Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
More Bananas baner

Podsumowanie roku 2020: content marketing

Content marketing wciąż ma się dobrze. Jaki był rok 2020 dla tej gałęzi marketingu? Przeczytajcie o największych sukcesach i porażkach tego roku w content marketingu.

Anna Ledwoń-Blacha
Co-founder & Creative Director
More Bananas

Największy sukces roku 2020

  • Dostrzeżenie potencjału wyszukiwania obrazem czy wyszukiwania głosowego, a tym samym tworzenie bardziej użytecznych stron.
  • Dostrzeżenie w komunikacji osób niewidomych, które coraz częściej bierzemy pod uwagę tworząc content czy strony internetowe.
  • Skuteczne tworzenie wydarzeń online i content tworzony jako podcast czy webinary oraz transmisje na żywo.
  • Pillar Page jako kluczowe podejście do budowania stron internetowych.

Największa porażka roku 2020

  • Nadal odrębne działania w różnych kanałach marketingowych. Newsletter jedno, strona i blog drugie, a media społecznościowe trzecie. Aż 75% konsumentów oczekuje spójnej komunikacji we wszystkich kanałach!
  • Stawianie mediów społecznościowych na pierwszym miejscu działań komunikacyjno-marketingowych. Media społecznościowe, to nie remedium na wszystko! A ostatecznie dywersyfikacja jest kluczowa. Jedyne nasze miejsce w sieci, które posiadamy, to nasza własna strona internetowa (bądź aplikacja). I niezależnie od pokoleń, to właśnie stronom internetowym ufamy najbardziej.
  • Tworzenie transmisji na żywo i webinarów bez planu (co owocuje brakiem efektów). Zbyt duża ilość nieprzemyślanych wydarzeń. Przenoszenie treści wygłaszanych stacjonarnie 1:1 na działania on-linowe.

Najlepsza kampania roku 2020

  • Promocja książki Okuniewskiej (twórczyni podcastów) “Ja i moje przyjaciółki idiotki” (Sam landing page to duże love, “Złoto a skromnie”). I tutaj jednocześnie nie sposób nie wspomnieć o promocji książki Janina Daily “Statystycznie rzecz biorąc”. Książki górą. Ale cóż, wszakże o słowo pisane w content marketingu chodzi. 😉
  • Behemoth i  “In Absentia Dei”. Tam zagrało wszystko i to chyba najlepiej skonstruowana kampania promocyjna, którą widziałam w tym roku. Od budowania napięcia, przez newsletter i komunikację w Social Media, po samą realizację i komunikaty koncertowe. Uwagę trzeba zwrócić na perfekcyjnie wyprodukowane i wyreżyserowane show, które zdecydowanie przetarło szlaki tego typu wydarzeniom online. Materiał pre-show zasługuje na oklaski: podzielony na dwie części, kulisy przedsięwzięcia oraz testy pirotechniki, garderoba z przerobionego “starego ogórka”, do którego mogliśmy “zajrzeć”.
  • Meble Vox i “Gdy dom jest całym światem”.

UWAGA TO POST NA 4 STRONY A4!

Mam obecnie w życiu jakoś średnio jedną godzinę w ciągu dnia, którą mogę przeznaczyć na…

Opublikowany przez Tu Okuniewska Czwartek, 19 listopada 2020

Agnieszka Gałczyńska
Content Manager
More Bananas

Największy sukces roku 2020

Kolejny raz powtórzę, że dla mnie największym contentowym sukcesem tego roku było przeniesienie świata polskiej kultury do internetu podczas pandemii COVID-19. Instytucje (większość bardzo sprawnie, inne z mniejszymi lub większymi problemami technicznymi) przeniosły zbiory do sieci. Mogliśmy wybrać się do muzeum, obejrzeć spektakl teatralny czy film i posłuchać koncertu nie wychodząc z domu. Za cały wysiłek, szybkie działanie i to, co w polskiej kulturze najlepsze – wielkie dzięki! To dzięki Wam narodowa kwarantanna nabrała choć odrobinę kolorów.

W mijającym roku królowały podcasty. Według danych Spotify, w styczniu 2020 roku na świecie dostępnych było 850 tys. aktywnych podcastów. Końcówka roku to już liczba 1,5 mln. Robi wrażenie, prawda? Kryminatorium, Ja i moje przyjaciółki idiotki, Tu Okuniewska, Karol Paciorek. A Wy czego słuchacie?

Największa porażka roku 2020

Niewłaściwe wykorzystanie hasztagów #StrajkKobiet, #PiekłoKobiet przez polskich influencerów. Fake newsy i clickbaity (Afera metkowa, Dzień Szpilek, polityczny Hot16Challenge2) to na pewno nie jest to, czym chciałby się chwalić content w 2020 roku. Nie poświęcajmy mu zatem już więcej czasu.

Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku

Najlepsza kampania roku 2020

W 2017 roku Camille Rainville opublikowała wpis na swoim blogu „Writings of a Furious Woman”. Młoda poetka (22 lata) swoim manifestem „Be a Lady They Said” podbiła świat. W 2020 roku Cynthia Nixon (znana z roli Mirandy w „Seksie w wielkim mieście”) recytuje słowa manifestu w krótkim wideo. Film szybko staje się viralem. Nic dziwnego trafia on w sedno obsesyjnych wymagań stawianym kobietom:

„Bądź damą, powiedzieli. Nie bądź zbyt gruba. Nie bądź zbyt chuda. Nie bądź zbyt duża. Nie bądź zbyt mała. Jedz więcej. Schudnij. Przestań tyle jeść. Nie jedz za szybko. Zamów sałatkę. Nie jedz węglowodanów. Zrezygnuj z deserów. Musisz zrzucić kilka kilogramów. Idź na dietę. Uważaj, co jesz. (…) Zjedz burgera. Mężczyźni lubią kobiece krągłości. Bądź mała. Bądź drobna. Bądź grzeczna. Bądź kobieca. Noś rozmiar zero. Noś podwójne zero. Bądź niczym. Bądź mniej niż niczym”.

Manifest przeplatają fragmenty filmów i sesji zdjęciowych z Rachel McAdams, Rose McGowan i Tracee Ellis Ros. Za produkcję wideo odpowiedzialna była Claire Rothstein, redaktor naczelna magazynu „Girls Girls Girls” we współpracy z Paulem McLeanem.

Na wyróżnienia zasługuje też kampania społeczna Uncounted. To pierwsza ukraińska wirtualna restauracja poświęcona pamięci narodowej. Wielkie otwarcie odbyło się 28. listopada w Dzień Pamięci Ofiar Wielkiego Głodu. W menu znalazły się m.in.: gotowane obierki ziemniaków, placki ze słomy, chleb z zapieczonej kory. Kartę dań można zobaczyć tu.

Za kampanię odpowiada Ukraińskie Muzeum Hołodomoru (dotyczące m.in. Wielkiego Głodu 1932-1933), Ukraińska Fundacja Kultury i projekt medialny Ukraїner.

P.S. Serce skradła mi również tegoroczna kampania Kalendarza Dżentelmeni 2021. Tylko, czy jestem w tym wyborze choć trochę obiektywna? 🙂

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Przemyslaw Kossakowski (@przekossakowski)

 

Katarzyna Meus
Marketing Specialist
DevaGroup

Największy sukces roku 2020

„ęśąćż”

Nie jestem klientką mBanku – a szkoda. Mogłabym na własnej skórze – a raczej na własnej aplikacji mobilnej, odczuć słynną już wpadkę związaną z jej nieprawidłowym działaniem. Jak można się domyśleć, internauci od razu wyłapali gafę, obracając ją w viral. Reputacja banku niebezpiecznie wisiała na włosku. Jeszcze tego samego dnia mogliśmy zauważyć świetne działanie RTM-owe marketingowców, którzy podeszli do sprawy z dużą dozą poczucia humoru.

𝗺𝗕𝗮𝗻𝗸 𝗽𝗼𝘇𝗱𝗿𝗮𝘄𝗶𝗮 <𝟯<𝟯<𝟯
w ten dzień, gdy staliśmy się memem… 😀

𝗧𝗲𝘀𝘁 𝘄𝗶𝗮𝗱𝗼𝗺𝗼𝘀́𝗰𝗶 𝗽𝘂𝘀𝗵
Internecie, dziękujemy, że byłeś…

Opublikowany przez mBank Polska Środa, 5 sierpnia 2020

Wpadki zdarzają się każdemu, ale nie każdy potrafi wyjść z nich obracając błąd w żart, który spotka się z bardzo pozytywną reakcją odbiorców. Jak dla mnie numer jeden 2020 roku!

Największa porażka roku 2020

Marsze Niepodległości zawsze wzbudzają wielkie emocje – czy pozytywne, czy negatywne – pozostawię to pod Waszą osobistą refleksję. W tym roku, z racji pandemii, świętowanie dnia niepodległości w Warszawie (i nie tylko) miało odbyć się w zmienionej formie – polecano radować się w domowym zaciszu. Jak wiadomo, zakazy są po to, aby je łamać – ulicami stolicy przeszedł regularny Marsz środowisk prawicowych. Po południu doszło do starć z policją –  pod salonem Empik na Nowym Świecie. Emocje sięgały zenitu i bez dwóch zdań – było bardzo efektownie. Mając niezbity dowód na zamieszanie pod lokalem, marketingowcy postanowili wykorzystać go do napisania oświadczenia, w dowcipny sposób dystansując się od zaistniałej sytuacji, oraz promując swój sklep internetowy. Świetny RTM wykorzystujący kontrowersyjną tematykę.

OŚWIADCZENIE Empik Bilety w sprawie dzisiejszych kolejek pod naszym salonem Empik na Nowym Świecie:

Drodzy Panowie! My…

Opublikowany przez empik bilety Środa, 11 listopada 2020

“Moja mama kochała piękne buty, szkoda że nie może już ich nosić”

Jeśli już o dobrym smaku influencerek mowa, w moim zestawieniu nie może zabraknąć  Pani, której działanie określiłabym trzema hasłami: promocja na buty – dzień matki – cmentarz.

Rozumiemy chęć oswojenia tak strasznej tragedii, jaką jest śmierć rodzica, jednak promowanie kodu afiliacyjnego nawiązując do zmarłej matki, jest…co najmniej nie na miejscu.

Nie jesteś sobą – zjedz batona!

Ostatni – nomen omen – influencerski smaczek – to Instagramowa trenerka, reklamująca fit batony na osłodę pewnego listopadowego dnia, w którym Trybunał Konstytucyjny wydał kontrowersyjny wyrok mocno uderzający w kobiety. Zdjęcie zostało oznaczone między innymi hashtagiem #piekłokobiet.

Ogrom komentarzy i fala krytyki, jaka zalała profil, była wprost zatrważająca. Komentujący podzielili się na: oburzonych działaniem dziewczyny, i tych (z jej mężem na czele), którzy twierdzili, że krytyka “zniszczyła jej życie”. Profil stał się prywatny, a możliwość dodawania komentarzy wyłączona.

Koniec końców trenerka wrzuciła swoje czarno – białe zdjęcie z podpisem “no przecież usunęłam post i przeprosiłam”. Firma, z której produkty reklamowała wydała oświadczenie o zerwaniu współpracy.

Wydawać mogłoby się, że wiele firm powinno wcześniej zweryfikować, kto będzie reklamował ich produkty, ponieważ może im to przynieść więcej szkody niż pożytku.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Olimp Sport Nutrition PL (@olimp_nutrition_pl)

Najlepsza kampania roku 2020

Pierwsza z nich – marki Kotlin – to kontynuacja letniej kampanii z Piotrem Cyrwusem, znanym szerszej publiczności jako Rysiek z “Klanu”.

Krótki – minutowy klip przeniósł widzów do szalonych i kolorowych lat 80-tych. Warto zwrócić uwagę na podjęcie obecnie bardzo istotnego tematu – czyli higieny rąk, która jest jednym z głównych środków zapobiegawczych zakażeniu koronawirusem. Reklama idealnie wpasowała się w obowiązujące trendy – w ciągu dwóch tygodni zdobyła ona dokładnie 1,5 miliona wyświetleń (dane na dzień 4.12)!

Przyznać się – komu ślinka pociekła na myśl o pizzy, makaronie czy frytkach ukazanych w filmie?

Aleksandra Sudnik
Marketing Specialist
Fox Strategy

Największy sukces roku 2020

Content oparty na wzajemnym wsparciu

Nie da się ukryć, że 2020 rok przebiegał głównie pod szyldem pandemii, na skutek której ucierpiało wiele małych, lokalnych firm. Chęć wspierania społeczeństwa – zarówno pod kątem ekonomicznym, jak i psychicznym – była paliwem napędowym do powstawania wielu kampanii. W tej grupie warto więc wyróżnić wszelkie akcje, których celem było wsparcie, zrozumienie i altruistyczna pomoc w przetrwaniu tych trudnych miesięcy.

Jedną z najsłynniejszych akcji była ta, okraszona hashtagiem #zostańwdomu, która namawiała, aby zachować dystans, nie narażając siebie i swoich bliskich na zetknięcie z wirusem. Tylko na Instagramie powstało ponad milion postów związanych z akcją, inspirując do tego jak można spędzić wolny czas, przebywając na kwarantannie (i nie tylko).

Równoległe w tym czasie odbywała się akcja pomocy kwiaciarniom, w których kupowaliśmy masowo kwiaty dla naszych przyjaciół, rodziny i sąsiadów. Jednym z najaktywniej działających był Krzysztof Jankowski (znany jako Jankes), który równoległe uczestniczył w akcji #PosiłekDlaSeniora. Akcja ta trwa do dziś, a jej celem jest dostarczać posiłki wszystkim starszym osobom, będącym w tzw. grupie ryzyka.

 

Wisienką na torcie wszystkich tych kampanii stała się akcja “chryzantemy”, podczas której znajdowaliśmy nowym dom kwiatom, które docelowo miały znaleźć się na cmentarzach. Polskie ulice, balkony i skwerki zostały ozdobione wiązankami, dzięki czemu wsparto tysiące lokalnych przedsiębiorców.

Jak się domyślacie w związku z zamknięciem cmentarzy w ostatniej chwili (!) wielu sprzedawców kwiatów i zniczy zostało w…

Opublikowany przez Krzysztof Jankowski JANKES Sobota, 31 października 2020

Wszystkie te kampanie mają jeden, ważny przekaz: jesteśmy w tym razem, damy radę. Cóż, nie da się ukryć, że ów optymizm jest obecnie na wagę złota, dlatego tym bardziej warto docenić ich intencję.

Największa porażka roku 2020

O ile wsparcie i ogólna, społeczna pomoc w pandemii jest niezwykle cenna i napawa nas optymizmem, o tyle okazuje się, że jest cienka granica pomiędzy kampanią udaną, a tą… kontrowersyjną. Granicę tą przekroczył McDonald, który nie tylko spotkał się z ogromną krytyką, ale ostatecznie musiał przeprosić za prowadzoną kampanię. Mowa o brytyjskim oddziale sieci, który opublikował zmienione logo, inspirując się… koronawirusem. Słynne łuki przedstawiające literę “M” zostały rozdzielone, symbolizując w ten sposób konieczność zachowania społecznego dystansu. Ten z pozoru kreatywny pomysł spotkał się z oburzeniem klientów, którzy zarzucili marce budowanie wizerunku na nieszczęściu chorych i ich rodzin. Poważny zarzut ostatecznie zakończył się przeprosinami i powrotem do standardowej, znanej nam wszystkim formy.

Najlepsza kampania roku 2020

Na podium zajmuje się program “Czysta Polska, organizowany przez telewizję Polsat oraz wrocławska kampania “Zmień piec”. Ta pierwsza ma za zadanie uświadamiać m.in. czym są elektrośmieci, recykling czy oszczędność energii. Oprócz prowadzonej komunikacji w social mediach obserwujemy też kampanie telewizyjne z udziałem  m.in.  aktorów i aktorek. Posty informują, jak zmienia się nasza planeta na skutek niewłaściwej działalności człowieka, wskazując skalę zniszczenia fauny i flory.

 

👏🏼 Ministerstwo Turystyki w Egipcie, zakazało tej niehumanitarnej rozrywki.
Ogłoszono zakaz przejażdżek na…

Opublikowany przez Program Czysta Polska Piątek, 6 listopada 2020

Akcja #zmienpiec działa lokalnie, pomagając w wymianie starych i szkodliwych pieców na nowe – nowocześniejsze i zgodne ze standardami Unii Europejskiej. Od rozpoczęcia akcji wrocławianie wymienili ponad 8500 pieców. Obok losowo umieszczonych stoisk, na których to możemy uzyskać informacje o dofinansowaniu, znajdziemy także bilbordy, ulotki oraz reklamy rozmieszczone w komunikacji miejskiej. Ponadto, w kampanii uczestniczą doradcy energetyczni, którzy prowadzą live’y w zakresie działań prośrodowiskowych.

Obie kampanie są nie tylko przemyślane, ale przede wszystkim naładowane wiedzą, która uświadamia skalę zanieczyszczeń i szkodliwości z niej wynikającej.

A Wy, co uważacie za sukces i porażkę 2020 w content marketingu? Czekamy na Wasze komentarze na naszym profilu facebookowym!

 

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments