Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.

#KARMIMYWIEDZĄ

#KARMIMYEMOCJAMI

Newsletter

Kalendarz
pełen niespodzianek

Każdego dnia odkrywaj
jedno okienko i zgarniaj prezenty!

Sprawdź!
x

Aktywność posta za mniej niż 0,1 zł – wyniki kampanii dla Elektrycznych Śmieci [CASE STUDY]

Redakcja

Redakcja

Podczas współpracy z Elektrycznymi Śmieciami naszym zadaniem było zwiększenie liczby leadów. Kampanie zakończyliśmy wynikiem 157 599 wejść na stronę. 

Elektryczne Śmierci to ogólnopolski system zbierania zużytych sprzętów elektrycznych i elektronicznych z domów, firm i miast poprzez pojemniki na elektryczne odpady.

WYZWANIE DLA AGENCJI

Naszym zadaniem było zwiększenie liczby odbioru e-śmieci przez infolinię oraz wypełnień formularza. Celami dodatkowymi było zwiększenie świadomości marki oraz rozbudowa zaangażowanej społeczności w mediach społecznościowych (Facebook oraz Instagram) w okresie czerwiec 2022 – luty 2023. Za działania w mediach społecznościowych odpowiedzialna była Karolina Mrowiec – Social Media Specialist w More Bananas.

ROZWIĄZANIE

Aby osiągnąć zamierzone cele prowadziliśmy działania organiczne na Facebooku oraz Instagramie oraz stworzyliśmy kampanie reklamowe w Meta i Google Ads.

Po analizie okazało się, że grupą odbiorczą na Facebooku są osoby powyżej 35 roku życia, a na kampanie reklamowe reagują głównie osoby w wieku 40, 50 i 65+. Na Instagramie średnia była niższa i wynosiła 20-35 lat.

Działania organiczne Facebook 

Przed przejęciem działań na Facebooku, posty dotyczyły głównie informacji o nowych miastach, które dołączymy do projektu, ogłoszeń o zbiórkach oraz zdjęć ze zbiórek na wydarzeniach towarzyszących. Aby wzbudzić większe zainteresowanie, skupiliśmy się w komunikacji głównie na postach budujących świadomość czym są Elektryczne Śmieci i w jaki sposób działają. Zachęcaliśmy do skorzystania z usługi i angażowaliśmy społeczność do dyskusji.

Serie podzieliliśmy na:

Posty informujące o marce

Case study Elektryczne Śmieci

Posty angażujące społeczność

Case study Elektryczne Śmieci

Posty skierowane do firm 

Case study Elektryczne Śmieci

Case study Elektryczne Śmieci

Posty edukacyjne związane ze świadomością ekologiczną

Istotna była również interakcja z odbiorcami w komentarzach. Z czasem zaczęło pojawiać się dużo pozytywnych opinii, które później wykorzystaliśmy w tworzeniu postów.

Case study Elektryczne Śmieci

Case study Elektryczne Śmieci

Instagram

Założyliśmy konto na Instagramie i po uzupełnieniu najważniejszych danych, skupiliśmy się w główne na treściach edukacyjnych dotyczących świadomości ekologicznej.

Case study Elektryczne Śmieci

Serie postów podzieliliśmy na:

Słownik ekologiczny

Wyjaśnianie pojęć związanych z ekologią na zasadzie słownika. Jeden post odpowiadał jednemu tematowi na konkretną literę.

Case study Elektryczne Śmieci

Świadomość ekologiczna

Posty dotyczyły kwestii związanych z dbaniem o planetę i uświadamiały, jak wygląda aktualna sytuacja ekologiczna na świecie.

Case study Elektryczne Śmieci

Porady i wskazówki

W tej serii skupiliśmy się na udzielaniu rad, w jaki sposób żyć ekologicznie.

Case study Elektryczne Śmieci Case study Elektryczne Śmieci

Świadomość marki 

Skupiliśmy się na projektach związanych z Elektrycznymi Śmieciami i ich fundacją, które mają wspomóc dbanie o środowisko, a nie są bezpośrednio związane z odbiorem elektrycznych i elektronicznych odpadów.

Case study Elektryczne Śmieci

Kampanie reklamowe

Działania płatne w Google ADS opierały się głównie na kampaniach w sieci reklamowej GDN z wykorzystaniem kampanii remarketingowych do B2C oraz B2B z podziałem na miasta według wielkości oraz kampanii na wyszukiwarkę targetowanej po wybranych województwach i konkretnych miastach. Miasta były zmieniane ze względu na analizę wyników.

Kampanie na Facebooku i Instagramie opierały się na celu na konwersję do wypełnienia formularza dla odbiorców B2B oraz B2C oraz kampaniach na aktywność. Zestawy reklam o tematyce ekologicznej  były skierowane do osób z całej Polski. Kreacje dla biznesu, właścicieli i pracowników firm dotyczyły postów o tematyce odbiorów B2B.

REZULTATY

Od lipca 2022 do lutego 2023 przekierowaliśmy na stronę www łącznie 157 599 użytkowników, którzy wygenerowali 206 177 sesji. Najwięcej osób przeszło na stronę z reklam w Google – 38 542. Facebook odnotował wyniki na poziomie 16 497.

Case study Elektryczne Śmieci

Na Facebooku podnieśliśmy liczbę osób lubiących stronę z 752 na 1270. W ostatnim miesiącu działań (luty 2023) zasięg wynosił 146 967.

Case study Elektryczne Śmieci

Kampanie na konwersje oscylowały w okolicach 50 zł za pozyskanie leadu. Najbardziej opłacalną reklamą na aktywność była ta skierowana do grupy 35+ zainteresowanych ekologią i przyrodą. Koszt jednej aktywności wynosił poniżej 0,01 zł – 0,004 zł. W kampanii na aktywność na Instagramie skierowanej do osób w wieku 20-35 zainteresowanych ekologią i przyrodą najniższy koszt aktywności wynosił 0,09 zł.

Case study Elektryczne Śmieci

Chcesz dowiedzieć się, jak prowadzić marketing w swojej branży? Napisz do nas: halo@morebananas.pl

Redakcja

Redakcja

Udostępnij

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Inne artykuły w tej kategorii