Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Podsumowanie roku 2022: social media

Redakcja

Redakcja

    W tym roku w social mediach naprawdę dużo się działo. Wydarzenia społeczne, polityczne, ekonomiczne – to one w dużej mierze wpłynęły na to, jak wyglądała dziś komunikacja marek.  Jak mijający rok podsumowują pracownicy i przyjaciele More Bananas? Przeczytaj.

    Anna Ledwoń-Blacha
    Creative Owner
    More Bananas

    Największy sukces roku 2022: 

    • Tik Tok na polskim i międzynarodowym rynku – jeden z najlepszych czasów korzystania z aplikacji, stały jej rozwój, coraz większe zasięgi i budżety reklamowe.
    • BeReal, który wdarł się na salony Social Media.
    • Wykorzystywanie, i to nie tylko efektowne, ale i efektywne AR w marketingu.
    • Walka o autentyczność, szczerość w Social Media.

    Największa porażka roku 2022: 

    • Przejęcie Twittera przez Elona Muska
    • Nacisk Marka Zuckerberga na rozwój Metaverse kosztem innych działań
    • Bańka NFT i ślepe zaufanie
    • Fake newsy i dezinformacja, z którą nadal same Social Media jak i ludzie sobie nie radzą.
    • Post o Magiku w wykonaniu rocketjobs.pl
    • Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku
    • Brak skutecznej reakcji na wygraną za pracę wygenerowaną przez AI by Medicine.

    Najlepsza kampania roku 2022:

    • Profile w Social Media: Pizza Giuseppe, Inpost, Netflix, Żywiec 🙂
    • Kampania festiwalu Mystic Festival w Social Media.
    • Promocja wystawy Witkacego w Muzeum Narodowym z wykorzystaniem ARu.
    • Jakub Żulczyk i dostawa wafli familijnych o smaku chałwowym.

    Natalia Sikora
    Head of Marketing
    More Bananas

    Największy sukces roku 2022

    Przeciwdziałanie i edukowanie w zakresie dezinformacji. Przeżyliśmy w social mediach (i nie tylko) dość duże trzęsienie wraz z wybuchem wojny w Ukrainie. Dobiegała do nas masa komunikatów. Ogromne pole do popisu miały trolle i boty. Nastąpiła kolejna doskonała okazja, aby nasilać pewne skrajne nastroje. Dlatego uważam za niemały sukces postawę marek w social mediach, które tak mocno podkreślały, jak ważne jest sprawdzanie informacji i weryfikowanie źródeł. Wiele z nich postawiło na edukację i walczenie z fake newsami, a tych było naprawdę sporo.

    Największa porażka roku 2022 

    Elon Musk i zakup Twittera. Cała ta historia to jakby telenowela w odcinkach. Multimilioner  postanawia kupić Twittera, potem się wycofuje, następnie dochodzi do transakcji. Pierwsze radykalne zmiany, nietrafiony pomysł z płatną weryfikacją – wszystko to kreuje chaos i gorące dyskusje. Świat obserwuje w zdziwieniu, czekając, jak rozwinie się sytuacja. Gdy przychodzi mi pisać to podsumowanie w samym środku tego medium społecznościowego płonie. Nastroje wśród pracowników (i nie tylko) są absolutnie niepokojące.

    Najlepsza kampania roku 2022 

    RocketJobs i ich kampania dotycząca Gen Z. Kolejna generacja wchodzi z przytupem w znaczący wiek i wkracza na rynek pracy. Ma inne podejście od pozostałych pokoleń i może zrewolucjonizować niektóre fundamenty. Dlatego tak ważne jest zrozumienie młodego spojrzenia na świat. W czym zdecydowanie pomogła kampania “Wsłuchaj się w głos pokolenia pracy przyszłości” od RocketJobs. Widzimy w niej młodych ludzi, którzy opowiadają o swoich oczekiwaniach oraz obawach, co pozwala zrozumieć pracodawcom, co jest dla nich ważne i dlaczego. Całość jest zrealizowana w bardzo spokojnej i pozytywnej atmosferze, a to sprawia, że kampania jest niezwykle miła w odbiorze.

    Asia Bitowt
    Marketing Manager
    More Bananas

    Największy sukces roku 2022: Discord. Z platformy znanej tylko graczom, przeobraził się w prawdziwego komunikacyjnego kolosa! Liczba użytkowników tego medium wzrosła o 150% w latach 2019-2021, a wg nieoficjalnych doniesień z 2022 roku konto na Discordzie założyło prawie 300 milionów użytkowników*. To już nie tylko kanał dla geeków, lecz także miejsce spotkań marek z klientami, edukowania pracowników czy organizowania unikalnych wydarzeń. Ciekawostka: wirtualny koncert na Discordzie już się odbył – zorganizowała go amerykańska sieć fastfoodów Jack in the Box, a w roli głównej zagrało The Aquabats.

    *Źródło: whysosocial.pl

    Największa porażka roku 2022: Dawid Piątkowski KROPKA 😂 O Piątkowskim zrobiło się głośno, kiedy na TikToku chwalił się, że uwielbia łamać prawo i pokazywał swoje mieszkanie, podając przy tym cenę każdej znajdującej się tam rzeczy. Miarka się przebrała, kiedy ogłosił na Facebooku, że szuka asystentki zarządu. Wszystko byłoby ok, gdyby nie wymagania w stosunku do kandydatek: doświadczenie w modelingu, dyspozycyjność 24/7 oraz brak wynagrodzenia. Po fali hejtu Piątkowski tłumaczył, że to był oczywiście żart. Ale jakoś nikt mu nie uwierzył, no i niesmak pozostał… Najgorsze jest to, że asystentkę ZNALAZŁ.

    Najlepsza kampania roku 2022: Budująca wizja Polski w tęczowych kolorach, czyli kampania “Jutro w Polsce” zrealizowana przez media Agory we współpracy ze stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza. W social mediach pojawiły się stylizowane na newsy treści, ukazujące, jak mógłby w przyszłości wyglądać nasz kraj przyjazny społeczności LGBT+. W kampanii brali też udział znani ambasadorzy, postarzeni za pomocą filtra.

    Wojtek Żywolt
    Social Media Specialist & Trener
    More Bananas

    Największy sukces roku 2022:

    Sukcesem 2022 jest… autentyczność i wykorzystywanie w tym celu francuskiej aplikacji społecznościowej BeReal. Użytkownicy mają 2 minuty, aby opublikować posta – zdjęcie z przedniej i tylnej kamery telefonu, bez filtrów. Aplikacja działa z zaskoczenia, dzięki czemu możemy być bardziej spontaniczni i autentyczni. Jedną z pierwszych polskich marek, która posiada swoje konto BeReal, jest sklep internetowy x-kom.

    Jednak konkurencja nie śpi – możemy już publikować podobne materiały za pomocą TikToka, w ramach funkcji TikTok Now.

    Największa porażka roku 2022:

    Porażką 2022 jest powstanie polskiego serwisu społecznościowego dla pokolenia Z i Y. Mowa o lifestylowym portalu TVP S.A. – SwipeTo.

    W połowie listopada 2022 z aplikacji mobilnej korzystało ok. 10 tysięcy internautów, zaś ocena w Sklepie Play wynosiła 1,2 gwiazdki. Czy SwipeTo będzie czekał los Albicli?

    Najlepsza kampania roku 2022:

    Wiesz, że w 2023 roku Wilno obchodzi swoje 700. urodziny? Spokojnie, ja też o tym nie wiedziałem! Z tej okazji Agencja Go Vilnius stworzyła kampanię urodzinową, która ma zachęcić ludzi z całego świata do składania spóźnionych życzeń i odwiedzania stolicy Litwy.

    W ramach akcji stworzono platformę z e-kartkami 700birthdaycards.lt (możemy wysyłać zaległe kartki urodzinowe) oraz oficjalny spot kampanii w klimacie lat 90. Zobaczysz go tutaj.

    Dagmara Adamczyk,
    Social Media Specialist,
    More Bananas

    Największy sukces roku 2022: Mówienie o problemach psychicznych. Przełamywanie tabu i stereotypów na ten temat. Depresja i inne zaburzenia psychiczne przestają być powodem do wstydu. Jestem bardzo dumna z tej zmiany myślenia. Oby tak dalej!

    Na uwagę zasługuje projekt Martyny Wojciechowskiej “Młode Głowy” (tiktok.com/@mlode_glowy, www.bit.ly/3TLuXqE), w który zaangażowali się popularni twórcy/twórczynie TikToka, Youtuba, influencerki, influencerzy, aktorki i gwiazdy.

    Do mnie jako pierwszy dotarł film, gdzie  Bedoes mówi otwarcie o depresji na TikToku: www.bit.ly/3AszEio Szczegóły akcji: www.bit.ly/3URFUZb

    @mlode_glowy Martyna, a Ty jakie miałaś sposoby na walkę ze stresem? Dajcie znać jakie są Wasze sposoby! 🧡 #porozmawiajmy #mlodeglowy #otwarcieozdrowiupsychicznym #fundacjaunaweza #martynawojciechowska #stress #wywiad @Martyna Wojciechowska ♬ Stressed Out – twenty one pilots

    Największa porażka roku 2022: Elon Musk i jego “porządki” na Twitterze – dla nowego właściciela Twittera niebieski znaczek jest symbolem prestiżu, a nie weryfikacji, co szybko doprowadziło do dezinformacji, komedii i masowego usuwania kont przez użytkowników.źródło: IG @makelifeharder

    W momencie, gdy piszę to podsumowanie, na Twitterze przestał działać system zgłoszeń ochrony praw autorskich ze względu na masowe zwolnienia pracowników (przez Muska) i użytkownicy zaczęli publikować, np. pełnometrażowe filmy.

    Najlepsza kampania roku 2022: ROCKET JOBS i kampania Rozmowa o pracy.

    Na rynek pracy wkracza Pokolenie Zet wychowane całkowicie w erze Internetu. Mają oni zupełnie inne podejście do życia. Nowe technologie wpłynęły także na ich stosunek do zatrudnienia: www.bit.ly/3URyiWv. Łatwo przypiąć im łatkę roszczeniowych, ale młodzi zwracają naszą uwagę na problemy, którymi powinniśmy się zająć: nieżyciowe kierunki studiów, złe traktowanie praktykantów/praktykantek i stażystów/stażystek, nierealne oczekiwania pracodawców i wszechobecny kult pracoholizmu.

    Post-Millenialsi mają odwagę mówić na głos to, co ich starsi koledzy od lat tłamszą w sobie. Cenią sobie work life balance, a praca jest dla nich narzędziem do prowadzenia szczęśliwego życia, fajnym płatnym zajęciem. Nie rozumieją wyrażenia “nie da się”. Są odważni, kreatywni, biegli technologicznie i świetnie się komunikują. Warto ich posłuchać.

    Karolina Mrowiec,
    Social Media Specialist,
    More Bananas

    Największy sukces roku 2022: 

    Kontynuowanie promocji naturalności i powroty do autentyczności, która na Instagramie zdążyła zniknąć już kilka lat temu. Zainteresowane tematem marki rozpoczęły poważne rozważania nad szturmowaniem BeReal, choć w Polsce wciąż jeszcze na ten temat było zbyt cicho.

    Największa porażka roku 2022: 

    Poświęćmy chwilę na małe narzekanko. Jeśli z punktu widzenia osoby na co dzień działającej w social media miałabym pomyśleć o porażce, nie mogę nie wspomnieć o… sprawie technicznej. Czyli ciągłych zmianach w interfejsie i funkcjonalności serwisów oferowanych przez Meta. Powaga! Ulepszenia i nowości można wyliczać w nieskończoność: od nowych stron na Facebooku, które zastępują klasyczne, po zupełnie nowe cele w Menadżerze Reklam. Tak, zmiana jest jedyną pewną w świecie, ale te, z którymi zmierzasz się w codziennej pracy mogą być… co najmniej frustrujące.

    Anna Boenish
    Copywriterka
    More Bananas 

    Największy sukces roku 2022: 

    Umocnienie się TikToka jako strzał w dziesiątkę. TikTok nadal zbiera pokaźne wyświetlenia, jednocześnie będąc miejscem, które słynie ze swojej naturalności. Marki, które to rozumieją, dobrze sobie na nim radzą – Rossmann czy Żabka idealnie wpasowują się w aktualne trendy i zbierają sporo pochlebnych opinii. Nie boją się na pierwszy rzut oka trochę dziwnych, niezrozumiałych, nowoczesnych trendów i formatów, co wychodzi im na dobre.

    Największa porażka roku 2022: 

    Myślę, że niestety największą porażką będzie nadal rosnący poziom dezinformacji. Było to bardzo widoczne szczególnie po wybuchu wojny w Ukrainie. Atmosfera lęku i strachu sprawiała, że fake newsy w social mediach rozpowszechniały się w zawrotnym tempie.

    Coraz większą popularnością cieszyły się również niektóre praktyki związane z medycyną niekonwencjonalną, które mogą mieć znaczący wpływ na życie i zdrowie innych ludzi.

    Najlepsza kampania roku 2022:

    Na uwagę zasługuje kampania Szanuj Siebie od No Fluff Jobs. Dotyczyła ona zasad transparentnej rekrutacji i wypracowania nowego standardu ogłoszeń – z konkretnymi stawkami, zakresem obowiązków i informacją o rodzaju umowy. Rozmowy na ten temat to krok w stronę wyższego standardu na polskim rynku pracy, który nie tylko pozwoli na zaoszczędzenie czasu osobom ubiegającym się o konkretne stanowisko, ale również wyrówna szanse.

    Ilona Sieradzka
    Social Media&Content Marketing Specialist
    Podcast „Pierwsze kroki w social media”

    Największy sukces roku 2022:

    Umocnienie się pozycji Reels na Instagramie i ich wejście na Facebooka. Choć – wbrew obawom (również moim) – nie stały się głównym formatem w feedzie, to wykręcane przez nie zasięgi nie pozostawiają złudzeń: kto chce docierać do odbiorców, musi robić rolki.

    Największa porażka roku 2022:

    Promocja alkoholu w social media – niezależnie od tego, czy jest oznaczona, czy nie. W drugiej połowie roku tę kwestię nagłośnił Jan Śpiewak i… zaczęła się lawina. Coraz więcej osób zaczęło mówić o tym, jak bardzo jest to nie tylko niewłaściwe, ale i nielegalne – a jednak się dzieje. Sprawą zainteresowali się posłowie i miejmy nadzieję, że w 2023 doczekamy się aktualizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, która uwzględni w swoim brzmieniu warunki rzeczywistości internetowej.

    Najlepsza kampania roku 2022:

    Działania autopromocyjne Łodzi na Facebooku, które przykuwały uwagę grupy docelowej i marketerów. To jeden z najlepszych przykładów marketingu miejsc z ostatnich lat i dowód na to, że konsekwentnymi działaniami można odczarować wizerunek miasta.

    Justyna Przygoda
    Social Media & Content Specialist
    DevaGroup

    Największy sukces roku 2022: 

    Największym sukcesem roku 2022 był powrót do spotkań marketingowych offline. Konferencje marketingowe wróciły, a chętnych do uczestnictwa w nich przynajmniej w pierwszej połowie roku nie brakowało. W efekcie mogliśmy liczyć się z rekordowymi zasięgami wydarzeń takich jak semKRK#19 BIG, Mobile Trends 2022, I Love Marketing (www), Tigers United 4 (www) i wielu, wielu innych.

    Największa porażka roku 2022: 

    Rok 2022 był ciężki przede wszystkim ze względu na wybuch wojny na Ukrainie. W tym, jak do niej podeszły światowe marki należy dopatrywać się największych wizerunkowych porażek. Agresja rosyjska wywołała masowe wycofywanie się marek z Rosji. Jednak nie wszystkie koncerny poczyniły ten wysiłek, najwyraźniej uznając, że sprzedaż jest dla nich ważniejsza, niż dobre imię. W efekcie powstała specjalna, czarna lista nazywana potocznie listą wstydu. Można ją bez trudu znaleźć na stronie Uniwersytetu Yale.

    Lista jest na bieżąco aktualizowana (ostatnia aktualizacja pochodzi z 7.11.2022). Na liście znajdziemy wszystkie firmy, które nie wycofały się sprzedawania swoich towarów bądź usług w Rosji i o ile małe przedsiębiorstwa, dla których Rosja była głównym rynkiem zbytu, można jeszcze zrozumieć, o tyle gigantów takich, jak: Auchan-Retail, Calzedonia, Gorenje, Kawasaki, czy Tom Ford już niekoniecznie.

    Najlepsza kampania roku 2022:

    Wyróżniłabym tu mocno kampanię LEGO „Dziewczynki mogą wszystko”. Koncern bardzo merytorycznie podejmuje temat stereotypów płciowych, zaczynając od badań i solidnego researchu. Po zeszłorocznym badaniu Grupy LEGO i Instytutu Geeny Davis ds. Płci w Mediach jak na dłoni widać, że to rodzice chcący, bądź mniej ograniczają kreatywność dziewczynek poprzez zachęcanie ich do aktywności stereotypowo uznawanych za dziewczęce, jak śpiewanie, czy gotowanie.

    Z badań wynika, że głęboko zakorzenione stereotypy płciowe ograniczają dzieci, które nie rozwijają swoich pasji z obawy przed wyśmianiem przez rówieśników. LEGO chce z tym walczyć i walczy bardzo udanie, angażując w temat Martynę Wojciechowską, jedną z ciekawszych aktualnie osobistości medialnych.

    Warto wspomnieć też o kampanii banku ING, który zbudował „Miasto ING” na platformie gamingowej Roblox, czyli grę edukacyjną, która uczy nastolatków zarabiania i mądrego zarządzania pieniędzmi.

    Katarzyna Sobótka
    Content / Strategy Specialist
    Happy Parrots

    Największy sukces roku 2022: 

    W mojej ocenie, jednym z większych sukcesów w 2022 roku jest zwrot w kierunku bardziej naturalnego, generowanego przez użytkowników contentu i kampanie utrzymanie w tak samo naturalnym nurcie. Zdecydowanie pomaga w tym rosnąca rola TikToka: treści, które się tam pojawiają, są wciąż w większości wyraźnie amatorskie, tworzone pod wpływem chwili i spontanicznie, a niosą się viralowo i przyjmowane są z dużo większym entuzjazmem, niż wiele precyzyjnie zrealizowanych produkcji. Pojawienie się aplikacji BeReal, która w swoim założeniu przypomina nieco pozbawiony filtrów i uproszczony Instagram – taki, jakim była ta aplikacja w swoim pierwotnym założeniu- to także ukłon w kierunku naturalnego i znacznie bardziej relatable contentu oraz dowód na zmęczenie nachalnymi formami marketingu.

    Trend na naturalność i bardziej #UserGeneratedContent widać nie tylko na TikToku. Współpraca rodzimej marki Familijne z Jakubem Żulczykiem dowodzi, że i w środowisku Facebooka, uznawanym za nieco bardziej zachowawcze, zaczynają na dobre odnajdywać się fajne, storytellingowe kampanie stawiające na pierwszym miejscu pozytywny odbiór i sentyment wobec marki.

    Największa porażka roku 2022: 

    Może nie spektakularna, bo na (na szczęście) niewielką skalę – kampania, a raczej narracja wprowadzona przez rodzime biuro nieruchomości BRZOSKI poniosła się w sieci szerokim echem, w efekcie viralowego udostępniania ich spotu reklamowego. W czasach, gdy przykładów na niskobudżetowe, ale kreatywne i bazujące na pozytywnych wartościach kampanie nie brakuje, spot ociekający stereotypami, epatujący patriarchatem i zwyczajnie – ukazujący w najbardziej prymitywny sposób rolę kobiet i mężczyzn jest po prostu strzałem w kolano. Czy zawsze chodzi o to, żeby mówili, nieważne jak mówią? Nie sądzę – zwłaszcza, że mowa o teoretycznie poważnej branży i biznesie, której tego rodzaju rozgłos zwyczajnie nie pomaga. Tak więc inicjatywa – tak, koncepcja i realizacja – duże nie. To jednocześnie dowód na to, że nie zawsze prezes wie najlepiej, jakiego marketingu potrzebuje firma 🙂.

    Najlepsza kampania roku 2022:

    Mimo, że rok 2022 nie należał do najłatwiejszych i w dużej mierze komunikację w social media zdominował konflikt w Ukrainie czy inflacja, w sieci znalazło się miejsce dla treści, które wywołują uśmiech i celują prosto w serce użytkownika. Wraz z czerwcową premierą serialu Stranger Things 4,  w wyniku współpracy z Netflix i Spotify, pojawiła się możliwość wygenerowania spersonalizowanej playlisty nawiązującej do serialu – ale opartej o osobiste preferencje muzyczne użytkownika. Kampania niosła się we wszystkich możliwych kanałach – na Faceboku, Instagramie czy TikToku, a użytkownicy chętnie włączali się do działania, generując playlisty i dzieląc się nimi w swoich mediach społecznościowych. Efekt? Setki tysięcy wygenerowanych playlist i zainteresowanie serialem wykraczające poza ilość odtworzeń nowego sezonu. No i zdecydowanie druga młodość dla wielu muzycznych hitów lat 80, która pozwoliła (chociaż na chwilę) oderwać się, zwłaszcza millenialsom, od często brutalnej i znacznie mniej barwnej rzeczywistości.

    Katarzyna Brożyna
    Digital Manager
    Opus B

    Największy sukces roku 2022: 

    Dla mnie największym sukcesem w social mediach jest wzmocnienie się pozycji TikToka. Marketerzy przeszli od „bardzo być może” do „chcemy zobaczyć propozycję działań”, co podyktowane jest moim zdaniem prokliencką postawie TikToka, a także jego wynikami. Być może penetracja wśród użytkowników jest jeszcze daleka od poziomu, który oferuje Facebook, ale jest już na poziomie Instagrama. Nie ma natomiast konkurencji, jeżeli chodzi o czas spędzony w aplikacji. Wg danych Madiapanelu z października, czas spędzany na TikToku w liczymy nie w godzinach, a dniach.

    Największa porażka roku 2022: 

    Porażek było tyle, że ciężko było mi wybrać tę jedną, największą. Przypomniałam sobie jednak o takim tworze jak Truth Social. Nie słyszeliście – nie martwcie się, bo 72% Amerykanów również nie słyszało o platformie społecznościowej Donalda Trumpa. O co chodzi? Pod koniec kadencji Trumpa w Białym Domu Twitter i Facebook zawiesiły go za posty dotyczące ataku na Kapitol z 6 stycznia. Wkrótce potem założył własną firmę medialną i technologiczną, która stworzyła nową alternatywną witrynę mediów społecznościowych o nazwie Truth Social na początku br. Jak podaje portal pewresearch.org z platformy w celach informacyjnych korzysta obecnie maksymalnie 2% Amerykanów, co jest wynikiem, hmm, niezadowalającym w kontekście zbliżającej się kampanii wyborczej w USA.

    Najlepsza kampania roku 2022:

    Dove od dawna na sztandar wynosi problemy związane z postrzeganiem ciała, nierealistycznymi standardami piękna, a także edukuje w kwestiach związanych z body positivity. W październiku br. firma opublikowała raport The Real Cost of Beauty Ideals”, który powstał we współpracy z Deloitte Access Economics. Wynika z niego, że “każdego roku 45 milionów Amerykanów doświadcza niezadowolenia ze swojego ciała, a 66 milionów doświadcza dyskryminacji ze względu na wygląd. A poważne problemy ze zdrowiem emocjonalnym, fizycznym i psychicznym zaczynają się już w wieku 10 lat.” W ramach kampanii, powstała seria filmów video promowana na YouTube, Instagramie, Facebooku i Twitterze. Marka zachęca również do dołączenia do prospołecznych inicjatyw takich jak np. #DetoxYourFeed. Jest to akcja “czyszczenia” swojego feedy z kontentu, który wywołuje w nas złe samopoczucie. Polecam.

     

    A Wy, macie swoje ulubione kampanie mijającego roku? Podzielcie się nimi w komentarzu.

    Redakcja

    Redakcja

    Udostępnij

    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Inne artykuły w tej kategorii