Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Optymalizacja wideo na YouTubie. Jak to robić dobrze?

Agnieszka Gałczyńska

Agnieszka Gałczyńska

Każdego dnia użytkownicy serwisu YouTube oglądają miliard godzin filmów. Nic dziwnego. W końcu obraz przemawia do człowieka 60 tys. razy szybciej niż tekst. YouTube zapewnia maksimum doznań czy minimum zaangażowania. Jak optymalizować wideo i kanał marki na platformie? Przeczytaj.

Mikrocontent 

Jeszcze przed wgraniem nowego wideo na platformę – zadbaj o pozycjonowanie kanału. Nazwa filmu powinna być zgodna z jego zawartością. Co to znaczy? Jeśli nagrałeś przepis – wideo powinno nosić nazwę dania. Unikaj nazywania plików cyframi, nic nieznaczącymi literami czy popularnym: „wideo 1”, „wideo 2”, „wideo 3”. Taka nazwa o niczym nie świadczy i nie pomaga w pozycjonowaniu wideo.

Zobacz też: Rozmiary grafik social media [LinkedIn, YouTube] 2024

Tytuł wideo

Tytuł wideo na YouTubie powinien być zgodny z zawartością merytoryczną filmu. Nie obiecuj użytkownikowi rzeczy, których nie dostanie. Nikt nie lubi rozczarowań. W taki sposób możesz tylko szybko stracić zaufanie użytkownika i pozbawić kanał kolejnych subskrypcji. Pamiętaj o słowach kluczowych, które użytkownik może wpisać w wyszukiwarkę, szukając filmów o podobnej tematyce. Nie owijaj w bawełnę. Tytuł powinien być krótki i precyzyjny. Nie zapomnij dodać do niego nazwę marki.

YouTube

Opis wideo

Większość użytkowników wchodzi na platformę YouTube, żeby obejrzeć film. W opisie wideo szuka krótkiego streszczenia. Postaraj się w dwóch zdaniach opowiedzieć o filmie, tak aby skłonić odbiorcę do obejrzenia materiału. Nie zapomnij o odpowiednim CTA (Call To Action). W opisie możesz też zawrzeć ważne dla Ciebie linki oraz odnośniki do mediów społecznościowych. Im dłużej użytkownik zostanie z Twoją marką – tym lepiej.

YouTube

Tagi

Tagi, które uzupełniasz w YouTube Studio powinny zawierać słowa kluczowe, które użytkownik może wpisać w wyszukiwarkę, kiedy chce znaleźć Twój film. Używaj tagów precyzyjnych (nazwa marki, produktu, osób, które występują w wideo), tagów opisowych (pytania jak coś zrobić np. jak dodać film na YouTube), tagów opisujących format wideo (ranking, wywiad, rozmowa). Warto również dodać nazwy (np. marki, produktu) bez polskich znaków, a trudne wyrazy zapisać ze słuchu lub z najczęściej pojawiającymi się błędami.

YouTube

Ekran końcowy i karty

Do każdego wideo dodaj ekran końcowy. To może być zajawka innych filmów czy zachęcenie do subskrypcji. Jeśli w montażu stworzysz designerską plansze – świetnie. Jeśli nie masz na to czasu lub ochoty, skorzystaj z dostępnych opcji w YouTube Studio. Dobrze dobrane ekrany końcowe mogą zwiększyć liczbę subskrypcji i sprawić, że użytkownik zostanie z Tobą na dłużej.

YouTube

Karty, czyli zajawki innych filmów, nowych playlist na Twoim kanale czy linków do strony www, które umieścisz w pierwszych sekundach filmu – wzbudzą zainteresowanie użytkownika. Dodaj do nich odpowiednie CTA i ciesz się lepszymi statystykami swojego kanału marki.

YouTube

Miniatura

Miniatura, którą dodajesz do filmu powinna przyciągnąć wzrok odbiorcy na tyle, aby spośród kilkunastu innych filmów wybrał właśnie Twój. Najlepszym sposobem na zwrócenie uwagi jest umieszczenie twarzy na miniaturze lub użycie wyróżniających się kolorów lub fontu. Tekst, który umieścisz na grafice powinien być zapisany dużym rozmiarem czcionki, aby był dobrze widoczny na urządzeniach mobilnych. Musi być też kontekstowo powiązany z tematyką wideo. Zdjęcie użyte na grafice powinno mieć duży kontrast i głębie ostrości. Pamiętaj, aby grafika miała dobrą jakość i było umieszczone na niej logo firmy.

YouTube

Optymalizacja kanału marki

Na YouTubie warto dbać o pierwsze wrażenie. Dlatego nie zapominaj o dostosowaniu kanału marki. Zadbaj o spersonalizowany awatar i cover photo. Powinno być ono dopasowane do różnych rozdzielczości, zawierać claim (hasło) marki (jeśli istnieje), zachęcenie do subskrybowania, linki social media. Zadbaj, aby było zgodne z identyfikacją wizualną marki i strategią marketingową. Cover photo możesz zmieniać co sezon lub raz na rok. Awatar w większości przypadków tak często się nie zmienia, ponieważ większość firm umieszcza w nim po prostu logo marki.

Sprawdź też: Optymalizacja kanału YouTube

Miernikiem sukcesu na YouTubie jest watch time. Dlatego dbaj o jakościowy content i dobre copy. Pamiętaj o optymalizacji wideo i samego kanału marki – tak, aby Twoje treści były nie tylko efektowne, ale i efektywne.

 

Agnieszka Gałczyńska

Agnieszka Gałczyńska

W pracy ogarnia content i... kilka innych całkiem fajnych rzeczy. Słowo OGARNIA pasuje do niej jak ulał, bo zawsze wie kto, co i gdzie.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii