Czy istnieje jedna niezawodna recepta na efektywne wypromowanie firmy w internecie? Oczywiście, że nie! Kanałów, w których możemy zaistnieć ze swoim biznesem z roku na rok jest coraz więcej. Efektywność naszych działań zależy przede wszystkim od zainwestowanych środków i czasu. Jedno jest pewne. Internet to doskonała przestrzeń, by pokazać światu swoją firmę, niezależnie, czy masz już ugruntowaną pozycję na rynku, czy dopiero stawiasz na nim pierwsze kroki. Sprawdź, jakie sposoby na reklamowanie biznesu w sieci rekomendujemy.
Przejrzysta strona www
Strona internetowa – to tu najczęściej klient po raz pierwszy ma styczność z naszą ofertą. Postaw na proste menu i czytelny interfejs, aby użytkownicy nie mieli problemu z odnalezieniem się na Twojej witrynie. Im krótsza droga do strony docelowej, tym większa szansa na zakup czy konwersję.
Twoja strona internetowa to wirtualna wizytówka Twojej firmy. Zadbaj o to, by poszczególne podstrony ładowały się w miarę szybko (max 3 sekundy!) a pobyt na nich nie doprowadzał użytkowników do zniecierpliwienia.
Nie mniejsze znaczenie ma wygląd strony. Zainwestuj w odpowiednią estetykę strony, czytelne czcionki, czy dobrej jakości grafiki. Wiele osób wybierając firmę do współpracy zwraca uwagę właśnie na walory estetyczne.
Pozycjonowanie witryny internetowej
Posiadasz czytelną i ładną stronę internetową? Super! Ale to nadal mało, by świat dowiedział się o istnieniu Twojej firmy. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na wypromowanie witryny jest pozycjonowanie. To dzięki niemu możesz podbić Google i bezpłatne wyniki wyszukiwania. Odpowiednio przeprowadzona strategia SEO sprawi, że Twoja strona będzie widoczna na 1. stronie Google! Dużym plusem SEO jest stały koszt usługi przy coraz większej liczbie klientów z miesiąca na miesiąc…
Bardzo ważnym elementem tutaj jest dobór odpowiednich fraz, na które strona ma się wyświetlać. Postaw na słowa kluczowe związane z Twoją ofertą produktową czy zakresem usług. Decydując się na ten kanał promocji trzeba pamiętać, że nie przynosi on natychmiastowych rezultatów. Na nie często trzeba czekać kilka miesięcy (zależnie od wielkości witryny). Jednak raz wdrożone zmiany nie są jednorazowe i pozwalają cieszyć się efektami przez bardzo długi czas.
Zainteresuje Cię również: Prowadzenie komunikacji na Facebooku dla kilku rynków
Kampanie Google Ads
To drugi ze sposobów (obok pozycjonowania), by zaistnieć ze swoją stroną internetową w Google. Tutaj jednak nasza witryna jest widoczna w płatnych wynikach wyszukiwania i ma oznaczenie – Ads. Reklamy Google Ads uznaje się za najszybszy sposób promocji firmy online. Kampanie te są zwykle widoczne na szczycie wyników Google, a więc nie da się ich przeoczyć.
Tutaj również bardzo ważny jest dobór słów kluczowych. Średnio płatna kampania w Google kosztuje od kilku groszy do kilkuset złotych za jedno kliknięcie. Im słowo kluczowe bardziej popularne, tym większe koszty kliknięcia. Specjaliści PPC stawiają często na frazy typu long tail, które są niedrogie, a przy tym jeszcze bardziej trafne. To sprawia, że kampanie Google Ads świetnie sprawdzają się w przypadku lokalnego promowania firmy.
Social media
Media społecznościowe to zupełnie inny kanał dotarcia do odbiorców niż wyszukiwarka Google. Dają one dużo różnych możliwości do zaprezentowania nie tylko oferty firmy, ale także tego, kim jest nasz zespół, jak pracuje i w czym się specjalizuje. Zależnie od tego, z jakiej strony chcesz zaprezentować swoją firmę, możesz użyć różnych kanałów social media – Facebook, czy Instagram – do tematów luźniejszych, bardziej lifestylowych, LinkedIn, czy Twitter do dzielenia się wiedzą i edukowania odbiorców. Media społecznościowe, jak żaden inny kanał dostarczają nam informacji o reakcjach użytkowników i pozwalają na sprawną interakcję z odbiorcami.
Jak sprawnie komunikować się z klientami za pośrednictwem social mediów dowiesz się z wywiadu Akademii Widoczni przeprowadzonego z Anią Ledwoń-Blachą! Zobacz koniecznie.
Blog
Chcesz zaistnieć jako ekspert w swojej dziedzinie? Załóż firmowego bloga! To świetny sposób na to, aby uzyskać pozycję lidera w branży i pokazać, że naprawdę znamy się na tym, co oferujemy. Niezależnie czy prowadzisz sklep z odzieżą, hurtownię meblarską, czy serwis sprzętu AGD – blog firmowy to pierwszy krok do efektywnej sprzedaży. Użytkownicy poszukujący porad w internecie, chętniej docenią firmę oferującą wartościowy content i jej pierwszej zaufają.
Ale to nie jedyna zaleta bloga firmowego! Systematycznie prowadzony i aktualizowany blog to dobry trik na wsparcie pozycjonowania w Google. Artykuły publikowane na Twojej stronie zwiększają szanse na wyższe pozycje w wyszukiwarce. Tutaj jednak również trzeba pamiętać o słowach kluczowych i odpowiednio zoptymalizowanej treści.
Wizytówka w Google Moja Firma
Zależy Ci na wypromowaniu firmy na lokalnym rynku? Szybkim i skutecznym rozwiązaniem będzie założenie wizytówki Google Moja Firma,. Zwiększa ona widoczność Twojego biznesu w lokalnych wynikach wyszukiwania, a także pojawia się jako element Featured Snippets.
Dzięki wizytówce użytkownicy nie tylko w łatwy sposób otrzymają najważniejsze informacje o Twojej firmie, ale także mogą wyznaczyć trasę, by dotrzeć do Ciebie. Warto dodać, że Google Moja Firma cały czas zwiększa zakres swoich funkcji. Obecnie można ją rozszerzyć o sekcję pytań i odpowiedzi, wydarzeń, postów, zdjęć no i oczywiście opinii – najchętniej odwiedzanej sekcji przez użytkowników.
Wizytówka GMB jest bezpłatna, dzięki temu niewielkim kosztem i nakładem pracy przekazujesz użytkownikom komplet informacji o swojej firmie.
Przeczytaj także: Jak tworzyć legendarne stories z wydarzeń? 20 protipów + scenariusz!
Wartościowy content
Zanim klient wybierze Ciebie i Twoją ofertę, warto zaskarbić sobie jego zaufanie! Jak to zrobić? Przekonaj go merytoryką. Pomogą Ci w tym różne, popularne formy contentowe. Dzieląc się wiedzą poprzez współpracę z portalami i redakcjami internetowymi docierasz do nowych czytelników i dzielisz się cennymi poradami. Jeśli zależy Ci na działaniu stricte reklamowym rozważ współpracę komercyjną i artykuły sponsorowane.
Możesz także postawić na swój autorski content taki jak: e-booki, webinary, podcasty, live’y w social mediach. Wbrew pozorom do nagrywania tego typu materiałów wcale nie potrzebujesz kosztownego sprzętu i wielkich umiejętności oratorskich. Pamiętaj, że to Ty znasz się najlepiej na ofercie swojego biznesu i masz największą wiedzą w tym temacie.
Bądź otwarty na propozycje z zewnątrz!
Marketing internetowy kreuje szereg możliwości dotarcia do nowych klientów i promowania firmy w sieci. Pamiętaj jednak, aby nie zamykać się wyłącznie na tych 7 powyższych propozycjach. Internet to przestrzeń, która co chwilę stawia nam nowe wyzwania i możliwości. W niektórych obszarach warto pomyśleć o połączeniu sił z inną firmą i wejściu we współpracę partnerską. Wpisy gościnne na bloga, wspólny webinar, czy wzmianka w poście na Facebooku to świetna okazja na wzajemne wsparcie, dotarcie do nowych użytkowników i rozszerzenie zasięgów.
Autor: Adrianna Nowak, widoczni.com
Bardzo ciekawy artykuł, powinien go przeczytać każdy właściciel firmy – bez względu na wielkość i profil biznesu. Wszystkie z wymienionych powyżej elementów promocji w sieci są bardzo ważne:)