Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Siła tradycji w marketingu [case study Piekarnia Cukiernia Awiteks]

Karolina Kumor

Karolina Kumor

W grudniu krakowska Piekarnia i Cukiernia Awiteks obchodziła uroczyste 25-lecie, przy którego promocji uczestniczyliśmy jako agencja reklamowa odpowiedzialna za działania w social media i offline. 

Z firmą Awiteks współpracujemy już od 2017 roku. Jesteśmy odpowiedzialni za obsługę marki w social mediach: na Facebooku i Instagramie, a także działamy wspólnie przy projektach offline: tworzymy sesje zdjęciowe, plakaty. Jesteśmy też odpowiedzialni za video marketing.

Wszystkie powyższe elementy znajdowały się w jednym z ostatnich projektów, z którego jesteśmy bardzo dumni i chcemy się z Wami podzielić kulisami obchodów 25-lecia krakowskiej piekarni i cukierni Awiteks, które zostały zaplanowane na pierwszą połowę grudnia 2019 roku.

25 lat tradycji wypieku 

Pierwsza piekarnia została otwarta w 1994 roku przy ul. W. Łokietka w Krakowie. Lata mijały, a firma rosła w siłę. Wzbogacała swoją ofertę, powiększała grono pracowników i liczbę lokali, by w miarę upływu czasu na stałe zagościć w świadomości Krakusów (kilka punktów firmy jest także w Wieliczce, Skawinie i Bochni).

Jedno jednak pozostało niezmienne – zakwas, na którego podstawie od 25. lat pieczone są wszystkie chleby. Na tej tradycji wypieku, niezmiennej recepturze od pokoleń, oparliśmy kampanię.


Historia jednego bochenka

Proces powstawania chleba jest wyjątkowy. Postanowiliśmy przybliżyć go klientom Awiteksu. Na Facebooku i Instagramie stworzyliśmy cykle postów, w których opowiadaliśmy o etapach tworzenia tego wypieku. Podkreślaliśmy wartość zakwasu, którego odpowiedni czas dojrzewania sprawia, że każdy rodzaj pieczywa jest szczególny.

 

Zwieńczeniem cyklu był film o znamiennej nazwie “Historia jednego bochenka”, który nagraliśmy we współpracy z Mgnienia Studio w zakładzie produkcyjnym, czyli centrum całej firmy.

W tym celu przeszliśmy wraz z jednym z piekarzy całą drogę powstawania chleba: od miejsca, gdzie znajduje się zakwas, jego wyrabianie, mieszanie, wyrastanie, przez przygotowanie ciasta na poszczególne bochenki, wypiek, po przygotowanie do transportu. Film kończy znacząca scena odbioru bochenka przez klienta w jednej z piekarni. Całość miała pokazać dbałość firmy o każdy pojedynczy chleb, który wychodzi z pieca.

Odbiór filmu był bardzo pozytywny:

Społeczność odczytała przekaz, na którym nam zależało: dbałość o każdy szczegół przy przygotowaniu produktu.

Chleb nie jest jednak zwykłym produktem. W naszej kulturze traktowany jest z ogromnym szacunkiem, niesie za sobą bardzo dużo dobrych emocji. Pokazanie historii jego powstawania wywołały wspomnienia  u odbiorców:

Kulisy pracy w piekarni

Urodziny wykorzystaliśmy również do pokazania piekarni od kulis. Na fotografiach i filmach staraliśmy się ukazać momenty z pracy piekarzy i cukierników. W ten sposób mogliśmy pokazać odbiorcom, że pomimo rozwoju i pomocy wyspecjalizowanych maszyn, większość prac wykonywanych jest ręcznie w tradycyjny sposób jak np. dekorowanie ciast.

Pracę z tworzenia wypieków można było zobaczyć również na drugim naszym filmie:


Dodatkowo był to dobry moment do uświadomienia zarówno stałym, jak i nowym odbiorcom,  że od lat większość surowców do wyrobu deserów i pieczywa Awiteks pochodzi od polskich producentów i lokalnych dostawców.

Docenienie klientów

Karta Stałego Klienta

Przez lata współpracy z firmą Awiteks zgromadziliśmy społeczność, dla której produkty piekarni stanowią już element codzienności. Fani dzielą się swoimi ulubionymi wyborami na śniadanie czy też deser. Chcąc wynagrodzić ich lojalność, firma wprowadziła w trakcie obchodów 25-lecia Karty Stałego Klienta, których użycie upoważnia do 5% rabatu przy każdych zakupach.

Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku

Promocja “razem taniej”

Oprócz tego  główny i pierwszy wypiek Awiteksu – chleb sądecki sprzedawany był w promocji “razem taniej” w trakcie trwania obchodów okrągłej rocznicy istnienia firmy.

Plakaty w lokalach

Plakaty to wciąż jeden z najbardziej przykuwających uwagę elementów promocyjnych. Dodatkowo w naszym przypadku pozwoliły nam na powiadomienie o obchodach urodzin i promocjach osoby starsze oraz tych klientów piekarni, którzy nie korzystają z mediów społecznościowych. 

Przygotowaliśmy trzy projekty. Cyklicznie pojawiały się one we wszystkich lokalach, w kolejności jak poniżej:

Spójne wydarzenie

O wszystkich powyższych nowościach i promocjach wprowadzonych z okazji 25-lecia informowaliśmy w wydarzeniu.

Pochodzenie piekarni również miało znaczenie. W komunikacji eventu wykorzystywaliśmy krakowskie regionalizmy, jak dodawanie przyrostka “-że” do czasowników.

Regionalne tradycje

Od samego początku współpracy z Piekarnią i Cukiernią Awiteks wykorzystujemy regionalizmy w komunikacji. Oprócz tego, że ujednolica to przekaz,  jednoczy także społeczność zgromadzoną wokół marki, którą w głównej mierze stanowią mieszkańcy Krakowa i okolic. Chleb pieczony jest w szabaśniku, w Tłusty Czwartek na stołach króluje chrust, a klientów pytamy o to, jakie produkty zabierają ze sobą na pole. To oni są dla nas niejednokrotnie skarbnicą wiedzy o krakowskiej gwarze. Z zaangażowaniem udzielają się pod postami, dlatego z powodzeniem organizujemy na profilach liczne konkursy.

15 kg ciast do świętowania

Jak urodziny, to i tort! W ramach świętowania 25. lat Awiteksu postanowiliśmy z fanami podzielić się również czymś słodkim. Dlatego przeprowadziliśmy dwa konkursy: na Instagramie i Facebooku, gdzie do wygrania było łącznie aż 15 kg ciast. Fani docenili tę inicjatywę i chętni brali udział w konkursach.

Społeczność na Facebooku zapytaliśmy o smak ich dzieciństwa. Odpowiedzi fanów niejednokrotnie wywoływały miłe wspomnienia oraz wzruszenie.

Kampania urodzinowa w liczbach

Kampania urodzinowa pozwoliła nam na pokazanie Awiteksu od kulis. Odbiorcy mogli bliżej poznać historię piekarni, jej pierwsze wyroby czy codzienną pracę piekarzy i cukierników. Dodatkowo był to dobry czas, by docenić klientów i wprowadzić dla nich rabaty oraz stałe promocje, jakie oferuje im Karta Stałego Klienta. 

Te działania przełożyły się na duże wzrosty zaangażowania na profilach. Do czego w dużej mierze przyczyniła się promocja publikowanych materiałów.

Wyniki na Facebooku

Wyniki na Instagramie (dane nie obejmują płatnej promocji)

Mamy nadzieję, że w przyszłości będą kolejne powody do świętowania, czego całej Piekarni Cukierni Awiteks szczerze życzymy! Napiszcie nam, które działania najbardziej się Wam podobały i dlaczego. 

Za projekt odpowiedzialne są:
Karolina Kumor
Social Media Manager

Kasia Witkowska
Social Media Specialist

Monika Biernat
Graphic Designer

Karolina Kumor

Karolina Kumor

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii