Jako agencja reklamowa, byliśmy odpowiedzialni za komunikację w mediach społecznościowych: obsługę strony na Facebooku i kanału na Instagramie dla marki Petmex. Zbudowaliśmy zaangażowaną społeczność, dzięki treściom edukacyjnym oraz humorystycznym.
Nasza współpraca rozpoczęła się w marcu 2020 roku. Agencja była również odpowiedzialna za działania content marketingowe. Była to także pierwsza marka z produktami dla zwierząt, którą prowadziliśmy.
Petmex jest firmą powstałą z myślą o psach. W jej ofercie znajduje się bogaty asortyment naturalnych przekąsek-gryzaków, tworzonych z najwyższej jakości surowców.
Społeczność wokół marki na Facebooku
Fanami strony są miłośnicy psów i szczeniąt z całej Polski. Są to zarówno właściciele, jak i entuzjaści tych kudłatych stworzeń. To właśnie z myślą o psiakach powstały cykle postów edukacyjno-informacyjnych (#ciekawKOSTKI, zagadki) oraz humorystycznych (memy, wydarzenia okolicznościowe), które na dobre wpisały się w klimat marki.
W ciągu 9 miesięcy stworzyliśmy istny “psoradnik”, a odbiorcy treści dowiadywali się, jak zadbać o zdrowie psa, jego prawidłowy rozwój i pielęgnację. Postawiliśmy na luźny styl komunikacji oraz kreatywne gry słowne.
Po kilku miesiącach działań, liczba fanów zwiększyła się o 6,5 tys. W tym okresie opublikowaliśmy 90 postów, a wydatki na ich promocję były niewielkie (poniższa grafika przedstawia dane za okres od 1 marca do 1 grudnia 2020 r.).
Tworzone kreacje postów przypadły użytkownikom do gustu. Odpowiadając na komentarze, skłanialiśmy ich do dalszych dyskusji. Wykorzystywaliśmy emoji z psami, śladami łapek oraz niebieskim serduszkiem (który jest kolorem marki). Często proponowaliśmy fanom, aby dzielili się zdjęciami swoich psiaków, robionych podczas wspólnych podróży czy spacerów.
Ze względu na rosnące zainteresowanie #ciekawKOSTKAMI i contentem edukacyjnym, postanowiliśmy urozmaicić posty o wartościowe wpisy na blogu. Dzięki nim, miłośnicy psów otrzymali liczne porady i wskazówki, jak szkolić, wychowywać i dbać o zdrowie swoich pupili.
Działania na Instagramie
Kanał Petmexu na Instagramie pozwolił nam na dotarcie do szerszego grona sympatyków psów. Opublikowaliśmy łącznie 54 posty, które zostały podzielone na trzy cykle: wspólne podróże, przyjaźń człowieka i psa, a także czas spędzony na zabawie. Na potrzeby działań na tym kanale, przygotowaliśmy specjalny szablon z kostką, którym opatrywaliśmy zamieszczane zdjęcia.
Aby docenić niezwykłe więzi między człowiekiem i psem, rozpoczęliśmy cykl repostów, w których przedstawiliśmy właścicieli z ich psiakami.
Działania przełożyły się na wzrosty zaangażowania: aktywności użytkowników, łącznej liczby wyświetleń czy pozostawionych reakcji do postów. Odnotowaliśmy także zwiększenie się średniego dziennego zasięgu o 577%. Przyczyniła się do tego promocja publikowanych materiałów (poniższa grafika przedstawia dane za okres 1 marca do 1 grudnia 2020 r.)
W trakcie naszej współpracy uspójniliśmy wygląd obu profili, uaktywniliśmy właścicieli i entuzjastów psów, dając im wiele powodów do uśmiechu oraz dostarczając rzetelne kompendium wiedzy. 🐶
Zespół projektowy:
Wojciech Żywolt
Social Media Specialist
Agnieszka Gałczyńska
Content Manager
Michał Oleksiej
Art Director