More Bananas odpowiadało za wsparcie eksperckie i szkoleniowe oraz wdrażanie Strategii komunikacji Metropolii Krakowskiej. Dzięki temu posiadają oni niezbędną wiedzę z digital marketingu i planowania działań internetowych do końca 2023 roku.
Metropolia Krakowska to stowarzyszenie, w którym gminy mogą efektywnie współpracować i wypracowywać rozwiązania mające służyć podwyższeniu jakości życia mieszkańców. Odpowiadają oni m.in. za współpracę w zakresie poprawy jakości powietrza, dostępu do zintegrowanego transportu publicznego, rozwoju potencjału turystycznego gmin oraz koordynacji działań mających na celu zapewnienie dostępu do wysokiej jakości usług społecznych.
WYZWANIE DLA AGENCJI
Zadaniem agencji było stworzenie planu kampanii informacyjnej Metropolii Krakowskiej z uwzględnieniem działań dla stowarzyszenia oraz zorganizowanie cyklu szkoleń i warsztatów z zakresu digital marketingu dla przedstawicieli gmin zrzeszonych w Metropolii Krakowskiej. Główne cele wyżej wymienionych działań to budowanie świadomości marki oraz dotarcie do wybranych grup docelowych, w których są obecni m.in. mieszkańcy, turyści, przedsiębiorcy oraz potencjalni partnerzy projektowi stowarzyszenia.
Efektem działań miało być również przekazanie niezbędnej wiedzy z zakresu digital marketingu oraz stworzenie dokumentu z dokładnym planem i opisem działań, które będą spełniać założone cele.
Za obsługę odpowiadała Anna Ledwoń-Blacha – Creative Owner agencji oraz Piotr Siwiec – Digital Marketing Coordinator.
ROZWIĄZANIE
W pierwszej kolejności – w oparciu o opracowaną strategię komunikacji MK – przeprowadziliśmy dokładną analizę marki i jej odbiorców. W jej skład wchodziły m.in. aktualne trendy, określenie tożsamości marki i sprecyzowanie działań do 2030 roku. W porozumieniu ze stowarzyszeniem ustaliliśmy cele i priorytety. Na tej podstawie został stworzony plan kampanii informacyjnej Metropolii Krakowskiej.
Oprócz tego ważnym aspektem były warsztaty związane z digital marketingiem. Spotkania dotyczyły zasad działania algorytmów w mediach społecznościowych i kampaniach płatnych, tworzenia skutecznych treści w social mediach – tekstów, kreacji graficznych, wideo.
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ
Agencja stworzyła dokument, w którym zostały ujęte wszystkie najważniejsze informacje dotyczące komunikacji digitalowej dla stowarzyszenia m.in. grupy docelowe, cele kampanii, wybór kanałów komunikacji wraz z konkretnymi liniami i harmonogramem postów oraz działania płatne. Wzięliśmy również pod uwagę specyfikę działań dla gmin i zaproponowaliśmy linie postów, przykłady kreacji i harmonogramy.
Oprócz tego stworzyliśmy brief komunikacyjny – informacje o Metropolii Krakowskiej w pigułce, który może służyć jako podstawa do mówienia o marce w mediach. Zawarliśmy w nim trzy akapity o tym, jakie gminy wchodzą w jej skład, co jest celem działań stowarzyszenia oraz w jaki realny sposób przyczyniają się oni do poprawy jakości życia mieszkańców.
Piotr Siwiec, Digital Marketing Coordinator More Bananas przeprowadził łącznie 4 spotkania szkoleniowo-warsztatowe na tematy:
- Algorytmy, zachowania użytkowników i charakterystyka wybranych kanałów digital marketingowych. Dobór komunikacji do danego medium i odbiorcy.
- Efektywne tworzenie skutecznych treści w social mediach.
- Tworzenie strategii i planów promocji w social media.
- Narzędzia social media i podstawy analityki digital.
Szkolenia były dopasowane do Planu Kampanii Informacyjnej i służyły wypracowaniu optymalnych rozwiązań do promocji stowarzyszenia i gmin.
REZULTATY
W trakcie współpracy Stowarzyszenie Metropolii Krakowskiej pozyskało wiedzę dotyczącą social mediów, analityki, wdrażania strategii, opracowywania planów promocji, algorytmów i charakterystyki kanałów digital marketingowych.
Podczas szkoleń uczestnicy mieli okazję przełożyć teorię na praktykę i dopasowywać omawiane zagadnienia do działań stowarzyszenia. Dodatkowo otrzymali kompleksowy 82-stronicowy dokument zawierający wszystkie niezbędne informacje i dane do rozpoczęcia komunikacji w social mediach.
Chcesz dowiedzieć się, jak prowadzić marketing w swojej branży? Napisz do nas: halo@morebananas.pl