Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
urodziny More Bananas

4. urodziny More Bananas [case study]

Kolejne urodziny w powiększonym składzie planowaliśmy od kilku miesięcy. Niestety: z powodu COVID-19 większość planów mogliśmy przysłowiowo wrzucić do kosza i o nich zapomnieć. Ale, nie taki diabeł straszny, jak go malują! Wychodzę z założenia, że nie ma problemów, są rozwiązania. I z takiego samego założenia wychodzimy w agencji. Tak powstały urodziny online. W miesiąc. A to wszystko dzięki cudownym ludziom, którzy pracują w bananach. 

Wszystko to, co zaplanowaliśmy, zmieściło się w jednym arkuszu w Excelu (a dokładnie Google Sheet).

Projekty w More Bananas, tak wewnętrzne jak i zewnętrzne, najczęściej realizujemy wykorzystując Google Sheets (i cały ekosystem Gsuite) oraz Asanę. Nie inaczej było teraz.

Co było ważne? 

  • Terminy pojawienia się konkretnych rzeczy. Promocja, realizacja, sprzedaż itd.
  • Deadliny na rzeczy, których nie widać z zewnątrz, ale są kluczowe dla powodzenia całego projektu. Całe zaplecze “logistyczne”, instrukcje dla prelegentów, plan promocji itd. 
  • Mini podprojekty, które składały się na całość urodzin oraz przypisanie do nich konkretnych osób w firmie, aby każdy mógł się czuć częścią projektu, a także nie zrzucać wszystkiego na dwie osoby.
  • Kontakt z mediami, prasą, partnerami: wszakże oprócz tego, że wydarzenie robimy, wypadałoby, aby ktoś się jeszcze o nim dowiedział.
  • Ludzie i społeczność. Bez naszej zaangażowanej społeczności, nie byłoby tak udanych urodzin. Dziękujemy!

Okres: wydarzenie trwało dokładnie jeden miesiąc, od 1. do 31. maja. Same prace nad wydarzeniem online rozpoczęliśmy miesiąc wcześniej. Postawiliśmy to wszystko w 30 dni! 

Kwota wydana na promocję: 400 zł

Przebieg: 

W planach mieliśmy:

👉 kilkanaście webinarów i 14. prelegentów (More Bananas & przyjaciele),

👉 konkursy z nagrodami,

👉 darmowe e-booki,

👉 gra do pobrania o archetypach marki,

👉 sklep z Bananową wiedzą,

👉 urodzinowy, wiedzowy bot,

👉 a dla aktywnych na Instagramie paczki naklejek do pobrania.

Całość urodzin zaczęliśmy od poinformowania o nich w naszych Social Media oraz od stworzenia wydarzenie na FB.

Dbając o każdy szczegół zmieniliśmy również cover photo na naszej stronie na urodzinowe.

W kontekście dbania o szczegóły bardzo dbaliśmy o to, aby identyfikacja wydarzenia i wszystkich materiałów wokół niego była spójna. Pewnie sami to zauważycie. Niezwykle ważna była dla nas społeczność, która stała się pierwszym odbiorcom naszej komunikacji, szczególnie na grupie dyskusyjnej.

Rozpoczęliśmy również serię dedykowanych postów na Instagramie oraz LinkedIn. Na IG przedstawiliśmy naszych pracowników i zarząd “na luzie”.

Zgodnie z naszym mottem: #KarmimyEmocjami.

Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku

Na LinkedInie postawiliśmy na posty wiedzowe, gdzie każdy z pracowników mógł się podzielić swoim kawałkiem pracy i zawodowa pasją.

Oczywiście clue całego wydarzenia była seria webinarów: pracowników oraz przyjaciół More Bananas. Gorąco dziękujemy Project People oraz Grzegorz Górzyński i Aga Pałka, Social Media Now wraz z Karolina Kaciołek, Hand Made z Agatą Patołą oraz 1000ideas i Marcie Orzechowskiej!

Tak przedstawiały się wszystkie tematy.

Każde wystąpienie podsumowaliśmy dedykowaną grafiką oraz podzieleniem się z ludźmi prezentacją prelegenta.

Wszystkie webinary odbywały się na zamkniętej grupie dyskusyjnej na FB, a dostęp do nich był płatny – 50 zł netto.

Wiedzieliśmy, że wiedza, którą chcemy się podzielić jest bardzo wartościowa, nie chcieliśmy wprowadzić edukacyjnego rozdawnictwa. Z drugiej strony, głupio było nam zarabiać na własnych urodzinach, a pomaganie innym jest w środku bananowego miąższu marki. Dlatego zdecydowaliśmy się cały przychód z wydarzenia przekazać na #CoronaNinjas i wybrany krakowski szpital.

Dostęp do grupy możliwy jest nadal. Wystarczy, że napiszecie do nas i pokażecie przelew na 50 zł na wybrana organizację charytatywną. 🙂 

Na Instagramie odbył się konkurs, gdzie do wygrania były dedykowane naklejki na IG oraz kurs Social Media Marketing.

Kurs do wygrania był również w bocie, który uruchomiliśmy specjalnie z okazji urodzin. Nadal możecie do niego napisać i zgarnąć zniżkę na kurs!

Wystarczy, że odpowiecie na 20 pytań z zakresu szeroko pojętego marketingu.

Oprócz tego nadal możecie wybrać “jaką małpą jesteście” w naszym efekcie AR na Instagramie!

Już niebawem również będziecie mogli skorzystać z NASZEGO SKLEPU! Tak! More Bananas Shop. 😀 A tam do kupienia lub pobrania bezpłatnie naklejki personalizowane na IG czy ebooki.

Wszystko okraszone było płatną promocją oraz newsletterem.

EFEKTY

Podstawowy: hajs dla szpitala! Przekazaliśmy dla 5. Wojskowego Szpitala Klinicznego z Polikliniką SP ZOZ w Krakowie 3776,16 zł.

A ponadto:

  • Zbudowanie świadomości marki w kluczowych dla nas grupach odbiorców, wśród nowych osób: potencjalni klienci, potencjalni kursanci, branża, studenci.
  • Kilka leadów, kilkanaście sprzedanych kursów.
  • Wzrost statystyk na Facebooku:

  • Wzrost statystyk na LinkedIn:
    • +26% liczba wyświetleń strony,
    • +26% unikalni odwiedzający,
    • +38% wzrost reakcji,
    • +33% wzrost liczby komentarzy
    • +44% wzrost liczby udostępnień
    • +22% liczba obserwujących.
  • Wzrost statystyk na IG:
    • +13% liczba obserwujących
    • Zasięg
      Liczba obserwujących profil + 155
      Zasięg + 11991
      Średni dzienny zasięg + 759
    • Zaangażowanie
      Aktywności użytkowników + 487
      Wyświetlenia profilu +553
      Komentarze +22
      Polubienia + 465
  • Zacieśnienie więzi z partnerami oraz społecznością.
  • 128 widzów każdego z webinarów (tyle osób zakupiło bilet)
  • 648 osób zainteresowanych wydarzeniem
  • Stworzenie spersonalizowanych paczek naklejek na IG
  • Stworzenie efektu AR, co jest również dla nas benchmarkiem do działań dla klientów.
  • Liczba osób, która wzięła udział w quizie w bocie: 524. W tym wypełniło poprawnie… tylko 8! Oj, jest pole do nauki. 1,5%
  • Wzrost liczby członków grupy dyskusyjnej o 11% oraz zaangażowania o 33%
  • W końcu start kanałów na Pintereście i YouTube!
  • Stworzenie kilku wiedzowych e-booków.

Co się nie udało albo udało po czasie:  (ale co się odwlecze, to nie uciecze!)

  • E-booki – mama mówiła mierz siły na zamiary, nie posłuchaliśmy. 🙂 E-booki powstały co prawda, ale nie wyrobiliśmy się z ich dystrybucją, bo…
  • Nie wyrobiliśmy się z postawieniem naszego bananowego sklepu. Ale! Już jesteśmy na finiszu.

Dlaczego się nie udało? 

Przedobrzyliśmy. 🙂 Zbyt mało czasu, a stawiając na pierwszym miejscu klientów (wiadomo!) zabrakło naszym grafikom i devowi czasu na pracę nad wewnętrznymi rzeczami.

Dlaczego mimo wszystko sukces? 

BO W KOŃCU PRZYSPIESZYLIŚMY STAWIANIE NASZEGO SKLEPU. I ON POWSTAŁ JUŻ PRAWIE! 😀

I patrz efekty powyżej.

PODSUMOWUJĄC jesteśmy wniebowzięci, zachwycenia, szczęśliwi, wyurodzinowani. (Acz jednocześnie lekko zmartwieni stanem wiedzy 98,5% quizowiczów!)

 

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
< Poprzedni wpis Następny wpis >
WP_Post Object ( [ID] => 3063 [post_author] => 5 [post_date] => 2020-06-10 08:28:07 [post_date_gmt] => 2020-06-10 06:28:07 [post_content] => Instagram to medium, które posiada bogate słownictwo. Wiele w nim jest skrótów myślowych, tajemniczych hasztagów czy wieloznacznych sformułowań. Ten minisłownik pozwoli Ci rozwiać wątpliwości językowe i przy okazji sprawdzić swoją wiedzę.

Konto na Instagramie

Aktualności - to miejsce, które widzisz zaraz po włączeniu swojego Instagrama. Jest to zbiór zdjęć, filmów czy treści od użytkowników przez Ciebie obserwowanych, bądź które według algorytmu Instagrama mogą Cię zainteresować. Znajdą się tu również zdjęcia z obserwowanych przez Ciebie hasztagów czy treści sponsorowane. Sprawdź tutaj, jakie zdjęcia warto umieszczać na Instagramie. Archiwizuj/Zarchiwizuj - nazwa jest trochę myląca, ale w praktyce oznacza archiwum wszystkich relacji (insta stories), jakie dodałeś w swoim profilu. Zobacz też: Rozmiary reklam social media [Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest, TikTok] bio/biogram - miejsce na profilu, gdzie muszą być zawarte same najważniejsze informacje tworzące Twój osobisty, krótki biogram. Krótki, bo masz do dyspozycji jedynie 150 znaków ze spacjami.  Otwierając zakładkę “edytuj profil” i klikając zakładkę “biogram”, stworzysz własne bio. Tutaj dowiesz się, jak stworzyć swój biogram. DM "wysyłacie mi dm-y"- z ang. Direct Message, czyli wiadomość bezpośrednio wysłana do kogoś. Eksploruj - sekcja w aplikacji, która pozwala na odkrywanie nowych materiałów od innych użytkowników. Przejdziesz do niej, klikając w “lupkę”. Feed/siatka zdjęć - jest to układ zdjęć w Twoim profilu. Wiele osób stara się, by był on spójny kolorystycznie lub miał cechy jednolite, które przyciągają wzrok odbiorców. Jeżeli chcesz uspójnić wygląd swoje profilu, zerknij tutaj Siatka może wyglądać tak: Filtr - rodzaj nakładki, dzięki której możesz nadać specjalny efekt zdjęciu bądź filmowi. Sam Instagram dysponuje wieloma filtrami wbudowanymi w to medium. Wybrać je możesz, przesyłając swoje zdjęcie lub film i klikając "Dalej" (będziesz widział filtry do wyboru). Instagram Direct - jest to funkcja, która umożliwia bezpośrednią komunikację (wysyłanie wiadomości) w obrębie Instagrama. W aplikacji Instagram Direct możesz wysłać jako wiadomość: zdjęcia, filmy, posty wyświetlane w aktualnościach, profile, znaczniki, lokalizacje czy po prostu tekst. Jeżeli chcesz sprawdzić swoją skrzynkę odbiorczą - kliknij tę ikonkę: Instagram friendly/Insta friendly (“ta fotka jest bardzo insta friendly”) -  jest to określenie mówiące o tym, że jakieś zdjęcia, stories lub filmy wpisują się w estetykę Instagrama. Oznacza to, że w tym medium mogą się one cieszyć dużą popularnością. Link w bio - mowa o jedynym (nie wliczamy tu płatnej promocji), bezpłatnym i  aktywnym linku na Instagramie. Znajduje się on na profilu w tym miejscu: Nick - inaczej nazwa Twojego profilu, pod którym będziesz istniał na Instagramie.  Obserwowani - są to wszystkie profile, które Ty obserwujesz. Obserwujący - są to wszystkie profile, które obserwują Ciebie. Preset - to zbiór odpowiednich ustawień zdjęcia, które pozwala na jego obróbkę jednym kliknięciem. Dobrze dobrany preset może pasować do wielu fotografii i uspójnić wygląd naszego profilu. Presety najczęściej nakładamy w takich programach do obróbki zdjęć jak np. Lightroom CC. Repost - format posta lub stories, który polega na udostępnieniu czyjegoś contentu. Przy postach pamiętaj, żeby otrzymać zgodę autora na wykorzystanie jego zdjęcia u siebie.  Selfie - rodzaj fotografii autoportretowej. Bardzo popularna forma zdjęć, jakie można spotkać na Instagramie. Scroolowanie -  jest to określenie na czynność przeglądania postów innych użytkowników, czyli zdjęć czy filmów, które pojawiają się w aktualnościach. Sponsorowane - jeśli pod danym postem lub relacją jest napis “sponsorowane” oznacza to, że jest to płatny materiał reklamowy.

Instagram Stories 

Ankieta/suwak emoji - naklejki umożliwiające stworzenie interaktywnej ankiety. Użytkownicy mogą głosować za pomocą wyboru jednej z dwóch odpowiedzi lub przesunięcia suwaka emoji. Challenge - funkcja, dzięki której możesz pokazać, że bierzemy udział w popularnym wyzwaniu. Po jego wyborze możesz również oznaczyć osobę, którą nominujesz do wzięcia w nim udziału. Dalej w relacji - liczba dotknięć w celu wyświetlenia kolejnego zdjęcia/filmu w relacji. Efekt AR - to nakładanie specjalnych filtrów z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości. Mogą mieć one format np. zabawy "Which Monkey" czy upiększenia zdjęcia poprzez nałożenie specjalnego efektu "Jungle More Bananas". Tak mogą wyglądać przykładowe efekty AR: Gif - to animowany format obrazu (naklejka), który możesz dodać do swojej relacji, by ją urozmaicić. IG TV - Instagram TV to miejsce, gdzie możesz publikować i oglądać dłuższe filmy. Początkowo przycisk do niego był wbudowany w Instagrama, ale teraz służy do tego dedykowana aplikacja lub wybranie danej kategorii w zakładce “odkrywaj”. Insta Stories / Relacje - to funkcjonalność Instagrama, która pozwala nam pokazać np.  zdjęcia czy formy wideo, które znikają po 24 godzinach. Stworzyć je możesz, klikając w swój awatar z plusem: Instaplansza - forma relacji, gdzie znajdują się plansze do wypełnienia. Możesz je zescreenować, wypełnić, a później udostępnić jako swoją relację. Oto przykłady takich relacji:   Interakcje w relacji - zestaw statystyk ze wszystkich działań, które podjęli użytkownicy wobec Twojej relacji.   Liczba dotknięć naklejki w relacji - łączna liczba dotknięć np. hasztagu, wzmianek, lokalizacji czy naklejek produktu znajdujących się w Twojej relacji. Live “dzisiaj o 13 odbędzie się live”  - mowa o relacji, która dzieje się na żywo. Jeżeli dany użytkownik ją rozpocznie, możesz otrzymać o tym powiadomienie. Na żywo - sekcja w relacjach, która pozwala na prowadzenie transmisji wideo na żywo. Następna relacja - liczba dotknięć w celu przejścia do kolejnej relacji użytkownika. Odliczanie - jest to naklejka odliczająca czas do jakiegoś wydarzenia. Może działać z dokładnością co do dnia lub nawet godziny. Tę funkcję możesz wykorzystać do np. zapowiedzenia jakiejś premiery czy trwania danej promocji. Dodatkowo Twoi odbiorcy mogą poprzez naciśnięcie naklejki włączyć sobie powiadomienie o tym wydarzeniu. Pytanie - naklejka w postaci okienka, dzięki której ktoś może zadać Ci pytanie lub odpowiedzieć na Twoją relację. Quiz - interaktywna naklejka, gdzie możemy stworzyć własne pytania wielokrotnego wyboru i dostosować odpowiedzi. Wśród nich nasi odbiorcy mogą wybrać prawidłową ich zdaniem odpowiedź.  Screen - inaczej zrzut ekranu. Jest to zapis tego, co aktualnie wyświetlasz na swoim telefonie czy monitorze.  Jak je zrobić na telefonie? iOS - trzeba jednocześnie przytrzymać przycisk Home i włącznik. Android - tu istnieją dwie możliwości w zależności od modelu telefonu: 1. Przytrzymaj jednocześnie przycisk Home i klawisz blokady telefonu. 2. W tym samym czasie przytrzymaj dolny przycisk regulacji głośności i przycisk zasilania. Shout out - udostępnianie na swoim profilu kogoś (jego profilu, postów czy relacji) w celu jego promocji. Swipe up w relacji - oznacza przesunięcie palca w górę, czyli przejście do aktywnego linku w relacji. Uwaga! Możliwość umieszczenia aktywnego linku do stron zewnętrznych na Instagramie otrzymasz, gdy będziesz mieć 10 tys. obserwujących.  Wizyty w profilu w relacji - liczba wyświetleń Twojego profilu.  Wstecz w relacji - liczba dotknięć  w celu wyświetlenia poprzedniego zdjęcia/filmu w relacji. Wyjścia z relacji - liczba dotknięć w celu wyjścia z relacji. Wyświetlenia w relacji - liczba wyświetleń zdjęcia lub filmu w Twojej relacji. Uwaga! Jedna osoba może wyświetlić dane stories kilka razy. Wyróżnione relacje - są to relacje, które pojawiły się na profilu i są na nim zapisane. W jaki sposób je zapisać? Na swoim profilu kliknij “+ Nowe”,  wybierz relacje, które chcesz przypiąć, kliknij “dalej”, stwórz nazwę  i na koniec kliknij “dodaj”. Gotowe. Uwaga! Do wyróżnionych relacji warto dodać spersonalizowane ikonki, które będą zachęcać do ich obejrzenia. Tak mogą wyglądać zapisane relacje na profilu: Wzmianka - naklejka, dzięki której możesz oznaczyć innego użytkownika. Można też zrobić to w samej relacji poprzez naciśnięcie @ i wpisanie nazwy danego konta.  Zasięg w relacji - liczba kont, które wyświetliły Twoją relację.

Hasztagi

Hasztag/hashtag/# - są to słowa lub wyrażenie, dzięki którym:
  • możesz wyszukiwać posty i stories,
  • przypisać nasze posty do danej kategorii,
  • wzmocnić zasięgi organiczne swoich treści.
Najpopularniejsze (hasztagi) - są to zdjęcia, które cieszą się największą popularnością pod danym hasztagiem (najczęściej mają najwięcej polubień i komentarzy). Ostatnie (hasztagi) - są to zdjęcia, które jako ostatnie użyły danego hasztagu np. przed chwilą. Powiązane hasztagi - są to słowa najczęściej używane na Instagramie w postach z wyszukiwanym słowem. Zbanowane hasztagi - czyli hasztagi, które zostały zablokowane przez Instagrama, gdyż są niezgodne z jego regulaminem np. odnoszą się do pornografii czy przemocy. Użycie takiego znacznika powoduje automatycznie obcięcie zasięgów pozostałych użytych hasztagów w opisie.  Sprawdzić zbanowane tagi możesz np. poprzez narzędzie IQ Hashtags lub w samej wyszukiwarce Instagrama.  Przy zablokowanych hasztagach nie będą widoczne ostatnie zdjęcia oraz będzie umieszczona taka informacja: #f4f - skrót od ang. follow to follow sugerujące “wymianę” obserwacji między dwoma profilami. Uwaga! Takie zabiegi nie są zalecane i nie budują wartościowego profilu. #foodporn/#pornfood - bardzo popularne określenie stosowane do zdjęć z apetycznie wyglądającym jedzeniem.  #GangPSC - hasztag skupiający fanów Pani Swojego Czasu. #igersi - nazwa pochodzi od ang. instagramers i oznacza grupę fotografów mobilnych zebranych wokół danego miasta i pasjonujący się w jego uwiecznianiu. Działają oni na całym świecie: mamy np. igerskrakow. #instamatka - określenie matek, które aktywnie piszą o parentingu na swoim profilu. #kfs - skrót od nazwy profilu @kobiecafotoszkoła, który skupia wokół siebie jej społeczność. #l4l - skrót od ang. like for like w dosłownym znaczeniu oznacza "wymianę" polubień zdjęć między profilami. Uwaga! Takie czynności nie budują pozytywnego zaangażowania na profilu. #MCM/#mancrashmonday - z ang. man crash monday,  co w wolnym tłumaczeniu oznacza "mężczyznę, w którym ktoś się podkochuje". Takie oznaczenia możemy spotkać pod profilami wielu mężczyzn na Instagramie. #nofilter - oznacza zdjęcia, do obróbki których nie użyto żadnego filtru. #photooftheday - określenie na zdjęcie, które mogłoby się stać hitem tego dnia. #polishgirl/#polishboy - bardzo popularne hasztagi oznaczające dziewczynę/chłopaka z Polski.  #tbt - skrót z ang. Throwback Thursday oznaczający czwartkowe zdjęcia z przeszłości. Może też dotyczyć podsumowania np. zeszłego miesiąca. #vsco - skupia zdjęcia, do obróbki których użyto aplikacji Vsco. Co jeszcze dodalibyście do tego słownika? Swoje propozycje piszcie w komentarzach :). Autor: Kasia Witkowska Social Media Specialist [post_title] => Instagramowy słownik - skróty, hasztagi i pojęcia, które warto znać [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => instagram-slownik [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-06-21 15:43:14 [post_modified_gmt] => 2021-06-21 13:43:14 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl/?p=3063 [menu_order] => 12 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) WP_Post Object ( [ID] => 9985 [post_author] => 8 [post_date] => 2021-06-02 17:04:58 [post_date_gmt] => 2021-06-02 15:04:58 [post_content] => Piąte urodziny More Bananas, okrągłe, mieliśmy nadzieję świętować hucznie i na żywo w gronie osób chcących poszerzać swoją marketingową wiedzę. Zgłębianie wiedzy naszej, naszych odbiorców i Klientów od dawna przyświeca naszej misji. #KarmimyWiedzą. Na żywo co prawda się nie udało, ale nadal było hucznie. I bananowo. Konferencja zdecydowanie się udała! W urodziny More Bananas zaangażowani w mniejszym albo większym zakresie byli praktycznie wszyscy pracownicy agencji. Konferencja to wydarzenie, które zdecydowanie wymaga wielu zasobów. Świętować chcieliśmy dwutorowo:
  • serią postów w Social Media przedstawiających nasze małpki, ich pasje, zainteresowania oraz to, czym zajmują się na co dzień,
  • konferencją urodzinową "W dżungli marketingu" dla naszych odbiorców, klientów, partnerów, kursantów, ale również nowej grupy odbiorców. 
Wszystko zaczęło się od planowania. Najczęściej wszystkie projekty ogarniamy poprzez Google Sheets oraz Asanę, a dodatkowo komunikując się mailowo czy też poprzez komunikator Slack. Tym razem było podobnie. Co musieliśmy stworzyć i zaplanować przed godziną zero i samą konferencją? 
  • Terminy i deadline'y na konkretne aktywności. Dzień konferencji (ważne, aby w tym dniu nie było innych konkurencyjnych wydarzeń oraz logistycznie dla samej agencji - by konferencja nie przeszkadzała w naszej pracy dla Klientów), kontakt z prelegentami, stworzenie landing page, konkretne aktywności promocyjne, stworzenie materiałów pomocniczych, kontakt z prasą i partnerami.
Planowanie projektu w Asanie
  • Prelegenci. Wiedzieliśmy, że muszą to być osoby z More Bananas. Chcieliśmy również współpracować z przyjaciółmi i partnerami naszej agencji. Naszym subiektywnym wyborem oraz ankietą na grupie dyskusyjnej "KarmimyWiedzą" zgromadziliśmy 12. wspaniałych ekspertów.  Jak wyglądała ankieta? Znajdziecie ją tutaj.
 
  • Tematyka. Chcieliśmy, aby z jednej strony konferencja była różnorodna, ale jednocześnie powiązana z tym, co robimy w agencji na co dzień i jakie wartości wyznajemy. Poruszyliśmy tematy mediów społecznościowych, customer experience, e-commerce i performance, zdrowia psychicznego w Social Media, employer brandingu, personal brandingu i monitoringu sieci.
  • Spójność branding'owa i KV. Było dla nas niezwykle ważne, aby zachować ducha naszej marki, a jednocześnie stworzyć nowe KV, dedykowane właśnie naszym urodzinom. Całość wykorzystywana była w materiałach promocyjnych, newsletterze, blogu, prezentacjach czy samym landing'u.
KV konferencja urodzinowa
  • Landing page i grupa dyskusyjna. Centrum życia naszej konferencji. Landing: przed zakupem wejściówki na konfę. Grupa: po zakupie. To na grupie odbywała się cała konferencja i znaleźć można nadal wszystkie materiały dodatkowe oraz nagrania. Dostęp do konferencji i materiałów możesz nadal wykupić tutaj. 
Cover grupy dyskusyjnej
  • Pakiety konferencyjne i partnerzy. Dla pierwszych 30 osób oraz prelegentów przygotowaliśmy fizyczne pakiety konferencyjne, a dla wszystkich rabaty i ofertę specjalną od naszych partnerów.
Pakiet konferencyjny
  • Promocja. Przede wszystkim chcieliśmy postawić tutaj na działania organiczne i obecnych odbiorców More Bananas. Docieraliśmy do nich w naszej grupie dyskusyjnej, mediach społecznościowych oraz newsletterze. Oczywiście pojawiło się również wydarzenie na Facebooku, gdzie cyklicznie pojawiały się posty omawiające prelegentów czy dodatkowe bonusy. Nie zabrakło również kampanii płatnej czy informacji prasowych.   
Promocja konferencji
  • Bilety. Wiedzieliśmy, że ilość włożonej pracy w konferencję oraz wiedzy, którą chcemy dostarczyć, nie może być darmowa.  Z drugiej strony naszymi urodzinami chcieliśmy dzielić się z jak najszerszą publiką. Stąd podjęliśmy decyzję o jednej cenie biletu: 100zł netto; a nasi partnerzy, przyjaciele i Klienci dostali dodatkowy rabat. Część zysku przeznaczymy na Fundację MORN.
Cena biletów
  • E-booki. Stworzyliśmy 6 wiedzowych e-booków. Wszystkie otrzymali uczestnicy konferencji, a obecnie można je również kupić w naszym sklepie. 
Ebooki

Wpadnij do naszego sklepu! 

  • Cel: sprzedaż 100 biletów. Zwiększona świadomość marki More Bananas w sieci.
  • Budżet. Nie licząc kosztów poniesionych na najcenniejszym zasobie jaki mamy, czyli czasie, wydaliśmy 2367zł na promocję oraz 1600zł na pakiety konferencyjne. To mniej, niż planowaliśmy.
  • Studio i sprzęt. Co prawda konferencja odbywała się w sposób zdalny, ale nawet tutaj wiedzieliśmy, że otoczenie i to skąd będziemy nadawać jest niezwykle ważne. Zdecydowaliśmy się na stworzenie studia w sali konferencyjnej More Bananas. Niezwykle ważne było tło, mikrofon oraz kamera. Dodatkowo do przeprowadzenia konferencji wybraliśmy narzędzie Streamyard.
Studio More Bananas Anna Ledwoń  

Przebieg konferencji

👉 konferencja. Trwała od 9:40 do 18:20, a w jej zakres wchodziło 12 prelekcji.  Z naszego studia oraz łączyliśmy się z prelegentami z Polski i jedną prelegentką z zagranicy. 👉 konkurs. Konkurs na najlepszą relację zorganizowaliśmy na Instagramie i Twitterze. Do wygrania były książki, gadżety bananowe oraz kursy. Wygrana relacja

Sprawdź nasze kursy! 

👉 relacja na Instagramie i Twitterze. Założenie? "Żałuj, że nie ma Cię z nami." :) Scenariusz relacji znajdziesz tutaj, a całość możesz zobaczyć nadal w przypiętych stories na naszym profilu na IG @morebananas.pl Dodatkowo stworzyliśmy również naklejki GIPhy na IG Stories. Znajdziesz je wpisując w wyszukiwarce giphów na Instagramie hasło 'more bananas'. [video width="1000" height="1000" mp4="https://morebananas.pl/wp-content/uploads/2021/06/gify-2.mp4"][/video] 👉 posty z pracownikami. Ludzie to to, co mamy najcenniejszego. Chcieliśmy pokazać to wszystkim! Tak powstała seria o pracownikach na LinkedIn, Facebooku oraz Instagramie. Pracownicy More Bananas 👉webinar. Przed samą konferencją przeprowadziliśmy również urodzinowy webinar na temat strategii marketingowej. Znajdziesz go tutaj.  👉 ewaluacja naszych działań jest dla nas niezwykle ważna. Dążymy cały czas do perfekcji. I teraz wiele rzeczy mogliśmy zrobić lepiej, ale wynik 81% uczestników, którzy zdecydowanie poleciliby konferencję swoim znajomych jest niezwykle satysfakcjonujący. Nie pojawiła się również żadna ocena poniżej 6. NPS   EFEKTY Podstawowy: 146 sprzedanych biletów, czyli cel zdecydowanie osiągnięty. A ponadto:
  • Zbudowanie świadomości marki w kluczowych dla nas grupach odbiorców, wśród nowych osób: potencjalni klienci, potencjalni kursanci, branża, studenci.
  • Kilka leadów.
  • Wzrost statystyk (zaangażowania) w Social Media o 30%.
  • Zacieśnienie więzi z partnerami oraz społecznością.
  • 146 uczestników konferencji (tyle osób zakupiło bilet)
  • 737 osób zainteresowanych wydarzeniem.
Co się nie udało albo udało po czasie:
  • UX zakupu biletów i dostępu do konferencji. Do dopracowania! Wszystko przed nami.
  • Wysłanie o czasie pakietów konferencyjnych. Ale przypadki chodzą po ludziach.
Podsumowując... do zobaczenia za rok! Było bananowo.  [post_title] => Konferencja z okazji 5. urodzin More Bananas [case study] [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 5-urodziny-more-bananas-case-study [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-06-21 15:43:08 [post_modified_gmt] => 2021-06-21 13:43:08 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl/?p=9985 [menu_order] => 11 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw )