Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
Petmex

Ślady psich łap w More Bananas [CASE STUDY PETMEX]

Jako agencja reklamowa, byliśmy odpowiedzialni za komunikację w mediach społecznościowych: obsługę strony na Facebooku i kanału na Instagramie dla marki Petmex. Zbudowaliśmy zaangażowaną społeczność, dzięki treściom edukacyjnym oraz humorystycznym.

Nasza współpraca rozpoczęła się w marcu 2020 roku. Agencja była również odpowiedzialna za działania content marketingowe. Była to także pierwsza marka z produktami dla zwierząt, którą prowadziliśmy.

Petmex jest firmą powstałą z myślą o psach. W jej ofercie znajduje się bogaty asortyment naturalnych przekąsek-gryzaków, tworzonych z najwyższej jakości surowców. 

Społeczność wokół marki na Facebooku

Fanami strony są miłośnicy psów i szczeniąt z całej Polski. Są to zarówno właściciele, jak i entuzjaści tych kudłatych stworzeń. To właśnie z myślą o psiakach powstały cykle postów edukacyjno-informacyjnych (#ciekawKOSTKI, zagadki) oraz humorystycznych (memy, wydarzenia okolicznościowe), które na dobre wpisały się w klimat marki.

Petmex

W ciągu 9 miesięcy stworzyliśmy istny “psoradnik”, a odbiorcy treści dowiadywali się, jak zadbać o zdrowie psa, jego prawidłowy rozwój i pielęgnację. Postawiliśmy na luźny styl komunikacji oraz kreatywne gry słowne.

Petmex

Po kilku miesiącach działań, liczba fanów zwiększyła się o 6,5 tys. W tym okresie opublikowaliśmy 90 postów, a wydatki na ich promocję były niewielkie (poniższa grafika przedstawia dane za okres od 1 marca do 1 grudnia 2020 r.).

Petmex

Tworzone kreacje postów przypadły użytkownikom do gustu. Odpowiadając na komentarze, skłanialiśmy ich do dalszych dyskusji. Wykorzystywaliśmy emoji z psami, śladami łapek oraz niebieskim serduszkiem (który jest kolorem marki). Często proponowaliśmy fanom, aby dzielili się zdjęciami swoich psiaków, robionych podczas wspólnych podróży czy spacerów. 

Petmex

Ze względu na rosnące zainteresowanie #ciekawKOSTKAMI i contentem edukacyjnym, postanowiliśmy urozmaicić posty o wartościowe wpisy na blogu. Dzięki nim, miłośnicy psów otrzymali liczne porady i wskazówki, jak szkolić, wychowywać i dbać o zdrowie swoich pupili. 

Petmex

Działania na Instagramie

Kanał Petmexu na Instagramie pozwolił nam na dotarcie do szerszego grona sympatyków psów. Opublikowaliśmy łącznie 54 posty, które zostały podzielone na trzy cykle: wspólne podróże, przyjaźń człowieka i psa, a także czas spędzony na zabawie. Na potrzeby działań na tym kanale, przygotowaliśmy specjalny szablon z kostką, którym opatrywaliśmy zamieszczane zdjęcia.

Petmex

Aby docenić niezwykłe więzi między człowiekiem i psem, rozpoczęliśmy cykl repostów, w których przedstawiliśmy właścicieli z ich psiakami.

Petmex

Działania przełożyły się na wzrosty zaangażowania: aktywności użytkowników, łącznej liczby wyświetleń czy pozostawionych reakcji do postów. Odnotowaliśmy także zwiększenie się średniego dziennego zasięgu o 577%. Przyczyniła się do tego promocja publikowanych materiałów (poniższa grafika przedstawia dane za okres 1 marca do 1 grudnia 2020 r.)

Petmex

W trakcie naszej współpracy uspójniliśmy wygląd obu profili, uaktywniliśmy właścicieli i entuzjastów psów, dając im wiele powodów do uśmiechu oraz dostarczając rzetelne kompendium wiedzy. 🐶

Zespół projektowy:

Wojciech Żywolt
Social Media Specialist

Agnieszka Gałczyńska
Content Manager

Michał Oleksiej
Art Director

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
< Poprzedni wpis Następny wpis >
WP_Post Object ( [ID] => 8292 [post_author] => 8 [post_date] => 2021-02-19 09:03:32 [post_date_gmt] => 2021-02-19 08:03:32 [post_content] => Identyfikacja wizualna - co tak naprawdę kryję się pod tą nazwą? Czy każda firma powinna posiadać taki dokument? Jeżeli tak, co powinien on zawierać? Na te i inne pytania poznacie odpowiedź w najnowszym artykule.

Co to jest identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna marki to zbiór różnego rodzaju elementów (graficznych, typograficznych oraz o innym charakterze), które są stosowane przez firmę, aby zwiększyć rozpoznawalność marki. Nazwa, kolorystyka, typografia, logo i inne elementy, tworzą kreację wizerunkową przedsiębiorstwa. Dobrze zaprojektowana i stworzona identyfikacja wizualna marki może wpłynąć na jej zaistnienie w świadomości odbiorców, a to przyczyni się do spopularyzowania firmy. Osoby, które zamierzają stworzyć spójną i wyróżniającą się identyfikację wizualną swojej firmy,  zastanawiają się, które elementy są istotne i na które należy zwrócić uwagę - tak, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zostać zauważonym przez konsumentów.

Od czego zacząć

Przed rozpoczęciem pracy nad tworzeniem dokumentu z identyfikacją wizualną należy zadać sobie kluczowe pytania:
  • Na które elementy należy zwrócić uwagę podczas projektowania identyfikacji wizualnej?
  • Kto, gdzie i w jakim celu będzie stosować identyfikację wizualną?
Ja na te pytania odpowiedziałabym tak: Ad 1. Na wszystkie, które są symbolem firmy, a w szczególności na te, które chcemy, aby stały się wyróżnikiem marki na tle konkurencji. Może być to:
  • logotyp;
  • nazwa firmy;
  • kolorystyka przedsiębiorstwa;
  • używany font;
  • wszystkie dodatkowe elementy, które marka chce zastosować w swojej wizualnej odsłonie.
Ad 2.  Tutaj każda osoba musi się zastanowić, kto będzie używał firmowej identyfikacji wizualnej. Czy to będą pracownicy firmy, wyznaczona osoba do tego, czy może agencja marketingowa? Na jakim nośniku będą wykorzystywane materiały? Czy na plikach drukowanych, multimedialnych, a może takich i takich? Ważne jest aby zaznaczyć, jak wykorzystywać pliki do druku, a jak do publikacji w internecie. Zadanie sobie tych dwóch istotnych pytań to mały krok do sukcesu! Zobacz też: Bezpłatne bazy zdjęć. 22. darmowe stocki Następnie trzeba określić, czy elementy składające się na identyfikację mają powstać od zera (np. dla nowej firmy), czy dla istniejącego już przedsiębiorstwa. W pierwszym przypadku zadanie jest ułatwione - grafik ma pole do popisu, może każdy element przygotować w taki sposób, aby harmonijnie uzupełniał się z innymi składowymi. W drugim przypadku warto zrobić delikatny rebranding i ujednolicić powstałe do tej pory graficzne materiały. Jeśli zainteresowało Was, czym różni się kolorystyka plików do druku, od tych udostępnianych w Internecie - przeczytajcie o tym artykuł. A poniżej znajdziecie wybrane elementy graficzne naszej identyfikacji wizualnej: logo More Bananas

Logo

kolorystyka More Bananas

Kolorystyka

naklejka naklejka

Bananowe naklejki

 

Co wolno, a czego nie wolno?

Dokument z identyfikacją wizualną powinien być jak najprostszy i dzielić się na dwie części: co wolno stosować, a czego nie. Należy jasno określić, jakie warianty zastosowania elementów powinny składać się na identyfikację wizualną (i jak je można stosować), a które są niedopuszczalne. W podstawowej księdze identyfikacji wizualnej powinny znaleźć się elementy, takie jak:
  • znak i jego zastosowanie;
  • siatka modułowa;
  • pole ochronne znaku;
  • kolorystyka firmowa;
  • zabronione wersje znaku;
  • minimalny rozmiar znaku;
  • typografia;
  • ikony / ilustracje;
  • możliwość zastosowania elementów składających się na identyfikację wizualną w postach na Facebooku, Instagramie, Linkedinie, Youtubie, w prezentacjach, na papierze firmowym, wizytówkach, w druku lub na innych materiałach i gadżetach firmowych.
Księga musi jasno i klarownie wyznaczać zalecenia, w jaki sposób poprawnie wykorzystywać elementy, które składają się na identyfikację wizualną przedsiębiorstwa. Chcesz, aby Twoja firma posiadała dobrze zaprojektowaną identyfikację wizualną, ale nie wiesz od czego zacząć? Skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy Ci w rozwoju Twojej marki. Autor: Gosia Wątor Junior Marketing Specialist [post_title] => Identyfikacja wizualna marki - jak ją zrobić? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => identyfikacja-wizualna-marki [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-06-21 15:41:13 [post_modified_gmt] => 2021-06-21 13:41:13 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl/?p=8292 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 1 [filter] => raw ) WP_Post Object ( [ID] => 8468 [post_author] => 2870 [post_date] => 2021-03-08 00:31:00 [post_date_gmt] => 2021-03-07 23:31:00 [post_content] => Tylko jeden rzut ucha dzieli Cię od solidnej dawki wiedzy! Nadszedł dzień, w którym odpalamy własny podcast marketingowy, żeby podzielić się naszą wizją życia, wszechświata i całej reszty. Będziemy łamać stereotypy, naginać zasady, zakrzywiać czasoprzestrzeń i prostować banany. Stay tuned!

Podcast marketingowy inny niż wszystkie 

Podobno rzucenie bananem w jaguara skutecznie pomaga zyskać jego zainteresowanie. Dlatego w pierwszym odcinku naszego podcastu zrzucimy na Ciebie całą kiść, żeby w Dniu Kobiet zwrócić uwagę na problem seksizmu w komunikacji marketingowej, reklamie, kulturze, wychowaniu oraz w relacjach społecznych. Krótko i poważnie: nie jest dobrze, ale są też pierwsze wyraźne zmiany na lepsze.
O seksistowskich stereotypach w reklamach opowie Ania Ledwoń-Blacha, nasza dyrektor kreatywna i zarządca bananowej dżungli. Na co dzień rozwija produkty i usługi, buduje strategie dla klientów, zajmuje się komunikacją i Adsami, ponadto #KarmiWiedzą podczas szkoleń, konferencji i webinarów a także zdarza jej się napisać coś mądrego. Oprócz tego dba o to, jak jesteśmy widziani i słyszani na zewnątrz.
Prywatnie? Codziennie po pracy stara się zrobić przynajmniej jedną nową rzecz. Dużo się śmieje, jeszcze więcej czyta, ogląda seriale, słucha różnorodnej muzyki i mówi do swoich roślin, żeby lepiej rosły. Opiekuje się dwiema jack russell terrierkami i często spotyka się z przyjaciółmi, między innymi przy planszówkach.

Analizą stereotypów społecznych zajmą się Kasia Błaszczak i Matylda Konstanty, krakuski z krwi i kości, miłośniczki dobrego jedzenia, sarkastycznych podcastów oraz estetycznych instagramowych zdjęć. Obie cierpią na chorobę zwaną podróżowaniem, mocno ograniczoną w obecnych czasach.
Zawodowo? Jedna pomoże podjąć Ci najlepsze decyzje biznesowe dzięki analizom, a druga wystrzeli Twoje statystyki w mediach społecznościowych w kosmos. Obie ciągle gdzieś chodzą, a przy tym dużo rozmawiają, więc zaprosiliśmy je na nasz podcast marketingowy.
https://open.spotify.com/show/2d9A1XwwOiMmXvLYpZ1rld     [post_title] => Podcast marketingowy to brzmi dumnie [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => podcast-marketingowy-to-brzmi-dumnie [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2022-03-01 10:33:39 [post_modified_gmt] => 2022-03-01 09:33:39 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl/?p=8468 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw )