Prowadzisz firmowe konto na LinkedInie i zajmujesz się kanałem marki na YouTubie, ale przygotowanie grafik nie są Twoją mocną stroną? Spokojnie. Mamy dla Ciebie zestawienie rozmiarów grafik social media.
Specjaliści rekomendują optymalne rozmiary grafik na portale społecznościowe, ale nie zawsze sprawdzają się one w praktyce. Jak sobie poradzić? Skorzystaj z naszych podpowiedzi.
WYMIARY GRAFIK – LINKEDIN 2025
- profil osobisty na LinkedIn – wymiary grafik 2025
- zdjęcie profilowe: 400×400 px. Maksymalny rozmiar obrazka to 8 MB.
- zdjęcie w tle: 1584 x 396 pikseli
- profil firmowy – wymiary grafik 2025
- zdjęcie profilowe: 300×300 px. Maksymalny rozmiar obrazka to 8 MB.
- zdjęcie w tle: 1128 x 191 pikseli.
- posty na LinkedIn – wymiary grafik 2025
- 1200 x 627
Zobacz też: Rozmiary reklam social media [Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest, TikTok]
Pamiętaj!
- grafiki zapisuj w formacie .png,
- gotowe grafiki optymalizuj (np. przez Tinypng.com),
- nadawaj odpowiednie nazwy grafikom – takie, które wskazują na to, co się na nich znajduje.
WYMIARY GRAFIK – YOUTUBE 2025
Na YouTubie zawsze dużo się dzieje. Warto zadbać nie tylko o doskonale przygotowane wideo, ale również o warstwę graficzną kanału.
- Zdjęcie profilowe na YouTubie powinno mieć wymiar 800×800 px.
- Specjaliści YouTube’a rekomendują, aby cover photo miało rozmiar 2560×1440 px. Obszar bezpieczny grafiki (widoczny dla użytkownika) to 1546×423 px.
- Miniaturę wideo, którą dodajesz przy optymalizacji każdego filmu przygotuj pod wymiar 1280×720 px.
- Pamiętaj, że miniatura powinna posiadać duży kontrast i głębie ostrości. Jeśli stosujesz tekst, zadbaj o duży font, który będzie dobrze widoczny również na urządzeniach mobilnych.
Pamiętaj, aby grafiki, które reprezentują kanały Twojej marki były dopracowane i miały odpowiedni rozmiar. Tylko atrakcyjne wizualnie przekazy przyciągną uwagę widza.