Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

5 kroków do lepszego profilu na Trip Advisorze

Natalia Sikora

Natalia Sikora

Naucz się dobrze wykorzystywać potencjał, jaki drzemie w Trip Advisorze. Poznaj 5 najważniejszych rzeczy, o których musisz pamiętać, prowadząc działania na tej platformie.

W 2018 roku na Trip Advisorze pojawiło się około 730 milionów opinii na temat obiektów, umieszczanych przez użytkowników serwisu (źródło). W 2019 roku było to już 859 milionów opublikowanych recenzji (źródło). To czyni go najpopularniejszą platformą do dzielenia się wrażeniami na temat restauracji i miejsc noclegowych.

To właśnie tutaj obiekt ma szansę zrobić pierwsze dobre wrażenie na użytkownikach, dlatego tak ważna jest właściwa prezentacja, a także aktywna moderacja opinii.

Wgraj dobrej jakości zdjęcia i opisz je (w dwóch językach)

Nie od dziś wiadomo, że jemy oczami, więc im bardziej atrakcyjne zdjęcia, tym większy apetyt gościa. Nie warto jednak przesadzać i zbytnio ingerować w kolorystykę zamieszczanych zdjęć. Jedzenie musi mieć naturalny kolor – w innym przypadku będzie budzić podejrzliwość i brak zaufania. 

Wysoka jakość zdjęć na Trip Advisor to podstawa

Trip Advisor wymaga podpisu pod każdym dodanym zdjęciem, warto więc opisać każde danie, tak jak to widnieje w menu. Najlepiej dodać opis w dwóch językach – kraju, w którym się znajduje restauracja oraz uniwersalnym angielskim, ponieważ Trip Advisor nie przewiduje opcji dodawania dynamicznych opisów, które będą się zmieniały w zależności od wersji językowej serwisu (jak w przypadku Facebooka).

Odpowiadaj na każdą opinię (zwłaszcza na tę złą)

Badania pokazują, że 63% badanych chętniej wybierze obiekt, jeżeli właściciele odpowiadają na większość opinii, a ponad ⅓ badanych twierdzi, że jeżeli są one dodatkowo spersonalizowane, najprawdopodobniej dokona rezerwacji. (zródło: Badanie IPSOS Mori Study)

Odpowiadaj na każdą recenzję, która się pojawia. Nawiązuj do treści i do zalet, a także wad, które użytkownik wymienia. Zapewnij, że każda opinia to ważny feedback. Przy poważniejszych zarzutach skontaktuj się z autorem w wiadomości prywatnej i wyjaśnij sytuację. Nie każdy będzie chętny do podjęcia dyskusji, ale warto spróbować. W ostateczności zawsze możesz zgłosić opinię jako niezgodną z wytycznymi lub fałszywą. Pamiętaj! Używaj tej opcji tylko, jeśli nie masz innego wyjścia.

Odpowiadaj na wiadomości prywatne

Przy takich portalach jak Facebook czy Instagram jesteśmy przyzwyczajeni, że na profile spływają wiadomości prywatne. Nie inaczej jest w przypadku Trip Advisora. Funkcja, która została wprowadzona nie tak dawno temu, jest coraz częściej wykorzystywana przez użytkowników portalu.

Na Trip Advisorze natomiast jedynie tylko ta osoba, która napisała recenzję może wysłać wiadomość prywatną do restauracji. Najczęściej są to krótkie podziękowania, które dopełniają opinię. Warto w takiej wiadomości podziękować za wiadomość i opinię oraz zapewnić, że przekażemy ją odpowiednim osobom (jeżeli otrzymujemy pochwałę dla konkretnego pracownika).

Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku

Odpowiadaj na zadawane pytania 

Pytania zadawane obiektom na Trip Advisorze działają w podobny sposób, jak posty na stronie na Facebooku. Dlatego warto pamiętać, że są one widoczne dla innych użytkowników, którzy odwiedzają profil restauracji na Tripie. To nie tylko aspekt wizerunkowy, ale często bezpośrednia pomoc w udzieleniu odpowiedzi na zadane pytanie. 

Najczęściej (i najszybciej) na takie pytania odpowiadają goście, którzy już byli w restauracji, warto natomiast udzielać się jako oficjalny przedstawiciel restauracji i rozwiać wszelkie wątpliwości. Osoby będą miały możliwość zobaczenia, jak restauracja bezpośrednio wchodzi w interakcję ze swoimi gośćmi.

BONUS

Zainwestuj w pakiet premium, którego koszt zaczyna się od ok. 30 euro miesięcznie. Będziesz mógł przygotować tzw. storyboard, czyli pokaz slajdów wraz z opiniami gości. Wymienić zalety i pokazać najbardziej atrakcyjne zdjęcia. 

storyboard to opcja premium na trip advisor

Oprócz tego włączona zostanie opcja tzw. 3 powodów, dla których warto odwiedzić restaurację. W obu wymienionych powyżej opcjach nie można samemu wychwalać restauracji, trzeba skorzystać z opinii, które zostały wcześniej opublikowane przez użytkowników na portalu. To podwyższa wskaźnik wiarygodności lokalu.

funkcja preium na trip advisor, czyli 3 powody

W pakiecie premium będziesz mógł także wybrać ulubioną recenzję, w każdym języku (jeżeli tylko w nim zostało coś opublikowane). Ostatnią dodatkową rzeczą są rozbudowane statystyki, gdzie będziesz mógł przyjrzeć się swojej bezpośredniej konkurencji.

Trip Advisor to nie tylko medium społecznościowe, to także istotne narzędzie PR w rękach właścicieli restauracji. To, jak obiekt zostanie odebrany przy pierwszym kontakcie, będzie miało wpływ na decyzję użytkownika, czy wybrać dany lokal czy jednak poszukać czegoś innego, nawet jeśli menu bardzo będzie mu odpowiadać. Weź sprawy w swoje ręce i zachęcaj gości pod koniec wizyty w restauracji do podzielenia się opinią na Trip Advisorze, to przypomni osobom o takiej możliwości, a lokal dostanie cenny feedback.

Natalia Sikora

Natalia Sikora

Pozytywne doświadczenia, zaskakujące kreacje, dzielenie się emocjami i ich wywoływanie to główne założenia przy tworzeniu. Ogarniam nie tylko cudowny zespół profesjonalistów i profesjonalistek, ale także kompleksową obsługę klientów w agencji.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii