Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Metropolia Krakowska: razem dbamy o rozwój regionu [CASE STUDY]

Redakcja

Redakcja

More Bananas odpowiadało za wsparcie eksperckie i szkoleniowe oraz wdrażanie Strategii komunikacji Metropolii Krakowskiej. Dzięki temu posiadają oni niezbędną wiedzę z digital marketingu i planowania działań internetowych do końca 2023 roku.

Metropolia Krakowska to stowarzyszenie, w którym gminy mogą efektywnie współpracować i wypracowywać rozwiązania mające służyć podwyższeniu jakości życia mieszkańców. Odpowiadają oni m.in. za współpracę w zakresie poprawy jakości powietrza, dostępu do zintegrowanego transportu publicznego, rozwoju potencjału turystycznego gmin oraz koordynacji działań mających na celu zapewnienie dostępu do wysokiej jakości usług społecznych.

WYZWANIE DLA AGENCJI

Zadaniem agencji było stworzenie planu kampanii informacyjnej Metropolii Krakowskiej z uwzględnieniem działań dla stowarzyszenia oraz zorganizowanie cyklu szkoleń i warsztatów z zakresu digital marketingu dla przedstawicieli gmin zrzeszonych w Metropolii Krakowskiej. Główne cele wyżej wymienionych działań to budowanie świadomości marki oraz dotarcie do wybranych grup docelowych, w których są obecni m.in. mieszkańcy, turyści, przedsiębiorcy oraz potencjalni partnerzy projektowi stowarzyszenia.

Efektem działań miało być również przekazanie niezbędnej wiedzy z zakresu digital marketingu oraz stworzenie dokumentu z dokładnym planem i opisem działań, które będą spełniać założone cele.

Za obsługę odpowiadała Anna Ledwoń-Blacha – Creative Owner agencji oraz Piotr Siwiec – Digital Marketing Coordinator.

ROZWIĄZANIE

W pierwszej kolejności – w oparciu o opracowaną strategię komunikacji MK – przeprowadziliśmy dokładną analizę marki i jej odbiorców. W jej skład wchodziły m.in. aktualne trendy, określenie tożsamości marki i sprecyzowanie działań do 2030 roku. W porozumieniu ze stowarzyszeniem ustaliliśmy cele i priorytety. Na tej podstawie został stworzony plan kampanii informacyjnej Metropolii Krakowskiej.

Oprócz tego ważnym aspektem były warsztaty związane z digital marketingiem. Spotkania dotyczyły zasad działania algorytmów w mediach społecznościowych i kampaniach płatnych, tworzenia skutecznych treści w social mediach – tekstów, kreacji graficznych, wideo.

PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ

Agencja stworzyła dokument, w którym zostały ujęte wszystkie najważniejsze informacje dotyczące komunikacji digitalowej dla stowarzyszenia m.in. grupy docelowe, cele kampanii, wybór kanałów komunikacji wraz z konkretnymi liniami i harmonogramem postów oraz działania płatne. Wzięliśmy również pod uwagę specyfikę działań dla gmin i zaproponowaliśmy linie postów, przykłady kreacji i harmonogramy.

Oprócz tego stworzyliśmy brief komunikacyjny – informacje o Metropolii Krakowskiej w pigułce, który może służyć jako podstawa do mówienia o marce w mediach. Zawarliśmy w nim trzy akapity o tym, jakie gminy wchodzą w jej skład, co jest celem działań stowarzyszenia oraz w jaki realny sposób przyczyniają się oni do poprawy jakości życia mieszkańców.

Piotr Siwiec, Digital Marketing Coordinator More Bananas przeprowadził łącznie 4 spotkania szkoleniowo-warsztatowe na tematy:

  • Algorytmy, zachowania użytkowników i charakterystyka wybranych kanałów digital marketingowych. Dobór komunikacji do danego medium i odbiorcy.
  • Efektywne tworzenie skutecznych treści w social mediach.
  • Tworzenie strategii i planów promocji w social media.
  • Narzędzia social media i podstawy analityki digital.

Szkolenia były dopasowane do Planu Kampanii Informacyjnej i służyły wypracowaniu optymalnych rozwiązań do promocji stowarzyszenia i gmin.

Rezultaty współpracy

REZULTATY

W trakcie współpracy Stowarzyszenie Metropolii Krakowskiej pozyskało wiedzę dotyczącą social mediów, analityki, wdrażania  strategii, opracowywania planów promocji, algorytmów i charakterystyki kanałów digital marketingowych.

Podczas szkoleń uczestnicy mieli okazję przełożyć teorię na praktykę i dopasowywać omawiane zagadnienia do działań stowarzyszenia. Dodatkowo otrzymali kompleksowy 82-stronicowy dokument zawierający wszystkie niezbędne informacje i dane do rozpoczęcia komunikacji w social mediach.

Chcesz dowiedzieć się, jak prowadzić marketing w swojej branży? Napisz do nas: halo@morebananas.pl

 

Redakcja

Redakcja

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii