Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Jak rozpocząć przygodę
z Instagramem, czyli podstawy podstaw przy zakładaniu konta

Kasia Witkowska

Kasia Witkowska

Popularność Instagrama wciąż rośnie. Nic więc dziwnego, że pomału wypiera on Facebooka. Wiele nowych osób decyduje się na założenie konta w tym medium. Jeżeli jesteś jedną z nich albo chcesz ulepszyć swój profil – to ten tekst jest dla Ciebie.

Nazwa użytkownika

To pierwszy etap przy zakładaniu konta. Wiele osób długo szuka idealnej nazwy. Osobiście uważam, że najlepsze są proste rozwiązania, czyli nazwanie profilu imieniem i nazwiskiem (w przypadku marki osobistej) lub nazwą firmy (w przypadku organizacji). Te dane rzadko się zmieniają, dlatego użytkownicy lepiej je zapamiętają, a my stajemy się dzięki nim bardziej autentyczni.

Uwaga! Decydując się na taką formę nazwy, mogą pojawić się oczywiście problemy, że nasze dane są zbyt długie lub istnieje już takie konto. Wtedy najlepiej użyć skrótów i oddzielić je kropką lub znakiem podkreślenia (potocznie zwanego podłogą) np. Katarzyna Witkowska (nazwa użytkownika baaardzo długa, dlatego skróciłam ją do  -> ka_witkowska. W przypadku firm natomiast najlepiej sprawdzi się nazwa strony internetowej np. More Bananas -> morebananas.pl.

Oczywiście, jeżeli prowadzisz swojego bloga/vloga i jesteś (lub chcesz być) bardziej rozpoznawalny pod nickiem, to warto go wykorzystać i wpisać go jako nazwę swojego Instagrama. Robi tak wielu influencerów jak np. Joanna Kieryk (plaamkaa) czy Natalia Mielczarek (natalieeebeautyyy).

Podstawowe informacje

Pora na kolejny krok, czyli podstawowe informacje. Jest to miejsce na Twoim profilu, które jako pierwsze widzą odbiorcy. Powinny zatem znaleźć się tam podstawowe informacje o Tobie: nazwa użytkownika, imię i nazwisko, kategoria profilu, aktywny link, kontakt do Ciebie i biogram (o którym mowa w kolejnym akapicie). Wszystkie te pola wypełnisz, klikając na przycisk “edytuj profil”.

Zobacz też: Strategia content marketingowa krok po kroku

Tu pokazuje, jak można je uzupełnić:

Dobre rady i wytłumaczenie niektórych elementów:

1. Imię i nazwisko – jeżeli Twoja nazwa konta składa się z imienia i nazwiska, dobrze jest je powtórzyć lub w pełni rozwinąć. Nick będzie pogrubiony na Twoim profilu, więc skupi największą uwagę. A nie muszę chyba udowadniać, że te dane są Twoją najlepszą wizytówką.

2. Nazwa użytkownika – wcześniej wspominałam o idealnej nazwie użytkownika. Pamiętaj, żeby była ona krótka i jeżeli składa się z paru członów, to powinna być oddzielona np. kropką.

3. Witryna internetowa – jest to jedyny aktywny link na Twoim profilu, więc warto go wykorzystać do przekierowania na Twoją stronę, bloga, FB, YT czy ciekawy artykuł na np. firmowym blogu.

4. Biogram – ten temat rozwijam szerzej poniżej, ale pamiętaj, żeby wypełnić to pole w formie krótkich słów czy pojedynczych zdań, które najlepiej pokazują to, czym się zajmujesz.

5. Adres e-mail i telefon – te informacje będą szczególnie istotne, kiedy ktoś będzie chciał się z Tobą skontaktować lub kiedy zapomnisz swoje hasło.

Bio na Instagramie

W tej rubryce muszą być zawarte same najważniejsze informacje tworzące Twój osobisty krótki biogram. Krótki, bo do jego napisania masz do dyspozycji jedynie 150 znaków ze spacjami. Z tego powodu istotne będzie używanie skrótowców oraz haseł, które mogą wiele o Tobie powiedzieć, ale zajmują mało miejsca. Otwierając zakładkę “edytuj profil” i klikając zakładkę “biogram”, stworzysz własne bio. Zastanawiając się nad tym jak powinno ono wyglądać, pomyśl, co Ty sam chciałbyś dowiedzieć się o osobie/marce, której profil przeglądasz. Co zatem musi lub może się w nim znaleźć?

W przypadku marki osobistej:

1. Stanowisko, praca, jaką wykonujesz bądź to kim jesteś – np. Bloger, Korektor, Social Media Specialist itp.

2. Twoje zainteresowania, hobby czy pasje – mogą być pisane zarówno po polsku, jak i po angielsku (lepiej oczywiście postawić na jeden język) np. Interior lover. travel dreamer. To też dobre miejsce, by dodać swoje motto lub ulubiony cytat.

3. Hasztagi – dopasuj je lub stwórz własne hasztagi dostosowane do Ciebie i charakteru Twojego profilu, czyli tego, co można na nim znaleźć np. #flatlay, #beauty, #travel.

4. Kontakt – nie jest to obligatoryjny element, ale jeżeli chcesz, by inni pisali do Ciebie z chęcią współpracy, to kontakt mailowy powinien się pojawić.

W przypadku firmy/marki:

1. Informacja o tym, kim jesteście – agencja reklamowa, agencja seo, restauracja itp.

2. Miasto, gdzie jest Wasza siedziba lub gdzie świadczycie usługi – np. Kraków (KRK) czy Polska (PL).

3. Hasło przewodnie marki lub to, co oferujecie – motto, idea, główna misja marki i to, co może zaproponować przyszłym klientom/obserwatorom np. @socialtigerpl i ich bio “Agencja #socialmedia Social Tigers – z nami zostaniesz tygrysem swojej branży!”.

4. Unikatowe hasztagi – na IG wprowadzono niedawno śledzenie hasztagów, więc warto w bio zawrzeć charakterystyczne dla marki hasztagi np. jak w przypadku @art_estauracja #SztukaTworzenia #LudzieTworzą.

5. Kontakt – wstaw maila, dzięki któremu można się skontaktować w sprawie współpracy. To ułatwi i zachęci do kontaktu z Twoją marką.

Dobre praktyki w tworzeniu bio:

1. Skracaj – im mniej, tym lepiej. Staraj się tworzyć informacje o sobie na podstawie skrótów i haseł. Unikaj wielokrotnie złożonych  zdań.

2. Urozmaicaj – emotikony idealnie wyróżnią Twój biogram i wprowadzą do niego element przyciągający wzrok. Pamiętaj jednak, żeby z nimi nie przesadzić i by były one zgodne z tym, co robisz. Najlepiej wykorzystać neutralne emotki, czyli różnego typu strzałki czy wskazówki, które oddzielą od siebie tekst.

3. Hasztaguj – jest to zdecydowany wyróżnik, pod którym można będzie Cię odszukać. Postaw na kreatywność i indywidualność, a dzięki nim zostaniesz łatwiej zapamiętany.

4. Podziel – spraw, aby tekst był bardziej czytelny. Porozdzielaj go za pomocą enterów, co zdecydowanie ułatwi odbiór.

A może Ty masz jakieś rady dla osób rozpoczynających przygodę z Instagramem? Podziel się nimi w komentarzach :).

Autor:

Kasia Witkowska
Social Media Specialist

Kasia Witkowska

Kasia Witkowska

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii