Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Aplikacje, które powinien znać każdy marketer

Olek Czerniewicz

Olek Czerniewicz

Dzisiejsze tempo rozwoju cywilizacji jest zawrotne, podobnie jak liczba codziennie przyswajanych przez nas informacji. Swego czasu prof. Tadeusiewicz, cybernetyk i były rektor AGH sformułował pojęcie „smogu informacyjnego”. Nie bez powodu.

Analogia jest bezwzględna i prosta: zjawisko smogu w mieście jest wynikiem prymitywnego procesu spalania byle czego, byle gdzie i byle jak. Tak samo smog informacyjny, jest wynikiem procesu generowania ogromnej masy informacji, w wyniku łatwości i dostępu do technologii cyfrowych i informatycznych.

W świecie marketingu obsługujemy nierzadko wielu klientów jednocześnie. Dla jednych tworzymy nowe treści, content do postów, czy na blogi, a jednocześnie z innymi budujemy strategie ich marek, pomagamy w implementacji nowej identyfikacji, czy kreujemy reklamy dla platform społecznościowych, z nastawieniem na różnorodne cele. W międzyczasie robimy prasówki, śledzimy konkurencję i zamawiamy nowe książki, podejmując wyzwania 52 książek na 52 tygodnie nowego roku a także znajdujemy czas na życie prywatne. A przecież nie jesteśmy robotami, prawda?

Przeczytaj także Marketingowe trendy na 2021 rok

Aplikacje zwiększające efektywność

Nie jesteśmy, ale wspomagamy się technologią, która porządkuje dzień, tydzień, miesiąc. Narzędziami, które układają procesy w projektach, zadania zespołu w strukturze kampanii, czy przypominającymi w danym dniu o kolejnych meetach, to-do listach i zaplanowanych działaniach.

Jedno, co musimy sobie powiedzieć na pewno: dobry marketer to taki, który nie pracuje w chaosie. Owszem, mówią, że tylko geniusz odnajduje się w chaosie, ale też niedaleko jest od geniuszu do obłędu. Prawdziwie genialny marketer, chaos dnia miesza małą łyżeczką w kubku dobrej kawy o poranku, niczym szczyptę cukru, odnosząc się do uporządkowanych,  dzięki technologii, zadań i wyzwań. Ten „porządek” chroni nas przed obłędem. Dla wielu z naszych znajomych, ten pozorny porządek, to jednak i tak chaos. Zatem, dla przywiązanych do tego powiedzenia, nie odczujecie zmiany w postrzeganiu 😉 Jakie więc narzędzia warto wykorzystywać w pracy marketingowej, aby była bardziej efektywna, produktywna i uporządkowana? Które na pewno przydają się w naszej pracy, ale nie tylko, bo przecież w prywatnym życiu również?

Aplikacje testowane na ludziach

Pozwoliłem sobie przygotować listę, którą podzieliłem na funkcjonalne kategorie. Oto ona. Podkreślone pozycje, to te, których sam używam. Od razu doprecyzuję: jestem użytkownikiem środowiska Apple, dlatego wielokrotnie będą to płatne aplikacje, jednak w zestawieniu ujmuję również te, z których korzystałem w czasie pracy na Windowsie. Wyróżnionymi  aplikacjami z poniższej listy posługuję się obecnie.

Porządkowanie własnych zadań na każdy dzień:

Todoist
Microsoft To Do 
Taskboard
Minimalist
Things $

Porządkowanie pracy i zadań zespołu w ramach wspólnych projektów:

Trello
Asana
Jira ($)
Sunsama ($)
Monday ($)

Apki pomagające utrzymać skupienie na zadaniach w trakcie pracy:

Forest $
Plantie
Freedom
Stayfocused

Time Trackery:

Toggl
Clockify $
Harvest
TimeCamp
TimeTag

Planowanie postów z wyprzedzeniem:

Creator Studio
Buffer
Google Sheets
Later
Hootsuite $

Kalendarze:

Google Calendar
Business Calendar
Microsoft Outlook Calendar
Calendar.com
Fantastical $

Analityka i raporty:

Google Analytics
SoTrender $
Buffer
Sociality.io $
Socialbakers $

Być może zainteresuje Cię również: Te książki o marketingu warto przeczytać

Połączenie ich funkcjonalności tworzy porządek spraw, nad którymi łatwiej zapanować w codziennym biegu od maila do maila i od klienta do klienta. Przy okazji warto wspomnieć o wzajemnej integracji usług np. Asany w Gmailu. Dostaliście właśnie maila i musicie przekazać pracownikowi zadanie? Uważacie, że bez “taska” zginie w gąszczu wiadomości? Nic prostszego. Maila od razu możecie przekształcić w zadanie. Właśnie dzięki wzajemnej integracji systemów. Voilà.

Autor: Olek Czerniewicz

Marketing Specialist

Olek Czerniewicz

Olek Czerniewicz

Zajmuję się organizacją działań reklamowych w digitalu. Tworzę treści, strategie komunikacji, koncepcje obecności marek w sieci. Analizuję dane i optymalizuję działania. Planuję budżety, rozpisuję mediaplany, a oprócz tego pm-uję niektóre projekty. Zarządzam Działem Marketingu z dwiema świetnymi Juniorkami na pokładzie. Z marketingiem jestem związany od blisko dekady, wcześniej jako: specjalista promocji, następnie manager zespołów projektowych i marketingowych, a także rzecznik prasowy w służbie publicznej.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii