Prowadzisz firmowe konto na LinkedInie i zajmujesz się kanałem marki na YouTubie, ale przygotowanie grafik nie są Twoją mocną stroną? Spokojnie. Mamy dla Ciebie zestawienie rozmiarów grafik social media.
Specjaliści rekomendują optymalne rozmiary grafik na portale społecznościowe, ale nie zawsze sprawdzają się one w praktyce. Jak sobie poradzić? Skorzystaj z naszych podpowiedzi.
WYMIARY GRAFIK – LINKEDIN 2023
Sugerowane przez LinkedIna wymiary zdjęcia profilowego to 400×400 px (profil osobisty) i 300×300 px (profil firmowy). Graficy More Bananas rekomendują w obu przypadkach stosować wymiar 400×400 px. Maksymalny rozmiar obrazka to 8 MB.
Kolejną grafiką, która pomoże Ci się wyróżnić na tle konkurencji jest zdjęcie w tle, które powinno mieć rozmiar 1584×396 px (profil osobisty) i 1128×191 px (profil firmowy).
Zobacz też: Rozmiary reklam social media [Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest, TikTok]
Specjaliści LinkedIna rekomendują, aby grafiki w udostępnianych postach miały wymiar 1200×627 px. Atrakcyjne treści przykuwają wzrok podczas scrollowania feedu, więc zadbaj, aby były one dopracowane.
Pamiętaj!
- grafiki zapisuj w formacie .png,
- gotowe grafiki optymalizuj (np. przez Tinypng.com),
- nadawaj odpowiednie nazwy grafikom – takie, które wskazują na to, co się na nich znajduje.
WYMIARY GRAFIK – YOUTUBE 2023
Na YouTubie zawsze dużo się dzieje. Warto zadbać nie tylko o doskonale przygotowane wideo, ale również o warstwę graficzną kanału.
Zdjęcie profilowe na YouTubie powinno mieć wymiar 800×800 px. Miniaturę wideo, którą dodajesz przy optymalizacji każdego filmu przygotuj pod wymiar 1280×720 px. Pamiętaj, że miniatura powinna posiadać duży kontrast i głębie ostrości. Logo jest obowiązkowe. Jeśli stosujesz tekst, zadbaj o duży font, który będzie dobrze widoczny również na urządzeniach mobilnych.
Specjaliści YouTube’a rekomendują, aby cover photo miało rozmiar 2560×1440 px. Obszar bezpieczny grafiki (widoczny dla użytkownika) to 1546×423 px.
Pamiętaj, aby grafiki, które reprezentują kanały Twojej marki były dopracowane i miały odpowiedni rozmiar. Tylko atrakcyjne wizualnie przekazy przyciągną uwagę widza.