Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter
Jak promować firmę w sieci

Jak promować firmę w sieci? Poznaj 7 niezawodnych sposobów

Czy istnieje jedna niezawodna recepta na efektywne wypromowanie firmy w internecie? Oczywiście, że nie! Kanałów, w których możemy zaistnieć ze swoim biznesem z roku na rok jest coraz więcej. Efektywność naszych działań zależy przede wszystkim od zainwestowanych środków i czasu. Jedno jest pewne. Internet to doskonała przestrzeń, by pokazać światu swoją firmę, niezależnie, czy masz już ugruntowaną pozycję na rynku, czy dopiero stawiasz na nim pierwsze kroki. Sprawdź, jakie sposoby na reklamowanie biznesu w sieci rekomendujemy.

Przejrzysta strona www

Strona internetowa – to tu najczęściej klient po raz pierwszy ma styczność z naszą ofertą. Postaw na proste menu i czytelny interfejs, aby użytkownicy nie mieli problemu z odnalezieniem się na Twojej witrynie. Im krótsza droga do strony docelowej, tym większa szansa na zakup czy konwersję.

Twoja strona internetowa to wirtualna wizytówka Twojej firmy. Zadbaj o to, by poszczególne podstrony ładowały się w miarę szybko (max 3 sekundy!) a pobyt na nich nie doprowadzał użytkowników do zniecierpliwienia. 

Nie mniejsze znaczenie ma wygląd strony. Zainwestuj w odpowiednią estetykę strony, czytelne czcionki, czy dobrej jakości grafiki. Wiele osób wybierając firmę do współpracy zwraca uwagę właśnie na walory estetyczne. 

Pozycjonowanie witryny internetowej

Posiadasz czytelną i ładną stronę internetową? Super! Ale to nadal mało, by świat dowiedział się o istnieniu Twojej firmy. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na wypromowanie witryny jest pozycjonowanie. To dzięki niemu możesz podbić Google i bezpłatne wyniki wyszukiwania. Odpowiednio przeprowadzona strategia SEO sprawi, że Twoja strona będzie widoczna na 1. stronie Google! Dużym plusem SEO jest stały koszt usługi przy coraz większej liczbie klientów z miesiąca na miesiąc… 

Bardzo ważnym elementem tutaj jest dobór odpowiednich fraz, na które strona ma się wyświetlać. Postaw na słowa kluczowe związane z Twoją ofertą produktową czy zakresem usług. Decydując się na ten kanał promocji trzeba pamiętać, że nie przynosi on natychmiastowych rezultatów. Na nie często trzeba czekać kilka miesięcy (zależnie od wielkości witryny). Jednak raz wdrożone zmiany nie są jednorazowe i pozwalają cieszyć się efektami przez bardzo długi czas.

Zainteresuje Cię również: Prowadzenie komunikacji na Facebooku dla kilku rynków

Kampanie Google Ads

To drugi ze sposobów (obok pozycjonowania), by zaistnieć ze swoją stroną internetową w Google. Tutaj jednak nasza witryna jest widoczna w płatnych wynikach wyszukiwania i ma oznaczenie – Ads. Reklamy Google Ads uznaje się za najszybszy sposób promocji firmy online. Kampanie te są zwykle widoczne na szczycie wyników Google, a więc nie da się ich przeoczyć. 

Tutaj również bardzo ważny jest dobór słów kluczowych. Średnio płatna kampania w Google kosztuje od kilku groszy do kilkuset złotych za jedno kliknięcie. Im słowo kluczowe bardziej popularne, tym większe koszty kliknięcia. Specjaliści PPC stawiają często na frazy typu long tail, które są niedrogie, a przy tym jeszcze bardziej trafne. To sprawia, że kampanie Google Ads świetnie sprawdzają się w przypadku lokalnego promowania firmy.

Social media

Media społecznościowe to zupełnie inny kanał dotarcia do odbiorców niż wyszukiwarka Google. Dają one dużo różnych możliwości do zaprezentowania nie tylko oferty firmy, ale także tego, kim jest nasz zespół, jak pracuje i w czym się specjalizuje. Zależnie od tego, z jakiej strony chcesz zaprezentować swoją firmę, możesz użyć różnych kanałów social media – Facebook, czy Instagram – do tematów luźniejszych, bardziej lifestylowych, LinkedIn, czy Twitter do dzielenia się wiedzą i edukowania odbiorców. Media społecznościowe, jak żaden inny kanał dostarczają nam informacji o reakcjach użytkowników i pozwalają na sprawną interakcję z odbiorcami.

Jak sprawnie komunikować się z klientami za pośrednictwem social mediów dowiesz się z wywiadu Akademii Widoczni przeprowadzonego z Anią Ledwoń-Blachą! Zobacz koniecznie.

Blog

Chcesz zaistnieć jako ekspert w swojej dziedzinie? Załóż firmowego bloga! To świetny sposób na to, aby uzyskać pozycję lidera w branży i pokazać, że naprawdę znamy się na tym, co oferujemy. Niezależnie czy prowadzisz sklep z odzieżą, hurtownię meblarską, czy serwis sprzętu AGD – blog firmowy to pierwszy krok do efektywnej sprzedaży. Użytkownicy poszukujący porad w internecie, chętniej docenią firmę oferującą wartościowy content i jej pierwszej zaufają.

 

Ale to nie jedyna zaleta bloga firmowego! Systematycznie prowadzony i aktualizowany blog to dobry trik na wsparcie pozycjonowania w Google. Artykuły publikowane na Twojej stronie zwiększają szanse na wyższe pozycje w wyszukiwarce. Tutaj jednak również trzeba pamiętać o słowach kluczowych i odpowiednio zoptymalizowanej treści. 

Wizytówka w Google Moja Firma

Zależy Ci na wypromowaniu firmy na lokalnym rynku? Szybkim i skutecznym rozwiązaniem będzie założenie wizytówki Google Moja Firma,. Zwiększa ona widoczność Twojego biznesu w lokalnych wynikach wyszukiwania, a także pojawia się jako element Featured Snippets.  

Dzięki wizytówce użytkownicy nie tylko w łatwy sposób otrzymają najważniejsze informacje o Twojej firmie, ale także mogą wyznaczyć trasę, by dotrzeć do Ciebie. Warto dodać, że Google Moja Firma cały czas zwiększa zakres swoich funkcji. Obecnie można ją rozszerzyć o sekcję pytań i odpowiedzi, wydarzeń, postów, zdjęć no i oczywiście opinii – najchętniej odwiedzanej sekcji przez użytkowników. 

Wizytówka GMB jest bezpłatna, dzięki temu niewielkim kosztem i nakładem pracy przekazujesz użytkownikom komplet informacji o swojej firmie.

Przeczytaj także: Jak tworzyć legendarne stories z wydarzeń? 20 protipów + scenariusz!

Wartościowy content

Zanim klient wybierze Ciebie i Twoją ofertę, warto zaskarbić sobie jego zaufanie! Jak to zrobić? Przekonaj go merytoryką. Pomogą Ci w tym różne, popularne formy contentowe. Dzieląc się wiedzą poprzez współpracę z portalami i redakcjami internetowymi docierasz do nowych czytelników i dzielisz się cennymi poradami. Jeśli zależy Ci na działaniu stricte reklamowym rozważ współpracę komercyjną i artykuły sponsorowane. 

Możesz także postawić na swój autorski content taki jak: e-booki, webinary, podcasty, live’y w social mediach. Wbrew pozorom do nagrywania tego typu materiałów wcale nie potrzebujesz kosztownego sprzętu i wielkich umiejętności oratorskich. Pamiętaj, że to Ty znasz się najlepiej na ofercie swojego biznesu i masz największą wiedzą w tym temacie.

Bądź otwarty na propozycje z zewnątrz!

Marketing internetowy kreuje szereg możliwości dotarcia do nowych klientów i promowania firmy w sieci. Pamiętaj jednak, aby nie zamykać się wyłącznie na tych 7 powyższych propozycjach. Internet to przestrzeń, która co chwilę stawia nam nowe wyzwania i możliwości. W niektórych obszarach warto pomyśleć o połączeniu sił z inną firmą i wejściu we współpracę partnerską. Wpisy gościnne na bloga, wspólny webinar, czy wzmianka w poście na Facebooku to świetna okazja na wzajemne wsparcie, dotarcie do nowych użytkowników i rozszerzenie zasięgów. 

Autor: Adrianna Nowak, widoczni.com

 

Udostępnij

FacebookTwitterPinterest
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
< Poprzedni wpis Następny wpis >
WP_Post Object ( [ID] => 14102 [post_author] => 2 [post_date] => 2022-04-12 09:29:45 [post_date_gmt] => 2022-04-12 07:29:45 [post_content] => Nasze działania pro publico bono oraz wsparcie organizacji pozarządowych obejmują różne obszary marketingu. Dominują wśród nich konsultacje w zakresie digital marketingu oraz szkolenia w wielu jego obszarach. W kilku przypadkach wsparliśmy tworzenie lub optymalizacje witryn siłami naszych programistów, designerów i speców od UX. Przeczytaj, komu i jak pomogliśmy pomagać!

Szkolenia

Res Sacra Miser Stowarzyszenie Dobroczynne „Res Sacra Miser ”jest organizacją pozarządową. Prowadzą działalność na rzecz osób z niepełnosprawnościami i osób potrzebujących. Aby mogli docierać do większej liczby zainteresowanych, nasza agencja przeprowadziła szkolenia z zakresu marketingu w mediach społecznościowych.  Przylądek Nadziei Przylądek Nadziei to Klinika Onkologii i Hematologii Dziecięcej we Wrocławiu. W celu poszerzenia swojej działalności i jeszcze efektywniejszego działania w mediach społecznościowych przeprowadziliśmy dla nich szkolenie z zakresu działań marketingowych na Instagramie.  Akcja Menstruacja Akcja Menstruacja to pierwsza polska fundacja, która powstała w celu walki z ubóstwem menstruacyjnym. W ramach wsparcia współuczestniczyliśmy w przygotowaniu strategii działań i kampanii kreatywnej #TabuNaŁawę. W jej ramach w restauracjach w wybranych miastach Polski pojawiły się broszury informacyjne, dotyczące tabu związanego z menstruacją. Dodatkowo przeprowadziliśmy szkolenia z zakresu działań w mediach społecznościowych.  DKMS Fundacja DKMS z powodu lockdownu musiała przenieść rekrutację dawców szpiku do sieci. Dzięki audytowi, konsultacjom i szkoleniom w marketingu w mediach społecznościowych, Fundacja poprawiła komunikację wewnętrzną oraz efektywnie kreuje swój wizerunek jako pracodawcy.  Zainteresuje Cię również: Content marketing - co to jest i dlaczego warto? Podstawy content marketingu

Konsultacje

Stowarzyszenie Pro Mundi Stowarzyszenie Pro Mundi i ich inicjatywa TERMINALE DLA NGO to projekt, który ma na celu zwiększenie liczbę wpłacanych darowizn. W ramach wsparcia przeprowadziliśmy konsultacje z zakresu marketingu.  Spółdzielnia Socjalna Równość  Spółdzielnia Socjalna Równość to firma z misją. Ich celem jest aktywizowanie kolejnych grup pracowniczych i tworzenie nowych miejsc pracy. Ze względu na pandemię musieli zmienić sposób prowadzenia swojej działalności. Rozpoczęli dowozy obiadów. W ramach konsultacji omówiliśmy dalszą komunikację w mediach społecznościowych, a wprowadzone działania przyniosły rezultaty już po paru tygodniach.  Polska Misja Medyczna Polska Misja Medyczna to stowarzyszenie, które zajmuje się profesjonalną pomocą medyczną ofiarom wojen, katastrof i kataklizmów. W trakcie konsultacji przeszliśmy przez trzy etapy: konsultacje strategiczne, konsultacje dotyczące działań reklamowych na Facebooku i Instagramie oraz politykę contentową, dotycząca m.in.kampanii „Przekaż 1% podatku”.
Bardzo rekomendujemy współpracę z More Bananas! Nie tylko kompetencje i wiedza w zakresie social mediów, ale też zrozumienie potrzeb organizacji sprawiło, że otrzymane wsparcie było dla nas nieocenione. Dziękujemy!
Go Healthy Girl, Centrum Praw Kobiet  Go Healthy Girl to kampania edukacyjna z inicjatywy CPK, która ma na celu zachęcenie kobiet do regularnych badań ginekologicznych i poszerzenia wiedzy na temat dostępnych metod zapobiegania schorzeniom intymnym. W ramach wsparcia mieli okazję wystąpić na różnego rodzaju eventach, m.in. na IV urodzinach More Bananas. Przekazaliśmy również na projekt darowiznę pieniężną.  Warto przeczytać również: Najpopularniejsze kanały social media - który sprawdzi się w twoim biznesie? Pogotowie marketingowe More Bananas Pogotowie marketingowe More Bananas to nasza inicjatywa, która miała na celu wsparcie lokalnych firm i organizacji w zmianie modelu działania ze względu na lockdown. Zaoferowaliśmy wsparcie merytoryczne w planowaniu i realizacji działań marketingowych. Blisko połowa zgłaszających się do nas firm uzyskała pomoc w postaci konsultacji marketingowych oraz analiz komunikacji w digitalu, popartych konkretnymi wskazówkami. Polskie Stowarzyszenie Zero Waste Zero Waste to stowarzyszenie, które realizuje działania na rzecz zmiany świadomości społecznej dotyczącej bezodpadowej stylu życia. Działania realizują poprzez dzielenie się wiedzą i narzędziami, które wspierają obywateli, instytucje i przedsiębiorstwa. Nasze działania objęły przeprowadzenie audytu komunikacji w mediach społecznościowych oraz sformułowanie wytycznych do kampanii reklamowej na Facebooku, aby dotrzeć do szerszej grupy odbiorców i usystematyzować działania online.  Fundacja SEED  Fundacja SEED wspiera rozwój karier młodych ludzi, dzięki szkoleniom i programom mentoringowym. Aby mogli robić to jeszcze efektywniej, opracowaliśmy dla nich branding, design WWW, a całość wsparliśmy konsultacjami z zakresu marketingu strategicznego.  Corona Ninjas  Corona Ninjas to projekt, który miał na celu niesienie pomocy szpitalom w walce z pandemią. Zaprojektowaliśmy branding oraz przeprowadziliśmy konsultacje strategiczne. W ich wyniku uruchomiliśmy zbiórkę, podczas której uzbieraliśmy 20 190 zł na pomoc Przeczytaj także: Relacje na Facebooku - wszystko, co chcesz o tym wiedzieć, a boisz się zapytać.

Web development

Zupa na plantach  "Zupa na plantach" to zespół, który wspiera osoby w kryzysie bezdomności. Fundacja poprosiła nas o pomoc w implementacji modułu umożliwiającego darowizny pieniężne online z poziomu strony www.zupanaplantach.pl.

Inne formy wsparcia

5 Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką SP ZOZ w Krakowie Na zakończenie wyjątek, bo nie mamy tu do czynienia z NGO. 5 Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką SP ZOZ w Krakowie świadczy usługi na światowym poziomie przy wykorzystaniu najnowszych rozwiązań technologicznych. W 2020 roku wsparliśmy ich darowizną na walkę z COVID-19.  Obiecujemy kontynuować wsparcie marketingowe organizacji działających na rzecz potrzebujących i zachęcamy do wspierania różnego rodzaju stowarzyszeń i organizacji pozarządowych, których działania są Wam bliskie.  [post_title] => Wsparcie marketingowe dla organizacji pozarządowych [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => wsparcie-marketingowe-dla-organizacji-pozarzadowych [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2022-04-14 15:51:26 [post_modified_gmt] => 2022-04-14 13:51:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl/?p=14102 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) WP_Post Object ( [ID] => 13995 [post_author] => 2924 [post_date] => 2022-04-19 13:34:37 [post_date_gmt] => 2022-04-19 11:34:37 [post_content] => Jeśli masz konkretne wymagania i chcesz by ktoś je spełniał, warto je jasno komunikować. Nie inaczej sprawa ma się ze współpracą z influencerem.

Opis działania

Jeśli masz dokładne wymaganie względem twórcy, napisz mu to. Jeśli liczysz na jego inwencję, to pamiętaj o dobrym briefie, w którym zawrzesz takie informacje, jak:
  • czym jest Twój produkt/usługa
  • jaka jest misja Twojej marki
  • jaka jest rola marki w życiu jej odbiorców
  • kim jest Twoja grupa odbiorcza (wiek, demografia, zainteresowania)
  • jaki jest cel Waszej współpracy
  • co odbiorcy influencera mają czuć po zetknięciu się z jego komunikatem
  • jakie niezbędne informacje powinien przekazać.

Wszystkie ważne daty

Ustal z influencerem nie tylko datę publikacji, ale pamiętaj też o uzgodnieniu z nim, do kiedy powinien wysłać Ci materiał do akceptacji, jaki ma czas na wprowadzenie ewentualnych poprawek oraz do kiedy powinien dostarczyć Ci statystyki z działań będących częścią współpracy. Być może zaciekawi Cię również 5 najpopularniejszych rodzajów działań z influencerami

Forma rozliczenia

Choć wielu influencerów prowadzi działalność gospodarczą, to jednak nie wszyscy tak robią. Warto więc przy ustalaniu stawek ustalić też formę rozliczenia. Zwłaszcza że dostając wycenę „netto”, co innego będzie miał na myśli twórca, który wystawia faktury, a co innego ten, który rozlicza się w formie umowy cywilno-prawnej.

Punkty styku

Coś, co sprawiło, że odzywasz się właśnie do tego influencera. Może to być tematyka jego kanału, ale może to też być specyficzne poczucie humoru, pasujące do Twojej marki. Co by to nie było, daj twórcy znać, bo może mu to bardzo pomóc w przygotowaniu dla Ciebie idealnej promocji.

Określenie lokalizacji publikacji

Często influencer prowadzi więcej niż jeden kanał w mediach społecznościowych, warto więc warto zaznaczyć miejsce na publikacje Twoich treści. Pamiętaj też, że często jeden kanał społecznościowy daje więcej niż jeden format. Na Instagramie twórca może opublikować post, Stories, czy Reels. Często każdy format ma inne plusy i minusy, ale też różną pracochłonność i będzie w inny sposób wyceniany przez twórcę. Przeczytaj także: Autentyczność na wagę złota w influencer marketingu

Liczba publikowanych materiałów

Wiesz już „co”, czas na „ile”. To znaczy ile w ramach tych działań ma pojawić się kafelków w Stories, jak długo ma trwać promowanie produktu na YouTube, czy ile postów na Facebooku ma opublikować twórca. Pamiętaj jednak, by nie ograniczać twórcy zbyt mocno. Jeśli influencer generalnie publikuje Stories na 2-3 kafelki i jego odbiorcy są przyzwyczajeni do takiej formy, to zmiana niekoniecznie musi mieć sens. Może się okazać, że krótszy materiał, da Ci lepszy efekt.

Brak innych brandów w promowanym materiale

Jeśli influencer miał promować buty Nike, a na promocyjnym zdjęciu wrzuca swoją stylizację z torbą Adidas i bluzą Puma, to nie jest najlepsze połączenie. Co więcej, brandy te nawet nie muszą być konkurencyjne. Gdy influencer na zdjęciu będącym materiałem promocyjnym umieści logo fast foodu, to nawet jeśli Twoja marka nie jest związana gastronomią czy zdrowym stylem życia, Twoi odbiorcy mogą potraktować to jak promocję niezdrowych zachowań. Zainteresuje Cię również: 5 powodów, przez które influencer marketing "nie działa"

Utrzymanie widoczności materiału

Warto ustalić jak długo materiał ma być widoczny na kanale twórcy. Bez tego może się okazać, że influencer nawet już po kilku dniach ten materiał usunie. Pamiętaj, że nie o wszystkich tych rzeczach musisz mówić w pierwszym kontakcie. Co więcej, nawet nie powinieneś, bo tak wielka lista na starcie może być przytłaczająca. Wystarczy, że część tych informacji przekażesz w umowie. Jednak ważne by obie strony miały co do tego jasność przed podjęciem współpracy. Autorka: Ania Boczar, specjalistka ds. influencer marketingu [post_title] => 8 rzeczy, które warto ustalić przed współpracą z influencerem [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => open [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 8-rzeczy-ktore-warto-ustalic-przed-wspolpraca-z-influencerem [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2022-04-22 12:00:55 [post_modified_gmt] => 2022-04-22 10:00:55 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://morebananas.pl/?p=13995 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 1 [filter] => raw )