Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Facebook dla Twojego biznesu

Jacek Szczepan

Jacek Szczepan

Facebook marketing to świetne rozwiązanie dla Twojego biznesu. Jeśli zastanawiasz się, jak powinna działać komunikacja na Facebooku, aby była ona skuteczna, jakie posty dodawać i na co zwracać uwagę – odpowiedzi znajdziesz poniżej!

Zacznij od… dobrze uzupełnionego profilu! 

Niektórzy zobaczą Twoje posty bezpośrednio na tablicy, ale część spotka się z Tobą właśnie na stronie na Facebooku. O co należy zadbać w pierwszej kolejności?

Zdjęcie w tle

Jakie? Dopasowane do Twojego biznesu! Najlepiej wyraziste i krótko informujące o tym, czym się zajmujesz. 

Dane kontaktowe 

Must have. Adres e-mail, telefon lub cokolwiek innego, gdzie klient_ka mogą się z Tobą skontaktować. 

Przekierowanie do strony WWW oraz innych mediów społecznościowych

Twoja strona WWW powinna wybijać się na pierwszy plan. Jeśli prowadzisz również Instagram, Tik-Tok czy LinkedIn to koniecznie dołącz odnośniki do swoich profili. 

Odnośnik do sklepu

Działasz w e-commerce? Połącz swój sklep internetowy z Facebookiem i dołącz go do swojej strony biznesowej. Nie tylko ułatwi Ci to oznaczanie konkretnych produktów na zdjęciach, ale również skróci ścieżkę zakupową

Krótki opis Twojej działalności 

Czym się zajmujesz? Jaka jest Twoja marka? Co możesz zaoferować potencjalnym klient_om? Opisz to w paru zdaniach! 

Zainteresuje Cię również: Relacje na Facebooku – wszystko, co musisz o tym wiedzieć, a boisz się zapytać

Przycisk CTA (np. wyślij wiadomość)

Nie zapomnij o dodaniu przycisku, który będzie wzywał do działania. Wyślij wiadomość, wyślij e-mail, a może zarejestruj się? Co najbardziej odpowiada Twoim potrzebom?

Zaangażuj swoją społeczność 

Facebook jest świetnym miejscem do tego, aby aktywizować już zgromadzoną społeczność. Dlaczego takie działania są istotne dla Twojego biznesu? 

  • Odbiorcy_czynie wejdą w interakcję z profilem i dzięki temu będziesz miał_ okazję z nimi porozmawiać! 
  • Osoby, które zareagują (polubienie, komentarz, udostępnienie) to kolejna grupa, do której możesz kierować swoje kampanie reklamowe. 
  • Dzięki udostępnieniom oraz oznaczaniu innych osób w komentarzach zwiększysz zasięg swoich postów. 

Czym są posty angażujące? To wszystkie treści, które mają zachęcić odbiorcę do określonej akcji na profilu. 

Przeczytaj także: Pro Tipy na początku działań performance

Ciekawym pomysłem będzie stworzenie gry bingo, która będzie dopasowana do Twojej marki. Zachęć odbiorców_czynie do skomentowania i wzięcia udziału w zabawie tak, jak zrobiło to Pracuj.pl! 

Pracuj1

Jakie jeszcze pomysły się sprawdzą? 

  • Reagowanie reakcjami („zostaw polubienie jeśli lubisz x, a serduszko jeśli y”). 
  • Pytanie o opinie na dany temat. 
  • Gry i zabawy słowne.
  • Oznacz znajomego, który… 
  • Wstaw zdjęcie w komentarzu… 
  • Memy.

Te formaty dobrze sprawdzą się również jako reklama na Facebooku. 

Facebook Pracuj 2

Zadbaj o grafiki, które przyciągną wzrok

Grafika to jedna z pierwszych rzeczy, na które ktoś zwróci uwagę, scrollując swojego Facebooka. 

O co warto zadbać? Na pewno o dobrej jakości zdjęcia oraz ujednolicenie kolorów, fontów i formatów. Dobrym pomysłem będzie też dodawanie logo do każdej grafiki. Dzięki temu wszystko będzie wyraziste, przejrzyste, kojarzone z Twoją marką i przykuwające wzrok. 

Zainteresuje Cię także: Prowadzenie komunikacji na Facebooku dla kilku rynków

Zobacz jak robi to Awiteks. Nazwa firmy, zielony kolor i zdjęcie produktu na pierwszym planie to świetny plan!

Awiteks

Nie bój się pokazywać produktu! 

Jeśli sprzedajesz swoje produkty, to nie ma wątpliwości, że powinny one pojawiać się na Twojej stronie na Facebooku. W jaki sposób je eksponować, żeby były atrakcyjne dla odbiorców? 

  • Produkt nie zawsze musi grać pierwsze skrzypce! Pamiętaj jednak, że jeśli nie będziesz go pokazywał_, to Twoi potencjalni klienci się o nim nie dowiedzą. 
  • Pokazuj go z różnych perspektyw i w ciekawych konfiguracjach. Sprzedajesz tekstylia? Pokaż aranżacje paru sypialni z jedną pościelą, każda w zupełnie innym stylu. Zainspiruj odbiorców_czynie! 
  • Dodaj swoje produkty w sklepie na Facebooka i oznaczaj je bezpośrednio na zdjęciu. Dzięki temu potencjalnie zainteresowana osoba w bardzo prosty sposób kliknie na przedmiot i przeniesie się do odpowiedniej podstrony. 

Zainspiruj się Kanluxem, który przedstawia swoje lampy w różnych aranżacjach. 

Kanlux

Jak widzisz, Facebook dla firm można prowadzić na naprawdę wiele sposobów. Wszystko zależy od tego, jaki biznes prowadzisz, co chcesz przekazać i jaki będzie Twój cel reklamowy. 

Przeglądaj inne profile, inspiruj się i testuj swoje sposoby!

A jeśli potrzebujesz wsparcia, zespołu, który zna najnowsze trendy i mierzalnych wyników, napisz do nas na halo@morebananas.pl. Przedstawimy Ci propozycję szytą na miarę! 

Autor: Jacek Szczepan, Marketing Strategist

Jacek Szczepan

Jacek Szczepan

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii