Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
instagramer

Tik, tok, tik, tok… Czy Instagram wprowadzi na stałe format Reels?

Historia lubi się powtarzać. Po zmałpowaniu (;)) od Snapchata efemerycznego formatu w postaci Insta Stories, Facebook nie spuszcza z oczu konkurencji i już teraz testuje dobrze znaną z TikToka funkcję – tworzenia krótkich klipów z muzyką.

Fenomen TikToka

Obok rosnącej popularności TikToka nie można przejść obojętnie. Wystarczy spojrzeć na statystyki: aplikacja rozwija się w błyskawicznym tempie, najszybciej ze wszystkich portali społecznościowych przekroczyła miliard użytkowników. Dla marketerów to doskonałe narzędzie z ciągle drzemiącym potencjałem influencer marketingu, natomiast dla twórców Instagrama – konkurencja i zagrożenie.

Nowa funkcja, stare zasady

Jak się nie ma, co się lubi, to się… robi tak, by mieć. I zgodnie z tą myślą Instagram wprowadza w ramach Stories nową funkcję – 15-sekundowe klipy video z muzyką. Jednak to nie wszystko. Oprócz wspomnianej wcześniej nowej opcji, w sekcji “Odkrywaj” użytkownicy mogą przeglądać najlepsze, cieszące się największą uwagą materiały. Kolejnym wspólnym mianownikiem obu aplikacji jest katalog muzyki, z którego można tworzyć kreatywne remiksy, a także dostępność audio z materiałów publikowanych przez innych. Co więcej? Dostosowywanie czasu, tempa oraz łączenie nagrań.

Zobacz też: Darmowe wydarzenia marketingowe w Krakowie

Brazylijskie testy nowego formatu

W tym momencie większość korzystających z Instagrama musi obejść się smakiem, ponieważ opcja dostępna jest tylko na terenie Brazylii. Oczywiście, jak to zazwyczaj bywa, nie był to przypadkowy wybór. Brazylia wyróżnia się ogromną liczbą aktywnych użytkowników, twórców, a taniec i muzyka są nieodłącznym elementem ich kultury. Warto także wspomnieć, że jej mieszkańcy nie zwariowali (jeszcze!) na punkcie TikToka, tak jak np. Hindusi.

Niektórzy piszą o wyraźnej inspiracji, dyplomaci – o dużym wyrazie szacunku do marki, skoro chcą się nią zainspirować, a Ci o bardziej ciętym języku – o jawnym kopiowaniu. Niezależnie od nazewnictwa, pewnym jest, że w ciągu najbliższych miesięcy przekonamy się o finale akcji na własnych kontach. W geście triumfu lub frustracji będziemy mogli wtedy nagrać klip albo staromodnie – wrzucić post na Stories.

Autor: Jacek Szczepan 
Social Media Specialist

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
< Poprzedni wpis Następny wpis >
WP_Post Object ( [ID] => 2118 [post_author] => 7 [post_date] => 2020-01-29 09:00:20 [post_date_gmt] => 2020-01-29 08:00:20 [post_content] => Bananowe Warsztaty to cykl wydarzeń kierowanych do osób, które interesują się marketingiem, chcą zacząć pracę w tej branży lub usystematyzować posiadaną już wiedzę. Szkolenia prowadzone są przez specjalistów z naszej agencji, które daną tematykę znają z praktyki, bo zajmują się nią na co dzień w More Bananas. Każde uczestnictwo w warsztatach potwierdzaliśmy certyfikatem.    Pierwsza edycja szkoleń "Wakacje z marketingiem" odbyła się, jak sama nazwa wskazuje, w wakacje właśnie i zawierała 8 wydarzeń. Na każdym z warsztatów uczestnicy oprócz wiedzy teoretycznej zdobywali również tę praktyczną. Kolejno odbyły się szkolenia z: Facebooka, Facebook ADS, Instagrama, Influencer marketingu, Copwritingu, Contentu, LinkedIna i PR- u. Po pozytywnym odbiorze pierwszej edycji i licznych wiadomościach wyrażających chęć wzięcia udziału w kolejnych szkoleniach, zdecydowaliśmy się na jesienną edycję.  W trakcie drugiego cyklu, tym razem nazwanego "Marketingiem po godzinach", przeprowadziliśmy warsztaty nie tylko z poprzednich tematów, ale także wzbogaciliśmy je o 4 nowe: Strategię, You Tube, Poprawność językową w marketingu oraz Insta Stories.  Czas na małe podsumowanie dwóch edycji Bananowych Warsztatów. Obie edycje zaowocowały wieloma pozytywnymi opiniami o prowadzonych warsztatach. Niejednokrotnie zdarzało się tak, że poprzedni uczestnicy polecali kolejne swoim znajomym, a pracodawcy wysyłali na nie swoich pracowników.  Na warsztatach nie zabrakło emocji. W końcu hasłem naszej agencji jest: #KarmimyEmocjami. Wszystkie poszczególne warsztaty zapowiadaliśmy i relacjonowaliśmy na Insta Story.  Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku Dziękujemy wszystkim, którzy angażowali się w nasze ankiety i quizy. Jednak najbardziej miło nam było, gdy sami oznaczaliście się w naszej agencji i pokazywaliście atmosferę wspólnego zgłębiania wiedzy. Myślimy, że udało się nam i Wam pokazać, że zdobywanie marketingowych umiejętności może być arcyprzyjemne.  Do zobaczenia! :) Autor: Karolina Kumor Social Media Manager [post_title] => Bananowe warsztaty [PODSUMOWANIE] [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => bananowe-warsztaty-podsumowanie [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-06-21 15:44:44 [post_modified_gmt] => 2021-06-21 13:44:44 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl//?p=2118 [menu_order] => 34 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) WP_Post Object ( [ID] => 2162 [post_author] => 11 [post_date] => 2020-02-12 16:54:20 [post_date_gmt] => 2020-02-12 15:54:20 [post_content] => Od początku swojej działalności, TikTok szybko zyskuje na popularności. Zastanawiasz się czy warto na nim zaistnieć? Pewnie! Coraz to młodsze pokolenia rezygnują z Facebooka na rzecz najnowszych aplikacji. A co najważniejsze, nie ma tam jeszcze Twojej konkurencji!

Czym jest TikTok?

TikTok to jedna z najpopularniejszych aplikacji mobilnych, dzięki której użytkownicy mogą udostępniać krótkie humorystyczne pliki wideo do wybranej przez siebie muzyki. Sama apka została uruchomiona na początku 2017 roku przez chińskiego przedsiębiorcę branży IT ByteDance i zastąpiła popularną platformę społecznościową Musical.ly. W wyniku przejęcia, obie aplikacje w sierpniu 2018 roku zostały połączone w jedną. Musical.ly była najczęściej używana do nagrywania filmików, w których użytkownicy dopasowywali ruch ust i mimikę twarzy do wcześniej wybranej ścieżki dźwiękowej (pot. lip-sync). Obecnie TikTok oferuje różnego rodzaju filtry, efekty oraz, co najważniejsze, bazę utworów muzycznych. Pod nagraniami można zostawiać reakcje, ale także udostępniać je na innych platformach społecznościowych.

Użytkownicy TikToka w Polsce

Obecnie największą grupą korzystającą z aplikacji jest Pokolenie Z (13-21 lat), które urodziło się ze smartfonem w ręku i nie wyobraża sobie życia bez dostępu do sieci i mediów społecznościowych. Dzięki TikTokowi mają oni możliwość wyrażania siebie, interakcji z użytkownikami całego świata lub po prostu mogą spędzać wolny czas i scrollować treści.

Długość filmów na TikToku

Pojedyncze filmiki udostępniane za pośrednictwem aplikacji mogą trwać od 5 do 60 sekund, jednak najbardziej rekomendowane są te, które trwają nie więcej niż 15 sekund. Jeżeli planujesz stworzyć dłuższą opowieść - zawsze możesz utworzyć relacje, w których pojawi się kilka krótszych filmów. Zobacz też: Efekt synergii działań w handlu  Warto wspomnieć, że konta, które przekroczą ponad 1000 obserwatorów, mają możliwość publikowania dłuższych filmów.

Czy warto reklamować się na TikToku?

Zdecydowanie tak! Dlaczego? Dzięki aplikacji możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, nie tylko w Polsce, ale także zagranicą. Możesz zrobić to przy pomocy dwóch sposobów. Po pierwsze, współpracując z TikTokerami na zasadach lokowania produktów lub zakładając konto dla swojej marki. Jeśli zdecydujesz się na drugi wariant, musisz pamiętać, że publikowany przez Ciebie content powinien być pomysłowy, angażujący, a przy tym “nośny” i dobrej jakości. Zobacz też: Rozmiary reklam social media [Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest, TikTok]

Konto TikTok Pro

Każdy z użytkowników aplikacji może przejść na konto Pro, które jest dostępne za darmo. Jak skorzystać z tej funkcji? W ustawieniach kliknij w zarządzanie kontem, następnie “Przełącz się na konto Pro”, wybierz kategorię danych analitycznych i… gotowe! Od tego momentu masz dostęp do statystyk. Dane analityczne zostały podzielone na zakładki: Przegląd, Treść i Obserwujących. Przegląd - sprawdzisz łączną liczbę wyświetleń filmów, profilu oraz obserwujących osób. Treści - potrzebujesz cennych informacji dotyczących poszczególnych filmów? To tutaj znajduje się łączny czas odtwarzania, suma wyświetleń, średni czas oglądania i rodzaje źródeł ruchu (czyli miejsca, z których wyświetlane są Twoje filmy). Obserwujący - warto poznać swoich odbiorców. Przeglądając dane demograficzne i ich gusta, będziesz wiedzieć kiedy są najbardziej aktywni, co oglądali i czego słuchali.    

Typy reklam na TikToku

TikTok oferuje swoim użytkownikom obecnie sześć typów reklam: TopView, Brand Takeover, One Day Max, In-Feed Video, Hashtag Challenge i Branded Effects. TopView - pełnoekranowe wideo trwające od 5 do 60 sekund, które wyświetla się tuż po uruchomieniu aplikacji, pozwala na rozszerzanie zasięgu, dając przy tym gwarancję minimalnego czasu odtwarzania. Brand Takeover - kreacja trwająca 3-5 sekund, wyświetla się wszystkim użytkownikom otwierającym TikToka w danym dniu. Z formatu może korzystać tylko jeden reklamodawca dziennie. One Day Max - wideo wyświetlające się na głównej stronie “Dla Ciebie”, trwające do 60 sekund. Zawiera także wezwanie do działania aby skłonić użytkownika do bezpośredniej interakcji. In-Feed Video - dzięki nim możesz stworzyć 60 sekundowe pełnoekranowe wideo, a przy tym reklamy odtworzą się automatycznie. Znajdą się na głównej stronie “Dla Ciebie”. Pozwolą Ci na połączenie reklam z profilem Twojej marki. Hashtag Challenge - użytkownicy lubią dzielić się i tworzyć nowe treści. Marki, dzięki tej reklamie, mogą stworzyć własny hashtag challenge, który będzie promowany na liście popularnych hashtagów. Branded Effects - dzięki tej funkcji marki mogą stworzyć wyjątkowe filtry 2D i 3D, które będą później wykorzystywane przez ich fanów. Teraz, znając już specyfikę nowego medium oraz oferowane warianty reklam, będzie Ci łatwiej zaistnieć na TikToku. Ale pamiętaj! Masz tylko kilka sekund na to, aby potencjalni odbiorcy zainteresowali się produktami Twojej marki. Niech publikowane klipy będą pełne energii, kolorów i pozytywnych emocji! Autor: Wojciech Żywolt Social Media Specialist [post_title] => Fenomen TikToka: czy warto na nim zaistnieć? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => konto-na-tik-toku [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2021-06-21 15:44:36 [post_modified_gmt] => 2021-06-21 13:44:36 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl//?p=2162 [menu_order] => 31 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw )