Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
x

Autentyczność na wagę złota w influencer marketingu

Agnieszka Gałczyńska

Agnieszka Gałczyńska

Przy wyborze odpowiedniego twórcy internetowego do kampanii influencer marketingowej często pada słowo „autentyczny”. To właśnie taka powinna być osoba, którą zapraszamy do współpracy, do wyrażenia opinii o naszym produkcie bądź usłudze. Co jednak oznacza bycie autentycznym influencerem? Kilka ważnych wyznaczników poznasz w tym artykule.

Jaki influencer jest autentyczny? Zaczynamy!

Influencer już kiedyś wspominał o Twojej marce

Warto wejść we współpracę z twórcą, który już kiedyś mówił o naszym brandzie. Skąd będziesz o tym wiedzieć, jeśli bez przerwy nie obserwujesz blogosfery? Zresztą, nie da się przecież znać tak ogromnej ilości contentu, jaki codziennie pojawia się w mediach społecznościowych.  

Spokojnie, jest masa narzędzi do monitoringu i analizy sieci (m.in. Sotrender, Sentione, Newspoint, Brand24). Na podstawie wzmianek dowiesz się, w jaki sposób dany twórca wypowiadał się w sieci o Twojej  marce. Takie kolaboracje są cenniejsze, bo influencer może stać się ambasadorem marki, a to bardziej efektywny model współpracy niż jednorazowa kampania.

aleksandrapakulapl influencer marketing

Na screenie zmieścił się tylko fragment tekstu, pełną treść posta sponsorowanego znajdziesz TU

Przeczytaj także: 5 powodów, przez które influencer marketing nie działa

Influencer mówi o produktach związanych z Twoją branżą

Najłatwiej można to wytłumaczyć na podstawie branży fitness, a fit-influencerów jest naprawdę wielu. Marki mają z czego wybierać, ale uczulam: rób to z rozwagą! Nie każda osoba używająca odżywek białkowych, w ciekawy sposób pokaże te Twojej marki, dlatego warto przed nawiązaniem ewentualnego kontaktu zrobić porządny research i obserwować potencjalnego twórcę.

Naprawdę autentyczni influencerzy specjalizują się w określonej dziedzinie. Nie można być przecież ekspertem od wszystkiego. To prawda, że dużą popularnością cieszą się influencerzy lajfstajlowi, do których zwraca się szereg firm z różnego rodzaju branż, ale to właśnie ci wyspecjalizowani będą najbardziej wiarygodni w oczach odbiorców, którzy podzielają z nimi te same wartości i zainteresowania.

fitdoncia influencer marketing

Twój produkt rozwiąże problem blogera 

Skąd będziesz o tym problemie wiedzieć? Ponownie; pomoże Ci monitoring sieci. Z tym że zamiast filtrowania po nazwie marki, zbadaj frazę, której dotyczy Twoja działalność. Oferujesz sprzęt outdoorowy i wyposażenie kampervana? Znajdź blogerów, którzy właśnie budują swój dom na kółkach. Blogerka zapuszcza włosy, a Twój produkt może w tym pomóc? Działaj! Masz catering dietetyczny? Poszukaj takiego, który chce przejść „na pudełka”.

lostitalianos influencer marketing

Nie sposób zaprzeczyć, że gdy dana rzecz spełni oczekiwania, jakie w niej pokładasz, sprawi, że pozbędziesz się problemu, który od dawna spędzał Ci sen z powiek, będziesz chętnie i z przekonaniem ją polecać. I to jest istota influencer marketingu. Tutaj nie ma mowy o fałszywej rekomendacji czegoś swoim obserwatorom przez influencera i właśnie o takie kampanie chodzi! Autentyczność jest w cenie i to ona pomoże sprzedawać Twoje produkty. 

Zainteresuje Cię także: Influencer marketing po lupą UOKiK? Opinia prawnika i praktyczne wskazówki

Pozwól, by bloger zareklamował Cię „po swojemu”

Nie chodzi o pozwolenie na „totalną samowolkę”. Przygotowany przez twórcę materiał powinien być przez Ciebie uprzednio zaakceptowany, by uniknąć ewentualnych błędów, jak choćby w nazwie oferowanego produktu, niezgodności z misją firmy, jej wartościami itp. Jednak, gdy influencer sam wybierze formę i treść prezentacji, będzie to autentyczne, a co za tym idzie – lepiej odebrane przez jego społeczność.

Aktualnie już nikogo nie dziwi, że ulubiony twórca działa z markami. Dlatego, gdy robi to w sposób zgodny z nim samym, kampania ma szansę na sukces. Możesz być pewien, że jeśli zgłosisz się w sprawie współpracy do Janiny Daily, ona przeprowadzi te działania w swoim „janinowym stylu” i właśnie taka komunikacja w przypadku jej społeczności sprawdzi się najlepiej. Influencer marketing nie znosi „nijakości”.

janina daily influencer marketing

Influencer angażuje się w akcje społeczne, charytatywne, jest zwolennikiem ekologii

W dobie zero waste i wzmożonej troski o naturę lubisz, gdy marki także zwracają uwagę na ten problem. Influencer chętnie wejdzie we współpracę z marką, która wspiera środowisko: tworzy kosmetyki w szklanych opakowaniach, nie produkuje zbędnej ilości plastiku przy wysyłkach. Dobrze odbierane są też działania marek w ruchu ‘body positivity’. 

Wizerunku influencerów można użyć do przyciągnięcia uwagi do tematu ważnego społecznie, jak to było na przykład w przypadku akcji Noizz i Arety Szpury “Tu pijesz bez słomki.”

noizztv influencer marketing

Jednak działania charytatywne można łączyć też z budowaniem świadomości marki i tu rewelacyjnym przykładem jest “MÓJ KRYZYS TWÓRCZY” Kasi Gandor.

kasia gandor influencer marketing

Influencerzy świetnie potrafią uzupełnić kampanię i umocnić pozycję marki, jeśli są w tych kreacjach autentyczni, a współpraca rzeczywiście wpisuje się w ich przekonania, wartości, cele i realne potrzeby. Dlatego zawsze należy zwracać uwagę na aspekt autentyczności przy wyborze twórców do kampanii influencer marketingowej. Społeczność dość szybko może wyłapać, że coś jej nie pasuje, a wówczas współpraca może zakończyć się kryzysem dla marki.

Autorka:

Agnieszka Gałczyńska – content manager

przy współpracy Ani Boczar  – specjalistki ds influencer marketingu

Agnieszka Gałczyńska

Agnieszka Gałczyńska

W pracy ogarnia content i... kilka innych całkiem fajnych rzeczy. Słowo OGARNIA pasuje do niej jak ulał, bo zawsze wie kto, co i gdzie.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii