on spokojnie urosn膮膰. 馃崬 Potem ju偶 tylko trafia do pieca i nast臋pnie na Wasze sto艂y. #Awiteks #piekarnia聽#nazakwasie聽#domowepieczywo聽#chlebek聽#pieczenie聽#chlebdomowy聽#domowy聽#pieczemy聽#bakeit聽#m膮ka聽#breading聽#chlebpszenny聽#domowejroboty聽#polskichleb聽#swiezepieczywo

A post shared by  Piekarnia Cukiernia Awiteks (@awiteks.piekarnia) on

Zwie艅czeniem cyklu by艂 film o znamiennej nazwie 鈥淗istoria jednego bochenka鈥, kt贸ry nagrali艣my we wsp贸艂pracy z Mgnienia Studio w zak艂adzie produkcyjnym, czyli centrum ca艂ej firmy.

W tym celu przeszli艣my wraz z jednym z piekarzy ca艂膮 drog臋 powstawania chleba: od miejsca, gdzie znajduje si臋 zakwas, jego wyrabianie, mieszanie, wyrastanie, przez przygotowanie ciasta na poszczeg贸lne bochenki, wypiek, po przygotowanie do transportu. Film ko艅czy znacz膮ca scena odbioru bochenka przez klienta w jednej z piekarni. Ca艂o艣膰 mia艂a pokaza膰 dba艂o艣膰 firmy o ka偶dy pojedynczy chleb, kt贸ry wychodzi z pieca.

Odbi贸r filmu by艂 bardzo pozytywny:

Spo艂eczno艣膰 odczyta艂a przekaz, na kt贸rym nam zale偶a艂o: dba艂o艣膰 o ka偶dy szczeg贸艂 przy przygotowaniu produktu.

Chleb nie jest jednak zwyk艂ym produktem. W naszej kulturze traktowany jest z ogromnym szacunkiem, niesie za sob膮 bardzo du偶o dobrych emocji. Pokazanie historii jego powstawania wywo艂a艂y wspomnienia聽 u odbiorc贸w:

Kulisy pracy w piekarni

Urodziny wykorzystali艣my r贸wnie偶 do pokazania piekarni od kulis. Na fotografiach i filmach starali艣my si臋 ukaza膰 momenty z pracy piekarzy i cukiernik贸w. W ten spos贸b mogli艣my pokaza膰 odbiorcom, 偶e pomimo rozwoju i pomocy wyspecjalizowanych maszyn, wi臋kszo艣膰 prac wykonywanych jest r臋cznie w tradycyjny spos贸b jak np. dekorowanie ciast.

View this post on Instagram

Mimo rozwoju i pomocy wyspecjalizowanych maszyn wi臋kszo艣膰 prac wykonujemy r臋cznie w tradycyjny spos贸b jak np. dekorowanie ciast. 馃嵃Napiszcie nam, kt贸re ciasto najbardziej u nas lubicie. #Awiteks #piekarnia #piekarz #cukiernik #cukiernia #cukierniakrakow #slodycze #s艂odkie #wypieki #domowewypieki #wuzetka #wuzetki #dekorowanie #25lat #ozdabianie #馃嵃

A post shared by  Piekarnia Cukiernia Awiteks (@awiteks.piekarnia) on

Prac臋 z tworzenia wypiek贸w mo偶na by艂o zobaczy膰 r贸wnie偶 na drugim naszym filmie:


Dodatkowo by艂 to dobry moment do u艣wiadomienia zar贸wno sta艂ym, jak i nowym odbiorcom,聽 偶e od lat wi臋kszo艣膰 surowc贸w do wyrobu deser贸w i pieczywa Awiteks pochodzi od polskich producent贸w i lokalnych dostawc贸w.

View this post on Instagram

Do tworzenia naszych wypiek贸w u偶ywamy przede wszystkim lokalnych surowc贸w. 馃尡 Wsp贸艂pracujemy z polskimi producentami jak np. Okr臋gow膮 Sp贸艂dzielni膮 Mleczarsk膮 w Skale, Polskimi M艂ynami, czy z miejscowymi dostawcami warzyw i owoc贸w. #Awiteks #lokalnie #lokalnesurowce #polskieprodukty #polskamarka #skala #wskale #polskiemlyny #polskiem艂yny #polskam膮ka #makapszenna #m膮kapszenna #piekarnia #domowa #domowapierkarnia #25lat #piekarz

A post shared by  Piekarnia Cukiernia Awiteks (@awiteks.piekarnia) on

Docenienie klient贸w

Karta Sta艂ego Klienta

Przez lata wsp贸艂pracy z firm膮 Awiteks zgromadzili艣my spo艂eczno艣膰, dla kt贸rej produkty piekarni stanowi膮 ju偶 element codzienno艣ci. Fani dziel膮 si臋 swoimi ulubionymi wyborami na 艣niadanie czy te偶 deser. Chc膮c wynagrodzi膰 ich lojalno艣膰, firma wprowadzi艂a w trakcie obchod贸w 25-lecia Karty Sta艂ego Klienta, kt贸rych u偶ycie upowa偶nia do 5% rabatu przy ka偶dych zakupach.

Zobacz te偶: Strategia content marketingowa krok po kroku

Promocja 鈥渞azem taniej鈥

Opr贸cz tego 聽g艂贸wny i pierwszy wypiek Awiteksu – chleb s膮decki sprzedawany by艂 w promocji 鈥渞azem taniej鈥 w trakcie trwania obchod贸w okr膮g艂ej rocznicy istnienia firmy.

Plakaty w lokalach

Plakaty to wci膮偶 jeden z najbardziej przykuwaj膮cych uwag臋 element贸w promocyjnych. Dodatkowo w naszym przypadku pozwoli艂y nam na powiadomienie o obchodach urodzin i promocjach osoby starsze oraz tych klient贸w piekarni, kt贸rzy nie korzystaj膮 z medi贸w spo艂eczno艣ciowych.聽

Przygotowali艣my trzy projekty. Cyklicznie pojawia艂y si臋 one we wszystkich lokalach, w kolejno艣ci jak poni偶ej:

Sp贸jne wydarzenie

O wszystkich powy偶szych nowo艣ciach i promocjach wprowadzonych z okazji 25-lecia informowali艣my w wydarzeniu.

Pochodzenie piekarni r贸wnie偶 mia艂o znaczenie. W komunikacji eventu wykorzystywali艣my krakowskie regionalizmy, jak dodawanie przyrostka „-偶e” do czasownik贸w.

Regionalne tradycje

Od samego pocz膮tku wsp贸艂pracy z Piekarni膮 i Cukierni膮 Awiteks wykorzystujemy regionalizmy w komunikacji. Opr贸cz tego, 偶e ujednolica to przekaz,聽 jednoczy tak偶e spo艂eczno艣膰 zgromadzon膮 wok贸艂 marki, kt贸r膮 w g艂贸wnej mierze stanowi膮 mieszka艅cy Krakowa i okolic. Chleb pieczony jest w szaba艣niku, w T艂usty Czwartek na sto艂ach kr贸luje chrust, a klient贸w pytamy o to, jakie produkty zabieraj膮 ze sob膮 na pole. To oni s膮 dla nas niejednokrotnie skarbnic膮 wiedzy o krakowskiej gwarze. Z zaanga偶owaniem udzielaj膮 si臋 pod postami, dlatego z powodzeniem organizujemy na profilach liczne konkursy.

15 kg ciast do 艣wi臋towania

Jak urodziny, to i tort! W ramach 艣wi臋towania 25. lat Awiteksu postanowili艣my z fanami podzieli膰 si臋 r贸wnie偶 czym艣 s艂odkim. Dlatego przeprowadzili艣my dwa konkursy: na Instagramie i Facebooku, gdzie do wygrania by艂o 艂膮cznie a偶 15 kg ciast. Fani docenili t臋 inicjatyw臋 i ch臋tni brali udzia艂 w konkursach.

Spo艂eczno艣膰 na Facebooku zapytali艣my o smak ich dzieci艅stwa. Odpowiedzi fan贸w niejednokrotnie wywo艂ywa艂y mi艂e wspomnienia oraz wzruszenie.

View this post on Instagram

Uwaga, konkurs! 馃帀 Z okazji naszych 25 urodzin mamy dla Was do rozdania a偶 5 kg ciast!馃巶 Wygrywa a偶 5 os贸b, po 1 kg ciasta na osob臋 馃檪 Co trzeba zrobi膰, by je zdoby膰? Napisz w komentarzach, jaki nasz produkt sobie najbardziej cenisz i dlaczego 馃檪 Na Wasze odpowiedzi czekamy do 9 grudnia. Regulamin konkursu znajdziesz tutaj: http://bit.ly/2DFIewm #Awiteks #konkurs #piekarnia #cukiernia #piekarniakrakow #cukierniakrakow #slodycze #slodkie #25latawiteksu #urodzinowytort #ciasto #wypieki #cosslodkiego #s艂odkie #domowewypieki #bananowe #ciasteczko #wygraj #konkursy

A post shared by  Piekarnia Cukiernia Awiteks (@awiteks.piekarnia) on

Kampania urodzinowa w liczbach

Kampania urodzinowa pozwoli艂a nam na pokazanie Awiteksu od kulis. Odbiorcy mogli bli偶ej pozna膰 histori臋 piekarni, jej pierwsze wyroby czy codzienn膮 prac臋 piekarzy i cukiernik贸w. Dodatkowo by艂 to dobry czas, by doceni膰 klient贸w i wprowadzi膰 dla nich rabaty oraz sta艂e promocje, jakie oferuje im Karta Sta艂ego Klienta.聽

Te dzia艂ania prze艂o偶y艂y si臋 na du偶e wzrosty zaanga偶owania na profilach. Do czego w du偶ej mierze przyczyni艂a si臋 promocja publikowanych materia艂贸w.

Wyniki na Facebooku

Wyniki na Instagramie (dane nie obejmuj膮 p艂atnej promocji)

Mamy nadziej臋, 偶e w przysz艂o艣ci b臋d膮 kolejne powody do 艣wi臋towania, czego ca艂ej Piekarni Cukierni Awiteks szczerze 偶yczymy! Napiszcie nam, kt贸re dzia艂ania najbardziej si臋 Wam podoba艂y i dlaczego.聽

Za projekt odpowiedzialne s膮:
Karolina Kumor
Social Media Manager

Kasia Witkowska
Social Media Specialist

Monika Biernat
Graphic Designer

Udost臋pnij

FacebookTwitterPinterest