Podczas współpracy z Elektrycznymi Śmieciami naszym zadaniem było zwiększenie liczby leadów. Kampanie zakończyliśmy wynikiem 157 599 wejść na stronę.
Elektryczne Śmierci to ogólnopolski system zbierania zużytych sprzętów elektrycznych i elektronicznych z domów, firm i miast poprzez pojemniki na elektryczne odpady.
WYZWANIE DLA AGENCJI
Naszym zadaniem było zwiększenie liczby odbioru e-śmieci przez infolinię oraz wypełnień formularza. Celami dodatkowymi było zwiększenie świadomości marki oraz rozbudowa zaangażowanej społeczności w mediach społecznościowych (Facebook oraz Instagram) w okresie czerwiec 2022 – luty 2023. Za działania w mediach społecznościowych odpowiedzialna była Karolina Mrowiec – Social Media Specialist w More Bananas.
ROZWIĄZANIE
Aby osiągnąć zamierzone cele prowadziliśmy działania organiczne na Facebooku oraz Instagramie oraz stworzyliśmy kampanie reklamowe w Meta i Google Ads.
Po analizie okazało się, że grupą odbiorczą na Facebooku są osoby powyżej 35 roku życia, a na kampanie reklamowe reagują głównie osoby w wieku 40, 50 i 65+. Na Instagramie średnia była niższa i wynosiła 20-35 lat.
Działania organiczne Facebook
Przed przejęciem działań na Facebooku, posty dotyczyły głównie informacji o nowych miastach, które dołączymy do projektu, ogłoszeń o zbiórkach oraz zdjęć ze zbiórek na wydarzeniach towarzyszących. Aby wzbudzić większe zainteresowanie, skupiliśmy się w komunikacji głównie na postach budujących świadomość czym są Elektryczne Śmieci i w jaki sposób działają. Zachęcaliśmy do skorzystania z usługi i angażowaliśmy społeczność do dyskusji.
Serie podzieliliśmy na:
Posty informujące o marce
Posty angażujące społeczność
Posty skierowane do firm
Posty edukacyjne związane ze świadomością ekologiczną
Istotna była również interakcja z odbiorcami w komentarzach. Z czasem zaczęło pojawiać się dużo pozytywnych opinii, które później wykorzystaliśmy w tworzeniu postów.
Założyliśmy konto na Instagramie i po uzupełnieniu najważniejszych danych, skupiliśmy się w główne na treściach edukacyjnych dotyczących świadomości ekologicznej.
Serie postów podzieliliśmy na:
Słownik ekologiczny
Wyjaśnianie pojęć związanych z ekologią na zasadzie słownika. Jeden post odpowiadał jednemu tematowi na konkretną literę.
Świadomość ekologiczna
Posty dotyczyły kwestii związanych z dbaniem o planetę i uświadamiały, jak wygląda aktualna sytuacja ekologiczna na świecie.
Porady i wskazówki
W tej serii skupiliśmy się na udzielaniu rad, w jaki sposób żyć ekologicznie.
Świadomość marki
Skupiliśmy się na projektach związanych z Elektrycznymi Śmieciami i ich fundacją, które mają wspomóc dbanie o środowisko, a nie są bezpośrednio związane z odbiorem elektrycznych i elektronicznych odpadów.
Kampanie reklamowe
Działania płatne w Google ADS opierały się głównie na kampaniach w sieci reklamowej GDN z wykorzystaniem kampanii remarketingowych do B2C oraz B2B z podziałem na miasta według wielkości oraz kampanii na wyszukiwarkę targetowanej po wybranych województwach i konkretnych miastach. Miasta były zmieniane ze względu na analizę wyników.
Kampanie na Facebooku i Instagramie opierały się na celu na konwersję do wypełnienia formularza dla odbiorców B2B oraz B2C oraz kampaniach na aktywność. Zestawy reklam o tematyce ekologicznej były skierowane do osób z całej Polski. Kreacje dla biznesu, właścicieli i pracowników firm dotyczyły postów o tematyce odbiorów B2B.
REZULTATY
Od lipca 2022 do lutego 2023 przekierowaliśmy na stronę www łącznie 157 599 użytkowników, którzy wygenerowali 206 177 sesji. Najwięcej osób przeszło na stronę z reklam w Google – 38 542. Facebook odnotował wyniki na poziomie 16 497.
Na Facebooku podnieśliśmy liczbę osób lubiących stronę z 752 na 1270. W ostatnim miesiącu działań (luty 2023) zasięg wynosił 146 967.
Kampanie na konwersje oscylowały w okolicach 50 zł za pozyskanie leadu. Najbardziej opłacalną reklamą na aktywność była ta skierowana do grupy 35+ zainteresowanych ekologią i przyrodą. Koszt jednej aktywności wynosił poniżej 0,01 zł – 0,004 zł. W kampanii na aktywność na Instagramie skierowanej do osób w wieku 20-35 zainteresowanych ekologią i przyrodą najniższy koszt aktywności wynosił 0,09 zł.
Chcesz dowiedzieć się, jak prowadzić marketing w swojej branży? Napisz do nas: halo@morebananas.pl