Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Email marketing: 7 błędów, których warto unikać

Anna Wawszkiewicz

Anna Wawszkiewicz

Email marketing to wciąż potężne narzędzie w rękach marketerów, choć wielu już od lat wieści jego rychły koniec. W dobie chaosu informacyjnego skuteczna komunikacja z klientami stała się prawdziwym wyzwaniem. Email marketing, mimo swojej prostoty, wciąż pozostaje jednym z najbardziej efektywnych sposobów dotarcia do odbiorców. Jednak, aby kampanie emailowe przynosiły oczekiwane rezultaty, należy unikać pewnych, często popełnianych błędów.

Ucz się na błędach innych, żeby nie musieć popełniać swoich. 

Znajomość najczęstszych pułapek w email marketingu pozwoli Ci zoptymalizować swoje kampanie, zwiększyć zaangażowanie odbiorców i osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe.

BŁĄD 1: Bombardowanie wiadomościami

Użytkownicy zgadzając się na komunikację mejlową ze strony marki z pewnością nie zgadzają się na bombardowanie wiadomościami. Skutkami przesycania skrzynki odbiorczej użytkowników są: irytacja, oznaczanie jako spam, rezygnacja z subskrypcji. A to z pewnością nie są działania, których oczekujemy. 

Mniej, znaczy więcej!

Optymalna częstotliwość wysyłek zależy od wielu czynników, takich jak branża, rodzaj produktów/usług, preferencje odbiorców.

Kluczem może okazać się też personalizacja. Spersonalizowane wiadomości są bardziej wartościowe dla odbiorców i mogą przekonać ich do częstszego otwierania.

BŁĄD 2: Brak segmentacji odbiorców

Nawet jeśli gromadzisz wokół swojej marki hermetyczną społeczność to ona ma swoje różne odcienie, różne oczekiwania, różne motywacje. Podziel swoją bazę na segmenty i wysyłaj te same lub różne komunikaty, ale dopasowane do konkretnych segmentów.

Dlaczego segmentacja jest tak ważna? Dzięki niej możesz dostarczać odbiorcom treści, które są dla nich najbardziej interesujące.

Jak dzielić bazę danych? Możesz wykorzystać różne kryteria, takie jak demografia, zachowanie, zainteresowania, historia zakupów.

BŁĄD 3: Brak personalizacji

Podstawowa personalizacja w email marketingu to dodanie imienia odbiorcy/odbiorczyni do treści. We wstępie, rozwinięciu, zakończeniu – to nie ma znaczenia. Przy zgodzie na wysyłanie wiadomości dodaj miejsce na Imię i wykorzystuj go kierując komunikaty bezpośrednio do osoby.
Personalizacja zwiększa poczucie indywidualnego podejścia i buduje silniejsze relacje z klientami.

Co można personalizować? Imię, tytuł, historię zakupów, preferencje, datę urodzenia.

BŁĄD 4: Niewłaściwy temat/kontekst wiadomości

Temat to pierwsza rzecz, którą odbiorcy zobaczą w swoich skrzynkach. Zadbaj o to, by był chwytliwy, konkretny, zajawkowy. Zadbaj o to, by chciało się w niego klikać. Dobry temat może zwiększyć open rate twojej wysyłki, a to jeden ze wskaźników, które można i warto obserwować. 

Więcej o wskaźnikach w email marketingu pisaliśmy tutaj -> KPi w email markeringu: co i jak mierzyć?

Dobry temat email marketingu:

  • krótki, 
  • konkretny, 
  • ciekawy,
  • zawierający słowa kluczowe,
  • zachęcający do otwarcia wiadomości.

Zły temat email marketingu:

  • długi (urwana treść) 
  • ogólnikowy
  • wprowadzające w błąd.

Przykładowe pomysły: Używaj liczb, stwórz poczucie pilności, zadaj pytanie.

BŁĄD 5: Brak różnorodności tylko sprzedaż

Czy myślisz, że użytkownicy wyrażając zgodę na wysyłanie wiadomości email wyrazili zgodę na wysyłanie samych ofert sprzedażowych? Nie. Spodziewali się informacji, edukacji, nowości, dodatkowych korzyści. Nie bombarduj czytelniczek i czytelników tylko wiadomościami sprzedażowymi, bo wskaźniki wypisów z listy będą się zwiększać. 

Rozwiązanie?

Dywersyfikacja treści. Oprócz treści sprzedażowych twórz wiadomości zawierające treści edukacyjne, inspirujące czy rozrywkowe budujące zaufanie i lojalność klientów.

BŁĄD 6: Brak optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych

Wiadomości mailowe, te na skrzynkach prywatnych i służbowych, sprawdzamy często na urządzeniach mobilnych. W korku, w kolejce do kasy w markecie, w komunikacji miejskiej, w restauracji. Brak optymalizacji kampanii email marketingowej pod kątem mobile zadziała na niekorzyść czytelniczek i czytelników, a także samego mejlingu.

Rozwiązanie?

Większość aplikacji do wysyłek kampanii email marketingowych ma możliwość wysyłania testu i sprawdzenia podglądu treści także na urządzeniach mobinych. To działanie zajmie Ci dodatkową minutę czy 2 przed wysyłką. Zdecydowanie warto poświęcić na to czas. 

Co optymalizować? 

  • rozmiar fontów,
  • układ elementów, 
  • obrazy/wideo.

BŁĄD 7: Brak analizy wyników 

Wysyłasz kapanie email marketingowe i oczekujesz wyników? Sprawdzaj analitykęi weryfikuj, co zadziałało, a co nie. Jaki był OR wiadomości, jaki CTR czy CTOR? Jaki był % wypisów. Analityka własnych kampanii daje Ci ogrom wniosków na przyszłe wysyłki.

Podsumowanie

Dobry email marketing to nie tylko planowanie i wysyłanie wiadomości, ale także budowanie relacji z klientami, dostarczanie im wartościowych treści i ciągłe doskonalenie swoich działań. Unikając powyższych błędów możesz robić to po prostu lepiej. 

POWODZENIA!

Anna Wawszkiewicz

Anna Wawszkiewicz

Kiedyś pracowałam w branży mody. Teraz na swoją pracę staram się patrzeć kilka sezonów do przodu.

9 lat doświadczenia w marketingu. Pracowałam zarówno po stronie klienta, wydawcy jak i agencji.

Dzielę się wiedzą na temat marketingu B2B. Zajmuję się email marketingiem i event marketingiem. Występuję na wydarzeniach branżowych w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Gdyni i Łodzi. Piszę artykuły do Marketera +. Prowadzę szkolenia i warsztaty z budowania marki osobistej na LinkedIn i tworzenia dobrego contentu

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii