Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Czy idealnie dopracowane Insta Stories to przeżytek?

Natalia Sikora

Natalia Sikora

Przygotowywane w specjalnych programach czy przez doświadczonego grafika. Dopasowane kadry, niestandardowe szablony i przyciągające wzrok elementy. To często najważniejsze składowe relacji na Instagramie. Wraz z nową generacją i zmianami, które zapoczątkowała – Insta Stories też mogą się odmienić. Czy użytkownicy Instagrama są zmęczeni i znudzeni idealnie dopracowanymi relacjami?

Instagram wciąż na topie

Aż 61,5% polskich użytkowników internetu używa regularnie Instagrama, a dla 12,7% z nich jest to ulubiona platforma społecznościowa. To wciąż doskonały kanał do komunikacji na linii marka-użytkownik, wzbudzający duże zaangażowanie. Stąd warto się przyjrzeć najnowszym tendencjom na tej platformie.

źródło: https://datareportal.com/reports/digital-2023-poland

Instagram przyzwyczaił nas do pięknych zdjęć, na które nakładamy specjalne filtry. To, w którym kierunku się rozwinął, spowodowało powstanie wielu narzędzi do tworzenia idealnie dopracowanych relacji. Zawierają one nie tylko ciekawe szablony czy filtry, ale całą masę narzędzi do edycji, dzięki którym można stworzyć idealnie doszlifowaną grafikę.

Relacje przez lata stawały się coraz bardziej popularną formą publikowanych treści w social media. Pojawiły się również na Facebooku, gdzie nie tak mocno zyskały uznanie. Użytkownicy chętniej sięgali do Insta Stories na Instagramie niż do postów publikowanych na stronie głównej.

Stąd też sam Instagram mocno rozwinał ten typ publikacji. Najpierw wprowadzając reakcje, potem serduszka, a w międzyczasie mnóstwo interaktywnych naklejek (link, ankiety, quizy, muzyka).

Zmiana pokoleniowa

Pokolenie Y tworzy swój nienaganny, przefiltrowany wizerunek, natomiast generacja Z woli bardziej autentyczną i szczerą autoprezentację. Z tego też powodu pokolenie Z nie lubi marek, które publikują wizerunek sfabrykowany i zbyt piękny, by mógł być prawdziwy.– Philip Kotler “Marketing 5.0”

I to właśnie ta tendencja w zachowaniu młodych konsumentów zaczęła powodować zmiany na Instagramie. Od pewnego czasu nie tylko influencerzy, ale także marki dbają o to, aby publikowane przez nich treści na Instagramie nie były idealnie przygotowane i wystylizowane. Często są to nawet tylko zdjęcia z linkiem do produktu. Nadal jednak zwraca się uwagę na estetykę, ale niezbyt przesadną, wręcz naturalną.

Wciąż popularne są narzędzia do przygotowywania relacji, niemniej wiele prostych funkcji, które oferuje Instagram można z powodzeniem wykorzystać w tworzeniu Insta Stories i sprostać oczekiwaniom odbiorców, tworząc relacje na dobrym poziomie.

Instagram vs rzeczywistość

Wrzucanie prostych (ładnych i dobrej jakości) zdjęć z krótkim opisem generuje większe zaangażowanie od tych przygotowanych na szablonie.

Po kosmetycznych zmianach, relacje miały więcej elementów przyciągających wzrok, zaoszczędziło to również pracy, ponieważ zostały bezpośrednio przygotowane w systemie Instagrama, gdzie mogły być zapisane jako wersje robocze i w każdym momencie opublikowane.

Dobrym sposobem jest nawet krótki komunikat i pokazanie większej liczby zdjęć.

To, co działa na korzyść relacji tworzonych z tzw. palca (wybierasz proste rozwiązania, które są dostępne w trybie tworzenia Instagrama), to bliskość i znajomość narzędzi odbiorcom.

Użytkownicy widzą Insta Stories przygotowane w sposób, w który i oni mogliby je zrobić. Nie są więc czymś nieosiągalnym, niezrozumiałym, a jednocześnie są powrotem do naturalności. Sprawiają też wrażenie spontanicznych (mimo że nie zawsze takie muszą być), co jest dużym plusem.

Postaw na zmiany i… testuj!

Spróbuj dla testu odejść od popularnych narzędzi i przetestuj, jak odbiorcy zareagują na, z pozoru, “proste” Insta Stories.

Najprostszą opcją, z którą często użytkownicy wchodzą w interakcję jest naklejka z suwakiem. Wystarczy, że dobierzesz odpowiednie emoji i dopasujesz do kontekstu relacji, a znacząco podniesiesz zaangażowanie. Przetestuj też naklejkę “Twoja kolej”, która mocno opiera się na zdjęciach, czyli na tym, co Instagram lubi najbardziej (mimo że ostatnio dość mocno promuje formaty wideo).

Publikuj proste ankiety i pytania otwarte, które będą dla Ciebie świetną opcją zbierania feedbacku i cennych wskazówek do polepszenia produktów czy usług. Stories z jednej strony mają stanowić rozrywkę, ale są też świetnym narzędziem sprzedażowym.

Jak niemal każda rzecz na świecie, także social media przechodzą konkretne zmiany. Są one tutaj dynamiczne i częste, dlatego obserwuj poczynania konkurencji czy agencji kreatywnych i wyłapuj zmiany. Nowe podejście jest zależne od wielu czynników takich jak charakter marki, obrana grupa docelowa czy choćby założenia strategiczne. Nie powinno to jednak oznaczać rezygnacji z testów. Sprawdzaj, co odpowiada grupie docelowej, i na co reaguje najchętniej.  Wtedy otrzymasz odpowiedź czy obrany kierunek jest dobry czy może być jeszcze lepszy.

Natalia Sikora

Natalia Sikora

Pozytywne doświadczenia, zaskakujące kreacje, dzielenie się emocjami i ich wywoływanie to główne założenia przy tworzeniu. Ogarniam nie tylko cudowny zespół profesjonalistów i profesjonalistek, ale także kompleksową obsługę klientów w agencji.

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii